استفاده از پرده هایی با رنگ های شاد برای اتاق خواب
پرده هایی با رنگ شاد برای اتاق خواب روحیه شاد تری به شما می دهد!

همانطور که میدانید اتاق خواب مکانی است که فرد بعد از یک روز کاری طولانی میخواهد در آن احساس آرامش و راحتی کند. رنگ ها می توانند نقش مهمی در دنج شدن اتاق خواب شما داشته باشند، بنابراین انتخاب پرده ای روشن با رنگ مناسب که بتواند روحیه فرد و انرژی آن اتاق را بالا ببرد میتواند بسیار مهم و حیاتی باشد. رنگ های خاص و عموما خنثی دیوار ها، می توانند با رنگ های شاد و مهیج پرده ترکیب شده و باعث شود هنگامی که فرد وارد اتاق می شود انرژی بیشتری داشته باشد. پرده های رنگی و شاد می تواند تاثیر مستقیم بر روحیه فرد بگذارد. قابل ذکر است که نوع پرده در انتخاب رنگ نیز تاثیر گذار است. به طور مثال برخی رنگ‌ها در زیباتر دیده شدن پرده نیز تاثیر گذار است. مثلا برای پرده زبرا از چه رنگی استفاده شود بهتر است. بنابر این قبل از انتخاب رنگ پرده بهتر است با اثرات و فواید هر رنگ آشنا شویم:

پرده هایی به رنگ آبی، پر قدرت و آرام

رنگ آبی همواره به عنوان رنگی آرامبخش در ذهنیت همگان شناخته می شود. پرده های آبی هم از این قائله مستثنی نیستند. برای کسی که از پرده آبی در اتاق استفاده می کند بهتر است رنگ دیوارها را نیز به عنوان رنگی مکمل با پرده خود انتخاب کند. همچنین برای دستیابی به محیط دنج و آرام می توان از رنگهای گرم تر آبی نظیر کبالت استفاده کرد.

پرده با رنگ آبی

پرده قرمز ، رنگ افزایش انرژی

تقریبا از بین تمامی گزینه های موجود رنگ قرمز، مناسب ترین گزینه برای افزایش روحیه و انرژی بخشیدن به فضای اتاق خواب می باشد. این رنگ بسیار تند و شدید است و در صورت استفاده بیش از حد ممکن است حس پرخاشگری و تندخویی را در فرد ایجاد کند. بنابراین توصیه می شود اگر پرده های خود را قرمز انتخاب کردید، از این رنگ در سایر قسمتها مثل دیوارها وغیره استفاده نکنید. به گفته کارشناسان رنگ قرمز باعث افزایش خلاقیت فردی شما میشود. بنابراین اگر اتاق میز برای مطالعه و یا کار در اتاق داشته باشید پرده های قرمز میتواند باعث تحریک نبوغ ذاتی شما شود.

بالابردن شخصیت اتاق با رنگ زرد

رنگ زرد، رنگ خورشید، نور و روشنایی می باشد. این امر باعث می شود در طول روز حتی اگر پرده ها کشیده و بسته هم باشند، شما محیطی پر نور و سرشار از انرژی داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ زرد ممکن است ناامیدی به وجود بیاورد بنابراین اگر شما اتاقی دارید که در آن از این رنگ استفاده شده می توانید برای تکمیل آن از پرده هایی با رنگ های پاستیلی استفاده کنید.

احساس راحتی با پرده های سبز

رنگ سبز رنگ زندگی و جوانی می باشد. این رنگ برای همه اتاق ها بخصوص اتاق خواب بسیار مناسب است . استفاده از پرده های سبز بعلاوه دیوارهایی که مکمل آن هستند می توانند اتاق خواب شما را بسیار شیک و دنج کنند. این رنگ باعث افزایش علاقه و گرمای درون خانواده می باشد و به همین دلیل بسیار مناسب زوج ها می باشد.

پرده زبرا رنگ بنفش

بنفش رنگ تسکین دهنده

پرده هایی با رنگ های روشن تر بنفش مثل یاسی و رنگ اسطوخودوس میتواند فضایی آرامش بخش را در اتاق خواب شما بوجود بیاورد و استراحت در اتاق خواب را برای شما راحت تر کند. همچنین رنگ های تیره تر بنفش می تواند احساس شاداب تری به فضای اتاق خواب شما بدهد.

رنگ صورتی آرام

پرده هایی با رنگ صورتی ملایم در اتاق خواب می تواند حال و هوایی ایجاد کند که باعث آرامش فرد شود و به آنها کمک می کند تا بتواند در شرایط حساس خونسردی خود را حفظ کند و هرگونه عصبانی و ناامیدی را از بین ببرد. همچنین این رنگ بسیار مورد علاقه دختر خانم ها بود و به همین دلیل پرده های صورتی می تواند فضایی شاد و مفرح برای آنها بوجود بیاورد.

بطور کل رنگ های آرامش بخش یا انرژی بخش زیادی برای انتخاب وجود دارند و شما می توانید رنگ های متعددی را برای اتاق خواب خود بر اساس سلیقه تان انتخاب کنید، اما بد نیست قبل از انتخاب به شاخص هایی روحی و روانی که هر رنگ می تواند برای شما داشته باشد توجه و قبل از خرید پرده در مورد رنگ انتخابی تحقیق کنید.

مطالب مرتبط: نکات انتخاب پرده آشپزخانه