پرده اتاق عروس شیک و مدرن را چطور انتخاب کنیم؟!
پرده اتاق عروس شیک و مدرن را چطور انتخاب کنیم؟!

عوامل تاثیرگذار در دکوراسیون اتاق عروس

تا حالا فکر کردید چرا دکوراسیون اتاق عروس از جمله انتخاب پرده برای اتاق عروس و جهیزیه اهمیت دارد؟ انجام دادن هر کاری برای اولین بار، تمایل بیشتری برای به بهترین شکل انجام دادن آن در ما ایجاد می کند. اولین خانه ای که به انتخاب اجزای داخلی آن می پردازیم و سبک دکوراسیون آن را انتخاب می کنیم نیز از همین قاعده پیروی خواهد کرد. عروس و داماد که به اولین خانه خود می‌روند دلشان می‌خواهد منزل آن ها فضای مطلوبی داشته باشد و بتوانند آرامش را در آن فضا تجربه کنند. بنابراین انتخاب دکوراسیون مناسب با سلیقه شخصی آن ها و برگزیدن اجزای مناسب برای داشتن فضایی امن و آرامش بخش می تواند ایشان را در این امر یاری کند.

اتاقی که ما به عنوان اتاق عروش از آن یاد می‌کنیم شاید یکی از مهم ترین فضا های این خانه باشد که باید با وسواس بیشتری برای انتخاب اثاث و نور پردازی و نوع پرده زمان گذاشت و به تحقیق و پرس و جو پرداخت. در ادامه به امور مربوط به دکوراسیون این فضا، مخصوصا انتخاب پرده برای عروس و جهیزیه او خواهیم پرداخت.

دکور اتاق عروس باید با وسواس بیشتری انتخاب شود

نور پردازی در اتاق عروس

جدا از اینکه هر اتاقی باید به میزان کافی نور داشته باشد و شما باید در انتخاب پرده دقت کافی را بکنید، نور پردازی اتاق خواب عروس در این میان از اهمیت ویژه تری برخوردار است. بهتر است روشنایی زیادی در اتاق ایجاد شود. اگر اتاق خواب کوچک است بهتر است از چراغ آویز و لوستر استفاده شود و در غیر اینصورت می توان با انتخاب چراغ هایی برای جای گذاری در کنار لبه تخت جلوه متفاوت و زیبایی به اتاق بخشید. استفاده از چراغ های ریسه ای که این روز ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند هم علاوه بر کمک کردن به روشنایی بیشتر، فضایی رمانتیک ایجاد می‌کند. اگر به شمع هم علاقه‌مند باشید می‌توانید از آن هم برای نه صرفاً روشنایی بلکه برای ایجاد حس آرامش و زیبایی بصری از آن بهره برد.

برای دیزاین بهتر اتاق خواب بهتر است از نورهای داخلی در سقف اتاق خواب استفاده کنید. این نورها می‌توانند فضایی زیبا در محیط ایجاد کنند. علاوه بر آن دقت داشته باشید که برای رنگ لامپ­ها دست شما کاملاً باز است و می‌توانید از رنگ‌های سفید، زرد، بنفش، قرمز، آبی و… استفاده کنید و فضایی رؤیایی داشته باشید. علاوه بر این شما می‌توانید از نورهای پایین تاپ در قسمت تاج تخت خود استفاده کنید تا بتوانید در زمان خواب کتاب بخوانید و نور ملایمی داشته باشید.

همچنین بخوانید: 4 فاکتور اصلی در انتخاب پرده

استفاده از گیاهان و وسایل تزئیناتی برای اتاق عروس

می توان از گلدان‌های گیاه و گل های شاخه ای برای زیبایی اتاق و هم چنین ایجاد فضایی دل نشین و آرام بخش استفاده کرد؛ گیاهان هم چنین به پاک سازی هوای اتاق کمک می کنند. از وسایل تزئینی می توان برای زینت بخشیدن به اتاق استفاده کرد. استفاده از تابلو های دیواری یا نصب کردن عکس های شخصی و خانوادگی روی دیوار یا گذاشتن نوع پایه دار آن روی میز می توان به جلوه بخشیدن به اتاق عروس کمک کند.

شما می‌توانید گیاهانی همچون پتوس، بنجامین، برگ انجیری و… را در اتاق خواب قرار دهید. دقت داشته باشید که گیاهان برای زنده ماندن به نور نیاز دارند؛ بنابراین برای شادابی گیاهان خود حتماً برای آن‌ها نور مناسب ایجاد کنید. اگر طرف­دار گیاهان طبیعی نیستید، می‌توانید از گلدان‌های گل مصنوعی در داخل اتاق خوابتان استفاده کرده و فضایی زیبا و زنده در محیط ایجاد کنید.

انتخاب رو تختی مناسب

علاوه بر در نظر گرفتن فاکتور های ظاهری رو تختی مناسب، بهتر است به جنس و نرمی و لطافت آن هم توجه کرد. چرا که نرمی و لطافت رو تختی می تواند احساس رضایت مندی بیشتری ایجاد کند و موجب انتقال احساس مطلوبیت بیشتری شود. رنگ رو تختی یکی از المان های مهم تشکیل دهنده ویژگی های ظاهری اتاق است. اگر رنگی که برای رو تختی انتخاب می کنید با رنگ پرده هماهنگی داشته باشد جلوه اتاق را دو چندان کرده اید.

انتخاب روتختی و گیاهان مناسب برای اتاق عروس

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب عروس

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زمان دیزاین اتاق خواب عروس و داماد باید به آن توجه کنید، رنگ کلی فضا است. دقت داشته باشید که باید یک هارمونی در رنگ تمامی قسمت‌های اتاق خواب وجود داشته باشد. در واقع شما باید بهترین رنگ را برای پرده اتاق عروس، تخت خواب، دیوارها، کف پوش، میز آرایش و… انتخاب کنید تا فضایی ایده­‌آل در اتاق ایجاد شود. معمولاً تعداد زیادی از عروس دامادها از رنگ‌های آبی روشن، سفید، کرم، خاکستری، صورتی و… برای دیزاین اتاق خواب خود استفاده می‌کنند.

جای گذاری تخت خواب در محل مناسب برای اتاق عروس

شاید بتوان گفت جایی که تخت در اتاق قرار می گیرد تعیین کننده فضا، برای قرار گیری سایر اثاث می شود. اگر اتاق کوچک باشد بهتر است که تخت که در گوشه اتاق قرار بگیرد و کنج اتاق را اشغال کند؛ اما برای اتاق های بزرگ وسط اتاق می تواند بهترین انتخاب برای جای تخت باشد. گوشه از اتاق قرار دادن تخت برای اتاق های کوچک باعث بیشتر بودن فضا برای سایر لوازم اتاق می شود.

حال به سراغ یکی از اصلی ترین اجزای اتاق عروس می رویم. انتخاب پرده شیک و مناسب برای جهیزیه عروس می‌تواند به کلی به سبک و سیاق اتاق شکل دیگری ببخشد. در ادامه با ارائه مطالبی سعی می کنیم شما را در انتخاب بهترین پرده برای اتاق عروس یاری کنیم.

پرده مناسب اتاق عروس

پرده به عنوان تنظیم کننده نور ورودی به اتاق و کنترل نسبی دما، فضایی خصوصی ایجاد کرده و علاوه بر همه این موارد نقشی اساسی در زیبایی اتاق دارد. پرده انتخابی برای نصب در اتاق عروس می‌تواند به موارد زیادی مثل سبک دکوراسیون مورد استفاده در اتاق، بلند یا کوتاه بودن پنجره، کوچک یا بزرگ بودن اتاق و سبک کلی چیدمان خانه و به ویژه اتاق عروس بستگی داشته باشد. به طور کلی پیاده سازی هر دو سبک مدرن و کلاسیک در اتاق عروس قابل انجام است.

معمولاً انتخاب سرویس خواب استیل باعث مناسب تر بودن پرده های والان دار برای اتاق می شود. عروس هایی که سبک کلاسیک و سنتی را دوست دارند دست به انتخای چنین مدل فضایی می زنند. این انتخاب برای خانه های با فضای بزرگ مناسب است. چرا که پرده های والان دار و سرویس خواب استیل معمولاً به فضای بیشتری احتیاج دارند. پیشنهاد کلی برای رنگ والان پرده اتاق عروس رنگ های شاد است. اگر به سمت انتخاب پرده های والان دار و سبک کلاسیک رفتید می توانید پرده ای از جنس حریر شیشه ای استفاده کنید. والان با توجه به اینکه باید جنسی ضخیم سنگین داشته باشد مخمل، کتان و تافته می توانند انتخاب های مناسب تری نسبت به جنس های دیگر باشند.

چه نوع پرده ای مناسب اتاق عروس است ؟

حال به سراغ توضیحاتی در خصوص اتاق های عروسی می رویم که سبک مدرن برای آن برگزیده شده است. پرده شید ، پرده های زبرا و یا انواع پارچه های ساده، طرح دار می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. یک حریر ساده وسبک و پارچه های حریر سفید یا رنگی می تواند برای زینت بخشیدن به اتاق انتخاب شوند. پرده های توری و والان دار را هم بهتر است به عنوان گزینه های قابل انتخاب از قلم نیندازیم.

محصولات مرتبط در فروشگاه: خرید پرده زبرا ساده دو رنگ

انواع جنس پرده برای اتاق خواب عروس

برای پرده اتاق نو عروس جنس‌های مختلفی در بازار موجود است. شما می‌توانید بر اساس سلیقه‌ای که دارید، یکی از این پرده‌ها را انتخاب کرده و برای پنجره‌های خود استفاده کنید. ما در ادامه به معرفی چند نمونه از پرده­های مناسب برای اتاق عروس می­پردازیم تا به شما در انتخابتان کمک کنیم.

  • پرده‌های حریر: این پرده‌ها از ایام قدیم در خانه‌ها استفاده می‌شده است. اگر به حریم خصوصی خود اهمیت زیادی می‌دهید، بهتر است از این پرده‌ها در اتاق خواب استفاده نکنید؛ زیرا پرده‌های حریر نازک هستند و دید واضحی به داخل اتاق به دیگران می‌دهند.
  • پرده کتان: این پرده‌ها جنس ضخیم‌تری دارند. شما با استفاده از این پرده‌ها می‌توانید فضایی مینیمال و ساده در اتاق خواب خود داشته باشید. این پرده‌ها دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند و شما می‌توانید بر اساس سلیقه‌تان یکی از آن‌ها را خریداری کنید.
  • پرده‌های ابریشمی: ابریشم پارچه‌ای نازک و لطیف است که برای پرده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پرده‌ها بسیار حساس هستند و در استفاده از آنها باید دقت کنید؛ چراکه در غیر این صورت ممکن است پرده‌ها آسیب ببینند و دچار پارگی شوند.
  • پرده‌های مخمل: اگر به فضایی تاریک در اتاق خواب نیاز دارید، ما پرده‌های مخملی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پرده‌ها بهترین انتخاب برای اتاق عروس هستند و از ورود نور به داخل اتاق جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این پرده از جنس مخمل می‌تواند فضای اتاق شما را در فصل زمستان گرم نگه دارد.

برای انتخاب نوع پرده اتاق عروس این موارد را حتما در نظر بگیرید!

مشرف بودن پنجره

انتخاب پرده های ضخیم برای اتاق هایی که پنجره شان به پنجره های روبرویی مشرف است توصیه می شود. اما انتخاب باید به گونه ای صورت بگیرد که نور کماکان اجازه ورود به فضای داخلی را داشته باشد. برای چنین پنجره هایی می توان از شید یا والان های پارچه ای استفاده کرد که در مواقع لزوم و محفوظ نگه داشتن فضا از آن ها استفاده کرد.

میزان ارتفاع پنجره

فرم چیدمان اتاق باعث سوق دادن افراد به انتخاب برخی پرده ها می زند. اگر تخت زیر پنجره قرار دارد باید پرده ای را برای اتاق عروس خانم ها در نظر بگیریم که ارتفاع آن کوتاه باشد. پرده زبرا برای استفاده در چنین موقعیتی پیشنهاد می شود؛ در صورت انتخاب این نوع پرده بهتر است که ارتفاع آن مطابق با ارتفاع پنجره باشد. اما اگر می خواهید پرده ای از جنس حریر یا پارچه ای انتخاب کنید می توانید ارتفاع آن را از سقف تا زمین در نظر گرفته و زیبایی خاصی به اتاق خود هدیه کنید.

در نظر گرفتن نور و رنگ مناسب برای پرده جهیزیه عروس

انتخاب رنگ

توصیه کلی اینست که از رنگ های سرد برای اتاق عروس استفاده نشود. اما اگر رنگ های سرد را دوست دارید و می خواهید حتماً از این رنگ استفاده کنید بهتر است از پرده حریر سفید و برای والان ها از رنگ سرد استفاده شود. رنگ های گرم، انتخاب بهتری برای اتاق عروس هستند و فضایی دل نشین در اتاق ایجاد می کنند. هم چنین به دلیل اهمیت هماهنگی رنگ رو تختی و پرده بهتر است برای انتخاب رنگ رو تختی هم به سراغ رنگ های گرم برویم.

رنگ نقره ای به دلیل براق بودن آن می تواند فضای زیبایی برای اتاق ایجاد کند علیرغم سرد بودن رنگ نقره ای، به کار گرفتن تزئینات کریستالی در کنار آن انتخاب خوبی محسوب می شود. پرده های طرح دار و رنگی می توانند انتخاب مناسبی باشند. به طور خلاصه برای پرده اتاق عروس پارچه های لطیف، به فرمی ساده و رنگ های روشن و گرم انتخاب هایی ایده آل را تشکیل می دهند.

نحوه شستشو پرده اتاق خواب عروس

در زمان شستشوی پرده‌ها باید به جنس آن‌ها دقت داشته باشید. برای شستشوی پرده‌های حریر یا ابریشمی بهتر است از خشک شویی کمک بگیرید؛ اما اگر پرده‌های کتان و مخمل دارید که جنسی ضخیم دارند، می‌توانید با استفاده از ماشین لباسشویی آن‌ها را بشویید. پیش از شستشوی پرده‌ها سعی کنید گردوغبار آن‌ها را با استفاده از یک جاروبرقی از بین ببرید.

در زمان شستشوی پرده نباید به هیچ عنوان از وایتکس یا مواد سفید کننده استفاده کنید؛ زیرا این مواد موجب آسیب دیدن بافت پرده شما می­شوند. بهترین ترکیب برای شستشوی پرده‌ها مخلوط آب و صابون است. این ترکیب بویی خوش به پرده اتاق عروس می‌دهد و باعث لطیف‌تر شدن جنس آن می‌شود. برای جلوگیری از چروک شدن پرده‌ها می‌توانید آن‌ها را به صورت مرطوب روی رخت پهن کرده و یا آویزان کنید. پرده‌های مرطوب در طول فرایند خشک شدن صاف می‌شوند و دیگر نیازی به اتو کردن آن‌ها نخواهید داشت.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع پرده مناسب برای جوانانی که تازه ازدواج کردند و عوامل تأثیر گذار در دیزاین اتاق عروس آشنا کنیم. در زمان دیزاین کردن این اتاق حتماً به رنگ فضا، نحوه نورپردازی، استفاده از گل و گیاه و… توجه داشته باشید. پرده‌ها در جنس‌های مختلفی در بازار موجود هستند که از جمله آنها می‌توان به پرده‌های حریر، کتان، توری، ابریشم، مخمل و… اشاره کرد. شما می‌توانید این پرده‌ها را از وب سایت سروین دکور خریداری کنید. این وب سایت همواره بهترین پرده‌ها را با بالاترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.