پوشش پنجره برای اتاق مطالعه
پرده اتاق مطالعه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟!

یک اتاق مطالعه مکانی برای تمرکز و بهره وری است و ما برای اینکه آن را به مکانی دلپذیر و خوشایند تبدیل کنیم باید محیطی با آرامش فراوان و اختصاصی ایجاد کنیم . عوامل متعددی هستند از جمله پرده اتاق مطالعه هستند که نقش بسیار تاثیر گذاری دارند . این اتاق مکانی است که شما برای تحصیل ، کار یا مطالعه از آن استفاده می کنید و به همین دلیل شما به قفسه کتاب ، یک نیمکت راحت ، میز تحریر ، رایانه و از همه مهم تر روشنایی مناسب نیاز دارید. این نورپردازی مناسب با استفاده از لامپ ها و لوسترها تامین می شود ، همچنین شما می توانید با استفاده از پنجره ها و پرده ها نور مناسب اتاق را کنترل و تنظیم نمایید.

 

عوامل مهم در انتخاب پرده اتاق مطالعه

 

مواردی را که باید هنگام انتخاب پرده اتاق مطالعه در نظر بگیرید

پرده اتاق مطالعه یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است ، زیرا علاوه بر تنظیم نور باعث کاهش ورود سر و صدا و همچنین دادن سبک و زیبایی خاص به اتاق می شود. انتخاب پرده مناسب به شما این امکان را می دهد که فضای مناسبی را برای خود در حین مطالعه ایجاد کنید . هنگام تصمیم گیری باید عواملی نظیر نور ، حفظ حریم خصوصی ، نقش پرده به عنوان عایق صوتی ، رنگ و طرح مناسب و البته بودجه را در نظر بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: پرده کتابخانه یا اتاق مطالعه را چگونه انتخاب کنیم؟!

 

پرده های پارچه ای ، مناسب برای جلوگیری از صدا و عبور نور کافی به داخل

 

اگر برای تمرکز نیاز به سکوت دارید پرده های پارچه ای در اتاق مطالعه باعث به حداق رساندن صدای بیرون می شوند. پرده های پارچه ای معمولا از جنس مخمل و کتان هستند و با پوشش خاصی که دارند می توانند صدای ورودی را به حداقل برسانند. اما اگر صدای بیرون شما را اذیت نمی کند و می خواهید فضایی روشن تر داشته باشید و از نور لذت ببرید می توانید از پرده های حریر استفاده کنید که قیمت مناسب تری نیز دارند.

هیچ قانون سختگیرانه ای برای برای انتخاب پرده وجود ندارد ، زیرا هر کس شاخصه هایی برایش مهم است که با وجود آنها آرامش دارد و می تواند فعالیت خود را انجام دهد پس سعی کنید انتخاب خود را متناسب با نیاز خود انجام دهید . یکی دیگر از دلایلی که برخی پرده های پارچه ای را ارجح می دانند این است که نسبت به کرکره ها وبلایندها راحت تر می توان آن ها را شست . اما کرکره ها مزایای دیگری نیز دارند که به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

اگر برای پرده اتاق مطالعه تنظیم نور برایتان مهم است حتما از کرکره ها استفاده کنید

پرده کرکره برای اتاق مطالعه

 

اگر میخواهید تعامل کاملی بین نور و روشنایی ایجاد کنید بهترین انتخاب برای پرده اتاق مطالعه کرکره ها هستند. مهمترین مزیت این نوع پرده ها این است که برای حتی می توانید نور ورودی را تنظیم کنید. آنها می توانند با هر اتاقی ست شوند و مناسب هر سبکی نیز باشند. از این نوع پرده ها می توان به شید رول ها ، پرده های زبرا و کرکره چوبی و فلزی اشاره نمود.

 

مطالب مرتبط:

5 دلیل برای انتخاب نکردن پرده پارچه ای

اتاق مناسب مطالعه

دکوراسیون و فضایی مناسب برای کنکوری ها