فواید استفاده از پرده بلند برای پنجره قدی
فواید استفاده از پرده بلند برای پنجره قدی

ارتفاع پنجره های بلند و قدی معمولا به گونه ای است که از نزدیک سقف شروع شده و تا پایین دیوار امتداد پیدا می‌کنند. به همین دلیل فاصبه بین سقف تا پنجره خیلی زیاد نیست. برای نصب پرده یک پنجره قدی و بلند بهتر است، پایه های پرده نزدیک سقف به دیوار پیچ شود. حتی طراحان توصیه می‌کنند بهتر است در این حالت پایه به سقف پیچ شده و پرده از آنجا آویزان شود.

این نوع نصب پرده در خانه هایی که دکوراسیون مدرن دارند به شدت توصیه می‌شود. زیرا پرده ای که ازسقف تا امتداد زمین ادامه داشته باشد، ظاهری یکپارچه و مینیمال به محیط شما خواهد داد. همچنین شما در این حالت برای چیدمان سایر اجزای دکوراسیون منزلتان هیچگاه به مشکل بر نخواهید خورد.

اما به نظر شما چرا انقدر به نصب پرده های بلند برای پنجره های قدی توصیه اهمیت داده می‌شود؟ آیا فقط ملاک طراحان شکل ظاهری منزل و نوع چیدمان است؟ جالب است بدانید که یک اصل روانشناسی در پس این قضیه نهفته است. هر چه شما پرده منزل را بلندتر بگیرید، به همان نسبت در ظاهر بیننده دیوارها بلند و کشیده به نظر خواهد آمد. این قضیه باعث می شود منزل شما در ظاهر بزرگتر از آن چیزی که هست نشان داده شود.

پرده پانچ ساده

مزایای استفاده از پرده برای پنجره قدی و بلند

پرده های پارچه ای مانند پرده پانچ از نوع بلند، مزایا و فواید بسیاری برای پنجره های قدی و بلند دارند. شاید یه جرات بتوان گفت سایر پرده ها مانند پرده های شید و کرکره همانند پرده های پارچه ای مناسب این نوع پنجره ها نیستند. در ادامه به برخی از مهمترین این مزایا می‌پردازیم:

اتاق شما بزرگتر به نظر می رسد

همانظور که قبل تر بیان شد، وجود پرده ای بلند و یکپارچه از بالا تا پایین برای پنجره قدی باعث می‌شود، اتاق شما بزرگتر به نظر برسد. در این حالت هنگام صبح، پرده ها را کنار می‌زنید و نور کافی و زیبا سرتاسر محیط منزل شما را در بر می‌گیرد. در همین حال وجود پرده های قدی بلند جمع شده کنار پنجره، احساس بزرگی و عظمت به منزل شما خواهد داد.

پرده قدی دیوارها را بلند نشان میدهد

این سبک از نصب پرده فوق العاده کاربردی است

تا حالا از خودتون پرسیدین وظیفه پرده ها چیه؟ بله درست حدس زدید، پرده ها 2 تا وظیفه اصلی دارند. اول حفظ حریم خصوصی و دومی تنظیم نور ورودی. وجود انواع پرده با پارچه های گوناگون باعث شده که علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری خواسته مشتری نیز برآورده شود.

به عنوان مثال در انتخاب پرده برای پنجره قدی خودتان، اگر مشکل دید به داخل ندارید پیشنهاد می‌کنیم سرتاسر پنجره را حریر نصب کنید. در این صورت می‌توانید از حداکثر نور آفتاب بهره ببرید. اما برای افرادی که منزل آنها از بیرون به داخل دید دارد خصوصا در شب و یا موقعیت مکانی آنها به گونه ای است که دوست ندارند نور زیادی وارد منزلشان شود، پیشنهاد ما در این حالت استفاده از پرده های ضخیم تر مانند مخمل و کتان به تنهایی و یا استفاده همزمان با حریر است.

با هر دکوری سازگار است

یک تصور غلطی که برخی ها جهت استفاده از پرده یک تکه برای پنجره های قدی خود می‌کنند این است که این سبک و مدل با منزلشان هماهنگی ندارد. این اطمینان را به شما می‌دهیم که خانه شما هر سبکی داشته باشد، چه کلاسیک مانند سبک های ویکتوریایی و اسکاندیناوی و چه سبک مدرن و مینیمال، پرده پارچه ای بلند یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود.

پرده ها به قدری در دکوراسیون شما تاثیر دارند که می‌توانند به هر محیطی روح و ظاهری تازه بدهند. اما برای اینکه بخواهید محکم کاری کنید می‌توانید نوع پارچه را با توجه به دکور خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر خانه شما سبکی کلاسیک دارد بهتر است از پارچه مخمل و اگر سبکی مدرن دارد، پارچه کتان بیشتر توصیه می‌شود.

پرده پانچ ساده بلند با هر دکوری سازگار است

پرده را به پرده اضافه کنید!

اگر تا این قسمت از مقاله را خوانده باشید، ممکن است به خودتان بگویید من که حالا از پرده های دیگری مانند پرده های شید رول و کرکره برای پنجره قدی خود استفاده کردم، الان چه کاری باید انجام دهم؟ اصلا نگران نباشید چون می‌توانید تنها با اضافه کردن 2 پنل از پرده های پارچه ای در کنار پرده های قبلی خود، تمام مزایایی که تا الان گفته شد را برای خود داشته باشید.

در واقع شما با ترکیب بی دردسر پرده های قدیمی خود با پرده های بلند و یکپارچه میتوانید هر شخصی را که وارد منزل شما شد، کاملا شگفت زده کنید. این یک پیشنهاد عالی است، پس ردش نکنید!!!