نحوه محاسبه قیمت انواع پرده های مدرن و پرفروش بازار!
نحوه محاسبه قیمت انواع پرده های مدرن و پرفروش بازار!

پشت ویترین فروشگاه، یک مدل خاص پرده را میپسندی. میری داخل و قیمت میکنی. فروشنده بهت میگه قیمت هر متر مربع پرده ای که انتخاب کردی 300 هزار تومنه. پنجره اتاقت کوچکه. ابعاد را به فروشنده میگی. عرض 1 متر در ارتفاع 80 سانتی متر. فروشنده برات حساب میکنه 450 هزار تومن. این قیمت با چیزی که در ذهنت هست کاملا متفاوته. وقتی خودت حساب میکنی چیزی حدود 0.8 متر مربع پرده نیاز داری یعنی کمتر از 300 هزار تومان!! از فروشنده دلیل این قیمت را میپرسی که با این جواب قاطع مواجه میشی ” آقا یا خانم عزیز نحوه محاسبه قیمت پرده برای اندازه های کوچک متفاوته”.

پرده های مدرن نظیر انواع شید، زبرا و کرکره به دلیل اینکه هزینه های سربار تولیدی دارند، متراژ های کمتر از یک عدد خاص باعث متضرر شدن تولید کننده می‌شود. بنابراین در این حالت تولید کننده یک نحوه محاسبه برای فروش محصول خود در نظر می‌گیرد تا از ضررهای احتمالی جلوگیری کند. این نحوه محاسبه قیمت برای پرده های مختلفه، متفاوت است. در ادامه به بررسی تک به تک این پرده ها می پردازیم:

 

پرده پلیسه برای پنجره های بزرگ

نحوه محاسبه قیمت انواع پرده های مدرن

پرده زبرا

پرده زبرا از یک قاب و دو لایه پارچه تشکیل شده و همانند سایر پرده ها قیمت آن به متر مربع است. یعنی عرض ضربدر ارتفاع، ضربدر قیمت هر متر مربع پرده. به طور مثال اگر عرض پنجره شما 2 متر و ارتفاع آن 1.5 متر باشد، مساحت پرده مورد نیاز می‌شود 3 متر مربع.

در بعضی مواقع اما متراژ پنجره کوچک است. در این حالت تولید کننده یک حداقلی را در نظر می‌گیرد که این حداقل در پرده زبرا 1.5 متر مربع است. یعنی اگر متراژ پرده شما کمتر از 1.5 متر مربع باشد، در نحوه محاسبه قیمت پرده زبرا 1.5 متر مربع حساب می‌شود.

نکته: محدودیت دیگری در پرده زبرا وجود دارد و آن ارتفاع محصول است. توجه کنید که اگر ارتفاع پرده شما کمتر از 1.20 متر باشد حتی اگر متر مربع شما زیاد باشد، ارتفاع همان 1.20 حساب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه قیمت پرده زبرا چگونه است؟!

 

پرده کرکره فلزی

نحوه محاسبه قیمت پرده کرکره فلزی دقیقا همانند پرده زبراست. یه صورت متر مربع و محدودیت آن 1.5 متر مربع است. یعنی اگر متراژ شما کمتر از 1.5 متر مربع باشد، پرده شما 1.5 متر حساب خواهد شد. با این تفاوت که دیگر همانند زبرا محدودیت ارتفاع ندارد.

کرکره چوبی

کرکره چوبی به جهت قیمت بالای تیغه ها و بالا بودن هزینه های تمام شده محصول، حداقل متراژ آن با پرده زبرا و کرکره متفاوت است. برای نحوه محاسبه قیمت پرده کرکره چوبی حداقل قیمت را 2 متر مربع در نظر می‌گیرند. پس اگر شما کرکره چوبی را انتخاب کردید که حاصل ضرب عرض در ارتفاع آن کمتر از 2 متر مربع باشد، شما باید مبلغ 2 متر را پرداخت کنید.

 

محاسبه قیمت پرده شید ارتفاع کوتاه

 

پرده شید

پرده های شید یا شید رول ساختاری شبیه پرده زبرا دارند با این تفاوت که از یک لایه پارچه تشکیل شده‌اند. اما نحوه محاسبه قیمت آن دقیقا مشابه کرکره چوبی است. یعنی حداقل متراژ مورد محاسبه 2 متر مربع است.

نکته بسیار مهمی که باید در بدست آوردن قیمت پرده شید به آن توجه کرد محدودیت عرض و ارتفاع به صورت تکی است. حداقل عرض که مورد محاسبه قرار میگیرد 1 متر است. این یعنی اگر پرده شما کمتر از 1 متر عرض داشته باشد در محاسبه، شما باید آن را 1 متر لحاظ کنید. در مورد ارتفاع هم به همین شکل. با این تفاوت که حداقل ارتفاع مورد محاسبه 2 متر است.

پرده پلیسه

پرده پلیسه نسل جدید پرده های مدرن هستند که ساختار هفت و هشتی دارند و بیشتر برای پنجره های کوچک و به صورت پشت دری استفاده می‌شود. نحوه محاسبه قیمت پرده پلیسه اندکی متفاوت و حداقل متراژی که مورد محاسبه قرار میگیرد 1 متر مربع است. یعنی اگر پنجره شما کوچک باشد (که برای استفاده پرده پلیسه اکثرا به همین شکل است) و متراژ آن کمتر از 1 متر مربع باشد، شما باید مبلغ 1 متر را پرداخت کنید.

 

پرده ورتیکال طوسی سفید

پرده های عمودی

نحوه محاسبه قیمت پرده های عمودی مانند پرده ورتیکال دیکی و پرده لوردراپه به صورت متر مربع و حداقل 2 متر است. اما یک محدودیت دیگری هم در ارتفاع دارد. این مدل پرده ها بیشتر به صورت قدی هستند و کمتر پیش می‌آید که مشتری آن را کوتاه سفارش دهد. اما در نظر داشته باشید در صورتی که بخواهید پرده را کوتاه سفارش دهید باید به اندازه ارتفاع 2 متر هزینه پرداخت کنید.

همانطور که مشاهده کردید، قیمت پرده های مدرن اکثرا به یک شکل محاسبه می‌شود و یک قانون کلی دارد اما در جزئیات با هم متفاوت هستند. دانستن قوانین محاسبه قیمت پرده ها می‌تواند دید شما را برای خرید باز تر کند و از سواستفاده های احتمالی برخی فروشندگان نیز جلوگیری خواهد شد.

حالا میخواهم از شما بپرسم، فرض کنید وارد فروشگاهی برای خرید پرده شید شدید. ابعاد شما به صورت زیر است:

-عرض : 80 سانتی متر و ارتفاع: 270 سانتی متر

قیمت هر متر مربع پرده شید هم به طور مثال 250 هزار تومان است. با توجه به توضیحاتی که گفته شد، شما چقدر بابت پرده شید باید پرداخت کنید؟ جواب این سوال را در انتهای همین صفحه بنویسید.