تغییر دکوراسیون اداری
تغییر دکوراسیون اداری و انتخاب انواع سبک‌های مدرن

در گذشته فضای اداری تنها محیطی برای انجام یک سری روتین‌های ساده در نظر گرفته می‌شد و به همین دلیل طراحی داخلی و دکوارسیون آن چندان اهمیت نداشت. تحقیقات گوناگونی که در سال‌های اخیر انجام شده است نشان داد که کارمندان در فضاهایی با دکوراسیون بهتر عملکرد مناسب‌تری از خود ارائه می‌کنند. در واقع رابطۀ مستقیمی بین تغییر دکوراسیون اداری و بهبود فعالیت کارکنان شما وجود دارد. با انجام چند انتخاب ساده می‌توان به این هدف دست یافت. به‌عنوان مثال، خرید پرده‌های جدید و مدرن نقش مهمی در این رابطه دارند. با ما همراه باشید تا شما را با شش تغییر مهم که می‌تواند فضای شما را متحول کند آشنا شوید.

فهرست مطالب

دکور دفتر کار

چگونه انتخاب رنگ های مناسب میتواند فضای اداری را تغییر دهد؟

در یک دکوراسیون اداری مدرن، رنگ‌ها باید با نهایت دقت انتخاب شوند. احتمالاً از این امر مطلع هستید که رنگ‌ها می‌توانند رفتار و احساسات ما را تحت‌تأثیر قرار دهند. در دکور دفتر کار از رنگ‌هایی همچون آبی و طوسی استفاده کنید. این رنگ منجر به ایجاد آرامش در ذهن ما می‌شود و می‌تواند محیط اداری را به فضایی آرام تبدیل کند.

البته شما می‌توانید چندین رنگ مختلف را در کنار هم بگذارید، حتی رنگ‌هایی که با هم در تضاد هستند، این موضوع جذابیت دکوراسیون را افزایش می‌دهد. برای مثال، اگر دیوارهای اداره را با آبی رنگ‌آمیزی می‌کنید، المان‌های نارنجی‌رنگ را در بخش‌های مختلف دکوارسیون به کار بگیرید. تضاد بین آبی و نارنجی، فضا را شاداب‌تر می‌کند. رنگ سبز نیز یک انتخاب مناسب برای این فضا محسوب می‌شود؛ بنابراین برای تغییر دکوراسیون اداری، رنگ‌ها را به‌عنوان اولویت اصلی خود در نظر بگیرید.

میز و صندلی اداری

اهمیت نورپردازی در تغییر دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون اداری مدرن به بحث نورپردازی اهمیت داده می‌شود؛ زیرا این موضوع نقش مهمی در فراهم آوردن محیط مناسب برای فعالیت کارکنان دارد. قاعدتاً هیچ‌یک از کارمندان شما دوست ندارد در فضایی حضور داشته باشد که بیش از اندازه تاریک است و یا به‌علت روشنایی بیش ‌از حد امکان کار کردن در آن وجود ندارد. نورپردازی باید متعادل باشد تا چشم کارمندان اذیت نشود. قضیه نور پردازی حتی برای طراحی دفتر کار خانگی هم باید رعایت شود.

بهترین انتخابی که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از نور طبیعی خورشید است. تا جایی که می‌توانید از پنجره‌ها و موارد دیگری همچون اسکای روف بهره ببرید. هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین نور طبیعی خورشید شود، زیرا چشمان ما با این نوع نور خو گرفته‌اند و به آن عادت دارند.

چنانچه امکان به‌کارگیری نور طبیعی خورشید وجود ندارد، به‌ناچار باید نورهای مصنوعی را انتخاب کنیم. اگر هدفتان به‌کارگیری چنین نورهایی است،‌ لامپ‌هایی را خریداری کنید که امکان تنظیم شدت نور آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این، ترکیب کردن نور زرد و سفید را فراموش نکنید. این ترکیب به‌خصوص خواندن متون را برای چشم راحت‌تر می‌کند. با توجه به این مورد باید گفت تغییر دکوراسیون اداری، شامل انتخاب سیستم‌های روشنایی باکیفیت نیز می‌شود.

دکوراسیون اداری مدرن

استفاده از مبلمان مدرن و ارگونومیک برای بهره وری کارکنان

تفاوتی ندارد که به دنبال طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت هستید و یا قصد دارید به فضای مخصوص کارکنان عادی شکل بدهید، در هر صورت لازم است به نوع مبلمان توجه جدی داشته باشید. بخش زیادی از وقت کارمندان در حالی سپری می‌شود که بر روی مبلمان نشسته‌اند. استفاده از محصولات نادرست می‌تواند به سلامتی این افراد لطمه بزند و منجر به مشکلات ستون فقرات در آن‌ها شود.

میز و صندلی اداری باید راحت و درعین‌حال ارگونومیک باشد. ارگونومیک به آن معناست که مبلمان‌ بر اساس شکل کلی ستون فقرات طراحی شده باشد تا حتی با نشستن طولانی‌مدت بر روی آن احساس راحتی داشته باشیم. شاید در ابتدا هزینۀ نهایی خرید این نوع مبلمان نسبت به گزینه‌های عادی بیشتر باشد، اما در نهایت منجر به جلوگیری از آسیب دیدن به سلامتی کارمندان شما می‌شود.

طبیعتاً چنین انتخاب‌هایی بهره‌وری کلی کارکنان را چند برابر افزایش می‌دهد؛ زیرا آن‌ها بدون مشکل چندین ساعت به‌صورت مداوم فعالیت مدنظر خود را ادامه خواهند داد. در واقع تغییر دکوراسیون اداری حتی در این رابطه نیز اثرگذار است. باید گفت مبلمان‌های ارگونومیک از جهت شکل و ظاهر نیز واقعاً جذاب هستند و می‌توانند به زیباتر شدن فضای کاری اداری کمک کنند. در انواع دکوراسیون اداری می‌توان از این مبلمان استفاده کرد.

دکوراسیون اتاق مدیریت

انتخاب پرده اداری برای تنظیم نور و حفظ حریم شخصی

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای تغییر دکوراسیون اداری به آن نیاز داریم، توجه به شکل و طرح پرده‌ها است. پرده اداری که در این محیط استفاده می‌شود باید در دو موضوع مهم بهترین عملکرد را به ما ارائه کنند؛ آن‌ها باید امکان تنظیم نور دقیق را برای ما فراهم بیاورند و درعین‌حال حریم خصوصی کلیه کارمندان را حفظ کنند.

یکی از بهترین پرده‌هایی که در اکثر محیط‌های اداری مشاهده می‌شود، پرده‌کرکره‌ای است. روش استفاده بسیار ساده این محصول در کنار قیمت مناسب آن باعث شده است تا طرفداران زیادی داشته باشد. پرده‌های کرکره‌ای امکان تنظیم نور را به شما ارائه می‌کنند و جلوی مشاهدۀ فضای داخلی اداره را می‌گیرند.

در کنار پرده‌های کرکره‌ای باید به پرده‌های زبرا یا شید دوبل اشاره کنیم. این نوع محصولات نیز از ظاهری کاملاً مدرن برخوردار هستند و نسل جدید پرده‌های اداری به شمار می‌آيند، البته می‌توان از آن‌ها در منازل نیز استفاده کرد. پرده‌های زبرا، بافتی راه‌‌راه دارند و این امر مهم‌ترین ویژگی آن‌ها به شمار می‌رود.

پرده‌های شید گزینۀ دیگری است که در محیط‌های اداری به کار گرفته می‌شود. این سبک به‌خصوص دارای ظاهری مینیمال و شیک است و به همین جهت می‌تواند فضای اداری را به‌طور کامل دگرگون کند. اگر دوست دارید یک دفتر کار لاکچری داشته باشید،‌ پرده‌های شید را از یاد نبرید و از آن‌ها برای تغییر دکوراسیون اداری بهره بگیرید.

پرده اداری

بهینه سازی فضا در دفاتر اداری کوچک

طراحی دفتر کار کوچک در ابتدا دشوار به نظر می‌رسد، زیرا با محدودیت‌های مربوط به ابعاد کلی محیط روبرو هستیم. لازم نیست نگران شوید، حتی یک دفتر اداری کوچک هم می‌‌تواند دلپذیر و دوست‌داشتنی باشد، البته اگر به چند نکتۀ مهم دقت داشته باشید. اولین مورد، به‌کارگیری قفسه‌های جادار است. این نوع قفسه‌ها می‌توانند از شلوغ شدن بیش از حد محیط جلوگیری کنند.

گزینۀ دیگری که می‌توانید به آن توجه داشته باشید، به‌کارگیری رنگ‌های روشن در کل فضا است. همان‌طور که می‌دانید، استفاده از این طیف رنگی موجب بزرگ‌تر به نظر رسیدن محیط می‌شود. رنگ‌هایی همچون سفید، طوسی و کرم یک انتخاب بسیار مناسب برای دکوراسیون اداری فضای کوچک محسوب می‌شوند.

اگر دفتر اداری کوچکی دارید،‌ از قرار دادن اکسسوری‌ها و المان‌های زیاد در بخش‌های گوناگون آن بپرهیزید. یک سبک کاملاً‌ مینیمال را در نظر داشته باشید و از آن پیروی کنید. به‌عنوان مثال، پیشنهاد می‌شود به جای پرده‌های بزرگ سلطنتی از پرده‌های دابل شید در این نوع دفاتر استفاده ببرید. توجه به همین نکات به ظاهر ساده شما را به هدف نهایی‌تان، یعنی تغییر دکوراسیون اداری می‌رساند.

دکوراسیون اداری فضای کوچک

استفاده از گیاهان برای تغییر دکوراسیون اداری به محیطی شاداب تر

گزینۀ دیگری که در این زمینه می‌توانیم به آن اشاره کنیم، به‌کارگیری گیاهان مختلف است. گیاهان به‌طورکلی نقش مهمی در انواع دکوراسیون دارند، زیرا می‌توانند محیط مدنظر شما را شاداب‌تر کنند. حضور چند گیاه آپارتمانی در محیط اداره باعث می‌شود تا حس فضا به‌طور کامل تغییر پیدا کند و احساس بهتری به کارمندان ارائه شود.

از سوی دیگر، حضور گیاهان منجر به جذب کربن دی‌اکسید و تولید اکسیژن می‌شود. در واقع آن‌ها به بهبود کلی کیفیت هوا کمک می‌کند و از این جهت نیز حائز اهمیت هستند. احتمالاً می‌پرسید که از چه گیاهانی باید در دفتر کار استفاده کرد؟ پاسخ به این پرسش بسیار گسترده است؛ زیرا گیاهان زیادی وجود دارند که در برای تغییر دکوراسیون اداری می‌توان به سراغ آن‌ها رفت.

از بین گیاهان مناسب برای فضای اداری می‌توانیم به گزینه‌هایی مانند پتوس یا اپیپرنوم آئوریوم، زامفولیا و سانسوریا اشاره کنیم. البته، اگر طرفدار گیاهان خاص و متفاوت هستید بهتر است از آلوئه‌ورا و کاکتوس بهره ببرید. نگهداری از این گیاهان بسیار ساده است و حتی در شرایط نوری یک دفتر اداری نیز به رشد خود ادامه می‌دهند و دچار هیچ مشکلی نمی‌شوند، البته باید به آبیاری آن‌ها دقت داشته باشیم. چنانچه توانایی نگهداری از گیاهان طبیعی را ندارید، به دنبال خرید گیاهان مصنوعی باشید، البته نباید انتظار داشت که زیبایی این دو گزینه یکسان باشد.

سخن پایانی

برخی تصور می‌کنند که فضای کاری باید محیطی خشک و بی‌روح باشد. اگر به دنبال آن هستید که بهره‌وری کارمندان خود را افزایش دهید، باید به نوع طراحی داخلی و دکوراسیون این محیط توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در این زمینه به‌کارگیری پرده‌های مناسب است.

با پرده‌های باکیفیت و مدرن می‌توان نسبت به تغییر دکوراسیون اداری اقدام کرد و آن را به بهبود داد. مجموعۀ سروین دکور که بزرگ‌ترین فروشگاه عرضه انواع پرده به شمار می‌آيد آماده است تا به نیازهای شما پاسخ دهد. اگر دوست دارید پرده‌های مرغوب و باکیفیت را خریداری کنید، حتماً از فروشگاه ما دیدن نمایید.