پنج راهکار برای داشتن پرده لوکس و مجلل
پنج راهکار برای داشتن پرده لوکس و مجلل

اجازه ندهید پرده ها فقط آویزان باشند!!! هیچ چیز مانند یک پرده سفارشی و خوش دوخت که مخصوص پنجره شما دوخته شده باشد نمی تواند به اتاقتان روح و عظمت دهد. اما همانطور که می‌دانید خرید و دوخت پرده به صورت سفارشی علاوه بر اینکه وقت گیر و زمان بر است هزینه بسیاری زیادی نیز دارد. خوشبختانه با چند راهکار ساده و کاربردی که در این مطلب آورده شده است میتوان بوسیله پنل های پرده آماده ظاهری بسیار لوکس اما با هزینه ای کمتر به وجود آورد.

پرده‌های مجلل، یک راهکار عالی برای بهبود فضای خانه شما

پیش از اینکه به پنج راهکار برای داشتن پرده های لوکس و مجلل بپردازیم،‌ بهتر است کمی در مورد این پرده‌ها و نقش آن‌ها در جذاب‌تر کردن فضای خانه شما صحبت کنیم. وقتی صحبت از واژه لوکس می‌شود، همه ما می‌فهمیم که منظور محصولاتی با طراحی بی‌نظیر و کیفیت بالا است. این موضوع در رابطه با پرده‌ها نیز کاملاً صدق می‌کند.

پرده‌های لوکس پرده‌هایی به شمار می‌آيند که در طراحی و ساخت آ‌ن‌ها از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال موجود در جهان استفاده شده است. این پرده‌ها به نحوی ساخته‌ شده‌اند که با هر نوع دکوری همخوانی داشته باشند و پس از نصب بتوان از زیبایی بی­نظیر‌ آن‌ها لذت بود.

بهره‌گیری از این سبک پرده‌ها واقعاً هیچ محدودیت خاصی ندارد، شما می‌توانید این محصولات باورنکردنی را در هر محیطی به کار بگیرید. از نشیمن گرفته تا اتاق خواب، همه و همه یک گزینه عالی برای بهره‌برداری از جذابیت خاص این نوع پرده‌ها به شمار می‌روند. با خرید و نصب مدل‌های لوکس پرده در واقع در حال نشان دادن نوع سلیقه خود به دیگران هستید.

این محصولات می‌توانند برای سال‌‌های متمادی مورد استفاده قرار بگیرند. طراحی این پرده‌‌ها به شکلی است که با گذر زمان جذابیت خود را از دست ندهند و در نتیجه نیازی به تعویض مجدد آن‌ها وجود نداشته باشد. همین امر ساده منجر بدان می‌شود که بتوانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی بسیار مناسبی داشته باشید.

پرده‌های مجلل، یک راهکار عالی برای بهبود فضای خانه شما

1- عرض و ارتفاع پرده ها در زیبایی آنها نقش بسازی دارند

یکی از مشخصات خانه ها و منازل اشرافی وجود دیوار های بلند است. پس اولین کاری که باید انجام دهید این است که تا می توانید میل پرده را به سقف نزدیک کنید. همچنین پرده ها را تا نزدیک زمین امتداد بدید. با این کار دیوار های شما بلند تر به نظر می رسد و پرده لوکس و زیبا خود را نشان می دهد. حتی می‌توان برای داشتن فضایی کلاسیک پرده ها را به صورت ریزشی نصب کرد یعنی ارتفاع به اندازه ای بلند باشد که بر روی زمین کشیده شود ، اما با توجه به این که این مدل نصب دردسرهای خاص خودش را دارد (نظافت و غیره) پیشنهاد ما امتداد پرده تا نزدیکی سطح زمین است.

2- تاثیر حیرت انگیز لوازم و ملزومات

ملزومات پرده جزو جدایی ناپذیر پرده های آماده مانند پرده پانچ هستند مانند میل پرده ، قپه و پایه ها. در نگاه اول ممکن است خیلی ها به این ملزومات توجه نکنند اما انتخاب درست ملزومات پرده تاثیر بسیاری در ظاهر اتاق شما می گذارد. اهمیت آنها به حدی است که به جرات میتوان گفت اگر گران ترین پرده ها را نصب کنید اما از ملزمات مناسب استفاده نکنید اصلا پرده های شما به چشم نخواهد آمد پس اگر میخواهید پرده های لوکس و لاکچری داشته باشید از خرید لوازم پرده ارزان و بی‌‌کیفیت پرهیز نکنید.


بیشتر بخوانید: آیا پرده در دکوراسیون خانه ما تاثیر دارد؟


3- پرده های سنگین در اولویت باشند

پرده های سنگین مانند مخمل و کتان وقتی حالت آماده نصب می‌شوند ایستایی بهتری دارند. به طوریکه در قسمت پایینی پرده تمام قواره ها و پنل ها بر روی یک خط قرار می‌گیرند، به همین دلیل ظاهری شیک تر پیدا می‌کنند. از پرده های نازک تر هم می‌توانید استفاده کنید، اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که بعد از نصب پرده های نازک مثل ساتن حتما از سرب استفاده کنید تا پرده های شما سنگین تر و جذاب تر به نظر بیاید و ایستایی بهتری نیز داشته باشد.

 

ترکیب حریر با پرده اصلی برای زیبایی بیشتر

4- مهمترین قانون ، تمیزی و مرتب بودن

شما هر چقدر از پرده های گران و لوکس استفاده کنید اما آنها تمیز نباشند یا ظاهری مرتب نداشته باشند هیج وقت به چشم نمی‌آیند. پرده های آماده از آنجایی که در بسته بندی هستند ممکن است مقداری چروک و دارای خط تا باشند. بهتر است قبل از نصب آنها را از بسته بندی در آورده و ابتدا اتو بزنید و سپس آویزان کنید. بعد از آویزان کردن میتوانید آن را جمع کرده و دور آن یک پارچه یا روبان بپیچید. وقتی بعد از چند روز پارچه را باز کردید چین های پرده حتی بعد از باز و بسته شدن به حالت خود باقی خواهند ماند.

5- حریر حلقه گم شده

درسته پرده های آماده زیبایی خاص خودشان را دارند ، اما اگه بتوان یک ایراد ازشون گرفت عدم تنظیم نور ورودی می‌تواند باشد. استفاده از حریر در کنار پرده های پارچه‌ای مثل مخمل و کتان می‌تواند به راحتی این مشکل را بر طرف کند. به طور مثال اگر از مدل پانچ استفاده می‎‌کنید بهتر است همراه آن حتما پرده پانچ حریر هم نصب کنید. حالا چه به صورت پلیسه پشت پرده و چه به صورت پانچ شده ما بین پرده های اصلی بهتون قول میدم که تجربه زندگی در یک منزل اشرافی بهتون دست خواهد داد !!!

یک نکته مهم

علاوه بر مواردی که در بخش‌های پیشین به آن‌ها اشاره کردیم، باید به رنگ پرده نیز دقت داشته باشید. در واقع این مسئله یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که در رابطه با پرده های لوکس و مجلل باید به آن توجه کرد. رنگی که برای پرده‌هایتان انتخاب می‌کنید از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. تفاوتی ندارد به دنبال چه نوع پرده‌ای هستید؛ زیرا در هر صورت اگر رنگ مناسبی انتخاب نکنید، به نتیجه مدنظر نمی‌رسید.

چند رنگ خاص وجود دارند که بهره‌گیری از آن‌ها حتی در زمان استفاده از پرده‌های ساده نیز حسی شیک و لوکس را به افراد القا می‌کند. یکی از این رنگ‌های مهم، رنگ  سبز امرالد یا emerald green است. با انتخاب این رنگ برای پرده‌‌های خود می‌توانید مطمئن باشید که پرده‌های ساده و نه چندان پیچیده شما (از نظر طراحی) در رده مدل‌های لوکس و بی‌نظیر قرار می‌گیرند.

رنگ دیگری که حتماً باید از آن یاد کنیم، رنگ آبی سلطنتی یا royal blue است. این رنگ در کشور خودمان نیز طرف‌داران بسیاری زیادی دارد. از نام این رنگ به راحتی می‌توان به اهمیت آن پی برد. برای تبدیل کردن پرده‌های ساده به پرده های لوکس بهتر است آن‌ها را در این رنگ خریداری کنید. ترکیب این رنگ با دکوری که در آن از رنگ طلایی استفاده شده است، شما را به هدفتان می‌رساند.

قیمت پرده‌ های لوکس چقدر است؟

قیمت پرده‌ های لوکس چقدر است؟

در نگاه اول احتمالاً این فکر به ذهنتان خطور کند که قیمت پرده های خاص و مجلل بسیار بالا است و کمتر ‌کسی از پس پرداخت هزینه مربوط به آن‌ها بر می‌آيد. باید بگوییم که این تصورات کاملاً نادرست هستند؛ زیرا شما می‌توانید به سادگی و بدون پرداخت هزینه‌های بالا این پرده‌ها را خریداری کنید و از زیبایی‌ آن‌ها نهایت بهره را ببرید.

قیمت این پرده‌ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان نمونه می‌توان به جنس پرده اشاره کرد. طبیعتاً باید انتظار داشته باشید که قیمت پرده‌هایی همچون حریر نسبت به پرده‌های پارچه‌ای کمتر باشد، البته این میزان تفاوت آن قدر نیست که شما را از خرید پشیمان کند.

بهترین راهکاری که جهت خرید پرده های لوکس و مجلل با قیمت پایین‌تر در پیش روی شما قرار دارد، مراجعه به فروشگاه‌هایی است که این محصولات را با قیمت مناسب در اختیارتان قرار می‌دهند. ما در سروین دکور این موقعیت را برای شما عزیزان فراهم آورده‌ایم که مجلل‌ترین پرده‌های موجود را با نازل‌ترین قیمت ممکن خریداری کنید.


بیشتر بدایند: بهترین انتخاب برای پرده اتاق خواب !!


به محیط اطراف پرده نیز دقت داشته باشید

تبدیل کردن پرده‌های ساده به پرده های خاص و مجلل به اندازه کافی هیجان‌انگیز است؛ اما این موضوع نباید شما را از توجه به محیط اطراف پرده‌ها دور کند. دیوارهایی که اطراف پرده و پنجره مدنظر شما را احاطه کرده‌اند نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید به آن‌ها دقت شود. شاید تعجب کنید؛ اما نصب کردن یک تابلو ساده بر روی این دیوار‌ها می‌تواند منجر به بهتر دیدن شدن پرده­‌هایتان شود. یک تابلو در سمت چپ و یک تابلو در سمت راست پرده به راحتی این امکان را به شما می‌دهد تا دکوراسیون منزل خود را بهبود ببخشید.

اگر خیلی اهل خریداری تابلو نیستید، از گلدان‌هایی با ارتفاع زیاد استفاده کنید. این گلدان‌ها با طراحی خاص خود نظر افراد را به سمت آن بخش از منزل جلب می‌کنند، البته توصیه می‌کنیم که حتی رنگ گلدان مدنظر نیز در هماهنگی کامل با رنگ پرده‌ها باشد. رعایت این تناسب‌های رنگی از جمله مواردی است که اکثر افراد به آن دقت ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنند.

پرده تنها یک بخش از منزل شما است

انتخاب پرده مناسب، قطعاً یک گزینه عالی برای بهبود طراحی کلی منزل شما به شمار می‌رود؛ اما فراموش نکنید که پرده فقط یک بخش از منزل شما را پوشش می‌دهد. منزلی که پرده‌‌های آن بسیار لوکس هستند؛ اما سایر موارد موجود در آن بدین شکل نبوده، قطعاً طراحی داخلی جذابی نخواهد داشت.

در کنار پرده به موضوعات دیگری همچون فرش و یا مبلمان منزل نیز دقت کنید. این موارد در کنار هم طراحی منزل شما را ایده‌­آل می­کنند. اگر آشنایی کاملی با روش انتخاب هر یک از این موارد ندارید، بهتر است از متخصصان طراحی داخلی کمک بگیرید.

سرویس دکور با ارائه امکان اعزام مشاور و کارشناس به منزل شما این مشکل اساسی را برایتان حل کرده است. کارشناسان ما با مشاهده کامل موقعیت منزلتان و طراحی داخلی آن، بهترین مدل‌های پرده را که با نیازهای شما همخوانی دارند در اختیارتان قرار می‌دهند؛ بنابراین اگر قصد دارید طراحی داخلی خود را با خرید پرده‌های جدید بهبود ببخشید، ما در کنار شما عزیزان هستیم.  

سخن پایانی

ما در این متن به مواردی در ارتباط با داشتن پرده های لوکس و مجلل پرداختیم. از جمله به پنج ترفند برای تبدیل پرده­‌های ساده به پرده­های مجلل اشاره کردیم. این پنج ترفند که در بالا اشاره شد شاید کمی ساده و کم اهمیت به نظر بیایند اما مطمئن باشید با کمی دقت در بکارگیری آنها، ارزانترین پرده ها می‌تواند ظاهری گران قیمت و مجلل داشته باشد پس حتما امتحان کنید پشیمان نخواهید شد.

شما چه راهکاری برای زیباتر نشان داده شدن پرده های منزل پیشنهاد می‌کنید؟ برایمان کامنت بگذارید.