پرده پارچه ای بهتر است یا پرده زبرا ؟
مقایسه پرده پارچه ای و پرده زبرا، مزایا و معایب پرفروش ترین پرده های بازار!

پرده ها همواره مزیت های زیادی برای انسان ها داشته اند، آنها نه تنها باعث کنترل نور و حفظ حریم خصوصی شما می شوند بلکه براحتی میتوانند ظاهر دکوراسیون اتاق شما را بهبود ببخشند. اگر به منزل جدیدی نقل مکان میکنید و یا در همان منزل قبلی قصد بازسازی و نونوار کردن دکوراسیون خود را دارید، تغییر پرده یکی از بهترین و ارزانترین گزینه ها برای این کار می باشد. پرده ها دارای انواع متفاوتی هستند که دو مدل از پرکاربردترین آنها را می توان به پرده های پارچه ای که از بالا آویزان شده و به طرفین جمع می شود و پرده های افقی که با زنجیر بالا و پایین می شود مانند پرده های زبرا اشاره نمود. اما سوالی که پیش می آید این است که کدام یک از این دو برای خانه شما مناسب تر است؟ با مقایسه و نگاه اجمالی به خصوصیات و فواید هر دو می توانید جواب این سوال را پیدا کنید:

تفاوت پرده زبرا و پارچه ای 1

  • رنگ ها و طرح های متنوع در پرده های پارچه ای

از نظر طرح و رنگ می توان پرده های پارچه ای را مقدم و مناسب برای هر سبک و دکوری چه مدرن و چه کلاسیک دانست این پرده های یک لایه به پنجره شما اضافه و فضایی گرم به محیط می بخشند. اما پرده های مدرن افقی تنوع کمتری دارد و بیشتر برای منازل مدرن و دکور های مینیمالیستی استفاده می شود.

  • کنترل روشنایی و نور ورودی با پرده زبرا

به یاد داشته باشید که نقش اصلی پرده و پوشش پنجره، کنترل و تنظیم نور ورودی می باشد. پرده های پارچه ای در جلوگیری از ورود نور بسیار عالی عمل کرده اما در کنترل و کم و زیاد کردن نور ورودی توانایی بالایی ندارند. از طرف دیگر پرده های افقی نظیر زبرا می توانند علاوه بر مسدود کردن نور، امکان سایه روشن شدن و تنظیم نور ورودی را داشته باشند.

  • سهولت در شستشو و نگهداری پارچه ها

اگر نگهداری و شستشوی پرده برایتان اهمیت زیادی دارد پس پرده های پارچه ای گزینه مناسب تری برای شما هستند. این پرده ها را می توان به راحتی، با رعایت یک سری نکات هم در ماشین لباسشویی شست و هم تحویل خشک شویی داد. پرده های افقی زبرا و شید هم کاملا قابل شستشو هستند ولی مقداری سخت تر و زمانبر می باشد.

تفاوت زبرا و پارچه ای 2

  • دوام و ماندگاری بالاتر پرده های زبرا در مقایسه با پرده های پارچه ای

وقتی صحبت از دوام و ماندگاری میشود پرده های افقی پیشتازند. این پرده ها اعم از زبرا و انواع کرکره های فلزی و چوبی تا چندین سال می توانند دست نخورده باقی بمانند و طول عمر بیشتری داشته باشند. پرده های پارچه ای نظیر مخمل و پنبه و حریر ممکن است به دلیل در معرض نور قرار گرفتن و امکان ساییدگی با دست و سایر لوازم، طول عمر کمتری داشته باشد.

  • پرده های پارچه ای عایق بودن و کنترل صدای بیشتری دارند!

عایق بندی و کنترل صدا توسط پرده برای منزل به خصوص اتاق خواب ها بسیار مهم است. اتاق خواب مطلوب، اتاقی است که نه خیلی سرد باشه و نه خیلی گرم و همچنین سر و صدای کمتری نیز داشته باشد. پرده های پارچه ای با جنس هایی مانند مخمل به دلیل اینکه ضخامت بیشتری دارند بهتر می توانند عایق صوتی باشند و مانع از خروج گرمای منزل شوند.

  • اشغال کردن کمترین فضای ممکن با پرده زبرا

پرده های افقی مثل زبرا گزینه مناسبی برای فضاهای محدود و کوچک و حتی انتخاب پرده پشت کاناپه ها هستند، آنها می توانند به راحتی در داخل فرو رفتگی پنجره ها قرار بگیرند و همین امر باعث بزرگ نشان داده شدن اتاق ها می شود.

سخن آخر این که هیچ متر و معیار مشخصی برای اینکه با قطعیت بگیم کدام نوع از این پرده ها بهتر هستند وجود ندارد و شما باید با در نظر گرفتن مزایای آنها به این پی ببرید که کدام یک برای شما و منزلتان مناسب تر می باشند.

مطالب مرتبط:

4 فاکتور اصلی در انتخاب پرده مناسب

کرکره فلزی و چوبی پرده ای مناسب تمام فصول