دکوراسیون پنجره اتاق خواب
دکوراسیون پنجره اتاق خواب

تاریک کردن اتاق به طرزی زیبا برای داشتن خواب خوب شبانه

ایده های دکوراسیون اتاق خواب برای داشتن خواب خوب شبانه

اتاق خواب محلی است که پس از سپری کردن یک روز طولانی پر کار و مشغله می تواند استرس  و خستگی های ناشی از کار را کاهش دهد. قطعاً هنگامی که از یک روز طولانی و خسته کننده در محل کار به خانه برمی گردید، نیازی مبرم به خواب و استراحت دارید. به همین جهت حتماً باید طراحی و دکوراسیون اتاق خوابتان به قدری مناسب باشد تا بتوانید در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشید. ایده های دکوراسیون و تزیین پنجره اتاق خواب به شما کمک می کند تا یک اتاق خواب به خوبی طراحی شده را برای کسب آرامش بیشتر و همچنین داشتن خوابی سالم تر در اختیار داشته باشید.

نگاهی به ایده های دکوراسیون اتاق خواب

اهمیت خواب

در زندگی های پرمشغله امروزی، زمان زیادی برای استراحت و آرامش وجود ندارد. از این رو همه ما به اتاق خوابی که خوب و اصولی طراحی شده باشد نیار داریم تا بتوانیم ذهن خود را از دغدغه و استرس های کار و زندگی دور کنیم. در صورتی که طراحی و دکوراسیون اتاق خواب خود را به روشی عالی و اصولی انجام دهید، می توانید خوابی آرام، مفرح و لذت بخش را تجربه کنید. همه ما مزایا و اهمیت یک خواب خوب و آرام را می دانیم. قطعاً داشتن خواب آرام و کامل کمک می کند تا یک روز جدید را شروع به خوبی آغاز کنید. خواب خوب باعث می شود تا در تمام طول روز آرام و قوی باشید.

مهم نیست که شما قصد طراحی یک اتاق خواب با محیطی رمانتیک، ساده و یا بی نظیر را دارید، بلکه با هر هدفی که برای تغییر و طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود دارید می توانید با پیشنهادات ما نیز همراه شوید. ما با ارائه پیشنهادات مناسب در زمینه دکوراسیون و زیباسازی پنجره های اتاق خواب می خواهیم شما را به دکوراسیون مورد نظر خود برای اتاق خوابتان برسانیم.

پرده های دولایه (دبل شید) برای پنجره اتاق خوابتان نصب کنید

با ایجاد سایه و روشن دوگانه، می توانید با زیباسازی و دکوراسیون یک پنجره هر دو حالت تاریکی و روشنایی را در اتاق تجربه کنید. با استفاده از این روش می توانید در طول روز پارچه ای شفاف را انتخاب کنید و در مواقعی که می خواهید به خواب بروید، اتاق را به طور کامل خاموش کرده و آن را تاریک کنید. همانطور که انعکاس نور ما را از خواب بیدار می کند، این سایه های دوگانه نیز به خاموش شدن اتاق به طور کامل کمک می کنند. اگر در طول شب کار می کنید و در طول روز می خوابید خوب است بدانید که پرده های دولایه (پرده های زبرا و پرده شب و روز ) نصب شده روی پنجره اتاق خواب این امکان را برایتان فراهم می کند تا اتاقی تاریک و دلپسند را حتی در طول روز داشته باشید. همچنین اگر در خانه خود  نوزاد دارید، می توانید در طول روز با استفاده از این سایه ها که به کمک پرده های دولایه به وجود می آید فوراً اتاق را تاریک کرده و خواب نیمروزی سالم و مفرح بخشی را برای کودک دلبندتان فراهم آورید.

مطالب مرتبط: انتخاب پرده اتاق خواب

حفاظت و امنیت

زمانی که می خواهید در برابر آسیب دیدگی های اشعه خورشید بیشتر حفاظت شوید و همچنین حریم خصوصی خود را بیشتر حفظ کنید، انتخاب پرده های دولایه (دبل شید) می تواند انتخابی عالی و مناسبی برای اتاق خوابتان باشد. این سایه ها با استفاده از دو نوع پارچه ایجاد می شوند، زمانی که به نور طبیعی نیاز دارید، نور را به شما می دهد و زمانی که نمی خواهید در اتاق نوری وجود داشته باشد همین امکان را برایتان فراهم می کند. در واقع این پرده ها به شما اجازه می دهند نور محیط مورد نظر خود را همانطور که می خواهید تنظیم کنید.

میزان نوری که پارچه های روشن کننده به اتاق می دهند، بسته به نیاز شما، بین 1 تا 14 درصد است. و این در حالی است که اگر شما به حداکثر تاریکی نیاز دارید می توانید از پارچه های تاریک کننده ( پارچه های بلک اوت یا پشت فوم دار ) برای محافظت 100٪ در مقابل اشعه ماوراء بنفش، استفاده کنید. برای ورود نور بیشتر به داخل اتاق نیز می توانید از پارچه ای که تنها نور را از خود عبور می دهد، استفاده کنید زیرا این نوع پارچه ها تنها نور را در فضا پراکنده می کنند و در عوض از حریم شخصی اتاق به طور مناسبی حفاظت می کنند.

ترکیب پرده با زیرپرده برای ایجاد فضایی دنج

اگر شما در دکوراسیون پنجره های خود از پرده و سایه استفاده می کنید، ترکیب پرده با زیرپرده می تواند فضای اتاق خواب شما را بسیار زیباتر جلوه دهد.

پرده ها فضای اتاق خواب را بسیار دنج تر، گرم تر و صمیمی تر نشان می دهند. در واقع می توان گفت که پرده ها زیبایی بی نظیر و آرامش خاصی  را در هر اتاقی به وجود می آورند. اما یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید انتخاب مناسب رنگ پارچه پرده برای اتاق خواب است.

# رنگ پارچه پرده

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب رنگ ها در اتاق خواب خود از انتخاب رنگ های روشن بپرهیزید؛ زیرا رنگ های روشن مانع به خواب رفتن شما می شوند. بهتر است رنگ های تیره، گرم و یا رنگ های خنثی را انتخاب کنید که با دکوراسیون خانه تان مناسب و هماهنگ باشد. انتخاب رنگ های مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب شما بسیار مهم است زیرا جو و فضای اتاق شما را تعیین می کند. مراقب باشید، رنگ های مناسب را انتخاب کنید و اتاق خواب خود را آرامش بخش تر و جذاب تر جلوه دهید.

اضافه کردن والان و کتیبه های پیش ساخته به پنجره و ایجاد ظرافت بیشتر

استفاده از والان و کتیبه های پیش ساخته یکی دیگر از راه ها برای زیباسازی و دکوراسیون پنجره ها است که در واقع قسمت بالایی پنجره را پوشش می دهد. والان و کتیبه می توانند به تنهایی و یا به همراه پوشاننده های  پنجره از قبیل پرده یا زیر پرده، به پنجره ثابت شوند.

این اکسسوری های شگفت آور می توانند در ظاهر پرده تغییر ایجاد کرده و فضا را ظریف تر و جذاب تر جلوه دهند. در واقع می توان گفت که این وسایل اضافه شده به پرده و پنجره در ظاهر دکوراسیون اتاق نیز مؤثر واقع خواهند شد.

چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟

انتخاب مناسب ترین روش زیباسازی دکوراسیون پنجره ها می تواند به طور چشمگیری ظاهر پنجره را بهتر کند و احساسی خوب را به شما القا دهد. هنگامی که پرده پنجره را به درستی نصب می کنید، بخشی از ​​اتاق به سرعت تبدیل به یک نقطه کانونی شیک از کل اتاق می شود. با تزئین بالای پرده ها، با استفاده از والان و کتیبه های پیش ساخته، شما می توانید پرده ها را مرتفع تر و پرچین تر به نظر برسانید. والان و کتیبه پرده جلوه ای رسمی تر و پر جلا تر به پنجره های شما می بخشند. شما می توانید این 2 عنصر زیباسازی پنجره ها را با دیگر عناصر مناسب زیباسازی پنجره ها ترکیب کرده و جلوه ای زیباتر را به اتاق خود ببخشید. این عناصر زیباسازی و دکوراسیون پنجره به طور چشمگیری از اتلاف گرما جلوگیری کرده و به کاهش هزینه های انرژی کمک می کنند. در واقع این عناصر یک روش مدرن و نو برای جلوگیری از اتلاف انرژی های پنهان است.

بهتر است این پیشنهاد ما را به تأخیر نیاندازید، این روش های شگفت انگیز را در خانه تان اعمال کنید و اتاق خواب خود را همین امروز زیباتر کنید. می توانید این عناصر زیباسازی و دکوراسیون پنجره ها  را در sarvindecor.com بخرید و بهترین روش های زیباسازی را در دکوراسیون فوق العاده پنجره دریافت کنید. در صورت داشتن ابهام و یا سوال، تیم ما همیشه آماده است تا به شما کمک کند. از این رو می توانید با تیم پشتبانی ما به صورت رایگان در تماس باشید. ما نیز از مشاوره و کمک رسانی به شما خوشحال خواهیم شد.

بیشتر بخوانید:

انتخاب پرده تیره در دکوراسیون مدرن