شش نکته جهت خرید پرده برای پنجره پشت کاناپه
شش نکته مهم خرید پرده برای پنجره پشت کاناپه!

از گذشته تا به حال مردم همواره در تلاش بودند تا ایده های خاص و ابتکاری برای تزئین و زیباسازی فضای منزل خود بکار گیرند. جامعه امروزی ، جامعه شهر نشینی است و بزرگترین معضل آن کمبود فضا می باشد. قرار دادن کاناپه ها جلوی پنجره یک روش معمول برای استفاده از حداکثر فضاست. همچنین این نوع چیدمان باعث شده کاناپه ها و مبلمان در معرض نور طبیعی قرار گیرند و تبدیل به مکانی مورد علاقه برای نشستن و استراحت کردن شوند. در نتیجه پنجره های پشت کاناپه جزو مواردی می باشد که دقت زیادی برای خرید پرده نیاز دارد! در ادامه به شش نکته مهم و اصولی در این زمینه می پردازیم:

  • شناسایی و توجه به نقطعه کانونی اتاق

کانون توجه در یک اتاق به نقطه ای گفته می شود که بیشترین جلب توجه را در آن اتاق دارد. این می تواند یک تابلو زیبا و یا یک پوستر روی دیوار باشد. مسلما در اتاقی که دارای کاناپه های و مبلمان برای دور هم بودن وجود دارد حتما از تلویزیون هم استفاده می شود، در نتیجه تلویزیون می شود نقطه کانونی اتاق شما. پرده برای پنجره پشت کاناپه باید به گونه ای باشد که در مواقع لزوم بتواند جلوی نور ورودی را بگیرد که شما به همراه خانواده به راحتی بتوانید از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

پرده زبرا پشت کاناپه

  • حفظ حریم خصوصی

وقتی پنجره شما پشت کاناپه قرار دارد، انتخاب پرده ای که حریم خصوصی شما را حفظ کند نقش مهمی میتواند ایفا کند. شما کاناپه ها را مکانی برای استراحت و راحتی خود و خانواده‌تان در نظر گرفته اید و مسلما نمی خواهید دیده شدن فضای داخل خانه هنگامی که بر روی کاناپه نشسته اید، شما را معذب و نگران کند. پس اگر موقعیت پنجره شما به گونه ای است که امکان دیده شدن فضای داخلی را دارد اولین قدم انتخاب پرده مناسب برای حفظ حریم خصوصی شما می باشد.

  • تناسب رنگ و طرح پرده و کاناپه

پرده ها نقش پر رنگی در جذابیت و زیبایی اتاق شما دارد. این روز ها پرده ها در انواع و اقسام مدل ها ، طرح ها و نقش های مختلف در بازار وجود دارد و شما باید یک ترکیب رنگ مناسب و ایده آل در اتاق و منزل خود ایجاد کنید. در صورت نزدیکی پرده و کاناپه ها باید در ترکیب این 2 دقت کنید، به عنوان یک قاعده کلی اگر کاناپه های طرح دار و چاپی دارید حتما از پرده هایی با طرح ها و رنگ های ساده تر انتخاب کنید و بالعکس.

  • کنترل نور ورودی

هر اتاق شرایط مختلفی برای کنترل و تنظیم نور ورودی دارد، اگر پنجره ای که پشت کاناپه است مستقیم رو به خورشید باشد این قضیه ممکن است در طول روز شما را اذیت کند، و اگر پنجره شما مستقیم رو به خورشید نباشد، در طول روز شما بیشتر می توانید از نور خورشید استفاده کنید. در نتیجه در هر مورد بسته به شرایط باید پرده های مخصوصی انتخاب کنید که قابلیت تنظیم نور ورودی دارند.

کرکره چوبی پشت کاناپه

  • مکانیزم عملکرد پرده های پشت کاناپه

به طور کل پرده ها به دو شکل عمودی و افقی هستند، مدل عمودی به کنار باز و بسته می شوند مانند پرده های پارچه ای پانچ ساده و پرده های لوردراپه و مدل افقی مکانیزم عملکردشان به صورت بالا به پایین می باشد مانند پرده های زبرا، شید رول ها و انواع کرکره های فلزی و چوبی. برای پنجره هایی که پشت کاناپه قرار دارد سعی کنید از پرده هایی استفاده کنید که افقی باز و بسته بشوند. زیرا وقتی روی کاناپه نشسته اید هم کارکرد راحتی تری دارند و هم به راحتی می توان نور ورودی را کنترل کرد.

  • انتخاب پرده با کیفیت

در چنین حالتی امکان برخورد و ساییدگی پرده و لوازم آن با کاناپه و مبلمان زیاد است. همین برخورد های ناخواسته در صورتی که پرده و قطعات جانبی آن از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد طول عمر این محصول را پایین می آورد. در نتیجه در چنین شرایطی از خرید پرده های ارزان و با کیفیت پایین خودداری کنید.