معرفی بهترین پرده مقرون به صرفه برای پنجره های متفاوت
معرفی بهترین پرده مقرون به صرفه برای پنجره های متفاوت

در سال های اخیر بزرگترین مشکل مردم مسائل اقتصادی بوده است. در این روز ها تامین هزینه های زندگی تقریبا کار دشواری شده. به همین دلیل مردم در خرج کردن پول و خرید برای تامین مایحتاج زندگی مقداری وسواس به خرج می‌دهند. یعنی حواسشان هست کجا و چه مقدار پول برای یک کالای خاص خرج کنند تا بتوانند بهترین خرید را داشته و هزینه کمتری بابت آن پرداخت کنند. انتخاب پرده مناسب که مقرون به صرفه هم باشد مانند سایر وسایل و لوازم خانه امری ضروری است.

مقرون به صرفه بودن به معنی فقط ارزانی نیست. ممکن است شما پرده ای را خریداری کنید که قیمت پایینی داشته باشد، اما بعد از مدتی مجبور بشوید به دلایل مختلف مانند عدم کارایی و نازیبا بودن آن را تعویض کنید. در این صورت متحمل هزینه های بیشتری خواهید شد و پرده ای که خریداری کردید در اصطلاح مقرون به صرفه نیست.

تمام این مواردی اشاره کردم به این دلیل است که قبل از خرید حتما می‌بایست نیاز خود را بشناسید و بر طبق همان نیاز و مدل پنجره ای که دارید، پرده ای انتخاب کنید که برای شما هزینه کمتری داشته باشد. فاکتور های مختلفی در این امر دخیل هستند که با هم به برسی چند تا از مهمترین آنها می‌پردازیم:

 

پرده تور راشل پانچ شده برای پذیرایی

انتخاب پرده مقرون به صرفه براساس نوع ملک

یکی از مهمترین مواردی که حتما باید به آن توجه کنید نوع ملکی است که در آن ساکن هستید. منظور از نوع ملک شخصی و استجاری بودن آن است که می‌تواند نقش مهمی در انتخاب پرده مناسب و به صرفه بودن آن داشته باشد.

پرده برای خانه های مستاجری

اگر در خانه های مستاجری ساکن هستید، این را در نظر بگیرید که ممکن است سال بعد در آن خانه نباشید و به جای جدیدی نقل مکان کنید. بنابر این بهتر است پرده ای انتخاب کنید که قابلیت تغییر اندازه داشته باشد. یعنی در خانه و منزل جدید هم بتوانید از آن استفاده کنید.

از طرفی چون اطلاعی از اندازه پنجره های خانه جدید خود ندارید و نمی‌دانید پرده های فعلی به آنها می‌خورد یا نه، سعی کنید از پرده های ارزان تر استفاده کنید. به این ترتیب درصورتی که پرده را در منزل جدید نتوانستید نصب کنید ضرر زیادی نخواهید کرد.

به طور خلاصه پرده هایی با قابلیت تغییر سایز و قیمت ارزان برای خانه های مستاجری مقرون به صرفه تر هستند.


مطالب مرتبط: پرده خانه اجاره ای چه ویژگی هایی دارد؟!


پرده برای خانه های شخصی

اگر خانه ای که در آن ساکن هستید برای خودتان است، قضیه به طور کامل متفاوت خواهد بود. چون خانه برای خودتان است و ممکن است سال ها در آن سکونت داشته باشید، اولویت شما باید انتخاب پرده ای با کیفیت بالا باشد. ارزان بودن پرده به تنهایی نمیتواند ملاک مناسبی برای شما باشد، چون ممکن است پرده ای که قیمت پایین تری دارد کمتر از 1 سال برای شما کار کند و شما مجبور بشوید بابت خرید پرده مجددا هزینه کنید.

مورد بعدی در انتخاب پرده برای منازل شخصی قابل شستشو بودن است. شما وقتی که چند سال در یک خانه سکونت دارید، مسلما هر چند وقت یکبار پرده شما نیاز به شست و شو دارد. در صورتی که شما در شهر های شلوغ زندگی کنید این قضیه ملموس تر خواهد بود. بنابر این پرده ای را باید خریداری کنید که با شست و شو آسیب نبیند. پس می‌توان نتیجه گرفت دو فاکتور کیفیت بالا و قابل شستشو بودن از مهمترین شرایط انتخاب پرده مقرون به صرفه برای خانه های شخصی است.

 

پرده دبل شید تور با آستر کرم در آشپزخانه

انتخاب پرده مقرون به صرفه براساس اندازه پنجره

نکته دیگری که اهمیت زیادی دارد، خرید پرده ای متناسب با پنجره شماست. شاید در نگاه اول امری بدیهی به نظر برسد، اما این گونه نیست و دقت زیادی لازم دارد.

پرده مناسب پنجره های بزرگ و قدی

برای پنجره های بزرگ و قدی پرده ای مقرون به صرفه است که قیمت آن به صورت متر طول حساب میشود مثل پرده های پارچه ای. از آنجا که عرض پرده های پارچه ای مانند مخمل و کتان 3 متر است، از بالا تا پایین پنجره شما را میپوشاند. اما قیمت پرده های رولی مثل زبرا و شید به صورت متر مربع حساب می‌شود. این نوع محاسبه قیمت برای پنجره های بزرگ تا حدودی زیاد شده و هزینه تمام شده آن بیشتر می‌شود.


بیشتر بخوانید: فواید استفاده از پرده برای پنجره های قدی


پرده مقرون به صرفه مناسب پنجره های کوچک

برای پنجره های کوچک دقیقا بر عکس این است. پرده های رولی مدرن چون به صورت متر مربع محاسبه می‌شود، قیمت تمام شده آن دقیقا مناسب با پنجره شماست. اما پرده های پارچه ای بدلیل اینکه دارای عرض 3 متر هستند، برای پنجره کوچک پرتی می‌دهند و خیلی مقرون به صرفه نیست.

اندازه گیری و نصب دقیق و حرفه ای پرده

مورد آخر که بسیار مهم و حیاتی است، نقش اندازه گیری دقیق و نصب حرفه ای پرده هاست. اگر اندازه گیری دقیقی نداشته باشید، هر چقدر هم پرده ای را ارزان و مناسب خریداری کرده باشید، ممکن است دچار مشکل شده و مجددا اقدام به خرید پرده کنید. مخصوصا برای پرده هایی که با ابعاد سفارشی آماده می شوند. در مورد نصب هم همینطور است. اگر پرده ای که خریداری میکنید، طریقه نصب آن را بلد نباشید، علاوه بر اینکه ممکن است به پرده آسیب برسانید، امکان خسارت دیدن دیوارهای اطراف و پنجره ها نیز وجود دارد. در نتیجه بهتر است قبل از خرید پرده از یک کارشناس حرفه ای جهت اندازه گیری و نصب حتی به صورت تلفنی مشورت بگیرید.


شاید به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید:

نحوه اندازه گیری پرده زبرا و شید همراه با آموزش تصویری

این ترفندها در انتخاب پرده خانه شما را بزرگ نشان می دهد!

راهکارهای آماده کردن خانه برای فروش به قیمت بالاتر!!