5 دلیلی که بهتر است از پرده پارچه ای انتخاب نکنید
5 دلیلی که بهتر است پرده پارچه ای را انتخاب نکنید!

هنگام تزئین و دکور منزل باید همه جوانب در نظر گرفته شود ، از رنگ گرفته تا سبک منزل و میزان نور ورودی . اما همواره یکی از سوالاتی که همواره صاحبان منازل به ذهنشان خطور می کند این است که آیا پرده ای که انتخاب کردم گزینه مناسبی برای دکور منزلشان می باشد یا خیر. در صورت عدم آگاهی این قضیه به یک انتخاب دشوار تبدیل خواهد شد زیرا موارد بسیاری را باید در نظر گرفت مانند کوتاهی یا بلندی ارتفاع سقف ، شکل ظاهری پنجره ها ، نوع دکور و سبک منزل ، کوچکی و یا بزرگی اتاق و مواردی نظیر اینها.

در مدل های کلاسیک پرده های پارچه ای نظیر مخمل همواره یکی از انتخاب های اصلی بوده ، اما این سوال پیش میاید که در دکوراسیون های مدرن و امروزی آیا پارچه هایی نظیر مخمل و کتان جایی دارند یا خیر. در این مقاله قصد داریم به 5 نشانه ای در یک اتاق بپردازیم که بهتر است از پرده های پارچه ای کلاسیک استفاده نکنید و بجای آن از پرده های مدرن کنید.

برای جایگزینی مدل ها و پرده های بسیاری هستند که می توانند انتخاب خوب و بهتری برای پرده های پارچه ای باشند، پرده هایی نظیر پرده های زبرا ، انواع شید رول ها، پرده های کرکره ای چه از نوع فلزی و چه از نوع چوبی و حتی پرده های کلاسیکی مانند پرده های رومن. تمامی این محصولات کار اصلی پرده یعنی حفظ حریم خصوصی را ایجاد کرده و حتی محاسن دیگری نیز دارند که برخی موارد می تواند جایگزین پرده های پارچه ای شود.

انتخاب پرده زبرا وقتی به نور زیاد احتیاج دارید

به این 5 دلیل پرده پارچه ای را انتخاب نکنید!

1- در صورتی که اتاق کوچکی دارید و دیزاین آن نیز به گونه ای می باشد که دو طرف آن را کاناپه و مبلمان مسدود کرده است بهتر است از پرده های پارچه ای استفاده کنید . زیرا این پرده ها هنگام جمع کردن در یک گوشه پنجره جمع خوهد شد و وقتی کنار کاناپه ها قرار میگیرد نمایی به ظاهر شلوغ ایجاد می میکند ، در این موارد می توانید از پرده هایی رو به بالا جمع می شوند مانند انواع شید رول ها استفاده کنید.

2- اگر در خانه ای زندگی می کنید که نور ورودی کمی دارد یا به هر دلیل پرده برای مکانی میخواهید تهیه کنید که ورود و کنترل نور بسیار برایتان مهم است (مثل آشپزخانه) بهتر است از پرده های پارچه ای استفاده نکنید زیرا اکثرا از متریال هایی تشکیل شده که نه تنها نور را عبور نمی دهند بلکه امکان تنظیم نور نیز ندارند. پیشنهاد ما در این موارد به شما انتخاب پرده هایی هستند که قابلیت تنظیم نور دارند مانند پرده زبرا.

3- در صورتی که دید پنجره شما نمای زیبایی رو به بیرون دارد مانند نمای جنگل و دریا و رودخانه در ویلاها ، یا نمای شهر در برج ها و حتی نمای پارک ها در آپارتمان های شهری ، استفاده از پرده های پارچه ای می تواند لذت دیدن این نماها را از شما بگیرد پس بهتر است از این نوع پرده ها استفاده نکنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از پرده هایی است که علاوه بر جلوگیری از ورود آفتاب تند روز شما بتوانید از نمای بیرون لذت ببرید. پیشنهاد ما برای شما پرده های شید رول سان اسکرین یا شید خورشیدی است.

شید اسکرین برای استفاده نمای زیبا

4- در گذشته یکی از کاربرد های پرده ها علاوه بر کنترل نور ورودی پوشاندن پنجره هایی بود که اغلب ظاهری زیبا نداشتند ، اما امروزه با تولید و ساخت پنجره های مدرن و جدید که ظاهر زیبایی هم دارند دیگر لزومی به استفاده از پرده های پارچه ای جهت پوشش کامل پنجره نیست. بنابر این بهتر است از مواردی نظیر پرده کرکره ها استفاده کنید که هم نور ورودی را کنترل کنند و هم هنگام سایه روشن به گونه ای قرار بگیرند تا پنجره های زیبای شما نیز مشخص باشد.

5- مورد آخر در مورد افرادی است که بیشتر از یک پنجره در اتاق دارند. پرده های پارچه ای بدلیل حجیم بودن فضای زیادی را خواهند گرفت و همین امر باعث کوچک نشان داده شدن فضای اتاق می شود . حال فرض کنید که شما بیشتر از یک پنجره در اتاق داشته باشید که استفاده از پرده های پارچه ای برای هر دو می تواند ظاهری نه چندان خوشایند به اتاق شما بدهد پس بهتر است در این موقعیت هم از پرده های مدرن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

راهنمای خودمانی خانه تکانی

تاثیر انتخاب پرده بر نمای بیرون پنجره

مشخصات پرده زبرا برای آشپزخانه