معرفی 3 نوع پرده مناسب برای گل و گیاه های آپارتمانی
معرفی 3 نوع پرده مناسب گیاهان آپارتمانی

چرا ما به گیاهان نیاز داریم؟ هنگامی که احساس خستگی و افسردگی می کنید آیا تا به حال سعی کرده اید در پارک و یا به یک باغ قدم بزنید؟ تاثیر آن شگفت انگیز است! بطوریکه بسرعت تغییرات مثبت در رفتار و خلق و خوی خود احساس خواهید کرد. به دلیل اینکه طبیعت و گیاهان باعث کاهش استرس و خستگی ذهنی شما شده و به آرامش روح و روان شما کمک می کنند. مجاورت در کنار گیاهان اثر آرامبخشی دارد که علاوه بر بهبود خلق و خوی شما به افزایش بهره وری، خلاقیت و تمرکز بر روی کارهای روزمره نیز کمک زیادی خواهد کرد. آنها با جذب دی اکسید کربن و سموم موجود، تولید اکسیژن کرده و با افزایش رطوبت به تسویه هوای اطراف ما کمک می کند. دقیقا به همین دلیل است که استفاده از گل و گیاه بخصوص در زندگی های شهری و آپارتمانی به شدت توصیه می شود و مردم وقت، هزینه و انرژی خود را صرف می کنند تا فضای سبز را به خانه خود بیاورند. مانند هوای بیرون، هوای داخل نیز ممکن است به دلیل وجود برخی مصالح مصنوعی، سمومی در هوا پخش شود. گیاهان می توانند به طور قابل ملاحظه ای این سموم را کاهش داده و کیفیت هوا را بهبود ببخشند. حال باید دید آیا شما از پرده مناسب گیاهان آپارتمانی استفاده می کنید یا خیر؟

مزایای گیاهان آپارتمانی

بگذارید نگاهی گذرا به برخی از مزایای عمده گیاهان آپارتمانی بپردازیم:

1- راحت نفس بکشید

گیاهان به افزایش سطح اکسیژن هوا کمک می کنند، برخی از آنها مانند ارکیده و آلوئه ورا بر خلاف بسیاری از گیاهان حتی در شب نیز اکسیژن تولید می کنند و این باعث می شوند اتاق خواب شما همواره هوای مطبوعی داشته باشد.

2- بهبود رطوبت موجود در اتاق

گیاهان رطوبت آزاد می کنند، آنها تقریبا 97 درصد از آبی را که می گیرند آزاد می کنند. اگر تعدادی گل و گیاه در منزل نگه دارید این به افزایش سطح رطوبت فضای داخلی شما بسیار کمک خواهد کرد. این ویژگی مخصوصا برای مناطق خشک بسیار مفید بوده و می تواند از بروز خشکی پوست، سرفه، گلودرد و سرماخوردگی جلوگیری کند.

3- تصفیه کننده هوا

گیاهان قادر به حذف سموم یا ترکیبات آلی فرار (voc) که برای سلامتی مضر هستند می باشند. voc ها متشکل از مواد مضر هستند که در اشیایی مانند فرش، دود سیگار، کیسه های پلاستیکی و غیره یافت می شود. این مواد در هوا پخش شده و برای سلامتی انسان زیان آور می باشد.

4- تقویت و افزایش تمرکز

مطالعات نشان داده که وجود گیاهان می تواند تا حدود زیادی در افزایش تمرکز و یادگیری کمک کند، به همین دلیل همواره به استفاده از گیاهان در کلاس های درس توصیه می شود.

پرده ها بهترین گزینه برای گیاهان آپارتمانی شما

با توجه به مزایای زیاد گل و گیاه که قبلا توضیح داده شد، میتوان به جرات این جانداران را برای خانه های شما امری ضروری دانست. این درست است که نگهداری از گیاهان زیاد سخت نمی باشد اما بسیار مهم و حیاتی است که از این موجودات زنده به خوبی نگهداری کنید. نور و آفتاب برای رشد گیاهان مهم و ضروری است، البته برخی از گیاهان برای چند ساعت نیاز به نور دارند و برخی دیگر باید با نور غیر مستقیم در تماس باشند که این چیزها را حتما باید بدانید. آنچه ضروری است این است که شما باید میزان نوری که وارد خانه می شود را کنترل کنید. در اینجا مروری خواهیم داشت بر پرده های مناسب گیاهان آپارتمانی و تاثیر گذار بر رشد و شکوفایی این گیاهان خانگی مفید.

شید سان اسکرین برای گیاهان

  • پرده های سان اسکرین خورشیدی

پرده های خورشیدی (یا سان اسکرین) برای خانه هایی که نور زیادی وارد منزل می شود بویژه در فصل تابستان بسیار مناسب هستند. اشعه خورشید می تواند سخت و شدید باشد و همه گیاهان نمی توانند مدام در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند و ممکن است در این شرایط برگ های آنها زرد شده و شروع به آویزان شدن کنند. پرده و شید های سان اسکرین دارای درجات مختلفی از شفافیت و عبور نور هستند و معمولا دامنه آنها بین 1 تا 15 درصد می باشد و به معنی این است که هر چه درجات شفافیت کمتر باشد نور کمتری وارد منزل می شود و بالعکس.

به همین دلیل برای گیاهانی که به نور کمتری نیاز دارند پرده هایی با درجه شفافیت 3 درصد و برای گیاهانی که باید نور بیشتری به آنها بخورد می توانید از پرده های خورشیدی با درجه شفافیت 10 درصد استفاده کنید. پرده شید سان اسکرین ساده همچنین به فیلتر کردن نور خورشید و جلوگیری از ورود اشعه های مضر مانند ماورا بنفش کمک می کند.

  • شید رول های پارچه ای

شید رول ها انواع مختلفی در بازار دارند که دو نوع آن را می توان به شید پارچه ای (فیلتر کننده نور) و شید های بلک اوت (بلاک کردن نور) اشاره نمود. گیاهان برای بقا و رشد به نور آفتاب احتیاج دارند اما در بسیاری از آنها این نور نباید به صورت مستقیم باشد. گیاهان در اتاق هایی که از شید رول های بلک اوت استفاده می شود زنده نخواهند ماند چون اصولا با استفاده از این پرده ها نوری وارد اتاق نمی شود. اما شید های پارچه ای که نور اتاق را تنها فیلتر می کنند انتخاب خوبی برای پنجره اتاق هایی می باشد که در آنها گل و گیاه قرار دارد. آنها محیط بسیار مناسبی برای رشد گیاهان شما بوجود خواهند آورد ضمن اینکه هر زمان که نیاز داشتید با بالا بردن پارچه می تواند از نور کامل استفاده کنید . شما می توانید از میان رنگ ها و بافت های مختلف گزینه ای را انتخاب کنید تا علاوه راحتی خود و گیاهانتان با دکور منزل نیز هماهنگی داشته باشد.

پرده تور و حریر مناسب برای گیاهان

  • پرده های حریر

اگر به دنبال یک اتاق با نور مناسب و اما بدون اشعه های مضر خورشید هستید ما پرده حریر را به شما پیشنهاد می کنیم. آنها محیطی دلپذیر و ملایم را در داخل خانه ایجاد میکنند و البته گیاهان نیز سهم خود را از این روشنایی خواهند گرفت.

تمامی این پرده ها مناسب گیاهان آپارتمانی و برای ایجاد محیطی دلپذیر است تا گیاهان بتوانند در آن شکوفا شوند و پرورش یابند.