چه رنگ پرده مناسب با دیوار طوسی است؟
چه رنگ پرده مناسب با دیوار طوسی است؟

رنگ طوسی یک رنگ بسیار محبوب است، اما چرا؟ طوسی یک رنگ خنثی و حد فاصل بین سیاه و سفید است. بسیاری از مردم این رنگ را رنگی بی روح و کسل کننده می‌دانند، اما وقتی پای حرف طراحان دکوراسیون بنشینید نظری کاملا مخالف دارند.ممکن  است طوسی در قدیم، به عنوان رنگی همراه با غم و اندوه و کسل کننده شناخته می‌شد، اما دیگر اینگونه نیست. در سالیان اخیر همراه با ترویج دکوراسیون مدرن ، محبوبیت این رنگ نیز افزایش یافته است. امروزه طراحان در سراسر جهان رنگ طوسی را به عنوان رنگی بسیار متنوع، پیچیده و درجه یک می‌شناسند. بزرگترین مزیتش هم آن است که طوسی می‌تواند در هر فضایی قرار بگیرد و با رنگ های بسیاری هماهنگ شود. به عنوان مثال برای انتخاب مبلمان و پرده مناسب با دیوار طوسی زیاد کار سختی نداریم.

انتخاب پرده برای دیوار طوسی

از آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب و پذیرایی، رنگ طوسی می‌تواند مکمل خوبی برای سایر لوازم خانه مثل کابینت، مبلمان و پرده باشد. این رنگ به دلیل جذابیت هایی که دارد مناسب استفاده برای دیوارهای منزل است که می توان به صورت رنگ یا کاغذ دیواری استفاده کرد. حتی می‌توانیم از رنگ های مختلف طوسی یا خاکستری روی دیوارها استفاده کنیم. به طور مثال در یک اتاق یک دیوار را طوسی روشن و دو دیوار دیگر را با طوسی تیره تزئین کنیم. علی رغم این که این رنگ می‌تواند با بسیاری از رنگ ها همخوانی داشته باشد مطمئن شوید رنگ پرده را مناسب با دیوارهای طوسی خود انتخاب کردید.


بیشتر بخوانید: معرفی 5 رنگ پرده مناسب مبلمان طوسی


چه رنگی را می‌توان با دیوارهای طوسی ست کرد؟

رنگ‌های زیادی هستند که می‌توانند در کنار دیوارهای طوسی مورد استفاده قرار بگیرند و نمای جذابی را در خانه به وجود آورند. این که در کنار رنگ طوسی دیوار چه رنگی را برای پرده خود انتخاب کنیم و تا چه اندازه از آن رنگ در دکوراسیون خود بهره ببریم، به جزئیات زیادی بستگی دارد و نمی‌توان به طور کلی مقدار خاصی را برای آن تعیین کرد.

برای انتخاب رنگ و خرید پرده مناسب با دیوار طوسی باید به مواردی مانند نورگیری فضای خود یا ابعاد و اندازه محیط مورد نظر توجه داشت. همچنین دقت به اکسسوری‌های مورد استفاده در محیط و رنگ آن‌ها نیز می‌تواند در انتخاب رنگ مناسب پرده به شما کمک کند. به عنوان مثال، استفاده از رنگی مانند شیری در کنار دیوارهای طوسی محیطی یکنواخت و بی‌روح را ایجاد می‌کند که می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت روان افراد داشته باشد.

رنگ های مناسب پرده برای هماهنگی با دیوارهای طوسی

تنوع رنگ بندی انواع پرده ها در بازار بسیار زیاد است. هر رنگ زیبایی و جذابیت مخصوص به خودش را دارد. همچنین نوع پرده نیز در این انتخاب تاثیر گذار است. به طور مثال آیا این رنگ برای پرده زبرا مناسب است یا خیر؟

اما برای اتاقی که دیوار طوسی یا خاکستری دارد چه رنگ پرده ای مناسب است و اصطلاحا به دیوار می آید؟ در ادامه به معرفی مهمترین این رنگ ها می‌پردازیم.

پرده سفید با دیوار طوسی

سفید

سفید رنگی است که هرگز از انتخاب آن پشیمان نمی‌شویم. سفید به زیبایی با طوسی هماهنگ می‌شود. این رنگ حس سبکی و سادگی به اتاق و منزل شما خواهد داد. دقت کنید که پرده هایی با رنگ سفید بیشتر مناسب دیوارهای طوسی تیره است تا طوسی روشن.

در واقع، یکی از جذاب‌ترین رنگ‌هایی که می‌توانید برای انتخاب پرده مناسب با دیوار طوسی به آن اعتماد کنید، رنگ سفید کلاسیک است. ترکیب سفید با طوسی در کنار هم واقعاً زیبا می‌شود و شما می‌توانید حتی با معمولی‌ترین دکوراسیون‌ها نیز محیط زیبا و جذابی را ایجاد کنید. در حقیقت، زمانی که از ترکیب سفید و طوسی استفاده می‌کنید، نیاز به اکسسوری‌های خاصی برای تزیین فضا و زیبا کردن محیط زندگی خود ندارید.

کرم

بهترین نکته در مورد رنگ طوسی این است که این رنگ به راحتی می‌تواند با سایر رنگ های خنثای دیگر ست و هماهنگ شود. به همین دلیل در صورتی که شما پرده ای به رنگ کرم که خنثی است داشته باشید به راحتی می‌توانید با دیوار طوسی خود هماهنگ کنید. این ترکیب زیبا برای شما یک محیط گرم، زیبا و دنج ارمغان خواهد آورد.

پرده کرم برای دیوار طوسی

پرده‌های رز خاکی برای ست کردن با دیوار

اگر به دنبال یک پرده مناسب با دیوار طوسی هستید، می‌توانید رنگ رز خاکی را به عنوان یک رنگ جذاب و زیبا در نظر داشته باشید. استفاده از این رنگ ترکیب عالی به شما می‌دهد و محیطی شاد را ایجاد می‌کند. بسیاری از افراد برای محیط‌های شادی مانند مهد کودک‌ها پرده‌های رز خاکی را استفاده می‌کنند.

اگر بتوانید در کنار پرده رز خاکی و دیوار طوسی یک دست مبلمان سفید یا زیتونی نیز داشته باشید، به ترکیب بسیار فوق‌العاده‌ای دست خواهید یافت. رز خاکی از جمله رنگ‌های گرم و شادی است که استفاده از آن در کنار دیوار طوسی در هر محیطی به شما پیشنهاد می‌شود.

سورمه ای و آبی

سورمه ای جزو رنگ های سرد و تیره است که جذابیت خاص و لوکسی دارد.پرده سرمه ای ممکن است اتاق را تاریک نشان دهد بخصوص اگر دیوارها هم تیره باشند. اما رنگ پرده سرمه ای می‌تواند مناسب با دیوار طوسی روشن باشد.در صورت استفاده از این دو رنگ همراه با مبلمان قهوه ای با رگه های سفید می‌توانید ظاهری سلطنتی به اتاق خود بدهید.

در کل می‌توان گفت، اگر به دنبال یک رنگ خرید پرده‌ای که به طوسی بخورد هستید، رنگ‌های دارای تن آبی برای شما انتخاب  مناسبی هستند. از آنجایی که در رنگ طوسی رگه‌هایی از رنگ آبی وجود دارد، طیف‌های رنگی آبی می‌توانند یک همنشین و مکمل زیبا و هماهنگ برای رنگ طوسی باشند. اگر به دنبال یک محیط لاکچری و فضای لوکس و مدرن هستید، حتماً ترکیب رنگ طوسی و آبی را در نظر داشته باشید. شما می‌توانید با افزودن کمی اکسسوری‌های طلایی محیط جذاب‌تری را ایجاد کنید.

پرده زرد با دیوار طوسی

زرد

زرد یک رنگ بسیار متنوع است به همین دلیل می تواند تناژهای مختلفی از این رنگ را با دیوارهای طوسی خود ست و هماهنگ کنید.رنگ زرد روشن می تواند برای شما محیط شاد ایجاد کند. از طرفی استفاده از رنگ زرد متمایل به خردلی ظاهری رسمی تر به اتاق شما می دهد. پرده به رنگ زرد به خوبی با دیوار طوسی شما تضاد رنگ ایجاد می کند و همین تضاد باعث ایجاد جذابیت فراوان می‌شود.

ترکیب رنگ زرد و طوسی در دکوراسیون داخلی، خانه شما را به فضای مدرنی می‌رساند، البته در نظر داشته باشید که اگر سبک چیدمان شما کلاسیک است، اغلب ترکیب رنگ زرد و طوسی به شما پیشنهاد نمی‌شود؛ چراکه این ترکیب رنگی را بیشتر در هنر مدرن به کار می‌برند. شما با استفاده از رنگ زرد در پرده می‌توانید بدون این که نور اذیت‌کننده‌ای وارد فضای اتاق شود، نوری شبیه به نور خورشید را داشته باشید. زرد بهترین گزینه برای روشن کردن فضای اتاقی است که رو به شما قرار دارد.


همچنین بخوانید: ترکیب زرد و طوسی برای پرده پذیرایی


ذغالی

برای ست کردن حتی می‌توانید از خود سایه های رنگ طوسی استفاده کنید. رنگ ذغالی یکی از این رنگ هاست. پرده به رنگ ذغالی می‌تواند بسیار مناسب و زیبا در کنار دیوارهای طوسی روشن باشد. برای افرادی که علاقه مند به سبک های مدرن و مینیمال هستند این ترکیب رنگ را به آنها پیشنهاد می دهم.

اگر در دیوارهای اتاق خود از رنگ طوسی روشن استفاده کرده‌اید، می‌توانید با داشتن یک پرده خاکستری زغالی باعث زیبایی و جذاب‌تر دیده شدن دکوراسیون اتاق شوید. زغالی یک رنگ متناسب با طوسی است که به خاطر تضاد جالبی که با یکدیگر دارند، باعث ایجاد محیط جذابی می‌شوند. این تضاد چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهد کرد.

سبز به رنگ طبیعت

به نظر شما ترکیب طوسی با سبز همخوانی دارد؟ اگر مطمئن نیستید پیشنهاد می کنم حتما آن را امتحان کنید. استفاده از پرده سبز به رنگ طبیعت حتی با نقش و نگارهایی به شکل گل به روی آن به شدت با دیوار طوسی همخوانی زیبایی دارد و باعث افزایش جذابیت منزل شما خواهد شد.

رنگ سبز از آن دسته رنگ‌های خنثایی است که زیبایی خاص خود را دارد و می‌تواند یک گزینه ایده‌آل در کنار دیوار طوسی رنگ باشد. رنگ سبز طیف گسترده‌ای دارد و شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود از هر کدام از آن‌ها در کنار دیوارهای طوسی استفاده کنید. به طور مثال، سبز زیتونی باعث ایجاد محیط گرم‌تری در خانه شما می‌شوند و می‌توانید برای ایجاد یک فضای دل‌نشین از آن‌ها استفاده کنید.

پرده سبز برای دیوار طوسی

ترکیب رنگ طوسی و صورتی

صورتی یک رنگ پرده مناسب با دیوار طوسی است که محیطی شاد و سرزنده را برای شما ایجاد کرده و فضای جذاب را خلق می‌کند. شما می‌توانید دقیقاً از خود رنگ صورتی استفاده نکنید و تناژ‌های رنگی دیگر آن را مانند شرابی یا سرخابی در پرده‌های خانه خود به کار ببرید، البته در نظر داشته باشید که افراط در استفاده از رنگ‌های شادی مانند صورتی یا سرخابی باعث می‌شود تا فضای فانتزی ایجاد شود که ممکن است با دکوراسیون شما هماهنگی نداشته باشد.


معرفی محصول : پرده پانچ صورتی مخمل و کتان


پرده‌های راه راه یا پرده‌های آمبره

انتخاب رنگ که به طوسی بیاید، کار زیاد سختی نیست و شما انتخاب‌های زیادی دارید که یکی از آن‌ها پرده‌های راه‌راه هستند، البته بهتر است در زمان خرید پرده به سراغ راه‌راه‌های خنثی بروید. این گروه از راه‌راه‌ها از آن دسته رنگ‌هایی هستند که می‌توانند با هر سلیقه‌ای جور در بیایند و در کنار دیوارهای طوسی جذابیت خاصی را به خانه شما ببخشند.

در نظر داشته باشید که ترکیب‌های آمبره زیادی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در کنار‌ دیوارهای طوسی و خاکستری استفاده کنید. به کار بردن پرده‌های آمبره کمک می‌کند تا بتوانید از طیف رنگ‌های گسترده‌ای در سایر وسایل خانه خود استفاده کنید و در این زمینه با محدودیتی مواجه نیستید.

استفاده از پرده‌های شلوغ و طرح‌دار

امروزه صنعت نساجی پیشرفت زیادی دارد و شما شاهد تولید پارچه‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع و متفاوت در بازار هستید. استفاده از پارچه‌های طرح‌دار در رنگ‌های متنوع می‌تواند یکنواختی رنگ طوسی دیوارها را از بین ببرد. پرده‌های طرح‌دار باعث روح دادن به محیط زندگی شما می‌شوند.

نتیجه گیری

در آخر اینکه برای ایجاد تعادل و هماهنگی در اتاق خود از هر کدام از رنگ هایی که گفته شد با شدت مناسب استفاده کنید. همچنین در انتخاب رنگ سایر لوازم مثل مبلمان نیز دقت زیادی کنید تا اتاق شما همواره منسجم و زیبا به نظر برسد . رنگ طوسی انتخاب شگفت انگیزی است. آن را با هر ترکیب رنگی که گفته شد می توانید ست کنید و مطمئن باشید که از نتیجه آن شگفت انگیز خواهید شد.

اگر از رنگ طوسی در دیوارهای خانه خود استفاده کرده‌اید، با استفاده از این مطالب می‌توانید در هنگام انتخاب رنگ پرده مناسب با دیوار طوسی انتخاب‌های متعددی داشته باشید. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سروین دکور پرده دلخواه خود را در طرح و رنگ مورد نظر انتخاب کنید. این مجموعه دارای تنوع گسترده‌ای از انواع مدل پرده است.