دوازده راهکار آماده کردن خانه برای فروش به قیمت بالاتر!
دوازده راهکار آماده کردن خانه برای فروش به قیمت بالاتر!

هنگامی که قصد فروش خانه خود را داشته باشید، به طور یقین دوست دارید آن را به بهترین قیمت ممکن بفروشید. هر چقدر پول بیشتری از فروش خانه به دست بیاورید، در انتخاب و خرید خانه جدید راحت تر خواهید بود. حتما تا حالا آگهی‌هایی را مشاهده کردید که دو خانه در یک منطقه با قیمت هایی متفاوت به فروش می‌رسند. دلیل این تفاوت قیمت چیست؟ یکی از راه هایی که می‌توانید خانه خود را به قیمت بالاتری بفروشید، آماده کردن خانه برای فروش با به اصطلاح هوم استیجینگ (home Staging) است. 

آماده سازی منزل برای فروش با چیدمان خانه متفاوت است

شاید فکر کنید که چیدمان و دکوراسیون منزل با آماده سازی آن برای فروش یکی است. اما این دو کاملا از هم متفاوت هستند. تزئین و چیدمان خانه کاملا شخصی است و بستگی به نظر خود فرد دارد. اما آماده سازی دکور خانه راهکارهایی است که شما می‌توانید به واسطه آنها منزل خود را به بالاترین قیمت به خریداران بفروشید. این کار میتواند سود و منفعت زیادی برای شما به همراه داشته باشد، اما مستلزم هزینه و زمان است. مهمترین نکته این است که در حین آماده سازی خانه باید به تمام نقاط منزل از جمله اتاق خواب، سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی و … توجه کنید و تمام تمرکز خود را به یک جای خاص معطوف نکنید.

 

مهیا کردن منزل برای فروش با قیمت بالاتر

 

شخصی که می‌خواهد خانه ای را برای سکونت بخرد، فقط به دنبال سرپناهی نیست که در آن زندگی کند. خریداران دنبال منزلی می‌گردند که علاوه بر زندگی بتوانند روح خود را نیز جلا دهند و رویاهای خود را در آن خانه محقق سازند. بنابر این حاضر خواهند بود برای خانه ای که دکور و نمای مناسبی دارد، پول بیشتری بپردازند.

مورد دیگر که باعث میشود چیدمان و آماده سازی خانه را امری ضروری دانست این است که خریداران نمی‌خواهند بعد از خرید ملک، وقت و زمان خود را صرف بازسازی و تجهیز خانه کنند. در اصل دنبال لقمه حاضر و آماده می‌گردند، برای همین هم حاضر هستند پول بیشتری بپردازند. اگر شما همه چیز را اصولی و منظم انجام دهید، مطمئن باشید منزل خود را خیلی راحت تر از وقتی که دست به خانه خود نزدید خواهید فروخت.

چگونه خانه خود را برای فروش به بهترین شکل آماده کنیم؟

در ادامه به برخی از مهمترین راهکارهایی که شما برای آماده سازی خانه نیاز دارید تا بتوانید خانه خود را به قیمت مناسب بفروشید آورده شده است:

تمیز بودن

اکثر خریداران و حتی بنگاه های املاک دنبال ملک و خانه تمیز هستند. خانه تمیز خریدار را جذب می‌کند و همچنین قیمت ملک را نیز افزایش می‌دهد. پس اولین قدم برای آماده کردن خانه قبل از فروش، خانه خود را از کف تا سقف آن بشورید. لکه ها را از حمام و سرویس بهداشتی با مواد شوینده پاک و خوشبو کنید. خلاصه کاری کنید که همه چیز جدید و نو به نظر برسد.

حذف لوازم و وسایل شخصی

خریداری که برای بازدید خانه ای که قصد فروش آن را دارید نزد شما می آید، در حقیقت آن خانه را به عنوان ملک شخصی خود و جایی که قرار است در آن زندگی کند تجسم خواهد کرد. پس بهتر است لوازم و وسایل شخصی خود را از قبیل قاب عکس، نقاشی و … را از خانه حذف کنید.

پرده زیبایی خانه شما را دوچندان میکند

این که شما هنگام تحویل منزل، پرده ها را هم بر روی پنجره بگذارید در نزد خریدار بسیار با ارزش است. به شرطی که پرده هایتان مناسب و تمیز باشد. بهتر است برای پرده ها هزینه کنید تا بتوانید خانه خود را با قیمت بالاتری بفروشید. می‌توانید از پرده هایی که روی بورس هستند و جدید وارد بازار شده اند استفاده کنید که قیمت کمتری نسبت به پرده های کلاسیک دارند مانند پرده زبرا و پرده شید رول.

هفت راهکار برای افزایش قیمت منزل

پوشاندن سوراخ‌ها و خط و خش

اگر دیوارهای شما دارای سوراخ و یا خط و خش است، حتما قبل از بازدید توسط خریدار آنها را بپوشانید و ترمیم کنید. آماده سازی دیوارهای منزل قبل از فروش یکی از بهترین راههای برای جلوگیری از کاهش قیمت منزل خواهد بود.

وجود نورپردازی مناسب

نور پردازی مناسب و اصولی به خانه شما زیبایی می‌بخشد. این را در نظر داشته باشید که نور طبیعی بهترین نور پردازی است. وقتی مشتری برای بازدید خانه به منزل شما می‌آید سعی کنید پرده ها را کنار بزنید تا نور بیشتری وارد منزل شما شود و محیط زیباتر به نظر برسد.

به نمای بیرون هم رسیدگی کنید

درست همانند فضای داخلی، نمای بیرونی منزل شما نیز احتیاج به توجه دارد. زیرا خریدار اولین جایی که می‌بیند نمای بیرونی منزل شماست و چون اولین برداشت مهمترین برداشت است پس ممکن است اثر مثبت و یا منفی بر روی نظر او بگذارد. اطمینان حاصل کنید راهرو ها ، درب ورودی ، حیاط و باغچه ورودی (در صورت وجود) تمیز و مرتب و عاری از هرگونه خرابی و نامنظمی است.


همچنین بخوانید: تاثیر انتخاب پرده مناسب بر نمای بیرون پنجره!


نصب سیستم امنیتی

یکی دیگر از راهکارهای آماده کردن خانه برای فروش با قیمتی بالاتر که باید حتماً به آن اشاره کنیم، نصب سیستم‌های امنیتی است. سیستم‌های امنیتی همچون دوربین‌های مداربسته و یا سیستم‌های هشدار یک انتخاب عالی برای بهبود سطح ایمنی خانه به شمار می‌آيند و اغلب افراد از آن‌ها استقبال می‌کنند.

نصب سیستم امنیتی

اگر بتوانید یک سیستم امنیتی مناسب و پیشرفته را برای منزل خود تهیه کنید که کلیه بخش‌ها و اتاق‌ها را تحت کنترل خود داشته باشد، قطعاً امکان افزایش قیمت خانه برایتان وجود خواهد داشت. شما می‌توانید به هزینه مربوط به نصب چنین سیستمی اشاره کنید و این هزینه را به قیمت کلی خانه خود بیفزایید.

حتی اگر خانه خود را به فروش نرسانید، باز هم ضرری نخواهید کرد؛ زیرا وجود سیستم‌های امنیتی در سال‌های اخیر به یک ضرورت اساسی تبدیل شده است. نکته‌ای که در این رابطه باید به آن توجه کرد، خرید و نصب یک سیستم امنیتی مدرن و خاص است که ویژگی‌های نوینی داشته باشد. به عنوان نمونه، باید بتوان با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل از راه دور به تصاویر ارسالی توسط سیستم مورد نظر دسترسی داشت.

شیرآلات را عوض کنید

نمی‌توان به راهکارهای آماده کردن خانه برای فروش با قیمت بالا اشاره کرد، اما عوض کردن شیرآلات را مد نظر قرار نداد. شیرآلات بهداشتی نقش مهمی را در خانه‌ ایفا می‌کنند و یکی از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيند که خریداران در همان بازدید اولیه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

استفاده از شیرآلات جدید آنقدرها که فکرش را می‌کنید، هزینه‌بر نیست. امروزه می‌توان شیرآلات بسیار باکیفیتی را با قیمت پایین خریداری کرد. به هم دلیل، توصیه می‌کنیم که جهت افزایش قیمت کلی خانه خود حتماً عوض کردن شیرآلات را در دستور کارتان قرار دهید.

به عنوان نمونه، شما می‌توانید در آشپزخانه خود به سراغ شیرآلات دومنظوره بروید. این شیرآلات دارای دو خروجی جداگانه هستند که یکی از آن‌ها مربوط به آب شهری و دیگری نیز مربوط به خروجی آب دستگاه تصفیه است. چنین شیرآلاتی نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کنند و خیلی راحت می‌توان قیمت آن‌ها را برای خریدار خانه توجیه کرد.

در این بین، یک نکته مهم وجود دارد و آن عوض کردن شیرآلات با گزینه‌های باکیفیت‌تر است. اگر حس می‌کنید شیرآلات کنونی منزل کیفیت بهتری نسبت به گزینه‌های موجود در بازار دارند، طبیعتاً نیازی نیست که به تعویض آن‌ها بپردازید.

افزایش ارزش خانه با مبلمان

همین که بگویید خانه را مبله می‌فروشید در نظر فروشنده بسیار موثر است. لازم نیست هزینه زیادی کنید، فقط کافی است مبلمان شما مرتب، سالم و تمیز باشد. اگر هم نداشتید بهتر است مبلمانی شایسته تهیه کنید، مطمئن باشید تاثیر زیادی در فروش منزل شما خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: راهکارهای ست کردن پرده و مبلمان !


 سیستم تهویه را بررسی کنید

هیچ کسی دوست ندارد خانه‌ای را خریداری کند که در آن از یک سیستم تهویه مناسب استفاده نشده باشد. بررسی کامل سیستم تهویه یکی دیگر از راهکارهای تجهیز و فروش خانه به قیمت بالاتر است. در واقع، اگر حس می‌‌کنید سیستم تهویه شما قدیمی شده است و یا به طور کلی، سیستم تهویه خاصی در منزلتان وجود ندارد، باید به این موضوع فکر کنید.

سیستم‌های تهویه به ما کمک می‌کنند تا همواره در کلیه فصول سال از هوای تازه و مناسب استفاده کنیم. این موضوع به خصوص برای افرادی که در شهرهای شلوغ زندگی‌ می‌کنند، حائز اهمیت است. بسیاری از خریداران خانه نیز اهمیت بالایی برای سیستم تهویه قائل هستند و حتی ممکن است در همان بازدید اول از خانه پرسش‌هایی را در این مورد از شما بپرسند.

 سیستم تهویه را بررسی کنید

سیستم‌های تهویه باید با محیط کلی خانه شما تناسب داشته باشند. استفاده از یک سیستم تهویه بیش از اندازه قوی نتیجه‌ای به جز اتلاف کامل انرژی نخواهد داشت. به همین دلیل، توصیه می‌شود که در این زمینه از یک متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید. این افراد به شما کمک می‌کنند تا سیستم تهویه‌ای را خریداری کنید که به طور کامل نیازهای شما را پاسخ می‌دهد.

اگر نمی‌خواهید برای یک سیستم تهویه جدید هزینه‌ای بپردازید، باید به فکر تعمیر سیستم تهویه کنونی و یا پاکسازی کامل آن باشید. خوشبختانه مؤسسات مختلفی در این زمینه نیز فعالیت می‌کنند که می‌‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید. فراموش نکنید که این مورد یکی از مهم‌ترین راهکارهای آماده کردن خانه برای فروش به قیمت بالاتر است.

پارکینگ را از یاد نبرید

وقتی صحبت از فروش خانه به میان می‌آيد، بسیاری از افراد تنها بخش مرکزی خانه را مد نظر دارند و به محیط‌های دیگری همچون زیرزمین و یا پارکینگ توجهی نمی‌کنند. این در حالی است که خریداران حتی این نقاط را نیز به خوبی مورد بررسی قرار می‌دهند. در هر صورت، آن‌ها قصد دارند سرمایه بزرگی را پرداخت کنند و به همین دلیل، چنین مواردی نیز برایشان اهمیت دارد.

یکی از راهکارهای آماده کردن خانه برای فروش به قیمت بالاتر آن است که پارکینگ اختصاصی خود را به طور کامل نوسازی کنید. پارکینگ تنها برای پارک کردن اتومبیل نیست. این امکان وجود دارد که بسیاری از وسایل اضافی و ابزارهایی را که تنها چند بار در سال به آن احتیاج پیدا می‌کنیم، در همین بخش از خانه قرار دهیم.

اگر منزل شما دارای پارکینگ اختصاصی نیست، احتمالاً یک انبار یا فضای زیرزمین اختصاصی دارید. این مورد نیز باید همانند پارکینگ به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. تنها کافی است ابزارآلات و محصولات موجود در انبار خود را مرتب بچینید و کف آن را جارو کنید تا شاهد تفاوت کلی آن باشید. همین نکات کوچک به شما کمک می‌کنند تا قیمت بالاتری را برای منزل خود به خریدار اعلام کنید.

چند تابلو آویزان کنید

یکی از مهم‌ترین راهکارهای تجهیز و نوسازی منزل، لوکس کردن محیط داخلی خانه است. یک خانه خشک و خالی که تنها با چند عدد مبل فضای داخلی آن پر شده است، چیزی نیست که خریدار برای آن مبلغ بالایی را بپردازد.

چند تابلو مناسب خریداری کنید و آن‌ها را در بخش‌های مختلف خانه خود قرار دهید. نوع طراحی و موضوع این نوع نقاشی‌ها باید با طراحی داخلی منزل شما هم‌خوانی داشته باشند. خانه‌هایی که به نظر دارای طراحی لوکس و جذابی هستند، خریداران را بیش از پیش به پرداخت مبلغ بالاتری ترغیب می‌کنند.

نتیجه‌گیری

یکی از اهداف اصلی فروشندگان منازل این است که بتوانند خانه خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانند و این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند. خوشبختانه راهکارهای مختلفی برای آماده کردن خانه برای فروش وجود دارند که می‌توانند در این زمینه کمک‌‌کننده باشند. استفاده از تابلوهای مدرن، سیستم‌های امنیتی، پرده‌های مدرن و شیک و … تنها برخی از نکاتی هستند که باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرند. در صورتی که بخواهید برای منزل خود پرده‌های به‌روز و شیکی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب تهیه کنید، می‌توانید از مجموعه سروین دکور کمک بگیرید

اگر چه اجرای این موارد گفته شده در جهت آماده کردن خانه قبل از فروش می‌تواند پرهزینه و زمان بر باشد، اما مطمئن باشید این هزینه ای که پرداخت می‌کنید هم بیشتر از آن هنگام فروش بدست می آورید و هم منزل خود را راحت تر و سریع تر بفروش خواهید رساند.

شما چه تجربه ای در زمینه فروش و یا خرید خانه دارید؟ آیا موارد دیگری نیز هست که به نظر شما باید به این لیست اضافه شود؟ خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.