جدیدترین مدل های پرده حمام که با کمترین قیمت می توان خرید!

با کوچک تر شدن متراژ خانه ها، فضای حمام و دستشویی در بسیاری از منازل مشترک شدند. در این صورت عملاً استفاده برای بیش از یک نفر از فضای دستشویی و حمام به صورت هم زمان امکان پذیر نیست. در این حالت برای رفع این مشکل جدا سازی این دو فضا، تنها راه حل موجود است. می توان به وسیله درب های شیشه ای این دو فضا را جدا کرد یا از پرده های حمام استفاده کرد. استفاده از درب های شیشه ای هزینه ی بیشتری به نسبت پرده دارد و همین طور اجرای آن با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

برای خرید پرده های حمام گزینه های مختلف و متنوعی وجود دارد و در طرح های مختلفی می توان این پرده ها را تهیه کرد. هر چند تنها دلیل استفاده از این پرده ها مشترک بودن فضای دستشویی و حمام نیست؛ گاهی افراد تمایل دارند به دلیل جدا بودن فضای دوش از حمام یا داشتن فضای شخصی به هنگام دوش گرفتن از این پرده ها استفاده کنند. هم چنین استفاده از پرده برای حمام به این فضا هویت می بخشد و فضایی زیباتر بعد از نصب پرده خواهیم داشت.

مدل های مختلف پرده های حمام

مدل های مختلف پرده های حمام

مدل عمودی

معمولاً بیشتر افراد تمایل به خرید این نوع پرده برای حمام دارند. این نوع از پرده های حمام در اندازه های استاندارد به بازار عرضه می شوند و پوشش دهنده ای کامل برای فضا شخصی مربوط به حمام کردن می توانند باشند. حمامی که از آن استفاده می کنید از هر نوعی که باشد (چه وان چه دوش) می‌توانید از این نوع پرده استفاده کنید و همین طور بهتر است بدانید که رایج ترین مدلی که از پرده های حمام در بازار موجود است همین پرده عمودی است.

استفاده از پرده عمودی برای حمام مزایای متعددی برای شما به همراه دارد. این پرده‌ها به ایجاد یک محیط امن که در آن احساس آرامش بیشتری داشته باشید، کمک می‌کنند؛ زیرا در زمان استفاده از پرده عمودی، بلندی آن به حدی است که تمام قسمت‌های بدن شما را به طور کامل پوشش می‌­دهد.

پرده‌های عمودی در مدل‌های بسیار جذابی تولید می‌شوند که به زیبایی هرچه بیشتر حمام و سرویس بهداشتی شما کمک می‌کنند. می‌توانید با به کار بردن جدیدترین مدل‌ های پرده حمام تغییر زیادی در دکوراسیون حمام خود ایجاد کنید. پوشش‌دهی فضا در زمان استفاده از پرده‌های عمودی بسیار عالی است و می‌توانید آنها را متناسب با هر فضا و در هر ابعادی در بازار پیدا کنید.

مدل افقی

حمام هایی که دوش ندارند و فقط یک وان دارند می توانند از این نوع پرده استفاده کنند. واقعیت این است که این نوع پرده، یعنی مدل افقی، کم طرفدار ترین نوع پوشش برای حمام در میان انواع دیگر است و خیلی پر طرفدار نیستند. مدل افقی این پرده ارتفاعی کمتر از نوع عمودی دارند.

به خاطر محدود بودن ارتفاع در مدل افقی اغلب استفاده از این پرده برای فضاهای کوچک پیشنهاد می‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر قصد دارید محیطی مانند اطراف ماشین لباسشویی یا خشک‌کن خود در حمام را پوشش دهید و یا دو فضای بزرگ را از یکدیگر جدا سازید، می‌توانید از پرده‌های افقی استفاده کنید. امروزه در اغلب حمام‌ها دوش‌های ایستاده استفاده می‌شود و شما کمتر حمامی را می‌بینید که تنها در آن وان وجود داشته باشد؛ به همین علت پرده‌های افقی را کمتر می‌توانید در بازار پیدا کنید و طرف‌داران زیادی ندارند.

البته اگر کمی وقت بگذارید و خوب بازار را بگردید، می‌توانید در میان زیباترین مدل‌ های پرده حمام پرده‌های افقی خوبی را نیز پیدا کنید. در زمان خرید پرده افقی دقت داشته باشید از آنجایی که این پرده تنها برای محیط دارای وان مناسب است و برای حمام دارای دوش استفاده نمی‌شود، نیازی نیست پرده شما ارتفاع زیادی داشته باشد.

همچنین بخوانید: پرده اتاق کودک خود را با در نظر گرفتن این موارد انتخاب کنید!

مدل عمودی پرده حمام

مدل ال شکل

دلیل نام گذاری این نوع از پرده ها شکل چوب پرده آن است که به صورت ال مانند است. هرچند پرده های دایره ای و بیضی شکل هم در بازار، زیر شاخه همین نوع از پرده ها هستند. پرده های ال شکل برای فضایی مناسب است که دوش و یا وان در گوشه ای از فضای حمام قرار گرفته اند.

حال شما می‌توانید با توجه محل قرار گیری دوش و یا در صورتی که وان هم دارید؛ قرار گیری هر دو آن ها و میزان وسعت فضایی که دارید نوع پرده خود را انتخاب کنید. انتخاب مدل پرده حمام اولین نکته ای است که در این خصوص باید مورد توجه قرار بگیرد.

در واقع پرده‌های حمام ال شکل بیشتر اوقات برای محیط‌هایی استفاده می‌شوند که در آن حمام و سرویس بهداشتی در یک محیط قرار گرفته‌اند. شما با استفاده از منحنی پرده می‌توانید به سادگی بخشی که مربوط به سرویس بهداشتی است را از بخش حمام خود جدا سازید.

همچنین زمانی که وان یا دوش حمام در یک گوشه قرار گرفته‌اند و امکان استفاده از پرده‌های افقی یا عمودی وجود ندارد، پرده‌های ال شکل می‌توانند به کمک شما بیایند. در چنین حالتی شما نیاز به یک پرده سراسری ندارید و تنها پرده‌ای می‌خواهید که به صورت ال محیط اطراف دوش را پوشش دهد. جنس و طرح مدل‌های منحنی نیز مانند پرده‌های عمودی موجود در بازار بسیار زیاد است و شما می‌توانید در میان انواع پرده‌ها حتماً طرح دلخواه خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: انواع پرده های زبرا موجود در بازار

ابعاد پرده حمام

دومین قدم اصلی برای تهیه پرده حمام اندازه گیری محلی است که پرده قرار است در آن جا نصب شود. این اقدام باید به نحوی صورت بگیرد که فاصله سقف تا کف حمام باید اندازه گیری شده و قسمتی که می خواهید پرده دور تا دور آن را بپوشاند را از مساحت آن مطلع شوید. بنابراین قبل از اقدام به خرید باید ارتفاع و پهنای پرده را بدانید.

اغلب ابعاد استانداردی برای پرده‌های حمام وجود دارد و معمولاً ۱۸۰ در ۱۸۰ سانتی‌متر هستند؛ اما ابعاد مورد نیاز شما با توجه به اندازه حمام و محیطی که دوش در آن قرار دارد، می‌تواند متفاوت باشد. در زمان اندازه‌گیری دقت کنید باید بلندی پرده به قدری باشد که از سقف تا نزدیکی کف حمام را پوشش دهد. به‌علاوه پهنای پرده حمام نیز بسیار مهم است و باید محیط اطراف دوش را به طور کامل پوشش دهد و مانع از عبور آب و پخش شدن آن شود.

اغلب تولیدکنندگان پرده اعداد متفاوتی را برای این کار در نظر می‌گیرند و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود مدل دلخواه را در اندازه مورد نظر در بازار پیدا کنید. می‌توانید به فروشگاه‌ها سری بزنید و در آنجا علاوه بر مشاهده زیباترین مدل ‌های پرده حمام، پرده‌ای با ابعاد دلخواه خود را پیدا کنید. گاهی اوقات پرده‌هایی در ارتفاع ۱۷۰، ۱۸۰، ۲۰۰ و ۲۴۰ سانتی‌متر نیز در بازار پیدا می‌شود. همچنین اغلب اوقات پرده‌ها پهنای متفاوتی دارند که از حدود ۵۰ تا ۲۴۰ سانتی‌متر متغیر است.

مدل L شکل پرده حمام

چه جنس پرده ای برای حمام مناسب است؟

یکی از مهم ترین قدم ها در خرید و انتخاب پرده جنس پرده ای است که برای نصب انتخاب می کنیم. گزینه هایی که برای جنس پرده برای استفاده در فضای حمام پیش روی شماست پرده های پلاستیکی و پرده های پارچه ای است. که معمولاً پرده های پارچه ای هم خیلی اولویت بالایی برای انتخاب در این فضا ندارند. به دلیل وجود رطوبت در فضای حمام و یا در صورت مشترک بودن فضا، حمام و سرویس بهداشتی، باعث جذب رطوبت توسط پرده های پارچه ای و ایجاد بو نا مطبوع در فضا، استفاده از پرده های پلاستیکی و پی وی سی بیشر توصیه می شود. هر چند برخی از افراد پرده های پارچه ای را بیشتر دوست دارند و علیرغم مزیت های بیشتر پرده های پلاستیکی ترجیح می دهند از پرده های پارچه ای استفاده کنند. اما اگر می‌خواهید از پرده های پارچه ای استفاده کنید بهتر است از معایب آن آگاه باشید که علاوه بر جذب رطوبت سنگین می شود و چون زود به زود کثیف می شود در فواصل زمانی کم تر مجبور به شستن آن خواهید شد و در نتیجه زود تر این جنس از پرده ها از بین خواهند رفت.

جنس‌های متداول مورد استفاده در پرده حمام

اگر برای خرید پرده حمام کمی در بازار گشته باشید، متوجه شده‌اید انواع مختلفی از مواد وجود دارند که در تهیه پرده‌های حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند. قبل از خرید باید در مورد مزایای هریک از این مواد اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه شما را با این مواد آشنا می­کنیم.

  • پرده‌های پلی‌استر: پلی‌استر در واقع ماده‌ای ضدآب است که دوام زیاد و طول عمر بسیار بالایی دارد. از آنجایی که جنس این پرده به گونه‌ای است که جذب آب را در آن نداریم، برای مدت زمان طولانی خیس باقی نمی‌ماند و در نتیجه رشد کپک‌ها و قارچ‌ها را در آن نخواهیم داشت. شما می‌توانید به سادگی این پرده‌ها را در ماشین لباسشویی بشویید. تنوع طرح و رنگ در بروزترین مدل‌ های پرده حمام پلی‌استر بسیار زیاد است.
  • پرده‌های وینیل: اگر به دنبال انتخاب جنسی با هزینه کم­تر هستید، پرده‌های وینیل به شما پیشنهاد می‌شود. این پرده‌ها با چاپ‌های مختلف و در طرح‌های بسیار متنوع عرضه می‌شوند. از آنجایی که وینیل نیز ماده‌ای ضد آب است، مشکلات کمتری برای رشد کپک و قارچ در این پرده دارید.

برای پرده های حمام چه رنگ و طرحی مناسب تر است؟

انتخاب طرح پرده های حمام کاملاً به سلیقه ی شخصی شما بستگی دارد. البته بهتر است که پرده با وسایلی که کنار آن قرار می گیرد هماهنگی داشته باشد. رنگ کاشی ها، رنگ شیر آلات و همین طور طرح کاشی ها و اگر کمدی مخصوص وسیله های استحمام در آن فضا دارید که قرار است کنار پرده حمام قرار بگیرد می تواند به شما برای انتخاب رنگ و طرح پرده جهت بدهد. همین طور سبکی که برای دکوراسیون حمام و حتی منزل خود انتخاب کردید می تواند قسمتی از مسیر پیموده شده بابت این موضوع باشد چرا که این پرده هم بخشی از فضای منزل شما را تشکیل خواهد داد.

بهتر است که در جهت سادگی یا طرح های شلوغ زیاده روی نکنید. به عنوان مثال اگر کاشی های طرح دار فضای شما را زینت بخشیده اند بهتر است که از پرده های ساده و بدون طرح استفاده کنید و اگر کاشی های فضای حمام و دستشویی شما ساده است می توانید برای روح دادن به فضا از پرده هایی با طرح دلخواه بهره بگیرید.

انواع مدل های ساده و رنگی برای پوشش سرویس بهداشتی

نصب پرده های حمام به چه صورتی است؟

اگر که پرداخت هزینه نصب برای شما سخت نیست می توانید برای نصب این پرده ها از نصاب کمک بگیرید و از او بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد؛ اما بهتر است بدانید که الزامی برای پرداخت این هزینه و کمک گرفتن از فرد دیگری نیست. چرا که با استفاده از کاتالوگ و راهنمای نصب پرده خودتان به راحتی قادر به نصب آن خواهید بود. هم چنین در صورت تمایل می توانید از فروشنده بخواهید توضیحاتی در این خصوص به شما ارائه دهد که احتمال ایجاد اشتباه و خطا در نصب پرده های حمام را کاهش دهید.

پرده های حمام با چه قیمت هایی در بازار عرضه می شوند؟

پرده های حمام هم مانند پرده هایی که برای قسمت های دیگر استفاده می شوند با قیمت های مختلف در بازار عرضه شده اند و قیمت پرده ها به گونه ای است که برای همه ی افراد با میزان بودجه ای که در دست دارند این پرده ها قابل خرید هستند و بازه قیمتی نسبتاً بزرگی دارند. اما مثل همه وسیله های دیگر عوامل متعددی روی قیمت آن ها تأثیر گذار است.

جنس پرده، ابعادی که قرار است پرده تهیه شود و همین طور اگر در حال خرید از برند خاصی هستید؛ همه و همه از عواملی هستند که بازه قیمتی این پرده ها را جا به جا می کنند. تصمیم با شماست که با توجه به میزان بودجه ای که برای خرید پرده تخصیص دادید ، انتخاب خود را انجام دهید. اما همه ما می دانیم که قیمت یکی از مهم ترین عواملی است که باعث جهت دهی امور هنگام خرید می شود.

کلام آخر

اغلب در حمام برای جداسازی فضا از از پرده استفاده می‌شود که به دلیل کاربرد گسترده، تنوع در طرح و مدل این پرده‌ها بسیار زیاد است. اگر قصد خرید پرده دارید، لازم است از قبل در مورد آن خوب تحقیق کرده باشید. با کمی جستجو در بین جدیدترین مدل‌ های پرده حمام می‌توانید پرده دلخواه خود را پیدا کنید. سروین دکور یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی است که در زمینه فروش انواع پرده‌های مدرن بیش از یک دهه تجربه و فعالیت دارد.

مطالب مرتبط:

بهترین بازار پرده در کدام منطقه تهران است؟!