نقش پرده کتابخانه در دکوراسیون
پرده کتابخانه یا اتاق مطالعه را چطور انتخاب کنیم؟!

زندگی های امروزی و مدرن تاثیر زیادی در جدول زمانبندی روزانه ما ایجاد کرده است . شیوه زندگی به گونه ای شده که به جهت مشغله زیاد کاری ، زمان های خالی کمی برایمان باقی میماند. به همین دلیل هر وقت خالی برایمان باید بسیار ارزشمند باشد ، به طوریکه نحوه مدیریت این زمان ها میتواند تاثیر بسیاری در سبک و رفاه زندگی ما داشته باشد . اگر شما هم عاشق کتاب و کتابخوانی هستید به گوشه ای آرام و دنج برای خود نیاز دارید. تقریبا در هر خانه ای یک کتابخانه پیدا می شود ، البته بعضی ها که عاشق کتابخوانی هستند و فضای بزرگ تری هم دارند ممکن است یک اتاق مجزا برای کتاب ها و کتاب خواندن خود اختصاص دهند. کتابخانه های خانگی یکی از محبوب ترین مکان های منزل می باشند و ارتباط ویژه ای میتوانند با همه اعضای خانواده از کودک تا بزرگسال داشته باشند. این ارتباط می تواند یک مقاله علمی ، یک ماجراجویی با دزدان دریایی و یا حتی یک سفر به دور دست ها باشد !!! تبریک میگم حالا که تصمیم گرفتید گوشه ای دنج را به عنوان کتابخانه برای خود تبدیل کنید باید بتوانید در تزئین و دکور کردن آن نیز خلاقیت به خرج دهید، برای اینکار بهتر است با سایر اعضای خانواده خود نیز مشورت کنید. اما قبل از آن باید به عناصری که در طراحی یک کتابخانه نقش دارند مانند فضا مورد نیاز و لوکیشن کتابخانه، میز و صندلی برای مطالعه توجه زیادی کنید. اما موضوعی که در این مقاله میخواهیم راجع به آن صحبت کنیم پرده کتابخانه شما است.

روش انتخاب پرده کتابخانه مناسب برای اتاق مطالعه شما

گردآوری و تامین یک کتابخانه آرزوی بسیاری از ما بوده، حالا که آن را به دست آوردیم باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم. شما می توانید کتابخانه خود را به صورت مدرن ، کلاسیک و یا حتی سنتی تزئین کنید . اما مسئله ای که می تواند خیلی اهمیت داشته باشد انتخاب پرده مناسب برای اتاق مطالعه شما و نحوه استفاده از نور است، در ادامه به بررسی چند نوع پرده برای این کار می پردازیم:

  • کرکره های چوبی و طرح چوب پرده کتابخانه

اگر میخواهید از یک دکور سنتی بهره ببرید می توانید از کرکره های چوبی استفاده کنید. این سبک پرده ها می توانند با دکور میز و صندلی و کتابخانه چوبی شما هماهنگی بالایی داشته باشد. همچنین پرده های کرکره دارای تیغه های چوبی می باشد که هنگامی که بخواهید از نور استفاده کنید، می توانید آنها را باز کنید و از مطالعه لذت ببرید. تنها ایراد این پرده قیمت نسبتا بالاتر آنها نسبت به سایر پرده ها می باشد، برای حل این مشکل می توانید ار پرده های کرکره طرح چوب آلومینیومی استفاده کنید.

پرده زبرا کتابخانه

  • پرده های زبرا

پرده های زبرا همانطور که میدانید از تور و پارچه تشکیل شده است که به صورت لایه لایه بر روی هم قرار می گیرند. قسمت توری این پرده ها می تواند نور مورد نیاز مطالعه شما را به طور کامل تامین کند. خبر خوب این که اگر در شب قصد مطالعه و خواندن کتاب داشته باشید و چراغ ها را روشن کنید، پرده های زبرا با همپوشانی قسمت پارچه ای می تواند جلوی دید از بیرون به داخل را بگیرد.

  • پرده های سان اسکرین یا خورشیدی

اگر شما می خواهید هنگام مطالعه از فضای و نمای بیرون نیز لذت ببرید بخصوص اگر ویو زیبایی هم دارید می توانید از پرده های خورشیدی یا سان اسکرین استفاده کنید، ساختار این پرده ها به گونه ای است که می توانید هنگام مطالعه و خواندن کتاب بیرون را هم مشاهده کنید. این پرده ها در طول روز به هیچ وجه از بیرون به داخل دید ندارند ولی در شب قضیه فرق می کند. برای رفع این مشکل نیز می توانید پرده ها رو به صورت دو مکانیزم و آستر دار خریداری کنید.

پرده شید رول کتابخانه

در نهایت میتوانید با استفاده از پرده ها و نور مناسب کارایی و زیبایی کتابخانه خود را به حداکثر رسانده و از آن لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه اتاق مناسب مطالعه داشته باشیم؟