مزایای پرده سفارشی نسبت به پرده های از پیش ساخته شده
پرده های سفارشی بهتر است یا پرده آماده؟!

روند انتخاب پرده مناسب برای پنجره، کار آسانی نیست و نیاز به صرف زمان زیادی دارد. راهی دور و دراز با هدف نو کردن ظاهر خانه شما که به چشم یک تغییر بزرگ در دکوراسیون می توان به آن نگاه کرد. هنگامی که تصمیم می گیرید پرده های خانه را عوض کنید، وارد مرحله ای جدید می شوید که در آن باید بین گزینه های زیادی از پرده که مقابل رویتان است انتخاب کنید مانند: پرده های کرکره ای، پارچه ای و پرده های شید و زبرا و غیره. شما باید برای نوع پرده ای که می خواهید با آن پنجره های خود را بپوشانید تصمیم بگیرید. پرده های بلک اوت یا پرده هایی که نور را عبور میدهد؟ پرده های اتوماتیک یا دستی؟ پرده های کرکره ای چوبی یا آلومینیومی؟ این شاید سخت ترین قسمت انتخاب پرده مناسب است. هر خانه و هر اتاقی نیازهای خاص خودش را دارد و هر شخصی نیز اولویت هایی برای انتخاب بین پرده سفارشی یا آماده دارد. دسترسی به نتیجه ای که هم خانه شما را زیبا کند و هم خودتان را خوشحال کند کاری سخت ولی تحقق پذیر است.

پرده های آماده یا سفارشی

همچنین باید مکانیزم عملکرد پرده ها و شید های جدید خانه خود را تعیین کنید. آیا برای خانه خود پرده های سیم دار، بی سیم، موتور دار یا هوشمند می خواهید؟ این به بودجه شما و میزان تمایلتان به پرده های برقی یا بی سیم بستگی دارد. هنگامی که به همه پرسش ها پاسخ دادید و آماده سفارش پرده های جدید خود شدید، یک مانع دیگر نیز وجود دارد: پرده های آماده ساخته شده یا سفارشی؟

مزیت پرده های از پیش ساخته شده

پرده های از پیش ساخته شده آن هایی هستند که به راحتی در قفسه های فروشگاه ها پیدا می شوند. آن ها با در نظر گرفتن ابعاد و اندازه های استاندارد پنجره ساخته شده اند. پرده های سفارشی، پرده هایی هستند که به طور خاص برای پنجره های خانه شما ساخته می شوند.

  • پرده های کرکره ای آماده یا از پیش ساخته، مقرون به صرفه هستند. این پرده ها به صورت عمده ساخته می شوند و بنابراین هزینه تولیدشان کم است. اگر بودجه محدودی برای این کار در نظر گرفته اید، پرده های آماده برای شما مناسب تر است.
  • این پرده ها به راحتی در فروشگاه پیدا می شوند. اگر نیاز فوری به پرده دارید می توانید بروید و آنها را از فروشگاه تهیه کنید. نیازی به انتظار کشیدن نیست و این گزینه ای ایده آل برای همه است.

پرده های آماده نه تنها برای پنجره های با ابعاد استاندارد بلکه برای پنجره ها و درهای بزرگ نیز موجود هستند. اکثر پنجره ها و درها، چه بزرگ چه کوچک از یک روش اندازه گیری استاندارد پیروی می کنند. بر این اساس این استانداردها پرده ها ساخته می شوند. بنابراین می توانید در بیشتر موارد نوع مورد نیاز خود را با سهولت پیدا کنید.

محصولات مرتبط: پرده زبرا کودک آبی طرح جغد

پرده کرکره سفید آماده

مزایای پرده های سفارشی

  • پرده های سفارشی یک رده بالاتر هستند. وقتی چیزی را مختص به خود می سازید نتیجه خاص و ویژه خواهد بود. پرده های سفارشی پس از اندازه گیری دقیق پنجره های شما ساخته می شوند. این بدان معنی است که پرده ها کاملاً در پنجره ها جای می گیرند. حتی یک اختلاف نیم سانتی می تواند پرده های شما را از این رو به آن رو کند و خرابی به بار بیاورد. این نوع پرده ها برای خانه های قدیمی مناسب هستند زیرا قاب پنجره ها متناسب با اندازه های پرده های از پیش ساخته نیستند.
  • با استفاده از پرده های سفارشی، می توانید نوع و جنس پارچه را خودتان انتخاب کنید. همچنین می توانید رنگ، چاپ و طرح دلخواه خود را برای پنجره ها و اتاق ها انتخاب کنید. به این ترتیب مجبور نخواهید شد که خودتان را با طرح های موجود سازگار کنید.
  • قبل از خرید، می توانید نمونه ای از رنگ و طرح را در خانه امتحان کنید. به این ترتیب شما خواهید دید که هر رنگ و طرحی در خانه شما چگونه به نظر می رسد. بنابراین می توانید یک تصمیم آگاهانه بگیرید زیرا از انتخاب خود اطمینان بیشتری خواهید داشت.
  • با پرده های سفارشی می توانید ویژگی هایی مانند فیلتر کننده اشعه ماورا بنفش، تایمرهای تنظیم شده و عملکرد اتوماتیک برای پرده های خود در نظر بگیرید. با پرده های آماده باید به آن چیزی که از قبل طراحی شده و در اختیار شما قرار می گیرد بسنده کنید.
  • پرده های سفارشی برای پنجره های بزرگ با فرم های خاص بهترین انتخاب هستند. پیدا کردن پرده های آماده برای پنجره های عجیب و غریب مانند پنجره های قوس دار، پنجره های دایره ای و غیره دشوار است. با پرده های سفارشی، شما مناسب ترین پرده برای پنجره هایتان خواهید داشت. با این کار بهترین عملکرد برای پرده های شما تضمین می شود. صرف نظر از اندازه و شکل پنجره، می توانید پرده مناسب خود را سفارش دهید.
  • با استفاده از پرده های سفارشی از خدمات پس از فروش کاملا حرفه ای و همچنین کمک برای انتخاب پرده مناسب بهره مند خواهید شد.
  • می توانید در میان طیف وسیعی از رنگ ها، طرح ها، بافت ها و چاپ و جنس پرده ها، گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

پرده زبرا قهوه اس طبق ابعاد سفارشی

نقاط ضعف پرده های سفارشی

با توجه به تناسب دقیق و کیفیت کالای سفارشی که مختص به شما ساخته می شود، قیمت این پرده ها بیشتر از پرده های از پیش ساخته معمولی است. علاوه بر این، ساخت آن ها به زمان بیشتری نیاز دارد. ابتدا باید اندازه گیری کنید و سپس سفارشی را ثبت کنید که پس از طی چند روز تا یک هفته به شما تحویل داده می شود. بنابراین اگر عجله ای ندارید و می خواهید صبر کنید و مبلغ بیشتری نیز پرداخت کنید، پرده های سفارشی بهترین گزینه برای شما هستند.

چه زمانی پرده های آماده را انتخاب کنیم؟

با این حال اگر شما بودجه ای محدود دارید و به دنبال پرده برای مکانی هستید که قرار نیست به طور دائم در آن بمانید مانند خانه اجاره ای، یا فضایی که قرار نیست زمان زیادی را در آن سپری کنید و نسبت به دقیق بودن اندازه ها و ظاهر پرده ها زیاد حساس نیستید، پرده های از پیش ساخته برای شما کافی و مناسب هستند.

پرده های سفارشی و از پیش ساخته شده مزایا و معایب خاص خود را دارند. این بستگی به فوریت نیاز شما، ماهیت نیاز و البته بودجه شما دارد که تصمیم بگیرید کدام برای خانه شما مناسب تر است.

بیشتر بخوانید:

پرده کرکره چوبی یا طرح چوب؟!

تاثیر انتخاب پرده بر نمای بیرون پنجره