انواع مدل های پرده داخل فریم پنجره و مزایای آنها
انواع مدل های پرده داخل فریم پنجره و مزایای آنها

تا بحال راجع به نصب پرده داخل فریم پنجره فکر کردین؟ به نظر شما چنین پرده ای چقدر می‌تواند در راحتی و آسایش شما کمک حالتان باشد. شاید به نظر شما مسئله پیش پا افتاده باشد، اما لطفا ادامه مقاله را مطالعه کنید تا به اهمیت این موضوع آگاه شوید.

با توجه به سالها تجربه در زمینه فروش انواع پرده های مدرن، موارد زیادی پیش آمده که مشتری بدون کارشناسی پرده‌ای را انتخاب کرده و بعدا پشیمان شده اند. مهمترین آنها عدم تناسب پرده انتخابی با پنجره منزل است.

به عنوان مثال مشتری علاقه مند به خرید نوع خاصی از پرده است و آن را بدون نظر کارشناسی خریداری می‌کند. این میل به خرید ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد که یکی از آنها تبلیغات جذاب اینترنتی است.

در بین این موارد بیشترین اتفاقی که بسیار برای ما و مشتریان ما پیش آمده، عدم انتخاب پرده ای مناسب است که بتواند که داخل فریم پنجره نصب شود. یعنی پرده قابلیت باز و بسته شدن با خود پنجره را داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم به حالت هایی بپردازیم که بهتر است پرده شما داخل چهارچوب پنجره نصب شود. در انتها نیز 3 مورد از مهمترین و پرکاربردترین این پرده ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

حالتی که بهتر است پرده داخل فریم پنجره نصب شود

3 حالتی که بهتر است پرده داخل فریم پنجره نصب شود

این 3 حالت که اینجا می‌خواهم مطرح کنم رایج ترین حالات ممکن است. حتی در برخی از این شرایط بحث انتخاب مطرح نیست و شما مجبورید از پرده های قابل نصب در داخل فریم پنجره استفاده کنید

حالت اول: شما از پنجره زیاد استفاده می‌کنید

دقت کردید، برخی از پنجره ها شاید ماه به ماه و یا حتی سال به سال هم باز نشوند. اما برخی دیگر ممکن است روزی چند بار و به دلایل مختلف باز و بسته شوند.

به عنوان مثال پنجره درب بالکن مهم ترین آنهاست. بسیاری از بالکن منزلشان زیاد استفاده می‌کنند. از انبار کردن مواد غذایی مثل ترشی و سرکه گرفته تا قرار دادن برخی وسایل و تجهیزات منزل مثل آب گرم کن و باربیکیو. در این حالت توصیه می‌شود حتما از پرده های قابل نصب داخل فریم پنجره استفاده شود.

حالت دوم: فاصله کم باز شو پنجره از سقف

این موارد بیشتر برای وقتی است که باز شو پنجره شما رو به داخل باشد. فرض کنید به طور مثال، شما از پرده ای قرار است استفاده کنید مثل پرده زبرا که دارای قاب 10 سانتی متری است. اگر این پرده را به سقف نصب کنید و فاصله باز شو تا سقف کمتر از 10 سانتی باشد، در این صورت دچار مشکل خواهید شد. در این حالت نیز بهتر است (یا شاید میشود گفت واجب است) که از پرده ای استفاده کنید که داخل فریم پنجره نصب شود.

پرده پلیسه داخل فریم پنجره

حالت سوم: خرید پنجره های نو و جدید

پنجره هایی که جدیدا وارد بازار شده‌اند به طور کلی با پنجره های قدیمی از نظر ظاهری متفاوت هستند. شاید در قدیم همه می‌خواستند پرده را به گونه ای انتخاب کنند که قاب و چهارچوب پنجره را کامل بپوشاند.

اما امروزه بسیاری از افراد هستند که وقتی وارد یک خانه نوساز می‌شوند و یا پنجره های خود را نو می‌کنند، آنقدر این پنجره ها زیبا هستند که ترجیح می‌دهند آن را کامل نپوشانند. در این حالت نیز نصب پرده داخل فریم پنجره برای مشتری پیشنهاد می‌گردد.

مزایای نصب پرده داخل فریم پنجره

نصب پرده در فریم می‌تواند همراه با مزایای بسیار زیادی باشد. در واقع همین مزایا و ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا روز به روز بر تعداد افرادی که متقاضی این نوع نصب هستند، افزوده شود. از جمله این مزایا می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

ظاهر زیبا

نصب پرده درون فریم پنجره می‌تواند ظاهری زیبا و منظم به پنجره ببخشد و با سبک دکوراسیون داخلی اتاق هماهنگ شود. انتخاب این مدل از پرده می‌تواند به طراحی کلی فضای شما کمک کند تا ظاهر دلنشین‌تر شود. نصب پرده داخل فریم پنجره به طراحی داخلی اتاق انسجام می‌بخشد.

زمانی که پرده درون فریم پنجره نصب می‌شود، با فریم پنجره به‌صورت مستقیم ارتباط دارد و حاصل این ارتباط، یک طراحی هماهنگ و جذاب است که به دلیل همخوانی با حاشیه پنجره، ظاهر زیبایی را به اتاق می‌بخشد. همچنین اگر طراحی فضای شما به‌گونه‌ای است که پنجره به زیبایی بیشتر کمک می‌کند، با نصب این نوع پرده‌ها، می‌توانید تمرکز بیشتری روی پنجره به وجود بیاورید.

حفاظت از پرده

اگر پرده را درون فریم پنجره نصب کنید، احتمال دست کشیده شدن به پرده کاهش می‌یابد. همچنین این مدل پرده می‌تواند از تماس پرده با عوامل خارجی مانند گردوغبار، آلاینده‌ها، حشرات و سایر موارد جلوگیری کند.

این عوامل ممکن است با قرار گرفتن درون بافت پرده آن را آلوده کنند و باعث وارد شدن آسیب شوند و شما مجبور به باز کردن و شستشوی مکرر آن‌ها شوید. با نصب پرده درون فریم پنجره تماس با عوامل خارجی کاهش می‌یابد و پرده در برابر آلودگی و آسیب‌های ناشی از آن محافظت می‌شود؛ در نتیجه طول عمر پرده بیشتر خواهد شد و نیاز به تعویض پرده کاهش می‌یابد.

پرده مینی شید داخل فریم پنجره

صرفه جویی در فضا

نصب پرده درون فریم معمولاً کمترین میزان فضای ممکن را در اتاق اشغال می‌کند. اگر اتاق شما متراژ کوچکی دارد و شما می‌خواهید فضای بیشتری برای دیگر کارها در دسترس داشته باشید، این نوع استفاده از پرده برای شما کاربردی خواهد بود.

زمانی که پرده بیرون فریم نصب می‌شود، بخشی از فضا به عرض پرده اضافه می‌شود؛ اما با نصب پرده درون فریم، فضای اضافی اطراف پنجره را مصرف نمی‌کنید و امکان بهره‌برداری بهینه از فضای داخلی را خواهید داشت. با خرید پرده های داخل فریم پنجره، می‌توانید احساس فضای بزرگ‌تری در اتاق خود داشته باشید. زمانی که پرده در داخل فریم پنجره قرار دارد، اتاق به طور طبیعی بزرگ‌تر و بازتر به نظر می‌رسد.

انعکاس نور

پرده‌ها می‌توانند نور را جذب و از انعکاس آن جلوگیری کنند. این باعث می‌شود تا نور کمتری از پنجره عبور کند و به داخل اتاق وارد شود؛ در نتیجه نور مستقیمی که به داخل اتاق وارد شده، کاهش می‌یابد و انعکاس آن نیز کمتر می‌شود.

زمانی که پرده داخل فریم پنجره نصب می‌شود، پرده به طور مستقیم با نور خورشید در تماس است و این  می‌تواند به توزیع بهتر نور در اتاق کمک کند و ظاهری روشن و زیبا به فضا ببخشد. همچنین با تنظیم پرده به طور مناسب، می‌توانید میزان نور مورد نظر خود را به داخل اتاق انتقال دهید و از انعکاس نور زیاد در فضا جلوگیری کنید.

جلوگیری از تداخل با سایر اجزای دکوراسیون

 با انتخاب پرده داخل فریم پنجره شما می‌توانید از فضاهای دیگری که برای دکوراسیون و تزیینات دیگر اتاق در نظر گرفته شده‌اند، استفاده کنید. این به شما امکان می‌دهد تا فضای داخلی را با انتخاب مبلمان، میز، وسایل تزیینی و سایر عناصر دکوراتیو تغییر دهید؛ درحالی‌که پرده همچنان در فریم پنجره جای می‌گیرد. نصب این مدل پرده به شما اجازه می‌دهد در طراحی داخلی اتاق انعطاف بیشتری داشته باشید.

معایت نصب پرده داخل فریم پنجره

بعد از اینکه با مزایای نصب پرده درون فریم پنجره آشنا شدید، در این قسمت قصد داریم شما را با محدودیت‌ها و معایب این نوع پرده هم آشنا کنیم. در زیر برخی از معایب نصب پرده درون فریم پنجره آورده شده‌اند:

  1. محدودیت در انتخاب پرده: نصب این محصولات ممکن است شما را در انتخاب پرده‌ها با محدودیت مواجه کند؛ زیرا برخی از پرده‌ها، به دلیل ضخامت یا سیستم نصب، مناسب برای این نوع نصب نیستند.
  2. محدودیت در حجم نور و دسترسی به پنجره: با نصب پرده درون فریم پنجره، ممکن است حجم نوری که از پنجره وارد اتاق می‌شود، کاهش یابد. همچنین امکان دسترسی به پنجره برای تمیزکاری و نگهداری هم ممکن است، محدود شود.
  3. محدودیت در تنظیم پرده: با نصب پرده داخل فریم پنجره، تنظیم پرده و کشیدن آن به طور کامل، ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. همچنین این احتمال وجود دارد که بسته شدن درست پرده و تنظیم آن چالش‌برانگیز باشد.

به‌هرحال این معایب نصب پرده درون فریم پنجره شامل همه پنجره‌ها نمی‌شود و به شرایط خاص طراحی نیز بستگی دارد. برای انتخاب درست، بهتر است با تأمین‌کننده پرده یا کارشناس داخلی مشورت کنید.

انواع پرده های قابل نصب در داخل فریم پنجره

نواع پرده های قابل نصب در داخل فریم پنجره

پرده های زیادی هستند که این خصوصیت را دارند و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما در اینجا می‌خواهیم 3 مورد از مهمترین آنها را که هم مدرن هستند و هم پرفروش به شما معرفی کنیم.

پرده مینی شید

اولین دسته، پرده مینی شید است. این پرده ها همانطور که از نامش مشخص است، همان پرده شید رول است با ظاهری کوچک تر. به طور کل پرده شید از یک لایه پارچه تشکیل شده که بالا و پایین می‌رود و در داخل قاب جمع می‌شود اما قاب آنها تقریبا بزرگ است. در صورتی که پرده مینی شید با توجه به قاب کوچکتری که دارند به راحتی بر روی فریم و چهارچوب پنجره نصب خواهد شد.

پرده پلیسه

پرده پلیسه را شاید بتوان پر استفاده ترین و پرفروش ترین نوع از این سبک پرده ها دانست. پرده پلیسه ساختار هفت و هشتی دارد و هم می‌توان آن را در حالت زنجیری مونتاژ نمود و هم در حالت دستی. در حالت دستی یعنی این که پرده با دست بالا و پایین می‌شود و دیگر زنجیر یا طنابی ندارد. این حالت دوم مناسب برای نصب داخل فریم پنجره است. به طوریکه کاملا داخل فریم نصب و کل فضای داخلی را می‌پوشاند.

پرده کرکره فلزی

کرکره های فلزی یا آلومینیومی به خاطر قاب ظریفی که دارند، از آن می‌توان داخل فریم نیز استفاده کرد. یعنی داخل چهارچوب نصب شده و به وسیله پنجره باز و بسته می‌شود. این پرده ها بسیار کاربردی و ظاهری زیبا دارند اما بیشتر از این مدل ها در ادارات و مکان های تجاری و اداری استفاده می‌شود.

پرده کرکره داخل فریم پنجره

کدام پنجره ها برای پرده های درون فریم مناسب نیستند؟

باوجوداینکه بسیاری از انواع پنجره‌ها برای نصب پرده داخل فریم مناسب هستند، بااین‌حال برخی پنجره‌ها ممکن است شرایط مناسب را نداشته باشند. در زیر، برخی از انواع پنجره‌هایی که به طور عمومی کمتر برای نصب پرده داخل فریم مناسب هستند را معرفی می‌کنیم:

  • پنجره‌هایی با محدودیت فضای داخلی

پنجره‌هایی که فضای داخلی محدودی دارند، ممکن است برای نصب پرده داخل قاب مناسب نباشند. در این صورت پرده ممکن است به‌صورت صحیح درون فریم قرار نگیرد و حرکت آزادی نداشته باشد. به‌عنوان‌مثال پنجره‌هایی که دارای پروفیل‌های برجسته روی فریم خود هستند، نمی‌توانند به طور مستقیم پرده داخل فریم را پذیرا باشند. این پروفیل‌ها مانع از صحیح نصب و حرکت پرده درون فریم می‌شوند.

  • پنجره‌هایی با ساختار خاص

برخی پنجره‌ها با ساختار‌های خاص مانند پنجره‌های شیب‌دار یا پنجره‌های گرد، نصب پرده داخل فریم را دشوار می‌کنند. در این موارد، نیاز به پرده‌های خاص و سفارشی دارید.

نتیجه گیری

به‌طورکلی برای خرید پرده داخل فریم پنجره، باید نوع پنجره و فریم آن را مورد بررسی قرار داد. با نصب پرده‌ها روی فریم پنجره، باز و بسته کردن پنجره برای شما راحت‌تر خواهد شد. اگر این نوع پرده‌ها را روی درب‌های پر رفت‌وآمد مانند درب تراس یا حیاط نصب کنید، دیگر نیازی نخواهید داشت که هر بار برای ورود به تراس با پرده‌ها سروکله بزنید.

خرید پرده مثل خرید سایر لوازم دکوراسیون لذت بخش است، اما مهمتر از آن، انتخاب پرده مناسب است. در نتیجه پیشنهاد می‌شود، قبل از انتخاب پرده حتما از نظر کارشناسی افراد خبره بهره مند شوید. این مشاوره باعث خواهد شد تا از وجود مشکلات بعد از خرید و احیانا خدای نکرده ضرر و زیان احتمالی جلوگیری کنید.


همچنین در بلاگ سروین دکور بخوانید:

چیدمان منزل براساس قانون فنگ شویی