پرده زرد و طوسی، ترکیبی که معجزه می کند
اگر علاقه مند به ترکیب طوسی و زرد برای پرده پذیرایی هستید این نوشته را از دست ندهید!

با شروع سال جدید، رنگ سال نیز مشخص می‌شود. همانطور که احتمالا می‌دانید، رنگ سال جدید طوسی و زرد است. حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا ترکیب این دو رنگ با هم همخوانی دارند یا خیر؟ بله، طوسی و زرد در پذیرایی به خوبی با هم هماهنگ می‌شوند، زیرا طوسی کاهنده شدت بالای رنگ زرد است و نیز رنگ زرد میتواند رنگ طوسی را که به‌طور ذاتی رنگی خنثی است را به آن انرژی ببخشد. انتخاب رنگ مناسب برای منزل شما از اهمیت بالایی برخوردار است اما هنر و ترفند اصلی همه طراحان این است که بتوانند یه ترکیب مناسب با رنگ های موجود به وجود آورند.

به عنوان نمونه رنگ زرد حواس پنج گانه شما را تحریک می‌کند و باعث افزایش جنب و جوش و انرژی در شما می‌شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که رنگ زرد، رنگی بسیار پر انرژی است و ممکن است تا در هنگام غروب و شبانگاه که بخواهید استراحت مناسبی داشته باشید، به شما کمک زیادی نتواند بکند و اینجاست که باید از هنر ترکیب رنگ ها بهره ببرید.


همچنین بخوانید: انواع پرده مدرن و نقش آن در دکوراسیون داخلی


آیا انتخاب رنگ زرد برای پرده مناسب است؟

زرد همانند نارنجی احساس رفاقت و صمیمیت را بر می‌انگیزد و این قضیه می‌تواند در سالن پذیرایی شما بسیار مفید و پرکاربرد باشد، چون شما از مهمانها که به عبارتی دوستان و آشنایانتان هستند در پذیرایی استقبال می‌کنید. اگر می‌خواهید مهمان هایتان احساس آرامش و آزادی بیشتری داشته باشند، حتما از پرده رنگ زرد برای تزئین پنجره خود برای پرده ها استفاده کنید.

پرده مخمل زرد همراه با حریر سفید

کدام رنگ به خوبی با زرد هماهنگ می شود؟

حالا می‌رسیم به پاسخ پرسش اصلی این مقاله، این که شما در چه جاهایی و در ترکیب با چه رنگ‌هایی می‌توانید از رنگ زرد استفاده کنید؟ یکی از مهمترین ویژگیهای رنگ زرد این است که می‌تواند به عنوان مکمل طیف وسیعی از رنگ ها را در کنار خود معرفی کند و با آنها هماهنگ شود. به عنوان مثال یک ترکیب ایده آل می‌تواند استفاده از رنگ طوسی پر رنگ باشد که در کنار آن یک یا دو قسمت هایلات زرد قرار گرفته تا تعادل مناسبی برقرار کند.

آیا این ترکیب برای محیط کار نیز مناسب است؟

در این متن بیشتر به ترکیب طوسی و زرد برای پرده پذیرایی پرداختیم، اما باید بیان کرد که پذیرایی تنها محل استفاده از این ترکیب رنگ نیست. در واقع، شما مي‌توانید از ترکیب دو رنگ طوسی و زرد در محیط‌های دیگری همچون ادارات و یا فروشگاه‌ها نیز استفاده کنید. پرده‌هایی که در این محیط‌ها به کار می‌روند، عموماً پرده‌هایی با رنگ‌های کسل‌کننده و ناملموس هستند.

این ترکیب‌ رنگ‌های کسل‌کننده می‌توانند تأثیرات نامناسبی روی زیبایی محیط و حتی روحیه افرادی که در آن مشغول به تلاش و فعالیت هستند، بگذارند. اگر با روان‌شناسی رنگ آشنایی داشته باشید، به خوبی به تأثیر بالای رنگ بر روحیه و همچنین اعتماد به نفس آگاه هستید.

استفاده از ترکیب رنگ طوسی و زرد در پرده‌های اداره‌ها و فروشگاه‌ها موجب می‌شود تا محیط مورد نظر از حالت خشک خود خارج شود و در نتیجه، افراد با روحیه بالاتری به آن وارد شوند. این همان موردی است که در کشور ما مورد توجه قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل، اکثر افراد از فعالیت در چنین محیط‌هایی بیزار هستند.

از این رو، اگرچه ترکیب رنگ‌های طوسی و زرد برای پرده منزل عالی به نظر می‌رسد، اما شما می‌توانید از این ترکیب رنگ جذاب برای محیط‌های عمومی اداری و فروشگاهی نیز استفاده کنید. اگر در رنگ برند اداره یا فروشگاه مربوطه این دو رنگ وجود دارند، به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا می‌کنید.


همچنین بخوانید: راهنمای خرید پرده برای مغازه


نکاتی برای خریداری پرده‌های طوسی و زرد

با توجه به مزایای ترکیب طوسی و زرد برای پرده پذیرایی، احتمالاً به خریداری این پرده‌ها علاقه‌مند شده‌اید و قصد دارید در منزل خود نیز از آن‌ها استفاده کنید. برای انجام این امر باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا بتوانید از بین محصولات مختلف موجود در بازار بهترین پرده‌ها را برای منزل خود تهیه کنید.

اندازه پرده

از جمله اصلی‌ترین مواردی که در زمان خرید پرده‌های مختلف از جمله پرده‌های زرد و طوسی باید به آن توجه داشته باشید، اندازه پرده است. بسیاری از افراد این مورد مهم را بی‌ارزش قلمداد می‌کنند و به همین دلیل، تمرکزی روی آن ندارند.

عدم انتخاب پرده‌هایی با اندازه مناسب عملاً انتخاب شما را زیر سؤال می‌برد. پرده‌هایی که نه عرض صحیحی دارند و نه طول‌ آن‌ها متناسب با طول پنجره شما است، هیچ وقت نمی‌توانند طراحی پذیرایی‌تان را بهبود ببخشند. در زمان انتخاب پرده، نخستین موردی که باید به آن دقت کنید، همین بحث اندازه است. پیش از خرید با کمک ابزارهای اندازه‌گیری دقیق، اندازه مورد نیاز خود را محاسبه و ثبت کنید. اگر در این زمینه از دانش کافی برخوردار نیستید، می‌توانید از متخصصان امر کمک بگیرید.

نکاتی برای خریداری پرده‌های طوسی و زرد

جنس پرده

ترکیب رنگ طوسی و زرد وقتی عالی به نظر می‌رسد که جنس پرده‌های خریداری شده عالی باشد. پرده‌های نامرغوبی که با استفاده از اجناس غیر استاندارد دوخته شده‌اند، حتی طیف رنگی زرد و طوسی را به خوبی نشان نمی‌دهند، چه برسد به آن که محیط منزل شما را به یک محیط آرامش‌بخش تبدیل کنند.

امروزه امکان خریداری پرده‌های زرد و طوسی با جنس‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید به سراغ پرده‌های پارچه‌ای و یا حتی پرده‌های حریر بروید. تصمیم نهایی در این زمینه با شما خواهد بود، اما حتی اگر پرده‌های پارچه‌ای معمولی را به عنوان گزینه مورد نظر خود انتخاب کرده‌اید، باید به مرغوبیت جنس آن توجه کنید.

کیفیت دوخت و مواد اولیه مورد نیاز پرده

دستیابی به جذابیت نهایی ناشی از ترکیب رنگ طوسی و زرد برای پرده پذیرایی، مستلزم انتخاب پرده‌هایی است که دارای کیفیت دوخت بالایی هستند. کیفیت دوخت را نباید با مواردی همچون جنس پرده یکسان در نظر گرفت. یک پرده ممکن است جنس خوبی داشته باشد، اما بخش‌های مهمی از آن مانند دوخت بالای پرده و یا پانج‌ها به خوبی تهیه نشده باشند.

در زمان خرید هر نوع پرده‌ای اعم از پرده‌های زرد و یا طوسی باید به چند بخش مهم مانند میل پرده، قپه و پایه‌ها دقت کنید. در صورتی که این بخش‌ها نیز با استفاده از مواد اولیه مناسب و به شکل استاندارد تهیه شده‌‌ باشند،‌ قطعاً پرده‌‌ای که می‌خرید، نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برطرف خواهد کرد.


همچنین بخوانید: انواع پرده طوسی و معرفی رنگ‌های ست با آن


خدمات پس از فروش

برای استفاده از هر نوع پرده در منزل و یا محیط کار خود باید یک مورد دیگر را نیز در نظر داشته باشید و آن خرید پرده از فروشگاه‌هایی است که دارای خدمات پس از فروش هستند. ممکن است پس از انتقال پرده به منزل و در زمان نصب متوجه شوید که پرده خریداری شده دقیقاً با طیف رنگی مورد نظر شما همخوانی ندارد و یا حتی بخش‌هایی از پرده دچار آسیب دیدگی هستند. در این صورت باید بتوانید با استفاده از خدمات پس از فروش شرکت یا فروشگاه مربوطه پرده خود را به راحتی تعویض کنید.

7 توصیه برای بهترین ترکیب رنگ های طوسی و زرد

  • سالن پذیرایی که وسایل آن با رنگ طوسی تزیین شده باشند بسیار شیک و مجلل به نظر می‌رسد. در اینجا شما با افزودن مقداری رنگ زرد می‌توانید سردی آنجا را گرفته و به فضای پذیرایی روح و انرژی سرشار بدهید، در عین حال که منزل شما هنوز هم بسیار شیک و لاکچری باقی مانده است.
  • اتاق نشیمن به رنگ خاکستری یک طرح کلاسیک و جاودانه است. اگر علاوه بر دیوارها، از مبلمان و پرده طوسی و خاکستری انتخاب کردید به شما قول می‌دهم که تا سال ها نیاز به تغییر دکوراسیون نخواهید داشت. حال که میخواهید ترکیب طوسی و زرد را در این مکان امتحان کنید بهترین کار اضافه کردن اکسسوری های زرد مثل کوسن و رانر و یا حتی اندکی نور پردازی زرد خواهد بود.
مبلمان طوسی با کوسن های زرد
  • ایجاد کنتراست بالا (ترکیب طوسی تیره با رنگ زرد پر جنب و جوش)، جلوه بسیار خیره کننده‌ای ایجاد می‌کند. البته در عین حال که می‌تواند بسیار زیبا باشد، ریسک بالایی نیز دارد. این ترکیب بسیار جسورانه است و باید از آن در فضاهای مناسب استفاده کنید، به‌ویژه در پذیرایی‌های کوچک که استفاده از رنگ های تیره تر می‌تواند فضای شما را نیز کوچک تر نشان دهد.
  • مورد بعدی بحث در نظر گرفتن نور محیط منزل شماست. اگر پذیرایی شما فاقد نور زیاد است، مثلا تنها یک پنجره رو به شمال کوچک دارد یا حتی نور ورودی چندان به چشم نمی‌آید، اضافه کردن مقداری رنگ زرد می‌تواند این فضای دلگیر را کمی روشن تر کند. یک رنگ زرد ملایم قادر خواهد بود فضای سرد و دلهره آور را به محیط گرم و مفرح تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: 5 رنگ پرده مناسب مبلمان طوسی و خاکستری


  • یکی از مهمترین سوالاتی که ایجاد می‌شود این است که، تضاد بین زرد و طوسی خیلی زیاد است ، برای حس نشدن این تضاد چکار باید کنیم؟ اصلا نگران نباشد چون این قضیه هم راه حل دارد، همانطور که می‌دانید وجود تضاد زیاد بین رنگ ها ممکن است چشم را خسته کند، بنابر این استفاده از رنگ های گرم تر مانند قهوه ای، میتواند تضاد این دو رنگ را کاهش دهد.
دیوار زرد با پرده های طوسی
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق رنگ طوسی هستند و نمی‌خواهید تغییر زیادی در رنگ طوسی که درپذیرایی به‌کار برده‌اید بدهید و همچنان همان حالت خنثی کلاسیک را داشته باشید، میتوانید تغییر را در کف ایجاد کنید، به این حالت که اگر پرده هایی با رنگ های طوسی در پذیرایی دارید، می توانید از فرش هایی که دارای رگه های زرد هستند در کف منزل استفاده کنید، در این حالت کل گرمای رنگ از زمین به شما منتقل می شود و دیگر تغییری در دکوراسیون طوسی شما ایجاد نمی شود.
  • خیلی از شما نگران استفاده زیاد از رنگ زرد در محیط منزل خود هستند. جسارت به خرج دهید و از این که بخواهید رنگ زرد را به رنگ اصلی و برجسته تبدیل کنید اصلا نترسید. می‌توانید در تمام دیوارها از زرد خردلی استفاده کنید، البته بهتر است با سفید و طوسی ترکیب شود تا یک رنگ بسیار قابل قبول برای زندگی در این فضا را به شما بدهد. این ترکیب هم فوق العاده است و هم راحت و از همه مهم تر جدید و مدرن.

چرا ما به شما خرید پرده از سروین دکور را پیشنهاد می‌دهیم؟

ما به جذابیت بالای ترکیب رنگ‌های طوسی و زرد برای پرده پذیرایی آگاهی کاملی داریم و به همین دلیل، در کالیته رنگ پرده‌های خود طیف‌های مختلفی از هر دوی این رنگ‌ها را قرار داده‌ایم. مهم نیست به دنبال چه ترکیب رنگ خاصی با چه میزان کنتراست هستید؛ زیرا در هر صورت، سروین دکور امکان خریداری آن را برای شما فراهم می‌کند.

مجموعه ما با سال‌ها تجربه در زمینه فروش انواع پرده‌های مدرن، زبرا، کرکره‌ای و موارد متعدد دیگر بهترین انتخاب ممکن برای شما است. در صورتی که قصد خریداری پرده‌های زرد یا طوسی را دارید، می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید تا به منزل شما مراجعه کرده و کالیته رنگ پرده‌های گوناگون را به شما معرفی کنند.

نتیجه‌گیری

ترکیب رنگ زرد و طوسی یکی از ترکیب رنگ‌های جذابی است که در محیط‌های مختلف مانند منازل‌، اداره‌ها، فروشگاه‌ها و … به روش‌های مختلف به کار می‌رود و باعث طراوت و شادابی محیط می‌شود. استفاده از این ترکیب در منازل یکی از زمینه‌های کاربردی بسیار عالی است که جلوه خیره‌‌کننده‌ای به محیط می‌بخشد. در این زمینه مجموعه سروین دکور خدمات ارزشمندی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و بهترین پرده‌ها با جنس‌ها و مدل‌های مختلف را عرضه می‌کند.