چگونه با انتخاب یک پرده مناسب، اتاق خود را به سینمای خانگی تبدیل کنید؟!
چگونه با انتخاب یک پرده مناسب، اتاق خود را به سینمای خانگی تبدیل کنید؟!

انتخاب پرده مناسب برای اتاقی که سینمای خانگی شما در آن قرار دارد یک فاکتور مهم در کنار سایر تجهیزات صوتی و تصویری است. پرده می‌توانید نور ورودی را کنترل و در نحوه تماشای فیلم در منزل تاثیر مثبتی بگذارد.

همه گیری ویروس کرونا شیوه و روش زندگی ما را به شدت تغییر داده و این بیماری مهلک تقریبا بر همه جوانب زندگی ما تاثیری منفی گذاشته است. از دور هم جمع شدن با عزیزانمان گرفته تا حضور در محل کار و حتی تفریحات عادی که داشتیم. همه این ها از سال 2019 میلادی تغییر چشمگیری داشته و می‌توان گفت به طور کامل سبک زندگی مردم دنیا را تغییر داده است.

با وجود این شرایط زندگی همچنان جریان دارد. درست است که ما بیشتر وقت خود را در خانه سپری می‌کنیم، اما می‌توان در همین خانه نیز تعادلی بین کار و زندگی برقرار کرد. با گذشت 2 سال از این بیماری و تزریق گسترده واکسن ها تا حدودی خطرات این بیماری کم شده است، اما با توجه به توصیه پزشکان همچنان مردم مراقب هستند و به همین دلیل سبک زندگی در سراسر دنیا به طور کامل تغییر کرده است.

اکنون خانه دیگر تنها مکانی برای خواب یا استراحت نیست، بلکه مکانی است که قادر خواهید بود از زندگی اجتماعی خود لذت ببرید و کارهای تفریحی، ورزشی و غیره را انجام دهید. دیگر در خانه ماندن نباید خسته کننده باشد بلکه باید با ایجاد شیوه جدید زندگی، شرایط مناسبی را برای خود رقم بزنیم.

یکی از مهمترین فعالیت هایی که ما قبل از همه گیری انجام می‌دادیم، رفتن به سینما و تماشای فیلم بود. خیلی از ما بعد از شیوع این بیماری و حتی با وجود تزریق واکسن و باز شدن مجدد سینماها جرات رفتن به چنین مکان شلوغی و تماشای فیلم مورد علاقه خود به همراه خانواده یا دوستانمان را نداریم. اما نگران نباشید می‌توانید از در خانه ماندن به نحو احسنت استفاده کنید و یکی از اتاق های منزل خود را به سالن سینما تبدیل کنید.


معرفی محصول : خرید انواع پرده شید اعم از ساده و طرح‌دار


شاید الان به این فکر می‌کنید که چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید. خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا متوجه شوید، با تغییرات کمی در طراحی منزل خود، قادر خواهید بود یک سینمای خانگی منعطف بسازید. با استفاده از آن در منزل خود کنار خانواده جمع شوید و از تماشای فیلم و سریال مورد علاقتان لذت ببرید.

 

پرده بلک اوت طوسی برای تماشای فیلم

سینمای خانگی ایده آل بااستفاده از پرده مناسب

همانطور که می‌دانیم، رفتن به مکانهای سربسته و شلوغ خطر مبتلا شدن به ویروس را افزایش خواهد داد. بنابراین اکنون زمان آن فرا رسیده که سینمای خانگی خود را ایجاد کنید. برای داشتن تجربه شگفت انگیز تماشای یک فیلم، می‌توانید سینمای خود را با یک پرژکتور بزرگ و صفحه نمایش حرفه ای همراه با یک سیستم صوتی عالی تکمیل کنید. همچنین شما قادر خواهید بود هر اتاقی را در منزل به این کار اختصاص دهید.

اما شرایط فیزیکی اتاق شما چطور؟ آیا به این قضیه فکر کرده اید؟  اگر چه تمامی این تجهیزات هوشمند و پیشرفته با کیفیت، تضمین می‌کند که یک تجربه عالی از تماشای فیلم به شما بدهد. اما آیا اتاق شما آماده استفاده از این تجهیزات و خلق یک تجربه خارق العاده است؟

حتما در هنگام تماشای تلویزیون، متوجه نوری که روی صفحه نمایش می‌افتد و مزاحم دید شما می‌شود، شده اید؟ نور خورشید در طول روز ممکن است مزاحم تماشای فیلم شود. حتی در شب نیز ممکن است چراغ های بیرون و نور خیابان بر روی صفحه نمایش شما ظاهر شوند.

از تمامی این صحبت ها می‌توان نتیجه گرفت که ایجاد یک فضای تاریک در خانه، پیش نیاز اولیه تماشای فیلم و سریال در یک سینمای خانگی عالی است. پنجره ها تنها ورودی نور به داخل هستند و شما با پوشش مناسب آنها و مسدود کردن نور می‌توانید این شرایط را برای خود بزنید. برای پوشش پنجره، پرده هایی زیادی در بازار موجود است مثل انواع کرکره، شید و زبرا. اما هیچ کدام از اینها قادر نخواهند نور ورودی را به طور کامل پوشش دهند. یکی از مهمترین پرده هایی که می‌توان برای داشتن یک سینمای خانگی مناسب استفاده کرد، پرده بلک اوت است.

 

پرده شید مناسب در سینمای خانگی

انواع پرده های بلک اوت

واژه بلک اوت در صنعت پرده به معنی عدم ورود نور به داخل است، اما دو نوع از پرکاربردترین پرده های بلک اوت شامل موارد زیر است:

  • پرده شید بلک اوت

پرده شید بلک اوت یا شید فوم دار از یک لایه پارچه تشکیل شده که هنگام باز بودن به طور کامل می‌تواند جلوی نور را بگیرد. هر موقع هم که بخواهیم از نور استفاده کنیم میتوانیم پرده را بالا بکشیم.

  • پرده زبرا بلک اوت

پرده زبرا بلک اوت از نظر کارایی دقیقا مشابه نوع شید آن است. با این تفاوت که این پرده ها از دو لایه موازی تور و پارچه تشکیل شده است. این تفاوت ظاهری باعث میشود که شما بتوانید هر موقع که نیاز داشتید پرده را سایه و روشن و میزان نور ورودی را تنظیم کنید.

هر دو نوع این پرده ها برای جلوگیری از انواع پرتو های مضر خورشید و در عین حال تضمین تاریکی کامل و حفظ حریم خصوصی شما ساخته شده اند. آنها می‌توانند مانع عبور اشعه ماورابنفش خورشید شوند که برای مبلمان و اثاثیه منزل شما مضر است. همچنین در مواردی که نور شدید آفتاب در تابستان منزل و اتاق شما را بیش از حد گرم نگه می‌دارد، این پرده به کمک شما آمده و مانع از بالا رفتن دمای اتاق شما خواهد شد.

با دور نگه داشتن پرتوها خورشید می‌توان اتاقی طراحی کرد که تجربه یک سینمای واقعی را به شما بدهد. علاوه بر بحث عبور نور، این پرده ها قادر خواهند بود تا حدودی جلوی ورود صدا را نیز گرفته و باعث شود شما از دیدن فیلم لذت بیشتری ببرید.

نتیجه گیری

می‌توان گفت مهمترین عنصر برای لذت بردن از تماشای یک فیلم هیجان انگیز در خانه، کنترل نور ورودی است. مهم نیست از چه اتاقی استفاده می‌کنید و اتاق شما چند پنجره دارد. این پرده های بلک اوت به طور موثری به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید علاوه بر نور ورودی، دمای منزل و صدا و نویز بیرون را کنترل کنید. برای انتخاب نوع پرده ، رنگ و طرح مناسب بهتر است با یک کارشناس خبره مشورت کنید.


شاید به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید:

پارچه بلک اوت یا ضد نور چیست و چه کاربردی دارد؟!

پرده اتاق کودک تان را با در نظر گرفتن این موارد انتخاب کنید!