تاثیر انتخاب پرده مناسب بر نمای بیرون پنجره
تاثیر انتخاب پرده مناسب بر نمای بیرون پنجره

هر کس دوست دارد خانه اش خوب و زیبا به نظر بیاید و فضای داخلی را طبق سلیقه و نظر خود آماده و تهیه کند . رنگ دیوارها انتخاب کفپوش مناسب ، سلیقه شما در خرید مبلمان و سایر عناصر تزئینی نه تنها زیبایی فضای خانه را افزایش می دهد بلکه به دکوراسیون شما جذابیت بی نظیری می بخشد. پرده ها و پوشش های پنجره نیز از این قاعده مستثنی نیستند و آنها نیز نقش مهمی در دکوراسیون منزل شما دارند چه نمای داخلی و چه نمای بیرون پنجره.

چرا پرده ها نقش مهمی در دکوراسیون دارند ؟

پرده ها نه تنها پنجره های شما را زیباتر می کند بلکه به راحتی و شادابی فضای داخلی شما نیز کمک می کند . آنها در تابستان از ورود گرما و در زمستان از خروج گرما جلوگیری می کنند ، در نتیجه در هزینه های انرژی و برق صرفه جویی می شود و همچنین باعث کنترل نور ورودی و در صورت تمایل مسدود شدن نور می شوند و به راحتی می تواند از حریم خصوصی شما نیز محافظت کنند.

چگونه می توان به کمک پرده ظاهر و نمای بیرون پنجره نیز زیبا به نظر برسد ؟

وقتی صحبت از دکور منزل می شود مردم بیشتر بر روی ظاهر و فضای داخلی تمرکز می کنند ، با این حال نه تنها نمای داخلی بلکه نمای خارجی و دید از بیرون نیز تعیین کننده زیبایی و جذابیت خانه شما می باشد . نمای بیرون شما اولین برداشت و طرز تفکر مهمان ها و همسایه های شما راجع به محل زندگیتان می باشد . پس اگر می خواهید ظاهر خانه شما زیباتر به نظر برسد باید علاوه بر فضای داخلی به دید از بیرون منزل نیز توجه شود. یکی از این موارد پرده های هستند ، ظاهر یکنواخت تمام پرده ها جهت زیبایی نمای بیرون پنجره می تواند تاثیرگذار باشد . تصور کنید می خواهید وارد خانه ای شوید که یک پرده از بیرون قرمز به نظر برسد و پرده دیگر سیاه باشد مسلما ذهنیت شما نسبت به سلیقه صاحب خانه ذهنیت جالبی نخواهد بود !

بدون توجه به اینکه شما قصد دارید فضای داخل یا بیرون منزل را زیباتر کنید ، اگر دکوراسیون منزل را همانند یک چرخ دنده در نظر بگیریم ، پرده ها چند مهره این چرخ دنده هستند ، پس با پوشش مناسب پنجره ها به وسیله این محصولات می توانید دکور منزل خود را چه از خارج و چه از داخل زیبا کنید.

با این حال برای بدست آوردن نتیجه بهتر باید اطمینان حاصل کنید که پرده ها به درستی نصب شده اند و از نظر ظاهری مکملی مناسب برای سایر اجزای خانه هستند ، وقتی از داخل به پنجره ها نگاه می کنید ، قطعا شما می خواهید پرده ها از بیرون نیز ظاهری عالی داشته باشند . بنابراین باید دنبال راه حل هایی باشیم که جلوه پرده را از بیرون زیباتر کند . می توانیم با چند گام ساده که در این مقاله بیان می شود تفاوت های اساسی ایجاد کنید و پرده های خود را از بیرون خوب و زیبا نشان دهید :

پرده و شیشه شفاف برای نمای بیرون از پنجره

1- از شیشه های شفاف برای پنجره خود استفاده کنید

اگر می خواهید پنجره های شما از بیرون نیز زیبا به نظر برسند باید اطمینان حاصل کنید که از بیرون قابل رویت هستند . از این رو بجای شیشه های رنگی و شیشه های رفلکسی از شیشه های شفاف استفاده کنید تا پرده ها از بیرون به راحتی دیده شوند.

2- انتخاب پارچه ها با طرح های واضح و مشخص

پارچه هایی انتخاب کنید که از بیرون نیز دید داشته باشند ، مثلا اگر پرده ساده انتخاب می کنید ، پارچه ای باشد که نمای بیرون آن از پنجره نیز پر رنگ و قابل وضوح به نظر برسد . برخی پارچه ها هستند علی رقم دید زیبا از داخل ، بیرون آن چندان زیبا نیستند سعی کند از آنها استفاده نکنید و یا اگر پارچه های طرح دار انتخاب می کنید ، سعی کنید طرح و مدلی انتخاب کنید که چاپ روی آن پررنگ باشد تا از بیرون هم دید داشته باشد.

بیشتر بخوانید: به این دلایل پرده پارچه ای را انتخاب نکنید!

3- مطمئن شوید پرده های شما تضاد و کنتراست خوبی ایجاد می کنند

رنگ دیوارهای خارجی کنار پرده ها نیز مهم هستند و اگر می خواهید پرده های شما از بیرون خوب به نظر برسند به این نکته توجه کنید . سعی کنید در حد امکان رنگ پرده های پارچه ای شما با دیوار بیرون تضاد داشته باشد ، مثلا اگر دیوار ها روشن است سعی کند از پرده هایی با رنگ های تند تر و بالعکس اگر دیوارها تیره هستند از رنگ های روشن استفاده کنید ولی حتما بحث دید از داخل را نیز در نظر بگیرید.

شید رول ها برای ایجاد تضاد و کنتراست

4- قسمت خارجی اطراف پنجره را بشویید

اگر می خواهید علاوه بر داخل ، نمای بیرون پنجره و پرده های شما عالی به نظر برسد ، باید جلوه آنها را زیباتر کنید تا توجه بیشتری را جلب کند . برای این کار باید اطمینان حاصل کنید قاب پنجره نیز زیبا به نظر می رسد ، مهمترین روش پاک کردن و تمیز کردن قاب پنجره می باشد . علاوه بر آن محیط اطراف پنجره نباید بیش از اندازه شلوغ باشد و وسایل بسیاری را بر روی طاقچه پنجره بگذارید ، این کار باعث می شود تمرکز بر روی پرده از بین برود ، گذاشتن یک عدد گلدان کوچک و زیبا بر روی طاقچه توصیه می شود.

5- پرده ها را همواره تمیز و مرتب نگه دارید

پرده های کثیف یا پرده هایی که به درستی نصب نشده اند ، احساس خوبی ایجاد نمی کنند ( جهت مطالعه بیشتر به آموزش نصب پرده پارچه ای مراجعه کنید ) ، اگر می خواهید جذابیت بصری پرده های خود به حداکثر برسد و از بیرون منزل هم دید خوبی داشته باشد ، مطمئن باشید که پرده ها هنگام استفاده تمیز بوده و به صورت مرتب نصب و آویزان شده اند و در صورت نیاز به درستی به یک طرف جمع شده باشند. و نکته آخر اینکه شما می توانید پرده هایی با رنگ های مختلف برای چند پنجره خود انتخاب کنید اما استفاده از یک آستر تک رنگ و یک شکل برای تمامی پنجره ها باعث می شود از بیرون ظاهری بهتر داشته باشد.