تاثیر یک دکور خاص و ساده برای لذت بردن از فصل بهار
تاثیر یک دکور خاص و ساده برای لذت بردن از فصل بهار

زمستان کم کم دارد جای خودش را به بهار میدهد. روزهای سرد به سرعت محو می‌شوند و طبیعت فصل جدید را با رایحه مطبوع و حس و حال خاص خودش را برای ما به ارمغان خواهد آورد. یکی از راههایی که باعث لذت بردن از فصل بهار می‌شود داشتن یک دکور خاص در منزل است. دکور کردن منزل برای فصل بهار همانند خود فصل، انرژی و گرمای محسوسی را وارد فضای خانه های ما خواهد کرد. شاید بتوان گفت وجود رنگ های زیبا و شاد در دکوراسیون این فصل از سال می‌تواند هیجان و امید وصف ناپذیری را برای ما به همراه داشته باشد.

اگر به دنبال ایده های خاص برای دکوراسیون بهاری خود هستید و یا می‌خواهید پذیرایی و نشیمن خود را برای این فصل و پذیرایی از مهمانها آماده کنید ما به شما کمک خواهیم کرد. برای شروع تنها کافیست که ادامه مطلب را بخوانید، زیرا قرار است ساده ترین و بهترین راه هایی را که باعث زیباسازی منزلمان و لذت بردن از فصل بهار می‌شود را برای شما به اشتراک بگذاریم.

برای لذت بردن از فصل بهار کافیست از رنگ های خاص همین فصل استفاده کنید

برای لذت بردن از فصل بهار کافیست از رنگ های خاص همین فصل استفاده کنید

رنگ های تیره بخصوص طوسی و خاکستری مشخصه فصل زمستان و سرما است. بهار با رنگ های شاد و روشن مثل سفید، قرمز و نارنجی و همچنین سبز و زرد شناخته می‌شود. این رنگ های شاد قابلیت اینکه بر روی روحیات و خلق و خوی ما تاثیر مثبت بگذارند را دارند. به همین دلیل استفاده از رنگ های زنده و شاد در منزل، یکی از سریع ترین راهها برای لذت بردن از فصل بهار است.

وقتی صحبت استفاده از رنگ های شاد می‌شود به این معنی نیست که شما باید به طور مثال کل خانه را قرمز و یا سبز کنید. بلکه شما میتوانید از این رنگ ها به صورت مختصر در سرتاسر خانه بهره ببرید. به طور مثال اضافه کردن یک قالی گلدار یا گلدانی با یک گل بهاری و یا حتی گل مصنوعی می‌تواند رنگبندی بهاری و زیبایی برای شما به ارمغان بیاورد.

اتاق و منزل خود را پر نور تر کنید

برای لذت بردن از فصل بهار، شما حتما باید نورپردازی مناسبی داشته باشید. درست است که هیچ نوری، نور طبیعی نخواهد شد، بخصوص در فصل بهار. اما اگر منزل شما نورگیر مناسبی ندارد، می‌توانید از انواع و اقسام لوازم نورپردازی که در طرح ها و شکلهای مختلف است برای نورانی کردن منزل خود استفاده کنید.

سعی کنید تغییراتی در دکور خانه خود ایجاد کنید

تغییرات در دکوراسیون برای لذت بردن از فصل بهار، به این معنی نیست که کل خانه و همه وسایل را تغییر بدهید و یا حتی اتاق نشیمن خود را تبدیل به یک باغ گل کنید. به سادگی می‌توانید با چند تغییر جزئی و اضافه کردن یک سری وسایل، احساس به روز بودن، تمیزی و تازگی را به خانه خود هدیه دهید. برای مثال میتوانید از یک میز کنسول با رنگ های روشن تر استفاده کنید. یا حتی نصب یک آینه قدی با قابی زیبا، چند قطعه تابلو با رنگ های پاستیلی و استفاده از کوسن های رنگارنگ. از تمامی اینها می‌توانید در سرتاسر خانه خود به نحو احسنت استفاده کنید

وجود گل و گیاه در دکوراسیون بهاری

اضافه کردن سبد های زیبا به عنوان یک اکسسوری

یکی از اقداماتی که در شروع فصل بهار باید انجام دهیم، سازماندهی وسایل منزلمان است. مردم بخصوص ما ایرانی ها بهار را دوست داریم به این دلیل که آن را زمان تمیزی و نو بودن می‌دانیم. به همین دلیل همواره سعی خواهیم کرد با آغاز این فصل وسایل و لوازم اضافیمان را جمع و جور کنیم. یکی از بهترین اکسسوری ها برای اینکار استفاده از سبد های چوبی زیبای چوبی دردار در هر اتاق است. سبد های چوبی بافته شده یک وسیله عالی است که علاوه بر زیبایی که با خود به همراه دارد می‌تواند مکان مناسبی برای لوازم و وسایل اضافی ما که خیلی هم نیاز نداریم باشد.

به پنجره های خود با استفاده از پرده های جدید ظاهری تازه ببخشید

پنجره ها مکانی برای طراوت بخشیدن به منزل شماست. به همین دلیل وجود پرده مناسب نقش غیر قابل انکاری در این امر مهم خواهد داشت. بیایید پرده های قدیمی و ساده خود را کنار بگذارید و برای لذت بردن از فصل بهار، از پرده های مدرن با ظاهری خاص و جدید استفاده کنید. پرده ها نه تنها حفظ حریم خصوصی و تنظیم نور ورودی را بر عهده دارند، بلکه یکی از مهمترین فاکتور های طراحی داخلی در زیبایی و نشاط بخشیدن به منزل شما خواهد بود. در ادامه می‌خواهم دو نمونه از پرده های مورد علاقه خود برای فصل بهار را به شما معرفی کنم:

  • کرکره چوبی

کرکره چوبی ایده عالی برای شروع سال جدید

همانطور که آگاه هستید استفاده از چوب در دکوراسیون می‌تواند حس طبیعت را به منزل شما به ارمغان بیاورد. در نتیجه این متریال قادر خواهد بود فضای خسته کننده شما را به فضایی مدرن تبدیل کند. کرکره چوبی نیز نه تنها این مزایا را برای شما بوجود می‌آورد بلکه به عنوان یک پرده مدرن تمام خصوصیات آن یعنی حفظ حریم خصوصی و تنظیم نور را نیز دارا خواهد بود. از دیگر فواید این نوع پرده وجود تنوع در رنگ است. به گونه ای که شما می‌توانید هر نوع رنگ چوبی که در طبیعت یافت می‌شود را در این نوع پرده پیدا کنید.

علاوه بر زیبایی که پرده کرکره چوبی دارد و باعث لذت بردن شما از فصل بهار می‌شود، بحث دوام و کیفیت آنها نیز مطرح است. این پرده ها از چوب های سخت و با کیفیت بالا ساخته می‌شود. درست است که مقدار هزینه سرمایه گذاری روی آنها بیشتر از پرده های دیگر است، اما می‌توانید مطمئن باشید تا چندین سال این پرده برای شما کار خواهد کرد. همچنین در صورتی که قصد داشته باشید منزل خود را اجاره یا به فروش برسانید، این پرده ها باعث افزایش ارزش خانه و فروش راحت تر آن خواهد شد.

  • پرده شید رول

پرده شید رول برای جلوگیری از ورود آفتاب شدید

همانند کرکره چوبی، پرده شید نیز از بهترین و با کیفیت ترین پارچه ها و متریال ساخته می‌شود. این پرده علاوه بر اینکه ظاهری زیبا دارد، ضد UV خورشید نیز هست. بدین معنی که با گرم شدن هوا ممکن است آفتاب به لوازم و وسایل شما آسیب برساند در اینجاست که پرده شید مانع از این کار خواهد شد. استفاده از این نوع پرده چه در اتاق نشیمن و چه در اتاق خواب و حتی آشپزخانه، می‌توانید محیطی عالی و شیکی را برای شما مهیا کند.

استفاده از مس برای ایجاد دکوراسیون بهاری در خانه

رنگ مس می‌تواند جلوه ای زیبا به خانه شما ببخشد. سعی کنید از ظروف مسی در گوشه و کنار خانه‌تان استفاده کرده تا حال و هوای بهاری را در آن ایجاد کنید. امروزه برخی لوسترها و آویزهای دیواری از جنس مس نیز در بازار وجود دارند و شما می‌توانید با خرید و استفاده از آن‌ها زیبایی دوچندان را در خانه‌تان ایجاد کنید. سعی کرده از گلدان‌های مسی به همراه گل‌های طبیعی یا مصنوعی در خانه‌تان استفاده کنید تا بتوانید تاثیر یک دکور خاص و ساده را بیشتر حس کنید.


بیشتر بدانید : 5 نکته برای خرید پرده مناسب تابستان!!


استفاده از کاغذهای دیواری ابر و بادی

کاغذهای دیواری از دیگر المان‌هایی هستند که برای ایجاد فضایی دلنشین در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. سعی کرده به جای سنگ و کاشی از کاغذهای دیواری برای پوشاندن دیوارهایتان استفاده کنید. کاغذهای دیواری در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود بوده و یکی از محبوب‌ترین آنها کاغذهای ابر و بادی هستند. شما می‌توانید کوسن‌ها، رو مبلی و سایر اکسسوری‌های خانه خود را نیز با طرح این کاغذهای دیواری ست کنید و فضایی دلنشین و زیبا را در خانه خود به وجود آورید.

استفاده از کاغذهای دیواری ابر و بادی

دکوری‌های اکریلیک و ایجاد فضای بهاری در خانه

در سال‌های اخیر لوازم دکوری اکریلیک طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. این لوازم در مدل‌های گوناگونی عرضه می­‌شوند که از جمله آن­ها می‌توان به قاب، آینه، تصاویر سه بعدی و تک‌بعدی، نقاشی و… اشاره کرد. شما می‌توانید این دکوری‌ها را روی دیوار اتاق پذیرایی خود نصب کرده و فضایی زیبا و جذاب را در خانه‌تان ایجاد کنید. برای این که  لذت بردن بیشتر از دکوراسیون بهاری، بهتر است از رنگ‌های مشکی، طلایی، سفید، نقره‌ای و… برای این دکوری‌ها استفاده کنید.

استفاده از گل و گلدان برای داشتن دکوراسیون خاص و بهاری

روش دیگر برای داشتن یک دکوراسیون بهاری زیبا و منحصر به فرد، استفاده از گل و گلدان است. می­‌توانید از گل‌های طبیعی برای ایجاد فضایی زنده در خانه‌تان استفاده کنید. می­توانید گل‌ها و گیاهان مخصوص آپارتمان را در گلدان‌هایتان بکارید و آنها را در داخل خانه قرار دهید تا محیطی زیباتر و دلنشین‌تر داشته باشید. رنگ گلدان‌هایتان را بر اساس تم کلی منزلتان انتخاب کنید. اگر رنگ قالب در خانه‌تان سفید است، از گلدان‌های سفید رنگ استفاده کنید.

شما می‌توانید گل‌های مختلفی را درون گلدان‌هایتان بکارید که از جمله آن‌ها می‌توان به گل پتوس، لاله، یاس، دراسنا پرچمی و… اشاره کرد. هر یک از این گل‌ها می‌توانند فضایی زیبا و دلنشین در خانه شما ایجاد کنند. پتوس را باید در محلی پر نور نگه داری کنید و پس از این که شاخه‌هایش بلند شد، آن را به‌وسیله چسب‌های مخصوص به دیوار بزنید تا دیواری سبز و زیبا داشته باشید.

استفاده از گل و گلدان برای داشتن دکوراسیون خاص و بهاری

پیروی از سبک هوگه برای لذت بردن از فصل بهار

برای مشاهده تاثیر یک دکور خاص و ساده می‌توانید از سبک هوگه در خانه‌تان استفاده کنید. مهم‌ترین اصل در این سبک لذت بردن از زمان حال است. این مسئله به این معنا بوده که شما باید بتوانید از تک‌تک لحظات زندگی خود لذت ببرید و خانه خود را نیز برای دستیابی به این هدف آماده کنید. در این سبک شما می‌توانید کارهایی را که در ادامه بیان می­‌کنیم، انجام دهید.

اولین قدم برای داشتن دکوراسیونی به سبک هوگه استفاده از شمع است. در قسمت‌های مختلف خانه‌تان شمع روشن کنید. همچنین می‌توانید از سنگ‌های نمک در جای‌جای خانه خود استفاده کنید تا انرژی‌های منفی به طور کامل از خانه‌تان دور نگه داشته شود. می‌­توانید از عودها نیز استفاده کنید. بوی خوش عود باعث ایجاد فضایی زیبا درون خانه شما می‌شود و بوی بهار را برای شما تداعی می‌کند.


همچنین در بلاگ سروین دکور بخوانید: چگونه پرده مناسب برای فصل زمستان و هوای سرد انتخاب کنیم؟!


استفاده از رنگ سفید را از یاد نبرید. سعی کنید از رنگ سفید در قسمت‌های مختلف دکوراسیونتان بهره ببرید. سفید یکی از رنگ‌های آرامش بخش است و شما با استفاده از آن می‌توانید محیطی زیبا و در عین حال آرامش بخش ایجاد کنید، البته استفاده از رنگ آبی نیز در این سبک توصیه می‌شود. برای داشتن دکوراسیونی در سبک هوگه حتماً نظم را رعایت کنید. باید همه چیز را در جای خود قرار دهید و به هیچ عنوان دکور خانه‌تان را شلوغ نکنید.

استفاده از چوب و حصیر نیز در این سبک بسیار رایج است. برای داشتن دکوراسیونی بهاری می‌توانید از کانترهای چوبی، میز و صندلی چوبی، سبدهای حصیری و حتی پرده‌های چوبی استفاده کنید. استفاده از پرده‌های چوبی باعث ایجاد گرما و زیبایی در خانه شما می‌شود و آرامش زیادی را برای شما و اعضای خانواده‌تان به ارمغان می­آورد. برای مشاهده تاثیر یک دکور بهاری در سبک هوگه بهتر است از نظم خاصی پیروی کنید و سادگی را سر لوحه خود قرار دهید.

پیروی از سبک هوگه برای لذت بردن از فصل بهار

استفاده از دکوراسیون مدرن با پلان باز

برای داشتن یک دکوراسیون بهاری می‌توانید از سبک مدرن استفاده کنید. در این سبک می‌توانید به راحتی و به صورت هم‌زمان به چندین قسمت از خانه خود دید داشته باشید. در واقع هیچ دیواری دید شما را محدود نمی‌کند؛ اما اگر تمایل داشته باشید قسمت‌هایی از خانه را بپوشانید تا دید کاملی به آن‌ها وجود نداشته باشد، بهتر است از پرده‌های مدرن کمک بگیرید.

سعی کنید برای طراحی دکوراسیون مدرن پلان باز از رنگ‌های ساده و یک دست استفاده کنید. استفاده از چندین رنگ باعث ایجاد هرج‌ومرج در فضای شما می‌شود. همچنین در این نوع دکوراسیون استفاده از اکسسوری‌ها را به حداقل میزان ممکن برسانید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با تاثیر یک دکور خاص برای لذت بردن از فصل بهار در خانه آشنا کنیم. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید از پرده‌های چوبی، دکوراسیون پلان باز، کاغذهای دیواری، گل و گلدان و… استفاده کنید. سعی کرده سادگی و نظم را در دکوراسیون بهاری رعایت کنید تا فضایی دلنشین و خاص داشته باشید. برای داشتن یک دکوراسیون بهاری زیبا می‌توانید از سروین دکور کمک بگیرید. سروین دکور بهترین دکوراسیون را برای منزل شما پیشنهاد می‌دهد.