آموزش شستشوی پرده ورتیکال یا دیکی
آموزش شستشوی پرده ورتیکال یا دیکی در 4 مرحله!

همانطور که میدانید پرده های ورتیکال یا دیکی نسل جدید پرده های مدرن عمودی هستند که ساختاری شبیه لوردراپه و از جنس پارچه پلی استر می باشند. یکی از مهمترین دغدغه ها برای خرید پرده به خصوص پرده های مدرن نحوه تمیز کردن آنها می باشد، این پرده ها علاوه بر اینکه مزایای زیادی دارند اما یکی از مشکلات رایج آنها شستشوی و تمیز کردن آنها می باشد . لازم است بدانید پرده ورتیکال یا دیکی از این قائده مستثنی هستند به طوری که تمیز کردن آنها از شستشوی پرده زبرا و شید رول هم ساده تر باشد!

شما می توانید این پرده را به راحتی و با طی کردن تنها چند مرحله ساده خودتان در منزل به کمک ماشین لباسشویی کار شستشو را انجام دهید. در ادامه این مقاله به آموزش مرحله به مرحله شستشوی این پرده پر طرفدار می پردازیم، در زمان اجرای این مراحل باید حتما دقت لازم را داشته باشید:

1. جدا سازی پرده از کانال

اولین مرحله شستشوی پرده ورتیکال یا دیکی جدا نمودن تیغه ها از کانال می باشد. این کار را به آرامی و با دقت زیاد انجام دهید ، خود شما میتوانید به راحتی این کار را انجام دهید و نیازی به نصاب ندارید. از یک چهار پایه کمک بگیرید تا بتوانید به قسمت بالایی پرده تسلط داشته باشید و به راحتی گیره ها را از کانال جدا کنید.

باز کردن پرده دیکی از کانال

2. قرار دادن پرده داخل کیسه توری

دومین کاری که باید انجام دهید یک کیسه ای از جنس تور تهیه کنید (شما میتوانید این کیسه را بصورت آماده خریداری کنید و هم میتوانید خودتان آن را بدوزید) و سپس پرده را به طور کامل جمع کرده و داخل کیسه قرار دهید و درب کیسه را محکم ببندید (حتما از محکم بسته شدن درب کیسه توری اطمینان پیدا کنید). دقت کنید پرده را به صورت مچاله داخل کیسه قرار ندهید بهتر است آن را تا کنید تا در هنگام نصب پرده زیاد چین و چروک نداشته باشد.

قرار دادن پرده ورتیکال در کیسه

3. شستشو در ماشین لباسشویی

مرحله سوم از شستشوی پرده ورتیکال یا دیکی قرار دادن کیسه حاوی پرده داخل ماشین لباسشویی می باشد. ماشین را روشن کردن کیسه را داخل آن قرار داده و آن را در دمای 30 درجه تنظیم کنید. برای شستشو می توانید از پودر ماشین لباسشویی معمولی موجود در بازار استفاده کنید.

قرار دادن پرده ورتیلاین در ماشین لباسشویی

4. نصب پرده

آخرین مرحله نصب پرده می باشد . هنگامی که شستشو تمام شد، کیسه را از ماشین جدا کرده، درب آن را باز کنید و همانطور نم دار بر روی کانال پرده آویزان کنید. این پرده ها اصلا نیازی به اتو ندارند اما بهتر است هنگام نصب هم به گونه پرده ها را از کیسه در بیاورید و نصب کنید که پارچه زیاد چروک نشود.