کاغذ دیواری داماسک کرم
کاغذ دیواری کرم رنگ و ترکیب آن با رنگ های دیگر

کرم رنگ مورد علاقه بسیاری از ما ایرانی ها است. در این قسمت می خواهیم به تاثیر کاغذ دیواری کرم در دکوراسیون و ست کردن آن با دیگر عناصر بپردازیم.

تعریف رنگ کرم

کرم رنگی است از طیف های رنگی روشن که از ترکیب رنگ های آبی و قرمز و زرد و مقدار زیادی رنگ خنثی سفید بدست می آید. این رنگ قابلیت ترکیب و هارمونی با رنگ های بسیار زیادی را دارد ، به همین دلیل جزو رنگ های محبوب و پرکاربرد بشمار می آید. البته باید توجه داشت که ست کردن این رنگ نیاز به توجه و دقت خاصی دارد و باید از هرگونه افراط و تفریط در این رنگ به شدت خودداری شود.

 

بیشتر بخوانیم : چگونه بهترین کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟!

 

مزایای کاغذ دیواری کرم رنگ

  • به علت روشن بودن این رنگ می تواند فضای اتاق شما را بزرگتر جلوه دهد حتی اگر اتاق شما خیلی کوچک باشد.
  • همچنین این روشن بودن باعث می شود تا نور کمتری مصرف شود و تا حدودی باعث کاهش هزینه ها می گردد.
  • یکی دیگر از مزایای این رنگ کاغذ دیواری تنوع بالای آن می باشد بطوریکه مثلا برای پذیرایی می توانید از کاغذ دیواری کرم کلاسیک نظیر داماسک و برای اتاق خواب از کاغذ دیواری کرم ساده استفاده کنید.
  • همچنین به جهت روشن بودن و قابلیت ست کردن با رنگ های شاد می توانید از این رنگ در اتاق کودکانتان نیز استفاده کنید.

 

رنگ های مکمل برای کاغذ دیواری کرم

همانطور که گفته شد رنگ های بسیاری می توانند با رنگ کرم همخوانی داشته باشند و شما با سلیقه خودتان می توانید بهترین انتخاب را انجام دهید. در زیر به چند نمونه از این رنگ ها اشاره می کنیم:

ترکیب کاغذ دیواری کرم و آبی

 

ترکیب رنگ کاغذ دیواری کرم

آبی رنگی روشن است که با رنگ های خنثی مانند کرم رابطه خوبی برقرار می کند ، البته بهتر است از آبی روشن تر استفاده شود مانند آبی فیروزه ای. یک ایده پرکاربرد استفاده از پرده های آبی در کنار کاغذ دیواری کرم است، البته دقت کنید رنگ کرم را بگونه ای بکار برید که رنگ غالب اتاق باشد.

ترکیب بنفش و کرم

ترکیب رنگ کرم با بنفش

رنگ بنفش رنگی فرعی که از ترکیب 2 رنگ قرمز و آبی تشکیل شده است ، این رنگ جزو رنگ های شاد ، بشاش و پر انرژی بحساب می آید و باعث افزایش هیجان می شود ، در نتیجه ترکیب این رنگ با کرمی که باعث کنترل هیجانات می شود می تواند تعادل خوبی برقرار کند.

 

بیشتر بخوانید : اگر علاقه مند به ترکیب زرد و طوسی برای پرده پذیرایی هستید این نوشته را از دست ندهید!

 

ترکیب کرم و صورتی

رنگ صورتی رنگ مورد علاقه دختران می باشد و ترکیب آن با رنگ کرم می تواند بسیار جذاب باشد. پیشنهاد ما برای اتاق دختر خانمی که کاغذ دیواری کرم دارد پرده هایی صورتی است.

 

بیشتر بخوانید : کاغذ دیواری قابل شستشو

 

سایر رنگ ها

از آنجایی که کرم رنگ روشنی بحساب می آید ، می تواند مکمل خوبی بار نگ های تیره تر نظیر قهوه ای ، یشمی ، زرشکی و حتی سیاه باشد. برای ست کردن هر رنگی علاوه بر سلیقه شخصیتان دانستن اصول اولیه تئوری رنگ ها می تواند بسیار مفید باشد. کتاب های بسیاری در این زمینه وجود دارد ، یکی از آنها کتاب کاربرد رنگ در معماری داخلی نوشته سارا لینچ است. پس پیشنهاد می شود اگر میخواهید از هماهنگ کردن و ترکیب رنگ ها لذت ببرید مطالعه خود را افزایش دهید.