وصل کردن قپه به میل پرده
چطور به راحتی قپه را به میله پرده وصل کنیم؟!

پرده، انتخابی شیک و زیبا برای پوشاندن پنجره‌های خانه است و از دهه‌ها قبل، بر قلب صاحبان خانه حکومت می‌کند. برای انواع سبک‌های دکوراسیون، پرده مختص به آن وجود دارد. پرده‌های ابریشمی، مخمل که برای فضاهای رسمی و سنتی مناسب‌اند. پرده‌هایی از جنس کتان و لنین که در فضاهای غیر رسمی و مدرن، حال و هوای سبک معاصر را با خود به همراه می‌آورند و پرده‌های حریر که برای ایجاد حسی خاص و گرما بخشیدن به فضا می‌توانند با دکوراسیون شما ترکیب شوند. این که پنجره‌های خانه شما چگونه به نظر برسند به جنس پرده، ارتفاع آن، نحوه آویخته شدن و بافت و رنگ پارچه آن‌ها بستگی دارد. اما پرده چیزی بیشتر از این اطلاعاتی است که از سال‌ها قبل درباره آنها اطلاعات داریم. لوازم جانبی پرده و اکسسوری‌های مربوط به آن نیز اهمیت بالایی دارند. این موارد شامل میله پرده، حلقه ها و گیره های پرده و همچنین قپه است. قپه میله پرده به برآمدگی‌هایی که به انتهای میله پرده متصل می‌شوند گفته می‌شود که جنبه تزیینی نیز دارند.

نکات انتخاب میله پرده

مهم نیست که چقدر پرده‌های خانه شما زیبا و منحصر به فرد باشند، اگر میله پرده و قپه های آن را به درستی انتخاب نکنید ممکن است به طور کامل زیبایی خود را از دست بدهند و زیبایی دکورتان با شکست مواجه شود. انتخاب میله پرده درست به این آسانی که فکر می‌کنید نیست و فاکتورهای زیادی هستند که باید رعایت شوند. آیا بهتر است با مبلمان و وسایل خانه در هماهنگی باشند یا بهتر است با پرده‌ها ترکیبی یکپارچه و خاص به وجود بیاورند ؟ پاسخ این سوال‌ها در نحوه دکور خانه شما خلاصه می‌شود. اگر اتاقی مینیمال به سبک معاصر دارید، میله پرده‌های چوبی با قطر زیاد ، یک عدم تطابق کامل ایجاد می‌کنند و مناسب نیستند؛ یا اگر اتاق خوابی با سبک بوهو و التقاطی دارید، میله پرده‌های نقره‌ای براق با قپه‌های کریستالی می‌توانند فاجعه به بار بیاورد! شما برای انتخاب میله پرده و قپه‌های آن، طیف وسیعی از رنگ‌ها را در اختیار دارید. رنگ سفید و خنثی برای ترکیب شدن با پرده‌های سفید، رنگ‌های روشن برای اتاق‌هایی با تم خنثی که با چوب تیره ترکیب شده‌اند. میله‌ پرده‌های استیل برای اتاق‌هایی با وسایل فلزی براق و میله پرده‌های برنجی برای ترکیب با طیف رنگ طلایی مناسب‌اند.

نکات انتخاب میل پرده

بیشتر بخوانید: نصب پرده زبرا

انتخاب قپه مناسب برای میله پرده

پس از اینکه میله پرده را انتخاب کردید نوبت به انتخاب قپه‌ها می‌رسد. به نظر نمی‌رسد که قپه ها کار مهم و خاصی انجام دهند. آن‌ها فقط قطعاتی تزیینی هستند که ممکن است فکر کنید در میان وسایل دیگر به چشم نمی‌آیند. اما شما نمی‌توانید منکر کاربردی بودن آن‌ها باشید. قپه‌ها جلوه‌ای معمارانه و زیبا به پرده، پنجره و دکوراسیون کل خانه می‌بخشند. آن‌ها علاوه بر اینکه خیره‌کننده هستند، وظیفه مهمی را نیز انجام می‌دهند. این اجسام مانع سر خوردن و بیرون آمدن پرده‌ها از انتهای میله پرده می‌شوند. آن‌ها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، متریال و طرح‌های متناسب با میله پرده‌ و پرده‌های پر زرق و برق شما موجود هستند. متریال قپه را متناسب با میله پرده انتخاب کنید. آن‌ها از مواد مختلفی همچون چوب، برنج، فلز، شیشه و… تشکیل شده اند . رنگی را انتخاب کنید که رنگ میل پرده های شما را تکمیل کند و با آن هماهنگ باشد. به طور مثال می‌توانید قپه‌های آکریلیک یا شیشه‌ای را برای میله پرده‌ نقره‌ای و قپه‌‌های مشکی را برای میله پرده مشکی انتخاب کنید. می‌توانید مطابق میل خود طرح و سبکی را انتخاب کنید تا که میله پرده و دیگر اکسسوری‌ها را با یکدیگر هماهنگ کند. انواع مختلفی از قپه وجود دارد: توپی، صفحه‌ای، چند وجهی و…

نحوه اتصال قپه به میل پرده

نحوه نصب قپه به میله پرده

متصل کردن قپه به میله پرده کار آسانی است. ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که قطر میله پرده با قپه مطابقت دارد. به طور مثال اگر میله پرده شما 25 میلیمتر است باید از قپه 25 میلیمتری استفاده کنید. اکثر قپه‌ها بدون استفاده از پیچ به میله متصل می‌شوند. کافی‌ست قپه را داخل میله بچرخانید و بدین گونه آن‌ها در یکدیگر چفت خواهند شد. اما برخی از قپه‌ها به پیچ نیاز دارند کافی‌ست فقط قپه را به میله پرده پیچ کنید و بدین گونه کامل خواهد شد. اگر هیچگونه پیچی در دسترستان نیست می‌توانید از چسب سوگرو استفاده کنید. سوگرو نوعی چسب خمیری است. آن‌ها دقیقا مانند خمیر بازی قابلیت شکل‌پذیری دارند و می‌توانند روی اجسام زیادی از جمله قپه‌ها اعمال شوند. یک توپ از جنس سوگرو درست کنید و آن را در قپه فشار دهید و سپس آن را به میله پرده متصل کنید. ممکن است مقداری از سوگرو بین قپه و میله پرده له شود.

بعد از نصب قپه‌ها، پرده‌های شما آماده به نظر می‌رسند. عقب بایستید و پنجره خود را تحسین کنید و جادویی که در اتاق‌تان ایجاد می‌کند را ببینید.

محصولات مرتبط:

پرده آماده پانچ سفید