پرده تیره طرفداران بیشتری برای دکوراسیون مدرن دارد
چرا پرده تیره طرفدار بیشتری برای دکوراسیون مدرن دارد!؟

پرده های تیره جلوه خاصی به دکوراسیون مدرن می دهند، تنوع و جذابیت بالای این پرده ها باعث افزایش تقاضای این رنگ ها شده است. اما آیا این قضیه که در اکثر خانه هایی با سبک های مدرن از پرده هایی با رنگ های تیره تر استفاده میشود تصادفیست یا موارد و دلایل خاصی پشت این قضیه وجود دارد؟

پرده ها همواره یکی از محبوب ترین اجزای دکوراسیون داخلی در میان صاحبان منازل بوده است. حتی محبوبیت این محصولات در دوران امروزی که بازار تحت تاثیر پرده های مدرن قرار گرفته و جایگزین پرده های قدیمی و کلاسیک شده، بیشتر نیز شده است. در نتیجه میتوان گفت یک رابطه عاشقانه ای بین خانه ها و پرده ها در طی سال ها وجود داشته است.

پرده تیره در مقابل پرده روشن

وقتی بحث خانه های مدرن و سبک های امروزی می شود، مردم بیشتر ترجیح می دهند از پرده های تیره استفاده کنند تا روشن و این می تواند دلایل زیادی دشته باشد:

این پرده ها در ایجاد کنتراست بین لوازم منزل بسیار بهتر عمل می کند و می تواند فضای منزل شما را بسیار چمشگیر کند. آنها همچنین فضای شما را جمع و جور تر و دنج تر نشان می دهد.

پرده پارچه پانچ کله غازی

نگهداری پرده تیره کمی راحت تر و آسانتر از نوع روشن آن می باشد. لکه ها و گرد و غبار بر روی پارچه های روشن به راحتی خود را نشان می دهد. در شرایطی که صاحبان خانه ها اکثرا درگیر برنامه های شلوغ کاری خود هستند، ترجیح می دهند برای حفظ ظاهر و تمیزی محل زندگی خود از رنگ های تیره استفاده کنند. البته همه دکوراتور ها و صاحبان منازل این نظر را ندارند و گاهی استفاده از رنگ های تیره را برای دکوراسیون کمی نامناسب می دانند. اکنون می خواهیم چند نمونه از پرده های تیره و ترکیب آن با سایر لوازم منزل بپردازیم که میتواند ظاهر خانه شما را به شکل مثبت تغییر دهد.

چند نمونه از رنگ های محبوب پرده برای خانه های مدرن

  • پرده قرمز

اگر می خواهید از پرده های قرمز تیره استفاده کنید پیشنهاد می کنیم مدلی را انتخاب کنید که از سقف تا زمین امتداد داشته باشد. برای اضافه کردن جزئیات و ترکیب بهتر می توانید در پایین این پرده از قالیچه های کوچک رنگی استفاده کنید و برای مبلمان خود از کوسن هایی با طرح های هندسی بهره ببرید، مطمئن باشید این یک ترکیب منحصر بفرد و خلاقانه خواهد شد. همچنین سعی کنید پرده های قرمز خود را با پرده های حریر شفاف متناسب با رنگ هایی ملایم تر ست کنید.

  • پرده کله غازی

رنگ کله غازی یکی از پر تکرار ترین رنگ های دکوراسیون مدرن می باشد. کله غازی  را می توان با تعداد زیادی رنگ ست و هماهنگ کرد که هر کدام از این ترکیب ها می تواند جلوه زیبا در خانه مدرن شما ایجاد کند. داشتن یک رنگ کله غازی در اتاق به جهت اینکه رنگ دریا و اقیانوس است می تواند بسیار آرام بخش باشد.

یکی از این ترکیب ها استفاده از پرده تیره به رنگ کله غازی با مبلمان قهوه ای متمایل به زرد (برنزی) می باشد، فقط کافیست پوشش دیوار ها را روشن نگه دارید رنگ سفید بهترین گزینه است. برای کاهش اثرات رنگ تیره میتوانید پشت پرده های پارچه ای کله غازی خود از پرده زبرا سفید بهره ببرید، با این روش علاوه بر تعدیل کردن فضا می توانید نور ورودی و حریم خصوصی خود را به راحتی کنترل کنید.

پرده پانچ بنفش

  • پرده بنفش

استفاده از رنگ بنفش اندکی دشوار است و باید دقت بسیاری شود. در کنار پرده های بنفش که ظاهری تیره دارد می توانید از صندل های حصیری و یا چند تکه مبلمان چوبی به همراه انبوهی از گل و گیاه سبز استفاده کنید تا جلوه کننده دکوری بهاری باشد.