پرده زبرا و شید رول برای آپارتمان و منازل کوچک
بهترین گزینه برای پرده آپارتمان کوچک

وقتی نوبت به آپارتمان های کوچک می رسد بهینه سازی فضا اولین و مهمترین گزینه برای تمامی دکوراتورها و صاحبان منازل می باشد . پرده ها نیز نقش بسیار زیادی در راحت بودن و شیک بودن آپارتمان و منازل کوچک شما می توانند داشته باشنند . بسیاری از صاحبان منازل و یا مستاجرین بین استفاده از پرده های کرکره ای نظیر زبرا و پرده های پارچه ای نظیر پانچ با توجه به بودجه و سلیقه خود یکی را انتخاب می کنند . ما در این مقاله میخواهیم مزایای هر گزینه را با هم بررسی و درنهایت بهترین مورد را انتخاب کنیم .

  • مزایای پرده پارچه ای

این پرده ها گزینه ای بسیار عالی برای هر اتاقی می توانند باشند ، طراحی خاص و انعطاف پذیر ، آنها را برای هر شکل و طرح پنجره مناسب می کند . تنوع محصول در دو نوع ساده و طرح دار ، حفظ حریم خصوصی و سازگاری با لوازم و سبک دکور منزل شما از ویژگی های این مدل پرده پارچه ای به حساب می آید که می توان آن را برای آپارتمان های کوچک خود بکار ببرید .

همچنین شما می توانید از مدل هایی مانند مخمل که بیشتر مانع عبور نور می شوند جهت تاریکی بیشتر و یا کار با کامپیوتر استفاده کنید همچنین اگر نور بیشتر مد نظر شما باشد می توانید از پارچه هایی با شفافیت بیشتر مثل حریر استفاده کنید .

پرده پارچه ای برای آپارتمان های کوچک

  • مزایای پرده های شید و زبرا

این سبک پرده ها هم دقیقا مانند پرده های پارچه ای دارای مزایا و خصوصیات بسیار جذابی می باشند و با توجه به طرح ها و مدل های فراوان آن پیدا کردن پرده ای که متناسب با دکور آپارتمان و منازل کوچک شما باشد چندان کار پیچیده ای نیست . این تنوع تقریبا کار شما را برای انتخاب راحت کرده است . به عنوان مثال اگر می خواهید از نور طبیعی بیشتر استفاده کنید و در هنگام استراحت در منزل نیز از فضای بیرون لذت ببرید و در عین حال از اشعه های مضر خورشید نیز در امان باشید ما به شما پرده های سان اسکرین یا شید های خورشیدی را پیشنهاد می کنیم .

و یا برعکس اگر در مناظقی زندگی می کنید که نور زیاد ممکن است شما را آزار بدهد و یا بخواهید از عبور نور جلوگیری کنید مثلا در طول روز در اتاق خواب نور کمتری داشته باشید ، می توانید از پرده های شید و بلک اوت استفاده کنید.

فناوری های جدید در صنعت پرده های مدرن این امکان را به شما داده که دیگر از چند لایه پرده استفاده نکنید بخصوص برای افرادی که در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند و ممکن است با کمبود فضا مواجه شوند . پرده های زبرا و پرده های شب و روز پرده هایی هستند که به راحتی امکان سایه روشن شدن را فراهم می کنند ، یعنی می توانید این ساختار را طوری تنظیم کنید که در مواقع لازم از نور کافی بهره مند شوید و هنگامی که نیاز دارید نور و یا دید از بیرون را مسدود سازید .

پرده زبرا برای منازل کوچک بهتر از پرده پارچه ای می باشد

  • کدام گزینه بهتر است ؟

اکنون میخواهیم به این قضیه بپردازیم که کدام یک از این دو دسته پرده ای که بیان شد بیشتر مناسب آپارتمان ها و منازل کوچک می باشد . همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد ، وقتی صحبت از آپارتمان های کوچک به میان می آید اولین گزینه ای که باید در نظر گرفت استفاده بهینه از حداکثر فضاست . از هر دو گونه پرده می توان استفاده کرد اما با توجه به اینکه پرده های پارچه ای معمولا ضخیم تر هستند و فضای بیشتری را اشغال می کنند پیشنهاد ما در فضاهای محدود استفاده از انواع پرده های زبرا و شید می باشد .

این پرده های مدرن علاوه بر اینکه فضای کمتری را اشغال می کند ، بر عکس پرده های پارچه ای لزومی به ادامه دار بودن تا پایین پنجره را ندارند بنابر این می توان از فضای پایین پنجره نیز جهت قرار دادن لوازم استفاده نمود. این پرده ها تمام نیاز هایی که یک منزل جهت پوشش پنجره باید داشته باشد از جمله تنوع ، زیبایی ، قیمت مناسب و امکان تنظیم نور را دارا می باشد.