پرده زبرا ارزانتر است یا پرده پارچه ای
کدام پرده ارزان تر است زبرا یا پارچه ای ؟

هنگامی که قصد تزیین یا بازسازی دکور منزل را دارید ، قسمت عمده و چشمگیر این تغییر مطمئنا پوشش برای پنجره ها می باشد . هنگام انتخاب پرده گزینه های زیادی مانند طرح ، نوع کاربرد ، رنگ و غیره حتما مد نظر شما قرار خواهد گرفت . اما شاید نکته مهمی که برای خیلی از مشتریان در اولویت انتخاب قرار دارد این است که کدام پرده ارزان تر تمام می شود ، پرده های پارچه ای یا پرده های مدرن مانند شید و زبرا ؟

مسلما فاکتور های زیادی هستند که در تعییت قیمت و به صرفه بودن هر نوع پرده تاثیر گذار هستند . در این مقاله می خواهیم این فاکتور ها را بررسی کرده و به صرفه ترین نوع انتخاب پرده را در هر شرایطی بررسی کنیم .

  • جنس پارچه

یکی از مواردی که می تواند به عنوان فاکتور مهمی برای پاسخ به سوال پرده زبرا ارزان تر است یا پرده پارچه ای بیان کرد جنس پارچه می باشد . به عنوان نمونه سه نوع پارچه پرکاربرد برای پرده های پارچه ای مخمل ، کتان و گونی باف هستند ( البته اجناس ارزان تر و یا بسیار لوکس تری هم در بازار موجود است ما در این قسمت حد متوسط پارچه را در نظر میگیریم نه خیلی ارزون و نه خیلی گرون ). به همین منظور اگر بخواهیم پرده زبرا را با پارچه مخمل مقایسه کنیم ، مثلا مخمل گرانتر تمام می شود اما پارچه هایی مثل کتان و گونی باف در شرایطی می تواند قیمت کمتری داشته باشد.

پرده پارچه ای ارزان تر ست یا پرده زبرا

  • اندازه پنجره

برای محاسبه قیمت ، اندازه پنجره نیز تاثیر زیادی دارد . خصوصیت هایی که پرده هایی نظیر زبرا و شید دارند این است که طبق اندازه سفارشی شما ساخته می شوند ، در نتیجه پنجره های کوچکتر با ارتفاع کمتر هزینه کمتری نسبت به پرده های قدی با ارتفاه بلند دارند . اما پرده های پارچه ای مانند پانچ و پلیسه به جهت اینکه دارای 2 عرض ثابت 150 سانت و 3 متر هستند ممکن است هنگام دوخت پارچه ، پرتی داشته باشد . پس جهت پاسخ به سوال پرده پارچه ای ارزان تر است یا پرده زبرا باید بگوییم که اگر پنجره شما کوچک است پرده های زبرا مقرون بصرفه تر هستند و اگر پنجره هایی با ارتفاع بلند دارید توصیه ما این است که از پرده های پارچه ای استفاده کنید.

  • میزان عبور نور

معمولا پارچه هایی که از موادی تشکیل شده اند که بلک اوت هستند و نور را عبور نمی دهند قیمت بالاتری دارند . پرده های زبرا ، پرده هایی هستندکه سایه روشن می شوند و قابلیت تنطیم نور را دارند . اکثر این پرده ها درست است که می تواند جلوی ورود نور را بگیرد اما به طور کامل این کار را انجام نمی دهد ( البته مدل های محدودی هستند که بلک اوت هستند و داخل را تاریک می کنند) . انتخاب پرده ارزان تر به نوع پارچه نیز بستگی دارد پس اگر پرده ای انتخاب کنیم مانند پارچه های مخمل که به طور کامل نور را بلاک کند و اجازه عبور نور را ندهد مسلما از پرده های زبرا گرونتر تمام می شود . اما اگر عبور نور برای شما مساله ای نداشته باشد و بخواهید پرده های نازک تر مانند حریر انتخاب کنید مسلما قیمت تمام شده کمتری خواهد داشت .

خرید پرده زبرا

  • میزان ذخیره انرژی

پرده های پارچه ای مانند مخمل و کتان به خاطر ماهیتی که دارند ، وقتی در جلوی پنجره نصب می شوند تا حدودی مانع جابجایی هوای سرد و گرم به داخل منزل می شوند ، پرده های پارچه ای این کار را بهتر از پرده های زبرا انجام می دهند و اگر هم قیمت بالاتری داشته باشند اما باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های برق و گاز می شود.

  • جایگزینی برای تعویض

یکی از مواردی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند که آیا پرده زبرا برای شما ارزان تر تمام می شود یا پرده پارچه ای ، در نظر گرفتن این نکته مهم است که اگر شما قصد اقامت در یک منزل جدید را داشته باشید ، آیا از پرده های قبلی در مکان جدید می توانید استفاده کنید و یا باید دوباره هزینه کنید و پرده بخرید . در هر دو مورد بسته به شرایط می توان از پرده قبلی استفاده کرد . برای پرده زبرا اگر پنجره جدید کوچکتر از پنجره قبلی باشد می توان پرده زبرا را کوچک کرد و در مکان جدید نصب نمود ولی اگر پنجره شما بزرگتر باشد دیگر پرده قبلی بکار شما نمی آید و باید پرده جدید بخرید.

در مورد پرده های پارچه ای نیز اگر پرده هایی که انتخاب می کنید آماده و اندازه استاندارد باشد می توانید در منزل جدید نیز استفاده کنید البته شاید نیاز به خیاطی و کوتاه کردن داشته باشد .