پرده هوشمند و نقش آن در دکوراسیون های مدرن
نقش پرده هوشمند در دکوراسیون های مدرن چیست؟!

در هر خانواده هر شخص نقش متفاوتی را در خانه ایفا می کند . درست مانند ساکنین ، هر اتاق از خانه نیز دارای شرایط خاص خودش است . اتاق خواب را باید محیطی دانست که در آن آرامش و سکوت حکفرماست ، اتاق نشیمن و پذیرایی باید سرشار از انرژی و جنب و جوش باشد ، آشپزخانه مکانی امن و مفرح برای خانم ها و مادران و اتاق مطالعه نیز نوعی پناهگاه برای رهایی از دغدغه های فکری می باشد . به همین دلیل خانه را می توان یک مکان چند منظوره برای برآوردن نیازهای هر خانواده دانست . در این شرایط پرده های هوشمند چه تاثیری در منازل دارد ؟

در شرایطی که پرده ها و پوشش های پنجره نقش مهم و منحصر بفردی در برآوردن برخی نیاز ها و خواسته های اعضای خانواده می تواند داشته باشد ، وظیفه پنجره ها تهیه مناسب ، کنترل سرما و گرما و تامین نور مورد نیاز برای خانه می باشد . پرده هایی را هم که برای این پنجره ها انتخاب می کنید در ایجاد تعادل بین شرایط محیطی و خواسته های خودمان کاملا موثر است ، در نتیجه هنگامی که قصد خرید پرده داریم ، باید آنها را مطابق با نیاز های هر اتاق انتخاب کنیم .

پرده های اتوماتیک در اتاق خواب و پذیرایی

 

الزامات خاص هر اتاق

اتاق خواب

ابتدا در مورد اتاق مورد علاقه بسیاری از ما یعنی اتاق خواب می خواهیم صحبت کنیم . این اتاق مکانی است که در آن باید احساس آرامش کنید و انرژی مورد نیاز خود را برای روزهای آتی تامین کنید . در برخی از موارد ممکن است وجود نور خورشید بگونه ای باشد که نتوانید استراحت کاملی داشته باشید ، در این حالت باید از پرده هایی استفاده کنید که بتواند میزان ورود این نور را به حداقل برساند مانند پرده های شید بلک اوت. این مراحل به تنهایی ممکن است برای یک خواب آرام و راحت کافی نباشد . ممکن است قبل از اینکه آلارم گوشیتان به صدا در بیاد نور آفتاب شما را بیدار کند ، پس بهتر نیست از پرده هایی استفاده کنید که قبل از طلوع آفتاب بسته شود و پنجره را بپوشاند . این کار با استفاده از پرده هوشمند امکان پذیر است . این پرده ها که می تواند با سایر سیستم های هوشمند منزل نیز هماهنگ شود می تواند زمان بیشتری شما را در رختخواب نگه دارد و باعث شود شما از خوابتان بیشتر لذت ببرید .

اتاق نشیمن

اینجا مکانی هست که کل اعضای خانواده و همچنین مهمان ها کنار هم جمع شده و از هم صحبتی یا تماشای تلویزیون لذت می برند . در این مکان باید نور به میزان کافی باشد ولی زمانهایی مانند تماشای تلویزیون باید این نور را به حداقل برسانید . در اینجا پرده های هوشمند می توانند به کمک شما بیایند ، و شما بدون ترک مبل راحت خود ، می توانید با لمس یک دکمه نور ورودی را تنظیم کنید . همچنین می توانید این پرده ها را با لامپ ها و روشنایی منزل خود هماهنگ کنید تا در کنار هم عمل کنند .

 

مزایای داشتن پرده های هوشمند

مزایا و فواید پرده های هوشمند تنها به راحتی و آسایش محدود نمیشود . این فناوری برخی از ویژگی ها و شرایط منحصر بفردی برای شما ایجاد میکند .

مزایای شید رول های برقی

نقش پرده هوشمند در تامین امنیت خانه

می توانید امنیت منزل خود را به کمک پرده های هوشمند بالاتر ببرید ، حتما میپرسید چگونه . وقتی در منزل نیستید میتوانید پرده ها را با چراغ هماهنگ نمایید بطوریکه هنگام روشن شدن چراغ پرده ها پایین بیاید و اینگونه به نظر برسد که افرادی در خانه هستند .

با پرده هوشمند در مصرف انرژی صرفه جویی کنید

اگر در منزل ترموستات هوشمند داشته باشید می توانید پرده ها را با این وسیله هماهنگ کنید ، مثلا هنگامی که در تابستان آفتاب زیاد باعث افزایش دما شود پرده شید رول های هوشمند می توانند خود به خود پایین آمده و مانع از ورود نور و گرما به داخل شود و دمای منزل متعادل باقی بماند و این یعنی کاهش مصرف انرژی .