آموزش نصب پرده زبرا بصورت گام به گام و تصویری
آموزش نصب پرده زبرا و شید بصورت گام به گام

پرده‌های زبرا یک گزینه مدرن و شیک برای پوشش پنجره‌های شما هستند که عملکرد و در عین حال، زیبایی را ارائه می‌دهند. آن‌ها توانایی فیلتر کردن نور بیش از حد و حفظ حریم خصوصی را دارند و اجازه می‌دهند تا نور طبیعی وارد اتاق شود. نصب پرده‌ زبرا می‌تواند فرایندی آسان و ساده باشد، به خصوص اگر مهارت‌های اولیه نصب و مهارت‌های فنی را داشته باشید.

فرایند نصب معمولاً شامل دریل کردن دیوار یا سقف سپس نصب براکت‌ها و پایه‌ها و در انتها محکم کردن پرده‌ در محل مورد نظر است. با ابزارها و دستورالعمل‌های مناسب نصب پرده‌های زبرا می‌توان ظاهر هر اتاق و عملکرد کلی پنجره‌ها را بهبود بخشد. اگر دوست دارید تا با طریقه نصب پرده زبرا آشنا شوید یا در این زمینه کنجکاو هستید، بهتر است به نکات راهنمای نصب پرده زبرا در این مقاله دقت کنید.

پرده زبرا و شید چه پرده‌هایی هستند؟

پرده‌های زبرا از نوارهای افقی متناوب پارچه شفاف و محکم تشکیل شده‌اند. این نوارها را می‌توان برای تراز کردن بخش‌های جامد و شفاف تنظیم کرد. این پرده‌ها سطوح مختلفی از فیلتر نور و حفظ حریم خصوصی را فراهم می‌کنند. هنگامی که راه‌های پرده روی هم قرار می‌گیرند، جلوه‌ای تیره‌تر و مات‌تر ایجاد می‌کنند، در حالی که وقتی به طور مساوی فاصله دارند، نور بیشتری را به اتاق هدایت می‌کنند. نصب پرده‌ زبرا  به دلیل ظاهر شیک، مینیمال و عملکرد همه کاره خود انتخاب محبوبی برای دکوراسیون داخلی مدرن و امروزی است.

پرده‌های شید پرده‌هایی هستند که به طور خاص برای جلوگیری از عبور نور و ایجاد حریم خصوصی طراحی شده‌اند. این پرده‌ها که اغلب از پارچه‌های سنگین‌تر یا ضخیم‌تر از پرده‌های زبرا ساخته می‌شوند، معمولاً با موادی پوشانده می‌شوند که نور خورشید را به طور کامل مسدود کرده و دما را تنظیم‌ می‌کند. پرده‌های شید را می‌توان با استفاده از طناب به سمت بالا یا پایین تنظیم کرد و به شما این امکان را می‌دهند که میزان نور ورودی به فضای خود را کنترل کنید. در حالی که پرده‌های زبرا عمدتاً برای فیلتر کردن نور و حفظ حریم خصوصی استفاده می‌شوند، پرده‌های شید طوری طراحی شده‌اند که نور را کاملاً مسدود می‌کنند.

از نظر سبک، پرده‌های زبرا حس مدرن و امروزی بیشتری دارند، در حالی که پرده‌های شید یک گزینه کلاسیک و سنتی هستند. هر دو نوع پرده در مواد، رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند؛ بنابراین گزینه‌های زیادی از هر دو پرده برای مطابقت با هر دکوراسیونی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را از مجموعه سروین دکور خریداری کنید. نقطه مشترک این دو نوع پرده طریقه نصب پرده شید و زبرا است. به عبارت دیگر، طریقه نصب این دو پرده مشابه هم در نظر گرفته می‌شود که در ادامه به آموزش نصب پرده زبرا می‌پردازیم.

نصب پرده‌های زبرا و شید در منزل

لوازم مورد نیاز برای نصب پرده زبرا و  شید

قبل از شروع فرایند نصب پرده زبرا، مهم است که مطمئن شوید تمام تجهیزات لازم را دارید. با در اختیار داشتن همه این ابزارها می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این فرایند به آرامی پیش می‌رود و پرده‌ها پس از نصب عالی به نظر می‌رسند. در ادامه به برخی از ابزارها و مواد مورد نیاز اشاره می‌کنیم:

  1. متر اندازه‌گیری فلزی: قبل از این که بتوانید پرده‌های خود را نصب کنید، باید پنجره‌های خود را اندازه بگیرید تا از تناسب مناسب میان آن دو اطمینان حاصل کنید. نکته‌ای که باید لحاظ کنید این است که متر شما حتما فلزی باشد.
  2. مته و دریل: شما به یک مته نیاز دارید که با نوع دیوار یا قاب پنجره‌ای که با آن کار می‌کنید، مناسب باشد. این ابزار یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که شما باید قبل از شروع کار آن را تهیه کنید. معمولا مته شماره 3 یا 4 مناسب این کار است.
  3. پیچ: بسته به نوع براکت‌های نصبی که با پرده‌ها یا سایه‌بان‌ها ارائه می‌شوند، ممکن است به پیچ‌هایی برای اتصال آن‌ها به دیوارها یا قاب‌های پنجره‌تان نیاز داشته باشید.
  4. تراز: یک تراز یا سطح کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پرده‌های شما مستقیم و یکنواخت نصب می‌شوند. در واقع، تراز کردن پرده کمک می‌کند تا نصب پرده به خوبی و منظم انجام شود.
  5. مداد: از آنجایی که ممکن است بخواهید جایی را که قرار است سوراخ‌های براکت‌های قرار بگیرند، علامت بزنید، یک مداد به کارتان می‌آید. گچ رنگی نیز می‌تواند جایگزین خوبی برای مداد باشد.
  6. نردبان: ممکن است برای رسیدن ایمن به پنجره‌ها به یک نردبان نیاز داشته باشید. معمولاً برای نصب هر نوع پرده‌ای افراد به یک نردبان نیاز دارند، به ویژه زمانی که بخواهند پرده را روی سقف نصب کنند.

لوازم مورد نیاز برای نصب پرده زبرا و شید رول

آموزش نصب پرده زبرا

نصب پرده‌های زبرا را می‌توان به راحتی با ابزار و دستورالعمل‌های مناسب انجام داد. در این راهنما، دستورالعمل‌های گام به گام نصب پرده‌ زبرا در خانه را ارائه می‌دهیم. این دستورالعمل از اندازه‌گیری پنجره‌ها تا آویزان کردن پرده‌ها و همه چیزهایی که برای انجام موفقیت‌آمیز فرایند نصب نیاز هستند، گسترده است. در ادامه با نحوه نصب پرده زبرا روی دیوار، سقف و داخل و بیرون از چهارچوب آشنا می‌شوید.

نصب پرده زبرا و شید داخل چهارچوب

برای نصب پرده زبرا داخل چهارچوب، ابتدا مطمئن شوید که قاب پنجره خود را به طور دقیق اندازه‌گیری کرده‌اید. دلیل این امر این است که مطمئن شوید پرده‌ها و شیدها بدون هیچ شکاف یا همپوشانی به درستی در داخل قاب قرار می‌گیرند. اندازه‌گیری دقیق عرض و طول قاب نیز ضروری است.

پایه‌هایی را که به همراه پرده‌ها ارائه می‌شوند، در قسمت داخلی قاب قرار دهید و مطمئن شوید که آن‌ها در یک سطح و فاصله یکسان قرار دارند. این براکت‌ها به شما کمک می‌کنند تا پرده‌ها و شیدها را در جای خود محکم کنید. حالا پرده‌ها یا شیدهای خود را بردارید و آن‌ها را روی براکت‌ها قرار دهید و سپس با یک فشار اندک آن را محکم کنید. اطمینان حاصل کنید که پرده‌ها و شیدها به درستی تراز شده و صاف آویزان شده‌اند تا کج به نظر نرسند و نصب پرده زبرا به خوبی انجام شود.

پس از آویزان کردن پرده‌ها، در صورت لزوم زنجیره را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که پرده به آرامی بالا و پایین می‌رود. در نهایت، پرده‌ها و شیدها را امتحان کنید تا مطمئن شوید که درست کار می‌کنند. می‌توانید برای نصب پرده شید داخل چارچوب نیز پایه‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز سفت شده است. نکته جالب توجه این بوده که نحوه نصب پرده شید با پرده زبرا مشترک است و این مقاله به عنوان راهنمای نصب پرده شید هم شناخته می‌شود.

نصب پرده شید در داخل چهارچوب

نصب پرده زبرا و شید بیرون چهارچوب

نصب پرده زبرا بیرون از چهارچوب و در خارج از قاب پنجره یک فرایند ساده است که می‌تواند در چند مرحله انجام شود. بد نیست بدانید که نصب پرده شید بیرون از چهارچوب نیز با استفاده از دستورالعمل‌هایی که در ادامه ذکر می‌شوند، قابل انجام است. این مراحل عبارت‌اند از:

  1. عرض پنجره خود را از خارج چارچوب اندازه بگیرید تا اندازه پرده‌های خود را تعیین کنید.
  2. پایه‌ها و براکت‌هایی را که به همراه پرده‌ها ارائه می‌شوند، طبق دستورالعمل‌های سازنده جمع کنید.
  3. یکی از براکت‌ها را روی دیواری که می‌خواهید نصب کنید، نگه دارید و مطمئن شوید که هم سطح است.
  4. از یک مداد برای تعیین محل مورد نیاز برای سوراخ کردن پیچ استفاده کنید.
  5. در هر نقطه مشخص شده، سوراخ‌هایی را در دیوار ایجاد کنید.
  6. بپایه را با استفاده از پیچ و پیچ‌گوشتی محکم به دیوار بچسبانید.
  7. مراحل 4-7 را برای پایه دوم تکرار کنید و مطمئن شوید که با براکت اول هم‌سطح است.
  8. پرده خود را در بالای هر دو پایه و در جای خود قرار دهید. مطمئن شوید که آن‌ها در سطح و مرکز پنجره شما قرار دارند.
  9. هنگام نصب پرده شید و زبرا طبق دستورالعمل سازنده، هر گونه سخت‌افزار اضافی مانند طناب یا زنجیر را به درستی و ایمن وصل کنید.
  10. پرده‌های زبرای جدید خود را چند بار بالا و پایین بیاورید تا مطمئن شوید که به درستی کار می‌کنند و به طور ایمن به دیوار متصل شده‌اند.

نصب کردن پرده‌های زبرا و شید در بیرون از چهارچوب

نصب سقفی پرده زبرا

برای نصب پرده زبرا روی سقف باید مراحل مختلفی را انجام دهید. ابتدا تمام ابزار و مواد لازم از جمله مته، پیچ، پایه سقفی و خود پرده را جمع‌آوری کنید. در مرحله بعد نصب سقفی پرده زبرا، عرض پرده خود را اندازه بگیرید و از این اندازه‌گیری برای علامت‌گذاری محل براکت‌های روی سقف استفاده کنید. برای اطمینان از اندازه‌گیری دقیق از نوار و مداد اندازه‌گیری بهره ببرید.

برای نصب سقفی پرده شید و زبرا علامت‌هایی را که روی سقف زده‌اید، سوراخ کنید. در صورت لزوم، لنگرهای پیچ را به سوراخ‌های حفر شده اضافه کنید. در این مرحله از نصب، براکت‌ها را با استفاده از پیچ به سقف وصل کنید. امتحان کنید و ببینید که آیا پرده به طور ایمن وصل شده است یا خیر. اگر در مورد هر بخش از این فرایند مطمئن نیستید یا تجربه نصب را ندارید، بهتر است با یک متخصص مانند کارشناسان مجموعه سروین دکور مشورت کنید. برای آموزش نصب پرده شید نیز می‌توانید دستور‌العمل‌های ذکر شده را انجام دهید.

انواع پایه پرده زبرا

نصب دیواری پرده زبرا و شید

نصب دیواری پرده زبرا و شید نیز مانند دیگر روش‌های نصب نیاز به کمی دقت و صبر دارد تا بتوانید از طریق دستورالعمل‌های مناسب پرده خود را نصب کنید. بهتر است تا نصب دیواری پرده شید و زبرا را به یک یکی از متخصصان مجموعه سروین دکور بسپارید، اما اگر دوست دارید خودتان دست به کار شوید و پرده محبوبتان را نصب کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. ابتدا باید جایی را که قرار است پرده نصب شود، با دقت اندازه‌گیری کنید.

۲. با استفاده از مته، سوراخ‌هایی را در دیوار برای نصب پرده زبرا ایجاد کنید.

۳. در صورتی که دیوار شما از نوع بلوکی است، باید قبل از سوراخ کردن، با یک رنگ محل سوراخ را علامت بزنید تا از تراشیدن مواد سیمانی درون دیوار جلوگیری شود.

۴. پس از انجام سوراخکاری باید یکی از پایه‌های دیواری پرده را با پیچ و مهره در دیوار قرار دهید و سپس پایه دیگر را در جای دلخواه خود بگذارید. حالا باید پرده را به پایه‌ها متصل کنید.

دریل کردن پایه های پرده

رعایت نکات ایمنی در نصب پرده زبرا و شید

نصب پرده‌ زبرا و شید می‌تواند یک فرایند ساده با ابزار و دستورالعمل‌های مناسب باشد؛ اما نصب‌کنندگان باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرند تا در طول فرایند نصب با مشکلات جبران‌ناپذیری مواجه نشوند. در اینجا چند نکته ایمنی وجود دارد که در هنگام نصب باید در نظر داشته باشید:

  • قبل از شروع مراحل نصب، دستورالعمل‌های نصب را به دقت بخوانید. معمولاً سازنده روی محصول خود یک راهنما به عنوان راهنمای نصب در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با در نظر گرفتن آن‌ها محصول خریداری شده را نصب کنید.
  • مطمئن شوید که تمام ابزارهای لازم از جمله دریل برقی، متر فلزی و عینک ایمنی را در اختیار دارید. شما بدون این ابزارها نمی‌توانید پرده مورد نظر خود را نصب کنید.
  • برای محافظت از دست‌ها و بازوها از لباس‌های محافظ از جمله دستکش و لباس‌های آستین‌های بلند استفاده کنید.
  • قسمتی از دیوار یا پنجره را که باید پرده‌ها نصب شوند، از نظر خطراتی مانند سیم‌های برق یا لوله‌های آب بررسی کنید.
  • هنگام نصب پایه‌ها از یک تراز استفاده کنید تا مطمئن شوید که پرده‌ها مستقیم آویزان می‌شوند و به یک طرف کج نمی‌شوند.
  • اگر در مورد هر بخشی از فرایند نصب مطمئن نیستید، با یک متخصص مشورت کنید یا برای کمک با سازنده پرده تماس بگیرید.

تنظیم و نصب پرده روی دیوارهای منزل

هزینه نصب پرده های زبرا و شید چگونه محاسبه می شود؟!

بعد از خرید پرده های زبرا و انواع شید رول ها مطمئنا افرادی هستند که به دلایل مختلف، خودشان نمی‌توانند پرده را نصب کنند. در این صورت این فکر به ذهن ما خطور می کند که آیا برای نصب پرده از یک نصاب حرفه ای بهره ببریم یا خودمان آن را نصب کنیم. ما همواره شاهد هستیم بسیاری از صاحبخانه ها جهت کاهش هزینه ها بیشتر مواقع روش ” خودت انجام بده ” یا ” DIY ” را انتخاب کرده و سعی می کنند پرده های زبرا و شید رول خریداری شده را خودشان نصب کنند. اما آیا می دانید گاهی اوقات این کاهش هزینه ممکن است در نهایت هزینه های بیشتری را به شما و خانواده تان تحمیل کند؟

در حالی که ممکن است به نظر برسد نصب پرده های زبرا و شید آسان است ممکن است هنگام نصب با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه شوید مخصوصا اگر چندین پرده جهت نصب در منزل داشته باشید. در هر صورت اگر مطمئن نیستید که می توانید پرده‌ها را خودتان نصب کنید و یا می‌خواهید با خیال راحت و بدون دغدغه ذهنی اقدام به نصب پرده ها کنید، ما پیشنهاد می کنیم از یک نصاب حرفه ای بهره ببرید.

دلایل بسیار زیادی برای استخدام یک متخصص وجود دارد. آنها تکنیک ها و ابزارهای دقیقی برای این کار دارند، و خدمات آنها از اندازه گیری دقیق گرفته تا نصب کامل و با ضمانت را شامل می‌شود. اصولا نصاب‌های حرفه ای تمام جزئیات کوچک که ممکن است به ذهن شما خطور نکند را در نظر خواهند گرفت تا پرده ای زیبا و کارآمد برای پنجره های شما نصب کنند. پس پیشنهاد ما این است که این کار را به کاردانش بسپارید.

نصاب پرده زبرا و شید رول

امروزه هزینه بسیاری از کالاها و خدمات بالا رفته، پرده ها نیز از این قائله مستثنی نیستند. بسیاری از مشتریان از ما می‌پرسند که شنیده‌اند نصب پرده توسط یک نصاب حرفه‌ای هزینه‌های زیادی دارد. اما ما به شما می گوییم که اینگونه نیست.

هزینه این خدمات در مقایسه با سایر کالاها و خدمات تا حدودی پایین‌تر نیز خواهد بود. به طور کل هزینه نصب پرده شامل متغیر های مختلفی از جمله اندازه پنجره، محل و آدرس منزل، نوع پرده (شید ، زبرا و کرکره) و نوع دیوار یا سقفی که قرار است پرده به آن آویزان شود است. اگر قصد دارید ظاهر پنجره های خود را با پرده‌های جدید به‌روز کنید این مقاله را بخوانید تا با هزینه های نصب پرده های زبرا و شید رول آشنا بشید.

متوسط هزینه نصب پرده های زبرا و شید رول

هزینه نصب پرده ها از هر عدد 150 هزار تومان تا 400 هزار تومان متغیر است. این متغیر بودن بسته به نوع محصول و سایر عوامل ممکن است متغیر باشد. برای مثال نصب هر پرده زبرا 150 هزار تومان هزینه دارد که به آن باید هزینه ایاب و ذهاب نصاب نیز اضافه شود ( بستگی به محل نصب دارد)، همچنین اگر شرایط سخت باشد مثلا نصب بر روی آهن یا دیوار و سقف کاغذ باشد ، هزینه نصب افزایش پیدا می کند.

نکته 1: این قیمت ها برای فروردین سال 1403 است و ممکن است برای ماه ها و سال های بعد با توجه به افزایش قیمت ها، قیمت خدمات نصب نیز افزایش پیدا کند.

نکته 2: قیمت اعلام شده میانگین قیمت نصب است در شرایطی خاص ممکن است قیمت ها متفاوت باشد به عنوان مثال برخی فروشگاه ها ممکن است هنگام فروش ویژه به عنوان تخفیف هزینه نصب را رایگان در نظر بگیرند و یا اگر تعداد پنجره ها زیاد باشد ممکن است نصاب تخفیفی در کل اعمال کند. البته در برخی شهرستان ها نیز ممکن است این قیمت متغیر باشد. پس حتما قبلا از نصب با کارشناسان جهت تخمین قیمت تمام شده خدمات مشورت و پرس و جو کنید.

هزینه نصب انواع شید رول

در انتها سعی کنیدهمه جوانب را بررسی کنید و سپس با کارشناسان مشورت کرده تا قیمت نهایی را دریافت کنید. حتی اگر در حال حاضر پنجره های شما پرده دارد و می‌خواهید نصاب آن را با پرده ها جدید جایگزین کند هزینه نصب آن متفاوت خواهد بود.

کلام پایانی

پرده‌‌های مدرن نه تنها ظاهر زیبا و مدرنی را به محیط مورد نظر می‌دهد؛ بلکه به شما کمک می‌کند که به حفظ حریم خصوصی و کنترل نور نیز بپردازید. اگرچه ممکن است خرید یک پرده متناسب با دکوراسیون داخلی شما به عنوان یک چالش در نظر گرفته شود، اما نصب آن نیز باید با دقت و توجه فراوانی انجام گیرد.

اگر قصد خرید و نصب پرده‌ زبرا را برای پنجره‌های خود دارید، بهتر است به سراغ فروشگاه سروین دکور بروید. این مجموعه انواع مختلفی از پرده‌های باکیفیت و قابل تنظیم را همراه با خدمات نصب تخصصی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و جوابگوی نیازهای شما خواهد بود.

بیشتر بدانید:

آموزش نصب پرده پانچ

اندازه گیری پرده زبرا

آیا پرده زبرا و شید را خود مشتری می‌تواند نصب کند؟

بله، این پرده‌ها نصب بسیار آسانی دارند و تنها با داشتن یک دریل، می‌توانید خودتان آنها را نصب کنید

پرده بر روی سقف نصب می‌شود یا دیوار؟

در هر دو حالت سقفی و دیواری قابل نصب هستند که آموزش هر دو را برایتان قرار دادیم.