دکور کردن اتاق خواب با استفاده از تخته گچی
دکور کردن اتاق خواب با استفاده از تخته گچی

دکور کردن اتاق خواب با استفاده از تخته گچی

 

رنگ تخته گچی به ترند محبوبی در دنیای طراحی تبدیل شده است. این رنگ تغییری منحصر بفردی در اتاق ایجاد میکند و مهم‌ترین فضایی که می‌توان از این تغییر در آن بهره گرفت، اتاق خواب می‌باشد. از آنجایی که اتاق‌خواب‌ها محل خیال و خلاقیت هستند، طبیعی است که همچنین ایده‌ای در اتاق خواب طرفدار داشته باشد. با این کار می‌توانید روی دیوار نقاشی بکشید و بنویسید، بدون اینکه جایش بماند. در ادامه با ایده‌هایی فوق‌العاده به منظور استفاده از رنگ تخته گچی در اتاق‌خواب‌ها با ما همراه باشید.

کل یک دیوار را به رنگ تخته گچی کنید

یک راه متداول برای دکور کردن اتاق خواب با رنگ تخته گچی این است که کل یک دیوار را به رنگ تخته گچی کنید. می‌توانید روی آن هر نوع طراحی‌ای بکنید و اشکال نوشته‌های مربوط به شیمی یا ریاضی رسم کرده یا نقل قول و دلنوشته رویش بنویسید. نکته‌ی جالب این است که هر موقع بخواهید می‌توانید ظاهر و طراحی را تغییر دهید تا همیشه یکنواخت و خسته کننده نباشد. مناسب‌ترین دیوار اتاق خواب برای این کار، دیوار پشت تخت خواب است. چرا که بی هیچ زحمتی توجهات را به خودش جلب می‌کند.دیوار روبه‌روی تخت را هم می‌توانید استفاده کنید تا بتوانید از کل فضای دیوار استفاده کنید.

استفاده از یک تخته گچی قاب گرفته بالای تخت

لازم نیست حتماً کل یک دیوار را به رنگ تخته گچی در بیاورید، می‌توانید از یک تخته گچی قاب گرفته هم استفاده کنید. یک قاب روشن کنتراست جذابی بوجود می‌آورد. امتیاز اضافه‌ای که تخته گچی دارد این است که می‌توانید استایل مورد نظرتان را داخل قاب ایجاد کنید. در عین حال هم لازم نیست نگران ریختن گچ روی زمین باشید چرا که این مشکلی است که گاهی در طراحی‌های بزرگ‌تر بوجود می‌آید.

از قاب‌های خالی استفاده کنید

یک ایده‌ی هوشمندانه به منظور استفاده از تخته گچی در طراحی اتاق خواب، ترکیبی از دو مورد قبلی است: یعنی یک دیوار را به رنگ تخته گچی دربیاورید و آن را با قاب‌های خالی پر کنید. بین قاب‌ها می‌توانید عکس بکشید یا جمله یاداشت کنید.

برای استفاده از این ایده توجه داشته باشید که قاب‌های مناسب را انتخاب کنید. رنگ‌های روشن مثل سفید انتخاب‌های مناسبی هستند. می‌توانید از رنگ‌های نئونی هم استفاده کنید.

با استفاده از رنگ تخته گچی در اتاق خواب‌تان، دست‌تان در سفارشی سازی و طراحی آن باز است. آیا طبع هنرمندانه‌ای دارید؟ پس حتماً این ایده را مدنظر داشته باشید.

 

ترندهای طراحی دکوراسیون سال ۲۰۱۸

دکوراسیون پنجره اتاق خواب