شش راهکارها برای بهتر نشان داده شدن پرده پانچ و جذاب تر شدن آنها
6 راهکار برای بهتر نشان داده شدن پرده پانچ و جذاب تر شدن آن!

تو دنیایی که همه چیز حتی پرده ها داره رو به مدرن شدن پیش میره، پرده پانچ از اون دسته محصولاته که هنوز جایگاه خودش رو در میان مردم حفظ کرده است. ممکنه خیلی از ما از قدیم این نوع پرده را در منزل داشته باشیم، اما چه راهکارهایی برای بهتر نشان داده شدن و زیباتر شدن پرده پانچ وجود دارد؟ اصلا سخت نیست با تعدادی راهکار ساده می‌توانید پرده های خود را نو نوار کنید.

همه ما دوست داریم محلی که در آن زندگی می‌کنیم مطابق سلیقه خودمان، تزئین و زیبا کنیم. انتخاب درست رنگ دیوارها، کفپوش ها و مبلمان و سایر اجزای دکوراسیون میتواند تا حد زیادی، زیبایی و جذابیت را به منزل شما به ارمغان بیاورد. یکی از مهمترین این اجزا، پرده ها هستند. این محصولات نقش تاثیرگذاری در زیبایی منزل شما خواهند داشت.

یکی از انواع پرده هایی که خواهان زیادی دارد، پرده پانچ است. این پرده ها ممکن است زمان زیادی از خرید آن گذشته و قدیمی شده باشد. اگر فکر میکنید زمان آن رسیده که از شر پرده های قدیمی خلاص شوید، با کمی خلاقیت میتوانید باعث بهتر نشان داده شدن و جذابیت بیشتر پرده های پانچ قدیمی خود شوید. در این شرایط لزومی به خرید پرده های جدید نیست و با کمی تغییر میتوانید فضای خود را بروز کنید.

ممکن است تعجب کنید که چگونه می‌شود این کار را انجام داد. در واقع شما میتوانید چندین روش مختلف را امتحان کنید که در ادامه برایتان شرح میدهم.

راهکارهای بهتر نشان داده شدن پرده های پانچ قدیمی

راهکار های بهتر نشان داده شدن پرده های پانچ قدیمی

1. از اکسسوری ها استفاده کنید

گاهی اوقات تنها چیزی که شما برای خلق یک شاهکار جدید بر روی پرده ها نیاز دارید، کمی خلاقیت و اصلاح است. اکسسوری های زیادی در بازار وجود دارند که شما میتوانید از آنها برای زیباتر، قشنگ تر و بهتر نشان داده شدن پرده های پانچ خود استفاده کنید. مثل حاشیه ها، روبان ها، دست پرده ها، گل میخ، شرشره و غیره

مورد اول اینکه همه ممکن است این اکسسوری ها را نپسندند و کاملا سلیقه ای است. اما اگر سعی دارید از آنها استفاده کنید، مطمئن شوید که زیاده روی نمیکنید. زیاده روی در استفاده از این اکسسوری ها میتواند ظاهر پرده پانچ شما را نازیبا کند.

علاوه بر این شما می‌توانید از اکسسوری­های چوبی نیز در نزدیکی پرده استفاده کنید تا جلوه­ای خاص به آن ببخشید. به عنوان نمونه استفاده از کشو، میز یا صندلی‌های چوبی در نزدیکی این پرده‌ها می‌تواند جذابیت زیادی به پرده‌های شما ببخشد. برای بهتر نشان داده شدن پرده پانچ می‌توانید از اکسسوری‌های مختلف دیگری هم چون مجسمه‌ها نیز در کنار پرده‌های قدیمی استفاده کنید.

استفاده از اکسسوری برای پرده پانچ

2. استفاده از حریر اضافی راهی ارزان برای بهتر و زیباتر نشان داده شدن پرده پانچ

یکی از مهمترین فواید و مزایای پرده پانچ این است که به راحتی میتوانید دست به تغییر ظاهر آن بزنید. پرده پانچ حریر به خوبی میتواند این نقش را برای شما ایفا کند. استفاده از حریر جدید در کنار پرده های قدیمی یکی از راهکارهای بهتر و زیباتر نشان داده شدن پرده های پانچ قدیمی است. این تغییرات به دلیل قیمت کم پرده حریر، هزینه های زیادی را برای شما ایجاد نمیکند.

حریر پانچ را میتوانید بسته به اندازه پنجره خود کنار پرده های قدیمی خود نصب کنید. در این صورت علاوه بر زیبایی بیشتر، میزان نور ورودی را نیز کنترل خواهید کرد.

همان طور که می‌دانید، پارچه‌های حریر دارای قیمت بسیار مناسبی هستند و می‌توانند جلوه‌ای خاص به پرده‌های قدیمی شما بدهند. ضمن اینکه این پارچه‌ها دارای رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی هستند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را با دکوراسیون منزل و حتی پرده‌های قدیمی خود ست کنید. این پارچه‌ها به هیچ عنوان جلوی وارد شدن نور به فضای شما را نمی‌گیرند.

نصب حریر کنار پرده اصلی

همچنین بخوانید: این ترفندها در انتخاب پرده خانه شما را بزرگتر نشان می دهد!


3. در کنار پرده، از گل و گیاه استفاده کنید

وجود گیاهان و گل های طبیعی در منزل علاوه بر ایجاد نشاط و سرزندگی، باعث زیبایی بیشتر هم میشود. اضافه کردن تعدادی گل و گیاه در کنار پنجره ها، میتواند باعث زیبا تر و جذاب تر شدن پرده های شما گردد.

حتی شما میتوانید این گل و گیاه را در کنار پرده و بر روی دیوار آویزان کنید. این روش ظاهر زیباتری برای شما به ارمغان می آورد. افقط مطمئن شوید که این کار را از نظر ایمنی به خوبی بررسی کرده اید و گلدان شما محکم به دیوار متصل شده است.

استفاده از گل‌هایی همچون پیچک در کنار پرده‌های قدیمی نیز می‌تواند در بهتر نشان داده شدن پرده پانچ کمک فراوانی به شما کند. شما می‌توانید پیچک‌ها را روی قسمت‌هایی از دیوار در کنار پرده نصب کنید و فضایی جذاب داشته باشید.

علاوه بر گل و گلدان‌های طبیعی می‌توانید از گلدان‌های حاوی گل‌های مصنوعی نیز در کنار این پرده‌ها استفاده کنید و فضایی مدرن‌تر در خانه خود ایجاد کنید. گل‌های مصنوعی خراب نمی‌شوند و در طول زمان نیاز به نگه داری یا جایگزین کردن آن‌ها نخواهید داشت؛ بنابراین بهتر است از این گل‌ها در کنار پرده استفاده کنید.

قرار دادن گل کنار پرده پانچ

4. از میله ها و لوازم جانبی جدید و جذاب استفاده کنید

ساده ترین راه برای بروز کردن و زیباتر نشان داده شدن پرده های پانچ شما، تعویض میل پرده قدیمی است. میل پرده های جدید و زیبایی وارد بازار شده اند که شما میتوانید در هر فروشگاه لوازم جانبی پرده آن را یافت کنید. همچنین میتوانید اکسسوری های متناظر با آن میل پرده مثل قپه (سربند) و پایه ها را انتخاب کنید.

از جنس استیل و کروم در رنگ های مختلف گرفته تا نوع چوبی آن در بازار موجود هستند. نکته خوب اینکه این تغییرات در مقایسه با قیمت خود پرده، هزینه بمراتب کمتری خواهد داشت. در نتیجه شما با صرف مبلغی جزئی میتوانید ظاهر پرده های خود را دگرگون کنید.

علاوه بر میل پرده انواع دیگری از لوازم جانبی نیز در بازار موجود است که شما می‌توانید برای پرده‌های خود استفاده کنید. یکی از این محصولات قاب‌های پرده یا همان کتیبه‌ها هستند که می‌توانند فضایی بسیار زیبا در قسمت بالایی پرده شما ایجاد کنند. در واقع استفاده از قاب‌های پرده، شلختگی و نامرتب بودن را از فضا می‌گیرد و محیطی مرتب و منظم را در خانه شما ایجاد می‌کند.

علاوه بر این کتیبه‌ها می‌توانید از گل میخ یا گل پرده نیز برای پرده‌های قدیمی خود استفاده کنید. این محصولات می‌توانند پرده‌های شما را در گوشه‌ای جمع کنند و فضایی مدرن‌تر در محیط شما ایجاد کنند. همچنین جمع کردن پرده در روز می‌تواند به نورگیری خانه شما نیز کمک کند.

میل پرده برای زیباتر شدن پرده پانچ

5. پرده های خود را بروز و مدرن کنید

یکی از راهکارهای دیگری که باعث بهتر و زیباتر نشان داده شدن پرده پانچ می‌شود والبته بیشتر از بقیه هزینه دارد، اضافه کردن پرده های مدرن، در زیر پرده های پارچه ای است. اگر پرده های پانچی دارید که رنگ و مدل آن را دوست دارید، اما میخواهید تغییرات کلی در ظاهر پرده ایجاد کنید، این راه را به شما پیشنهاد میدهم.

به عنوان مثال شما میتوانید پشت پرده های پانچ از پرده های رولی، مثل پرده شید و پرده زبرا استفاده کنید. این کار علاوه بر زیباتر نشان داده شدن، پنجره های شما، باعث تنظیم نور ورودی و حفظ حریم شخصیان و خصوصیتان نیز خواهد شد.

اگر از پرده‌های پارچه‌ای در منزلتان استفاده می‌کنید، سعی کرده بین دو پارچه از پرده‌های حریر استفاده کنید. استفاده از پرده با پارچه‌های متنوع باعث ایجاد فضایی زیباتر در خانه شما می­شود. علاوه بر این پرده‌های حریر فضایی روشن‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورند و به شما کمک می‌کنند تا در روز کمتر از وسایل روشنایی مانند لامپ و چراغ استفاده کنید.

پرده پانچ و شید کنار هم

6. پرده های خود را برای زیباتر نشان داده شدن همواره مرتب و تمیز نگه دارید

وقتی صحبت از پرده ها میشود، اولین چیزی که باید رعایت شود نگهداری صحیح آنهاست. اگر از پرده ای استفاده میکنید که علی رقم اینکه کیفیت بالایی دارد، اما اگر بد نصب شده و یا کثیف باشد، اصلا ظاهر خوبی نخواهد داشت.

همچنین ظاهر مرتب آنها نیز تاثیر زیادی دارد. برای مثال جهت افزایش خذابیت بصری پرده ها بهتر است در طول روز و زمانی که قصد دارید منزل روشن باشد، آنها را کنار کشیده و مرتب نگهشان دارید.

اگر محل زندگی‌تان در نزدیکی اتوبان‌های شلوغ قرار دارد یا منطقه زندگی شما پر از گردوغبار است، سعی کنید حداقل سالی دو دفعه پرده‌ها را بشویید. شستشوی پرده‌های پانچ باید با آب گرم انجام شود. پس از شستشو سعی کنید پرده‌هایتان را زیر نور مستقیم خورشید خشک کرده و با استفاده از اتو آن‌ها را صاف کنید. داشتن پرده‌هایی صاف در زیباتر شدن و منظم‌تر شدن فضای شما نقش بسیار مهمی دارد؛ بنابراین همواره سعی کنید پرده‌های پانچ خود را مرتب نگه‌دارید.

پرده ها را همواره تمیز کنید

نتیجه گیری

نیازی به دور انداختن و تعویض پرده های قدیمی نیست. اگر در حال بازسازی هستید و یا میخواهید دکور خانه خود را تغییر دهید، با مقداری خلاقیت و نوآوری باعث بهتر نشان داده شدن پرده های قدیمی خود، از جمله پرده پرطرفدار پانچ خواهید شد.


مطالب مرتبط:

مزایای پرده ورتیکال چیست و چرا این پرده محبوبیت زیادی دارد؟!

نقش پرده پشت دری در زیباتر شدن منزل چیست؟!

چه راهکارهایی برای زیباتر شدن پرده پانچ وجود دارد؟

راهکارهایی مثل استفاده از اکسسوری‌ها، نصب پرده حریر کنار پرده اصلی، قرار دادن گل و گیاه آپارتمانی در مکانی نزدیک پرده و تمیز و زیبا نگه داشتن پرده‌ها از مهمترین آنها است.