پرده و نقش آن در جلوگیری از دید همسایه ها به داخل
تنها پرده جلوی دید همسایه ها به داخل منزل را می گیرد!

پنجره ها یک ضرورت و نیاز اساسی برای هر خانه می باشد زیرا میتواند نور مورد نیاز ، تهویه هوا و دسترسی بهتر به نمای بیرون را در اختیار ما قرار دهد. امروزه با پیشرفت صنعت ، پنجره ها هم از لحاظ شکل و ظاهر پیشرفت کرده و علاوه بر خصوصیاتی که ذکر شد باعث ایجاد زیبایی بیشتر در محیط خانه می شود. با این همه مزایایی که ذکر شد مطمئنا معایبی هم دارد که می توان به ورود نور مستقیم خورشید که ممکن است آزار دهنده باشد، خروج هوای گرم و سرد اتاق در فصل های زمستان و تابستان که باعث هدر رفت انرژی و افزایش هزینه های مصرفی خانوار می شود و مورد آخر که در این مقاله میخواهیم راجع بهش صحبت کنیم، پنجره ها ابزاری می باشند برای دسترسی و دید از بیرون به داخل و شکسته شدن حریم خصوصی فضای داخل منزل! خوشبختانه با استفاده از پرده برای جلوگیری از دید منزل می توانید این مشکل را حل کنید و علاوه بر زیبایی که ایجاد میکنید حریم خصوصی خود را نیز محفوظ نگه دارید. امروزه پرده های مدرن جایگزین پرده های کلاسیک و قدیمی شده اند که به علت حجیم بودن فضای بسیار زیادی از محیط اتاق را به خود اختصاص میدادند، در ادامه به معرفی این پرده ها جهت حفظ حریم خصوصی می پردازیم:

پرده شیذ رول برای حفظ حریم خصوصی

انواع پرده برای جلوگیری از دید داخل منزل

پرده های کرکره ای

این پرده ها که در 2 نوع کرکره های فلزی و چوبی هستند یک گزینه بسیار مناسب برای محافظت از حریم خصوصی شما می باشند . پرده های کرکره ای دارای تیغه های افقی هستند که باز و بسته شدن آن ها توسط افراد می توان حریم خصوصی و میزان نور ورودی را به راحتی کنترل نمود.

پرده های ورتیکال یا عمودی برای جلوگیری از دید منزل

این پرده دارای اسلاید هایی از جنس پارچه یا پی وی سی هستند که از بالا به پایین آویزان شده و با کشیدن زنجیر میتواند به یک سمت جمع شود . همچین همانند کرکره ها پرده های ورتیکال نیز خاصیت سایه روشن شدن و تنظیم نور ورودی و دید به داخل را دارد.

پرده های رولی

پرده های رولی مانند انواع شید و پرده زبرا به راحتی می توانند جلوی دید به داخل را گرفته و حریم خصوصی شما را حفظ کند اما کاربردهای متفاوتی دارند. شید رول ها می تواند جلوی نور خورشید را از 50 تا 100 درصد بسته به نیاز شما گرفته و در شب مانع دید به داخل شود اما خاصیت سایه روشن شدن ندارد. اما پرده های زبرا به راحتی و با حرکت زنجیر می توان آن را سایه روشن و نور و وضعیت دید را تنظیم نمود.

پرده پانچ آماده مانع دید به داخل میشود

پرده های پارچه ای آماده

پرده های آماده که به صورت پانچ شده و سایر مدل ها میتوانید تهیه کنید معمولا به همراه حریر ، زیر پرده و یا سایر پرده ها استفاده می شود . این مدل ها در طرح و رنگ های زیادی متناسب با سلیقه شما موجود هستند. برخی پارچه های اسان محصول مانند مخمل و حریر به راحتی می توانند جلوی دید به داخل اتاق و منزل را گرفته و از طرفی نور خورشید را هم می توانند از 70 تا 90 درصد بلاک کنند و مانع از عبور نور شوند. حتی برخی از این مدل پرده ها می توانند تا حدودی سر و صدای بیرونی را هم کنترل کنند.

البته روش های دیگری به غیر از استفاده از پرده نیز برای جلوگیری از دید به داخل وجود دارند مانند استفاده از شیشه های مشجر ، برچسب ها و استیکرهای شیشه مات کن ، هنر ویترای و نقاشی روی شیشه و …

مطالب مرتبط:

نکات مهم خرید پرده برای پنجره پشت کاناپه

نقش پرده تیره در دکوراسیون مدرن