چه پرده ای با دیوارهای زرد و بژ همخوانی دارد
پرده مناسب برای زیباتر شدن دیوار های زرد و بژ

دکوراسیون هر منزل نمایانگر شخصیت صاحبخانه می باشد و نحوه درک او را از دنیای پیرامون وی نشان می دهد . تم رنگی که برای خانه خود انتخاب می کنید نشان دهنده عشق و علاقه شما به رنگ های خاص است . این رنگ ها می توانند رنگ های تند مثل زرد و نارنجی یا ملایم تر مانند بژ ، کرم و سفید باشند . با پرده و مبلمان مناسب می توان هر رنگی را به یک هارمونی موفقیت آمیز در دکوراسیون منزل تبدیل کرد . ما در این مقاله میخواهیم به معرفی پنج سبک پرده برای زیباتر شدن دیوار های زرد و بژ رنگ بپردازیم .

  • رنگ زرد نمایانگر چیست ؟

برای بسیاری از ما رنگ زرد ، رنگی بیش از حد روشن است و اگر از این رنگ به خوبی استفاده نشود و با سایر لوازم اتاق مانند پرده و مبلمان ، چراغ خواب و غیره هماهنگ نباشد ، این رنگ می تواند نمای کلی اتاق شما را خراب و تا حد زیادی فاجعه بار کند . بسیاری از افراد دوست ندارند از رنگ زرد به عنوان رنگ دیوار استفاده کنند اما افرادی هم هستند که عاشق رنگ زرد هستند و آن را درخشان ترین رنگ در طیف رنگ ها می دانند . رنگ زرد نمایانگر خوشبختی ، خلاقیت ، آفتاب و تا حدودی نشان از فصل زیبای بهار دارد . اگر شما مشکلی برای استفاده از رنگ زرد به عنوان رنگ دیوارتان ندارید اما برای ترکیب با سایر لوازم دکوراسیون مطمئنا با چالش هایی مواجه خواهید شد ، در نتیجه باید احتیاط زیادی به خرج دهید .

  • پرده مناسب برای دیوار هایی با رنگ زرد

برای دیوارهای زرد رنگ خود می توانید طیف وسیعی از پرده های پارچه ای ، پرده های شید رول و مدرن و انواع دراپه ها استفاده کنید:

پرده مناسب برای دیوار زرد

1- اگر شما دیوار هایی با سایه های زرد رنگ و یا حتی مبلمانی با پارچه های زرد به همراه پنجره ای وسیع و بزرگ در اتاق دارید ، پرده های پارچه ای با ارتفاع بلند بهترین گزینه برای شما هستند . برای داشتن حداکثر تاثیرپذیری می توانید از پرده هایی با رنگ قهوه ای متمایل به زرد برای دیوار های زرد رنگ استفاده کرده و آنها را از بالاترین نقطه سقف تا پایین ترین قسمت زمین آویزان کنید . این رنگ با سایر عناصر چوبی در اتاق مانند میز تلویزیون ، صندلی ها و غیره مطابقت خواهد داشت . همچنین استفاده از این مدل رنگ پرده باعث می شود نور پراکنده در فضای اتاق پخش شود و ظاهری منسجم تر و با طراوت بیشتر ایجاد کند.

2- رنگ زرد برای کاهش تندی و شدت خود تنها به رنگ قهوه ای احتیاج ندارد . شما می توانید از پرده هایی با رنگ روشن قرمز یاقوتی برای دیوار های زرد رنگ خود استفاده کنید تا یک دکوراسیون خاص و جسورانه ایجاد کنید . این دو رنگ هر دو اصلی هستند و وقتی با هم ترکیب می شوند ، می توانند جلب توجه بیشتری در فضای خانه به وجود آورند . استفاده از گلدان هایی با گل های طبیعی برای ایجاد عطر و بویی تازه و زیبایی بیشر نیز می تواند برای تکمیل این ترکیب مفید باشد.

3- اگر شما برای اتاق خود از رنگ زرد روشن استفاده کردید و اکنون به دنبال روش هایی برای نرم کردن و کاستن روشنی بیش از حد این رنگ هستید ، رنگ نسکافه ای به عنوان پرده می تواند تاثیر زیادی بر روی دیوار زرد شما داشته باشد . در حالی که همچنان دیوارها کانون اصلی دکور باقی خواهند ماند ، مطمئن باشید این رنگ پرده جذابیت اتاق شما را دو چندان می کند.

4- اگر به جای پرده پارچه ای قصد خرید پرده مدرن را دارید ، کرکره های چوبی و یا کرکره هایی که طرح و ظاهر چوبی دارند با رنگ مشکی نیز می تواند بسیار به شما کمک کند و جذابیت بیشتری به اتاق و یا محیط پیرامون شما بدهد.

5- برای خانه هایی سبک های مدرن با دکوراسیون مینیمالیستی با محیطی روشن و شاد دارند . سعی کنید از پرده های شید رول و یا زبرا به رنگ سبز کم رنگ برای دیوار های زرد خود استفاده کنید . ظاهر ساده این پرده ها به همراه رنگ سبز ملایم آن می تواند دیوارهای زرد را بسیار درخشان تر نشان دهد.

  • معرفی رنگ بژ

اگر رنگ زرد به علت روشنی و هیجانی که ایجاد می کند ، قرار دادن آن در دکوراسیون منزل تا حدودی چالش برانگیز است ، از طرف دیگر رنگ بژ ، رنگی بسیار مطمئن و قابل اعتماد است . شما از این رنگ می توانید در هر دکوراسیونی استفاده کنید و ست کردن آن نیز بسیار آسان تر از نگ زرد است . این رنگ به نوعی جزو رنگ های خنثی و آرامش بخش به حساب می آید و اگر شما در خانه خود تردید دارید که از کدام رنگ استفاده کنید می توانید به رنگ بژ اطمینان کنید.

پرده مناسب برای دیوار بژ رنگ

  • پرده برای دیوار هایی به رنگ بژ

بژ را می توانید تقریبا با هر رنگی ست و هماهنگ سازید . بیاید نگاهی اجمالی به برخی از پرده ها بیاندازیم که می تواند با دیوار های بژ رنگ شما هماهنگ شود :

1- اگر رنگ دیوار های اتاق شما بژ رنگ است به جهت خاصیت خنثی و ملایم بودن این رنگ ، ممکن است وسوسه شوید که برای از بین بردن یکنواختی از ترکیب چند رنگ بیشتر استفاده کنید . اما ما توصیه می کنیم که بیش از اندازه از رنگ های متعدد استفاده نکنید . می توانید پرده هایی روشن با گل های آبی تیره را در کنار دیوار بژ رنگ خود مرتب و هماهنگ سازید . این الگو تنوع و زیبایی را به اتاق و خانه شما به همراه می آورد.

2- پرده های حریر و تور سفید و شفاف در کنار یک دیوار بژ رنگ یک ترکیب جذاب و ایده آل است و باعث ایجاد لطافت بیشتر در فضای اتاق می شود . همچنین این پرده ها باعث می شوند نور طبیعی بیشتر در اتاق جریان داشته باشد . همچنین به جهت اینکه رنگ بژ ممکن است مقداری فضا را تیره کند استفاده از تور و حریر شفاف می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

3- پرده های کرکره چوبی به رنگ قهوه ای تیره و یا پرده های پرده های زبرا به این رنگ می تواند یک ترکیب خوب با دیوار های بژ ایجاد کند . این پرده ها به شما این امکان را می دهد که یک فضای گرم ، شاد و در عین حال با کلاس در اتاق ایجاد کنید.

شما می توانید ترکیبی از رنگ های زرد و بژ را در اطراف خود داشته باشید . بژ به کاهش تندی و اثر زرد کمک می کند و تعامل رنگی مناسبی در اتاق بوجود می آورد . و در انتها این نکته را در نظر بگیرید که انتخاب رنگ پرده بیشتر بستگی به رنگ دیواری دارد که پنجره در آن قرار دارد.