بهترین نوع پرده پنجره دو جداره
بهترین پرده ها برای پنجره دو جداره منازل مدرن کدامند؟!

همه ما تجربه استفاده از پنجره های قدیمی را داریم. پنجره های آهنی که ظاهر خیلی زیبایی هم ندارند. استفاده از پرده در این پنجره ها فقط به دلیل حفظ حریم شخصی نبود. بلکه پرده ها، ظاهر نازیبای این پنجره ها را نیز به طور کامل می‌پوشانند. اما امروز دیگر در خانه ها نوساز خبری از پنجره های آهنی قدیمی نیست. این پنجره های جای خود را به پنجره های جدید با ظاهری زیبا که حتی به صورت تنها و بدون پرده هم قابل استفاده هستند داده اند. این محصولات به پنجره های دو جداره یا upvc معروف هستند. اما آیا پرده ای مخصوص پنجره دو جداره در بازار وجود دارند و یا از همان پرده های قدیمی باید استفاده شود؟

هر پنجره ای نیاز به پرده دارد. پنجره های دو جداره نیز علی رقم ظاهر زیبایی که دارند، برای حفظ حریم شخصی و تنظیم نور ورودی حتما باید با پرده پوشانده شوند. برای پوشش پنجره دو جداره  upvc مانند سایر پنجره ها از هر نوع پرده ای میتوان استفاده کرد. از پرده های پارچه ای کلاسیک گرفته تا پرده های مدرن امروزی نظیر شید و زبرا. تولید کنندگان پرده و طراحان دکوراسیون در سراسر دنیا برای این سبک از پنجره ها، پیشنهاد های ویژه ای دارند و نوع خاصی از پرده را برای آنها توصیه می‌کنند.

 

پرده پلیسه دستی حالت بسته

چرا از پرده های مخصوص پنجره دو جداره استفاده می شود؟

با وجود اینکه پرده های کلاسیک مزایای زیادی دارند، اما ممکن است مشکلات و سختی هایی را برای شخصی که از آنها استفاده می‌کند، ایجاد کند. این مشکلات نسبت به نوع پرده متفاوت است. اما استفاده از پرده مخصوص پنجره دو جداره می‌تواند تا حد زیادی باعث کاهش این مشکلات شود:

بزرگ و ضخیم بودن پرده

پرده ها به خصوص پرده های کلاسیک بسیار حجیم و جاگیر هستند. به همین دلیل هنگام حمل و نقل، نصب و یا حتی شستشو ممکن است مصرف کننده را با مشکل مواجه کند.

عدم دسترسی به پنجره

یکی دیگر از معضلاتی که ما با پرده ها از جمله نوع کلاسیک و حتی مدرن مثل پرده های زبرا و شید رول مواجه هستیم، عدم دسترسی راحت به پنجره است. یعنی شما به هر دلیلی بخواهید به پنجره دسترسی داشته باشید و آن را باز کنید (مثلا هنگام استفاده از هوای مطلوب بهاری) با مشکل مواجه خواهید شد. در این حالت حتما باید پرده ها را به بالا و یا کنار جمع کنید.

نیاز به چوب پرده ها بزرگ

پرده شما از هر مدلی باشد برای نصب نیاز به چوب پرده دارد. از مدل های کلاسیک گرفته که باید از ریل پرده های قدیمی استفاده کنید تا پرده های پانچ. حتی پرده های رولی هم دارای یک قاب در قسمت بالایی هستند که پرده داخل آن جمع می‌شود. تمامی این قاب ها و چوب پرده ها حجیم و بزرگ بوده و میتواند مشکلاتی را مانند جاگیر بودن و سختی در حمل و نقل برای شما به وجود بیاورد.

 

بیشتر بخوانید: تنها پرده جلوی دید همسایه ها به داخل منزل را می گیرد!

 

گیر کردن پرده به دستگیره پنجره

در برخی پنجره ها، بخصوص پنجره های دو جداره و upvc دستگیره مقداری جلوتر از پنجره ها قرار دارند و این میتواند مشکلاتی هنگام نصب پرده ایجاد کند. درست است که میتوان پرده را مقداری جلوتر نصب کرد، اما جلوتر نصب شدن پرده بخصوص در پرده های رولی نه تنها ظاهر نازیبایی ایجاد میکند، بلکه باعث میشود هوای سرد و گرم داخل منزل به راحتی به بیرون پنجره انتقال پیدا کند.

استفاده از پرده های مخصوص پنجره دو جداره می‌تواند تمامی این مشکلات را برطرف کند.

  • پرده شما دیگر بزرگ و حجیم نیست و به راحتی می‌توانید آن را جابجا کنید.
  • هر زمانی نیاز داشته باشید می‌توانید به راحتی پنجره را باز و بسته کنید.
  • اصلا نیاز به چوب پرده ندارید.
  • به راحتی به دستگیره های پنجره دسترسی دارید.

پرده پلیسه برای پنجره دو جداره حمام حالت باز

انواع پرده مناسب برای پنجره دو جداره upvc

پرده های مختلفی را می‌توان برای پنجره های دو جداره استفاده کرد. یکی از آنها کرکره فلزی است. کرکره های فلزی قابلیت نصب بر روی قسمت داخلی جداره پنجره ها را دارد.

پرده بعدی، پرده های شید رول پشت دری است. این پرده ها که به مینی شید نیز معروف است به قسمت بالای پنجره پیچ شده و به وسیله زنجیر یا دست بالا و پایین می‌شود.

اما مهمترین، پرکاربرد ترین و بی نقص ترین پرده ای که بتوان به عنوان پرده مخصوص پنجره های دو جداره استفاده کرد پرده پلیسه دستی است.

معرفی پرده پلیسه

پرده پلیسه نوعی از پرده های مدرن از جنس پارچه است که ساختار هفت و هشتی دارد، به همین دلیل به پرده پلیسه معروف است. این پرده دو نوع مختلف دارد زنجیری و دستی. در نوع زنجیری پرده به یک قاب وصل شده و در بالای پنجره به سقف یا دیوار پیچ می‌شود. به همین دلیل این پرده اصلا مناسب نصب در داخل چهارچوب نیست.

نوع دوم پرده پلیسه و مناسب برای پنجره های دو جداره ، نوع دستی آن است. پرده پلیسه دستی، پرده های ظریفی هستند که قاب ندارند. این پرده ها را به راحتی می‌توان در داخل چهارچوب پنجره های دوجداره نصب کرد و با دست بالا و پایین و نور ورودی را تنظیم نمود. همچنین به دلیل نصب این پرده داخل چهارچوب، به راحتی میتوان پنجره را بدون مزاحمت باز و بسته کرد. پرده پلیسه دستی دارای انواع یک طرفه (از پایین به بالا باز میشود) و دوطرفه (هم از پایین به بالا و هم از بالا به پایین باز می‌شود) هستند.