آیا امکان کوچک کردن پرده زبرا و شید وجود دارد
کوچک کردن پرده های کرکره زبرا، شید و شب و روز

چرا کوچک کردن پرده زبرا و شید اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفته که ممکن است برای همه ما پیش آمده باشد که بخواهیم دکور منزل را تعویض و یا از خانه ای به خانه دیگر نقل مکان کنیم. در این صورت جهت مدیریت هزینه‌ها سعی می ‌کنیم تا جایی که ممکن است از وسایل قبلی که هنوز قابل استفاده هستند استفاده کنیم. وسایلی مانند مبلمان، میز و صندلی را می‌توان به راحتی به خانه جدید برد و با چیدمانی درست آن ها را در خانه چید. اما چه به سر پرده های موجود در خانه قبلی می آید؟

احتمالا پرده‌ای که قبلا خریداری کرده‌اید، هزینه زیادی بابت آن پرداخته‌ید. یا اصلا این پرده را خیلی دوست دارید، اما این پرده برای پنجره جدید از نظر اندازه مناسب نیست. حال چه باید کرد؟ اگر پرده شما از نوع رولی یا کرکره باشد چطور؟ آیا امکان تغییر اندازه یا حداقل کوچک کردن پرده را دارند یا خیر؟

بیشتر بخوانید: آموزش نصب انواع پرده زبرا و شید رول

دلایل کوچک کردن پرده زبرا

نقل مکان به یک خانه جدید هزینه های زیادی دارد و باید تا حد امکان این هزینه ها را پایین آورد. شما برای سکونت در منزل جدید ناچار به خرید وسایل و لوازم جدید هستید. با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور لوازم منازل، سعی دارید تا جایی که می‌توانید این هزینه‌ها را پایین بیاورید. پرده‌ها نیز از این قائله مستثنی نیستند.  شما اگر بتوانید پرده قدیمی را در مکان جدید نصب کنید، از نظر هزینه کلی به سودتان خواهد شد.

دور انداختن وسایلی که همچنان می‌شود از آن ها استفاده کرد نوعی مصرف گرایی است. در هر حقیقت اگر وسیله‌ای که می‌توانیم از آن استفاده کرده ولی دور به محیط زیست صدمه وارد می‌شود.

حال فرض کنید که پرده های خانه فعلی شما از نوع زبرا ، شید یا کرکره‌ای است و می‌خواهید خانه خود را عوض کنید ولی نمی‌خواهید این پرده ها را دور بیاندازید و برای تهیه پرده مجددا هزینه کنید.

در چه صورت می‌توان از پرده قدیمی استفاده کرد؟

در صورتی که پنجره های منزل جدید کوچک تر از پنجره های قدیمی باشد چه از عرض و چه از ارتفاع ، امکان کوچک کردن و استفاده مجدد با صرف هزینه ای اندک وجود دارد.

برای کوچک کردن پرده زبرا کافی است آن را به کسانی که تعمیرات این گونه پرده‌ها را انجام می دهند بسپارید. بدین گونه با هزینه ای بسیار کمتر از آن چیزی که برای خرید مجدد پرده باید بپردازید، پنجره‌های خانه جدیدتان را می‌پوشانید.

شما فقط در صورتی مجبور به خرید مجدد پرده می‌شوید که پنجره‌های شما از اندازه قبلی بزرگتر باشند. در این صورت نمی‌توان از پرده های قبلی استفاده کرد.

این کار علاوه بر فضاهای مسکونی برای اداره ها و دفاتر کار نیز بسیار کاربردی است. معمولا این فضاها دارای پنجره های زیادی هستند. اگر بخواهید با هر بار تغییر محل دفتر کار خود، تمامی مبلمان و دکوراسیون آن را تغییر دهید و نسبت به خرید پرده اداری جدید اقدام کنید، بودجه بسیار زیادی باید برای این کار صرف کنید. اما اگر به جای عوض کردنشان، آن ها را تعمیر کنید هزینه های شما چندین برابر کم می شود. با کوچک کردن پرده زبرا محل کار خود به راحتی آن ها را قابل استفاده کنید.

همچنین اگر پرده قبلی شما به قدری بزرگ و به اندازه 2 پنجره جدید شما بود، می‌توانید یک پرده را به دو قسمت تقسیم کنید. در این صورت هزینه های تعمیر شما بیشتر می‌شود. زیرا علاوه بر هزینه کوچک کردن ، باید هزینه هایی بابت لوازم جانبی مثل گیربکس و زنجیر را نیز پرداخت کنید. اما با توجه به اینکه بعد از اتمام کار شما دو عدد پرده خواهید داشت، ارزشش را دارد.

این مورد را در نظر بگیرید که برای دو تکه کرده پرده، ممکن است گیربکس قدیمی که روی پرده نصب شده، دیگر گیر نیاید و تعمیرکار مجبور شود علاوه بر گیربکس جدید، گیربکس قبلی شما را نیز تعویض کند تا یکسان شود.

در صورتی که شما تصمیم به این کار گرفته‌اید، می‌توانید روی سروین دکور حساب کنید. شما به دو طریق میتوانید از خدمات ما جهت کوچک کردن و تغییر سایز پرده استفاده کنید.

مورد اول خودتان پرده را باز کنید، به دفتر ما مراجعه و آن را تحویل دهید و مجددا بعد از آماده شدن آن را تحویل بگیرید.

در حالت دوم (که بیشتر توصیه می‌شود) کارشناس ما به محل شما مراجعه کرده و خود پرده شما را باز می‌کند، و بعد از کوتاه کردن مجددا پرده جدید را برایتان نصب خواهد کرد. در این صورت علاوه بر هزینه تعمیر پرده، هزینه های ایاب و ذهاب و نصب هم شامل فاکتور شما می‌شود. اما خیالتان راحت است که اندازه‌گیری دقیق انجام می‌شود و پرده جدید بدون هیچ عیب و ایرادی نصب خواهد شد.

مطالب مرتبط


لیست قیمت انواع پرده به تاریخ روز

نکات مهم در انتخاب پرده آشپزخانه

شستشوی پرده کرکره فلزی


آیا امکان تغییر سایز پرده زبرا و شید وجود دارد؟

بله، در صورتی که بخواهیم پرده را از عرض یا ارتفاع کوچک کنیم.

آیا کوچک کردن پرده زبرا و شید خودمان انجام دهیم؟

با توجه به اینکه این عمل احتیاج به وسایل و تجهیزات دارد، بهتر است به متخصص بسپاریم