چه پرده هایی مناسب برای دیوار به رنگ آبی روشن می باشد
چه پرده هایی مناسب برای دیوار به رنگ آبی روشن می باشد

تصمیم گیری درست در مورد طراحی و دیزاین داخلی منازل میتواند منزل شما را خاص تر و سفارشی تر کند ، همچنین باعث میشود شما احساس راحتی و شادابی بیشتری داشته باشید. برای داشتن یک دیزاین خوب و مناسب باید به کلیه اجزا اصلی و فرعی منزل اهمیت داد، به عنوان مثال مبلمان و کابینت های آشپزخانه بسیار مهم و حیاتی هستند اما هرگز نباید از سایر اجزا مانند رنگ مناسب برای دیوارها غافل شد. یکی از رنگ هایی که برای دیوارها به طور قابل ملاحظه ای استفاده می شود رنگ آبی روشن می باشد. از آبی فیروزه ای گرفته تا آبی آسمانی تردیدی نیست که این رنگ ها باعث ایجاد آرامش در محیط منزل می شود، به همین دلیل از این رنگ بیشتر برای اتاق خواب و مکان استراحت مورد استفاده قرار میگیرد. حال سوالی که مطرح می شود این است که پرده اتاق با دیوار آبی باید چه رنگی باشد؟!

 

هماهنگی رنگ پرده برای دیوار آبی روشن

در بحث تزئینات و دکور منازل صرفه هماهنگی مبلمان کفایت نمیکند و همانطور که گفته شد باید به کلیه اجزا پرداخته شود. این مورد به ویژه در مورد پرده ها و دیوار هایی که پنجره در آن اتاق قرار دارد صدق میکند و بهتر است با هم هماهنگی داشته باشد، در زیر به چند رنگ پرده متناسب و هماهنگ با دیوار آبی روشن می پردازیم:

پرده آبی با دیوار آبی روشن

 

1- پرده آبی برای دیوار آبی

رنگ پرده آبی بر روی دیوار آبی ممکن است کمی کسل کننده به نظر برسد ، اما مطمئن باشید اینطور نیست . استفاده از دو رنگ آبی میتواند جذاب باشد مخصوصا اگر دو رنگ با ته زمینه متمایز استفاده شده باشند ، یعنی دیوار ها آبی روشن و پرده ها یک مقدار تیره تر. این نوع ترکیب بیشتر مورد انتخاب کسانی می باشد که تمایل دارند فضای اتاق خود را شبیه رنگ های اقیانوس کنند و به همین دلیل به این مدل ، دکوراسیون گرمسیری یا دریایی گفته می شود.

2- سفید

آبی و سفید یک ترکیب عالی می باشد، اگر میخواهید فضای خود را روشن کنید طوریکه همانند قلعه ای کوچک روی ابرها به نظر بیاید می توانید از ترکیب پرده سفید برای دیوارهایی با رنگ آبی روشن استفاده کنید.

3- رنگ بژ پرده برای دیوار با رنگ آبی روشن

بژ نوعی رنگ خنثی است که در واقع با همه چیز مطابقت دارد ، در واقع بژ را میتوان یک رنگ جهانی دانست . تناژ های متنوع بژ می تواند همه چیز را گرم تر نشان دهد ، به همین دلیل برای اتاق هایی که دیوارهایی به رنگ سرد آبی دارند ، رنگ بژ می تواند متعادل کننده خوبی باشد.

 

بیشتر بخوانید: ست کردن پرده مناسب دیوار زرد و بژ!

 

پرده زرد و بژ برای دیوار آبی رنگ

 

4- رنگ خاکستری و طوسی

اگر از هر دکوراتوری بپرسید پر کاربرد ترین رنگ در طراحی و دیزاین چه رنگی است مطمئنا رنگ خاکستری را نشان میدهد بخصوص اینکه رنگ خاکستری و طوسی امسال به عنوان رنگ سال نیز شناخته می شود. پرده خاکستری یک رنگ ایده آل برای ترکیب با دیوار آبی می باشد و این رنگ را تکمیل می کند.

5- رنگ سبز

برای اینکه بخواهیم یک دید کلی به طبیعت داشته باشیم می توانیم از رنگ سبز استفاده کنیم. زیرا رنگ آبی ما را یاد اقیانوس ها ، دریا ها و آسمانها می اندازد و استفاده از آن در کنار رنگ سبز که نماد طبیعت و گل و گیاه است می تواند آرامش خاصی برای شما به ارمغان بیاورد.

 

مطالب مرتبط:

ست کردن پرده برای مبلمان طوسی و خاکستری

پرده متناسب با رنگ دیوار

پرده با رنگ شاد برای داشتن روحیه شادتر!

 

محصولات مرتبط:

کرکره فلزی آبی

پرده زبرا بلک اوت