آیا پرده در دکوراسیون خانه ما تاثیر دارد؟!
آیا پرده در دکوراسیون خانه ما تاثیر دارد؟!

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وارد خانه ای شوید که پرده ندارد و احساس کنید چقدر سرد و بی روح است. طبق گفته اکثر طراحان داخلی، آویختن پرده باعث می شود که خانه بزرگ تر به نظر برسد به شرطی که درست و مناسب آن فضا انتخاب شده باشد. نقش پرده را نمی‌توان در دکوراسیون خانه بی‌اهمیت دانست  از این رو بهتر است شما هنگام خرید پرده حساسیت بیشتری به خرج دهید و در انتخاب رنگ و جنس مناسب نهایت سلیقه را به کار ببرید. خانه هایی که پرده ندارند یا پرده های آن ها به درستی انتخاب نشده است معمولا زیبایی خاصی ندارند و به فرد این حس را القا می کند که آن فضا چیزی کم دارد یا برعکس اگر پرده ها زیادی شلوغ باشند باعث می شوند فضا تنگ و تاریک به نظر برسد.

اگر توجه کرده باشید، خواهید دید که پرده ها از زمان های بسیار دور استفاده می شده اند و تمامی کاخ ها و کلیساها با پرده های گران قیمت و غنی، مزین شده بودند. دلایل زیادی برای استفاده از پرده وجود داشته که در آن زمان بیشتر برای حفظ حریم شخصی و گرم کردن فضا از آن استفاده می‌شده است. در ادامه خواهیم گفت که پرده چه تاثیراتی در دکوراسیون خانه دارد و چه نقشی را ایفا می کند. با ما همراه باشید.

تاثیر پرده در دکوراسیون پذیرایی

پرده ها در انواع طرح های مدرن، سلطنتی و کلاسیک وجود دارند. شما می‌توانید با استفاده از سبک دکوراسیون خانه تان، پرده مناسب آن را انتخاب کنید. با آویختن یک پرده سلطنتی به فضایی مینیمال، فضایی سلطنتی را به وجود می آوریم یعنی بدین صورت فقط با یک پرده، سبک خانه را از این رو به آن رو می کنیم. وجود پرده در پذیرایی باعث می‌شود هنگامی که افراد وارد خانه می شوند احساس صمیمیت و گرما به آن ها القا شود. هر چقدر اتاق پذیرایی شما به روز باشد و از وسایل دکوری بسیار شیک نیز استفاده کرده باشید در صورت عدم وجود پرده، این زیبایی کمتر به چشم می آید. تنها خانه های پنت هاوس که منظره ای زیبا در مقابلشان است و از خانه های دیگر نمی توان داخل آن ها را دید، بدون پرده همچنان زیبایی خود را دارند. اما ممکن است در فصل تابستان نور خورشید و در فصل زمستان سرمای هوا برایتان آزار دهنده باشد.


بیشتر بخوانید: جدیدترین نکات در انتخاب پرده پذیرایی !!


پرده طوسی برای پذیرایی

تاثیر پرده در دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب محلی برای استراحت پس از یک روز کاری است. بنابراین باید بسیار راحت باشد تا بتوان آرامش خود را به دست آورد و خود را برای ادامه روز آماده کرد. یکی از المان هایی که در راحت بودن اتاق خواب تاثیر بسیاری دارد پرده است. پرده مناسب برای اتاق خواب باعث می شود نور به مقدار کافی وارد فضا شود و طوری نباشد که اتاق هنگام استراحت در طول روز غرق در نور باشد. پرده اتاق خواب باعث می شود فضا گرم تر و آرامش بخش تر به نظر برسد. علاوه بر این وجود پرده در اتاق خواب، باعث حفظ حریم شخصی می شود و نگران این نخواهید بود که از خانه های مجاور داخل اتاق شما را ببینند. این موضوع باعث می شود در اتاق خود احساس راحتی و امنیت داشته باشید. سعی کنید از پرده های ضخیم تر برای اتاق خواب استفاده کنید یا اگر علاقه زیادی به پرده های حریر دارید حتما برای آن ها آستری در نظر بگیرید.

مدل پرده ای که برای اتاق کودکان و نوجوانان در نظر گرفته می‌شود باید با اتاق خواب بزرگسالان فرق داشته باشد. پرده اتاق خواب کودک باید به گونه ای باشد که فضایی شاد و پر انرژی ایجاد کند. تاثیری که پرده روی اتاق خواب می گذارد غیر قابل انکار است و در صورت عدم وجود آن، اتاق برهنه به نظر خواهد رسید.

نقش پرده در دکوراسیون اتاق خواب


همچنین بخوانید: معرفی رنگ های آرامش بخش برای دکوراسیون منزل


تاثیر پرده در دکوراسیون آشپرخانه

استفاده از پرده برای خانه فقط به اتاق پذیرایی و اتاق خواب محدود نمی‌شود بلکه برای آشپزخانه نیز باید از پرده ها استفاده کرد. اگر در آشپزخانه شما پنجره ای بزرگ وجود دارد باید بدانید که خوش شانس هستید. آشپزخانه باید حس هیجان و نشاط را در افراد ایجاد کند تا بتوانند زمانی را در آنجا به پخت و پز مشغول شوند. آشپزخانه هایی که پرده هایی به رنگ های نارنجی، زرد و یا قرمز دارند بسیار پر هیجان تر و پر شور تر از آشپزخانه های دیگر می رسند.

نکته دیگری که در انتخاب پرده آشپزخانه حائز اهمیت است، جنس پرده است. پرده آشپزخانه زود به زود کثیف شده و باید تمیز شود. پرده های کرکره ای پلاستیکی یا آلومینیومی برای این فضا بسیار عالی است زیرا که به راحتی تمیز می شود. این نکته بسیار مهم است زیرا یک پرده کثیف تاثیری برعکس روی فضا دارد و حس بدی به افراد القا می کند. در هنگام انتخاب پرده، چیدمان آشپزخانه تان را در نظر بگیرید. اگر شلوغ است و دیوارهای آن طرح دارند نباید از پرده هایی با رنگ های جیغ یا طرح دار استفاده کنید زیرا فضا را شلوغ تر و کوچک جلوه می دهند.

تاثیر پرده در دیزاین آشپزخانه

تاثیر پرده در حمام و دستشویی

همان‌طور که گفته شد، پرده در دکوراسیون خانه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. این نقش علاوه بر پذیرایی، اتاق خواب و… در حمام و دستشویی نیز دیده می‌شود. امروزه تمامی کاربران خوش سلیقه به دنبال انتخاب بهترین پرده‌ها برای این بخش از منزل خود هستند؛ زیرا آن‌ها می‌دانند که داشتن یک پرده خوب در این قسمت چقدر اهمیت دارد.

پرده‌های موجود در حمام و دستشویی شاید به اندازه پرده‌های بخش پذیرایی یا اتاق خواب دیده نشوند؛ اما این بدان معنا نیست که نباید در زمان انتخاب آن‌ها دقت لازم را به کار برد. امروزه از انواع پرده‌های دارای ساختار پلی استر در حمام و دستشویی استفاده می‌شود. این پرده‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارند و هیچ‌گونه آلودگی خاصی بر روی آن‌ها باقی نمی‌ماند.

پرده‌های حمام و دستشویی می‌توانند طرح‌های دوگانه‌ای داشته باشند؛ اما معمولاً توصیه می‌شود که به سراغ پرده‌های دارای طرح یکسان بروید. این امر زیبایی کلی محیط را دوچندان می‌کند. انتخاب یک پرده مناسب برای حمام و دستشویی امری کم هزینه به شمار می‌رود که با انجام آن می‌توان زیبایی و جذابیت زیادی را به محیط مدرن خود اضافه کرد. شما می‌توانید به جای تغییر کامل دکوراسیون حمام و آشپزخانه، تنها با خریداری یک پرده عالی و با طرح جذاب، حمام و دستشویی خانه خود را به زیباترین حمام و دستشویی جهان تبدیل کنید!

تاثیر پرده حمام


بیشتر بخوانید: چهار فاکتور مهم و اصلی در انتخاب پرده مناسب !!


تعویض پرده‌ها برای ایجاد دکوراسیون بهتر

برخی از افراد تصور می‌کنند که برای مشخص کردن جلوه پرده در دکوراسیون خانه، نباید پس از خریداری یک پرده جدید آن را برای یک مدت طولانی تعویض کنند؛ به همین دلیل گاهی شاهد آن هستیم که برای مثال پرده مربوط به بخش پذیرایی برای چندین سال متمادی عوض نمی‌شود! این تصور، یک تصور کاملاً نادرست به شمار می‌رود.

تأثیر پرده‌ها در دکوراسیون خانه وقتی به خوبی مشاهده می‌شود که آن‌ها در بازه‌های زمانی مختلف تعویض شوند. برای نمونه، شما می‌توانید پرده‌های خود را با توجه به فصول مختلف سال تعویض کنید. این یک انتخاب عالی است که اکثر افراد از آن آگاهی خاصی ندارند و به سراغ آن نمی‌روند! حتی اگر زیباترین پرده دنیا را بخرید؛ اما تصمیم داشته باشید که برای ده سال متمادی از آن استفاده کنید، قطعاً دکوراسیون منزل شما به یک دکوراسیون کاملاً تکراری تبدیل می‌شود.

تعویض کردن پرده با توجه به فصل می‌تواند به شما این امکان را بدهد که زیبایی کلی محیط منزل خود را بیش از پیش به نمایش بگذارید. به ­عنوان­ مثال استفاده از پرده‌های کرکره‌ای با رنگ جذاب و شاد در فصل تابستان و رنگ‌های خنثی در فصل زمستان، یک ترکیب بی‌نظیر است که نمی‌توان از آن چشم پوشید. طرز فکر‌های قدیمی را کنار بگذارید و سلیقه خود را به کار ببرید. پرده در دکوراسیون خانه می‌تواند به بهترین شکل ممکن به کار گرفته شود، البته اگر شما خلاقیت مناسبی به خرج دهید.

تاثیر تعویض پرده بر دکوراسیون منازل

افزایش میزان تأثیر زیبایی و جذابیت پرده در محیط‌های مختلف

به منظور افزایش تأثیر و نقش پرده در دکوراسیون خانه می‌توانید از راهکارهای مختلفی بهره بگیرید. یکی از این راهکارها که در سال‌های اخیر نیز به وفور مشاهده می‌شود، ست کردن طرح و رنگ کلیه پرده‌های خانه با یکدیگر است. این یک انتخاب عالی برای منازلی محسوب می‌شود که دارای ابعاد بسیار گسترده هستند. در چنین محیط‌هایی، ست بودن طرح و رنگ پرده‌ها با یکدیگر، شکوه و جلال خاصی را به محیط می­دهد.

توجه داشته باشید که تنها به طرح و رنگ پرده‌ها اشاره کردیم. در واقع شما می‌توانید از انواع مختلف پرده‌ها برای محیط‌های گوناگون خانه کمک بگیرید؛ اما طرح و رنگ آن‌ها باید یکسان باشد. علاوه بر این، برای بهبود میزان تأثیر پرده در دکوراسیون خانه، همواره به سایر اجزای منزل نیز دقت داشته باشید.

نمی‌توان بدون توجه به مبلمان، برای بخش پذیرایی یک پرده انتخاب کرد. به­عنوان­مثال، انتخاب یک پرده شید رول برای محیطی که دارای مبلمان کلاسیک است، انتخاب چندان جذابی به نظر نمی‌رسد؛ زیرا در این حالت باید به سراغ پرده‌های سلطنتی رفت.

برای دکوراسیون بهتر به سراغ چه پرده‌هایی برویم؟

یکی از پرسش‌های مهم که همواره در زمینه نقش پرده در دکوراسیون خانه با آن روبه‌رو می‌شویم، انتخاب بهترین مدل‌های پرده است. خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از پرده‌ها وجود دارند که شما عزیزان می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. از جمله بهترین پرده‌هایی که به محیط منزل (آشپزخانه، اتاق خواب، و…) شکل و طرح جدیدی می‌دهند، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرده‌های کرکره‌
  • پرده‌های زبرا
  • پرده‌های موسوم به پرده شید
  • پرده‌های حریر
  • پرده‌های کلاسیک و سلطنتی
  • پرده‌های پانچ‌

چرا برای خرید پرده‌های خود می‌توانیم به سروین دکور اعتماد کنیم؟

اهمیت و نقش بسیار زیاد پرده در دکوراسیون خانه موجب شده است تا کاربران تنها به دنبال بهترین فروشگاه پرده‌های مختلف باشند. با توجه به افزایش قیمت پرده‌ها این امر کاملاً طبیعی است. در واقع این حق را به شما می‌دهیم که قصد داشته باشید تا با پرداخت یک مبلغ مناسب، اجناسی با کیفیت بالا را تهیه کنید. در این صورت، سروین دکور بهترین انتخاب برای شما عزیزان است.

در فروشگاه سروین دکور تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بهترین مدل‌های پرده را با قیمت‌های نازل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در واقع این امر موجب شده است تا امروزه سروین دکور از نظر کاربران حرفه‌‌ای به عنوان بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید انواع پرده در ایران شناخته شود.

طیف عظیم مشتریان ما این امر را به خوبی به شما ثابت می‌کند. با خریداری پرده‌های مدنظر خود از سروین دکور می‌توانید انتظار دریافت پرده‌هایی را داشته باشید که کاملاً یکتا هستند. ما در سروین دکور به وجود شما مشتریان گرامی افتخار می‌کنیم و همواره در تلاش هستیم تا میزان رضایت خاطر شما را بیش از پیش افزایش دهیم.

پشتیبانی سروین دکور در بازار فروش پرده‌های مختلف، حرف اول را می‌زند. در صورت وجود هرگونه پرسش خاصی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا کلیه راهنمایی‌های لازم را به شما کاربران گرامی ارائه کنند. با انتخاب سروین دکور، به بالاترین استانداردها دست می‌یابید.

جمع‌­بندی:

به طور کلی پرده تاثیر زیادی روی دکوراسیون خانه می گذارد. با پرده است که می توانید فضای خود را گرم و پر حرارت یا سرد و بی روح جلوه دهید. این المان به فضا روح می بخشد. پرده مانند لباس برای خانه است. همانطور که برای محافظت از خود لباس می پوشید، برای خانه خود نیز لباسی مناسب تهیه کنید تا احساس خوشایندی در شما ایجاد کند. شما چه مقدار به تاثیر پرده در دکوراسیون اعتقاد دارید؟ آیا برای خانه خود لباس مناسبی تهیه کرده اید یا خیر؟