چه زمانی آویزان کردن پرده از سقف توصیه می شود ؟
چه زمانی آویزان کردن پرده از سقف توصیه می شود؟

خیلی از کسانی که اقدام به خرید پرده می کنند به یک نکته مهم و اساسی هیچ وقت دقت نمیکنند و آن مکان و جایگاه آویزان کردن پرده می باشد، بیرون و یا داخل چهارچوب پنجره؟ یکی از دلایل آویزان کردن پرده از سقف عمق کم قاب داخل پنجره می باشد که امکان نصب داخل آن نیست. با این حال اگر مکان و فضای مناسبی بالای پنجره نداشته باشید مجبورید گزینه های دیگری را برای این کار امتحان کنید. همچنین ممکن است سقف شما به گونه ای باشد نتواند وزن سنگین پرده ها رو تحمل کند و مجبور باشید از لوازم اضافی مانند پیچ پروانه ای استفاده کنید.

پرده هایی که درست بالای پنجره و یا بر روی دیوار آویزان می شوند به “پرده های خارج از چهارچوب” معروف هستند. این نوع نصب فضای بیشتری را شامل می شود و می تواند دیوارهای کنار پنجره را به طور کامل بپوشاند. این نوع پوشش باعث ایجاد تقارن و زیبایی شده و بیشتر می تواند جلوی ورود نور خورشید را بگیرد . ولی در مورد پرده هایی که داخل چهارچوب قرار دارند اگر بخواهید نور را به طور کامل بپوشاند باید حالتی شبیه به طاقچه داشته باشند . این سبک نصب شامل انواع پرده های رول آپ مثل زبرا و شید و همچنین پرده های عمودی لوردراپه می شود.

چه زمانی بهتر است از روش آویزان کردن پرده از سقف استفاده کنید

نصب شید رول به سقف

در هر شرایطی می توان پرده را نصب کرد چه سقف، چه دیوار و چه در داخل چهار چوب. اما شرایطی وجود دارد که با داشتن این شرایط بهتر است پرده حتما از سقف آویزان شود. حال این شرایط کدام است:

1- برای اینکه ارتفاع دیوار بلند تر دیده شود

پرده ها اگر به سقف آویزان شود و قسمت بالای پنجره را بپوشانند ، ارتفاع دیوار بلند تر به نظر می آید ، هر چه این پرده بیشتر نزدیک به زمین باشد این ارتفاع بلند ، بیشتر به چشم می آید.

2- جلوگیری از ورود نور به داخل

اگر هدف شما برای نصب پرده این است که نور کمتر وارد منزل شود ، آویزان کردن پرده از سقف بهترین گزینه برای شما می باشد . در این حالت پرده بزرگ تر بوده و اطراف پنجره را کامل می پوشاند و به همین دلیل اجازه عبور نور و اشعه های مضر را نمی دهد.

پرده زبرا جهت جلوگیری از عبور نور

3- بر روی پنجره هایی که عمق کمی دارند

وقتی عمق قسمت داخلی پنجره کم باشد دیگر نمی توان به راحتی پرده را در آن قسمت نصب کرد ، بهترین گزینه برای اینگونه پنجره ها آویز کردن پرده از سقف می باشد ، البته بر روی دیوار بالای پنجره هم می توان قرار داد تنها به یک جفت پایه دیواری نیاز دارد.

4- پنجره هایی با ظاهر غیر متعارف

حتما ملاحظه کردید برخی از پنجره ها حالت عادی ندارند و به مشکل مربع و یا مستطیل نیست ، ممکن است این بدلیل شکل خاص پنجره باشد و یا شکل نامتعارف آن و یا حتی ظاهر قدیمی و نازیبای آن . در این صورت دیگر نمی توان پرده را داخل قاب زد و یکی از بهترین گزینه ها آویز کردن پرده از سقف می باشد که بتوان ظاهر نه چندان زیبای پنجره را به طور کامل بپوشاند.

5- پنجره هایی که دستگیره دارند

در مورد پنجره هایی که دستگیره دارند بهترین حالت آویزان کردن پرده از سقف می باشد. در این حالت امکان نصب داخل چهارچوب نمی باشد و پرده بعد از نصب به دستگیره گیر می کند و اگر بخواهید آن را از بالای دیوار پنجره آویزان کنید باز هم ممکن است پرده به دستگیره پنجره گیر کند.