سه راهکار برای جلوگیری از گیر کردن پرده زبرا و شید به دستگیره پنجره
سه راهکار برای جلوگیری از گیر کردن پرده زبرا و شید به دستگیره پنجره

یکی از مهمترین مزایایی که پرده های مدرن نظیر پرده زبرا و شید رول دارند ، این است که این پرده ها را میتوانید خودتان در منزل به راحتی نصب کنید . این کار 2 حسن بزرگ دارد ، اول اینکه در هزینه های شما صرفه جویی می شود و مورد دوم صرفه جویی در وقت شماست که خیلی سریع می توانید پرده های خود را نصب کنید . اما مساله ای که خیلی از مشتریان با آن مواجه می شوند گیر کردن پرده زبرا به دستگیره پنجره می باشد . متاسفانه بارها این پیش آمده که این اتفاق افتاده و مشتریان یا بعدا دنبال راه حل گشتند و یا اصلا با همین وضع کنار آمده و پرده را به همان شکل رها کردند.

گیر کردن پرده زبرا و یا شید رول ها به دستگیره پنجره نه تنها ظاهر زیبای آن را از بین می برند بلکه در عملکرد پرده ها نیز اختلال ایجاد کرده و باعث می شود کارایی خود را از دست بدهند . از همه مهمتر این گیر کردن عمر پرده های شما را پایین میاورد و ممکن است پارچه پرده زبرا و یا شید شما صدمه دیده و پاره شود . حال سوال اینجاست که چه باید کرد ؟ در این مقاله سه راه کار ساده و کاملا موثر برای حل این مشکل مطرح خواهیم کرد .

روش های جلوگیری از گیر کردن پرده زبرا به دستگیره

  • پرده را خارج از چهار چوب پنجره نصب کنید

برخی از پنجره ها هستند داخل چهارچوب دیواری قرار گرفته اند ، اکثرا پنجره های منازل قدیمی این شرایط را دارند . برخی از مشتریان ما علاقه دارند پرده های خود را داخل این چهارچوب نصب کنند تا فضای کمتری بگیرد ، این روش ممکن است باعث ایجاد 3 مشکل اساسی شود .

  1. اول اینکه همانطور که گفته شد به علت بیرون بودن دستگیره ، ممکن است به پرده زبرا شما گیر کند .
  2. مورد دوم امکان باز نشدن پنجره است . به این معنا که اگر پنجره شما به سمت داخل باز شود و شما قاب پرده زبرا خود را در داخل چهارچوب نصب کنید ممکن است پنجره به قاب گیر کرده و باز نشود.
  3. مورد آخر فاصله ای است که پرده از کناره های دیوار ایجاد میکند . همانطور که می دانید قاب پرده های زبرا و شید رول از خود پارچه پرده حدود 3 سانت بزرگتر است و اگر بخواهید پرده را داخل چهار چوب بزنید از طرفین مقداری فضا خالی می ماند .

 

نصب پرده زبرا به سقف

  • فاصله قرار دادن از دیوار در صورت نصب سقفی

نوع دیگری از پنجره ها هستند که جدیدتر هستند و دیگر داخل چهارچوب قرار نمیگیرند . پنجره های upvc از این دست پنجره ها هستند . در این مدل اکثرا دستگیره جلو و به سمت بیرون بوده و هنگام نصب پرده زبرا ممکن است پرده به دستگیره گیر کند . یکی از ساده ترین راه هایی که می توان انجام داد ، فاصله گذاشتن پرده با دیوار است . اگر شما بخواهید پرده را به سقف نصب کنید باید حواستان باشد که گیره پرده را کمی جلو تر قرار داده و با فاصله نسبت به دیوار به سقف پیچ کنید . این کار باعث می شود پرده از دستگیره فاصله گرفته و دیگر به آن گیر نکند . اما نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که این فاصله را زیاد در نظر نگیرید تا شکل ظاهری آن از حالت طبیعی خارج نشود.

پایه بلند دیواری یرای زبرا و شید

  • استفاده از پایه بلند در صورت نصب دیواری

اگر به هر دلیلی شما نتوانید پرده را به سقف نصب کنید به عنوان مثال سقف منزل شما کاذب و یا کناف باشد و یا اینکه فاصله پنجره از سقف زیاد باید که در این صورت اگر بخواهید پرده را به سقف بزنید هزینه پرده تمام شده شما زیاد می شود . در این حالات مجبورید پرده را به دیوار نصب کنید و در این صورت امکان فاصله دادن پرده با دیوار از بین می رود و ممکن است پرده زبرا شما به دستگیره گیر کند . در این حالت چه باید کرد ؟ اصلا نگران نباشید چون یک راه حل ساده دارد تنها کافیست هنگام خرید از فروشنده پایه دیواری بلند درخواست کنید . این پایه ها نسبت به پایه های دیواری معمولی بلند تر بوده و بین پرده و پنجره فاصله مناسب ایجاد میکند که دیگر به دستگیره گیر نکند . همانطور که گفته شد شما باید در صورت نیار این پایه را از فروشنده درخواست کنید چون معمولا در بسته بندی های پرده زبرا و شید پایه های دیواری معمولی وجود دارد .

همانطور که گفته شد نصب پرده های زبرا و انواع شید ها بسیار ساده و راحت می باشد اما یک سری ریزه کاری های کوچک مانند مطلبی که در بالا ذکر شد دارد که حتما باید این موارد را در نظر بگیرد . در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهامی با کارشناسان ما تماس گرفته و آنها پاسخگوی شما خواهند بود.