کتیبه پرده و نحوه صحیح باز کردن آن
کتیبه پرده و آموزش نحوه صحیح باز کردن آن

کتیبه ها یک مکمل مناسب برای پرده ها هستند که در قسمت بالایی پرده قرار می گیرند . شما می توانید این عنصر دکوراتیو را بر روی درب یا پنجره قرار دهید و از مزایای زیبایی و عملکردی آن برخوردار شوید . این محصول در طیف وسیعی از طرح ها ، رنگ ها و متریال ها در بازار وجود دارند ، نصب مناسب این محصولات به شما کمک میکند علاوه بر ظاهری زیبا و همخوانی با سایر لوازم دکوراسیون ، نور خورشید و اشعه های مضر آن را در قسمت بالایی پرده مسدود نمایید . این محصولات میتوانند بر طبق سلیقه و اندازه پنجره شما به صورت سفارشی آماده و نصب شوند . اگرچه این محصولات زیبایی و کاربرد بالایی برای پنجره های شما دارند ، اما ممکن است مواقعی پیش بیاید که بخواهید مدل کتیبه را عوض کنید یا اصلا کتیبه نزنید و یا حتی بخواهید آنها را تمیز کنید ، در همچین مواقعی باید کتیبه پرده را از دیوار جدا کنید .

کتیبه ها را می توانید هم برای پرده زبرا و هم پرده های پانچ و غیره استفاده کنید اما هنگامی که بخواهید آنها را باز کنید مهم نیست چه دلیلی دارد ، این مهم است که شما روش جداسازی صحیح کتیبه ها از دیوار را بلد باشید در غیر این صورت ممکن است به دیوار ، قاب پرده ، پنجره و یا حتی به خود پرده آسیب برسانید . اگر زمان آن فرا رسیده که کتیبه خود را پایین بیاورید و مطمئن نیستید از کجا شروع کنید این مقاله به شما کمک خواهد کرد :

کتیبه کرکره چوبی

گام به گام روشهای جداسازی کتیبه پرده

توجه : قبل از شروع کار ما همواره توصیه میکنیم از یک متخصص و مشاور جهت فعالیت هایی که میخواهید خودتان انجام دهید مشورت بگیرد و حتی بهتر است این افراد را استخدام کنید تا دچار خسارت های احتمالی نشوید.

مرحله اول : قبل از شروع کار در برداشتن کتیبه برای کاهش وزن اطمینان حاصل کنید که کلیه متعلقات تزئینی و اتصالات نظیر منگوله ها و غیره از پرده جدا شده باشد و حتما از یک نردبان و یا چهارپایه محکم استفاده کنید که به قسمت های بالایی دسترسی داشته باشید.

مرحله دوم : به دنبال اتصالات کتیبه باشید . معمولا این محصولات به وسیله پایه یا براکت های L شکل به دیوار متصل می شوند . این اتصال معمولا به وسیله پیچ انجام می شوند باید آنها را جدا کنید . حتما هنگام جداسازی براکت ها ، کتیبه را با دست نگه دارید تا به طور ناگهانی سقوط نکند و باعث ایجاد صدمه و آسیب شود.

مرحله سوم : بعد از باز کردن براکت ها ، کتیبه پرده را از دیوار جدا کرده و آن را به کمک یک شخص دیگر به سمت پایین هدایت کنید.

نکته : اگر تمام براکت ها و پایه ها را باز کردید و کتیبه همچنان سر جای خود باقی مانده بود ، از یک میله تخت مانند سر پیچ گوشتی دوسو استفاده کنید و آن را بین دیوار و کتیبه قرار دهید و کتیبه را به آرامی از دیوار جدا کنید . برای جلوگیری از صدمه زدن و آسیب رساندن به کتیبه و لوازم و وسایل اطراف آن سعی کنید حداقل فشار را وارد و حتما از شخص دیگری جهت کمک استفاده کنید.