چگونه با استفاده از پرده طراحی خانه را شگفت انگیز کنیم؟
چگونه با استفاده از پرده طراحی خانه را شگفت انگیز کنیم؟

استفاده از پرده برای برجسته ساختن دیزاین محل زندگی یا کار

پرده‌هایی شیک و زیبا، قدرت این را دارند که به طورکامل ظاهر و حس هر اتاقی را تغییر دهند. با استفاده از پرده‌ها یا پنجره پوش‌ها به طریقی درست، می‌توانید دکوراسیون منزل‌تان را بهبود بخشیده و کاری کنید تا اتاق‌ها خاص بنظر برسند. در ادامه ما چند راهکاری که با بهره بردن از آن‌ها می‌توانید به درستی از پنجره پوش‌ها استفاده کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

نکاتی مفید در انتخاب پنجره پوش‌هایی شیک و زیبا

وقتی نوبت به انتخاب پنجره پوشی که می‌تواند دیزاین منزل شما را برجسته سازد می‌رسد، انتخاب‌های زیادی پیش رویتان قرار دارد. حال چه به دنبال پنجره پوش برای یک پذیرایی بزرگ بگردید یا اتاق خوابی کوچک.

  • پرده‌های پارچه‌ای سوئدی، رولر و رومی معمولا یک انتخاب همه کاره برای اکثر اتاق‌ها هستند.
  • یک انتخاب بسیار کاربردی برای حمام‌ها و آشپزخانه‌ها هم رولر بلانید‌ها هستند. از آنجایی که این پرده‌ها پوششی محافظتی دارند، به طور کلی برای اکثر محیط‌ها انتخابی درست به شمار می‌آیند.
  • بلایند‌ها یا پرده‌های سوئدی ظاهری آرامش بخش دارند، با این حال اگر زیاد بخواهید باز و بسته‌شان کنید، بستن‌شان می‌تواند کمی دشوار باشد. به هر طریق، ساخت آن‌ها با استفاده از پانل‌های پارچه‌ای 2 طرفه آسان است. به علاوه، می‌توانید برای هر طرف از یک دیزاین استفاده کرده یا برای هر طرف چاپ متفاوتی داشته باشید.
  • شاتر‌ها و پرده‌های ونیزی بیشتر کارآمد هستند تا جذاب، و علاوه بر این آن‌‎ها کنترل بهتری بر میزان نوری که می‌خواهید به داخل بیاید به شما می‌دهند. اگر اتاق‌هایی با استفاده‌های گوناگون وجود دارد، پس بهتر است که پرده‌ها و بلانید‌ها را با هم جفت کنید تا پنجره پوش‌هایی منعطف که مناسب روز و شب هستند داشته باشید.
  • پرده‌هایی که پوشش سیاه و مسدود کننده‌ی نور دارند برای اتاق خواب‌ها ایده آل‌تر هستند، مخصوصا وقتی که جوری ساخته شده‌اند که کامل قاب پنجره را پوشانده و با پرده‌ها هم جفت باشند.

علاوه بر این وقتی بلانید‌هایی استفاده می‌کنید که جنس و استایل مشابهی دارند، ظاهری آراسته‌تر و یک پارچه‌تر به اتاقی که چند پنجره دارد می‌دهید.

چطور پرده پوش‌های مختلف را به درستی استفاده کنیم؟

دراپه‌ها و پرده‌ها

دراپه‌ها و پرده‌ها می‌توانند تابش خورشید را مسدود کرده و همینطور حریم خصوصی‌ای بهتر برای‌تان به ارمغان بیاورند. به علاوه آن‌ها می‌توانند حس و حال اتاق را هم بهتر کنند. اگر می‌خواهید چیزی انتخاب کنید که ظاهری رمانتیک داشته باشد و در عین حال اجازه‌ی ورود نسیم را داده و به اندازه‌ی کافی جلوی تابش نور خورشید را بگیرد، گزینه‌های مختلفی پیش رویتان قرار دارد. پس در نتیجه قبل از انتخاب نوع پرده مثلا پرده زبرا یا پرده پانچ و… ابتدا جنس آن را مشخص کنید.

با این حال، قبل از خرید پرده باید به عملکردی که ارائه خواهند داد فکر کنید. به عنوان مثال اگر نور زیاد به داخل می‌آید یا مبلغ قبض‌های مختلف‌تان زیاد می‌آید، پس بهتر است پرده‌هایی انتخاب کنید که در حل این مشکلات به شما کمک می‌کنند. در چنین شرایطی بهتر است به جای پرده‌های حریری، به دنبال پرده‌های کلفت و آستر دار باشید. از سوی دیگر اگر پرده را برای اتاق غذا خوری یا نشیمن می‌خواهید، پس بهتر است که از ابریشم یا مخمل برای پرده‌ها استفاده کنید.

به همین ترتیب اگر پرده را برای منزلی که در آن کودک یا حیوان خانگی دارید می‌خواهید، پرده‌های ریون یا کتانی که به آسانی شسته می‌شوند گزینه‌های بهتری خواهند بود. مهم‌تر از همه اینکه وقتی انتخابی می‌کنید، باید به تمام موارد از جمله نوع سخت افزاری که برای نصب پرده احتیاج دارید، پارچه و رنگ‌ها و همین طور اندازه و شکل پنجره توجه داشته باشید.

پانل‌ها

این پنجره پوش‌ها مناسب اتاق خواب، اتاق غذا خوری و پذیرایی هستند. علاوه بر این وقتی در‌های فرانسوی یا شیشه‌ای یا پنجره‌های بزرگ دارید هم این‌ها انتخاب مناسبی به شمار می‌روند. یک نکته‌ی خوب دیگر این است که وقتی نصب شوند، باعث می‌شوند اتاق بزرگ‌تر و جا‌دار‌تر بنظر برسد. همچین پانل‌ها در تمام طرح‌ها و رنگ‌هایی که تصورش را بکنید وجود دارند.

نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که که با انتخاب یک چوب یا میله‌ی تزئینی برای آن‌ها می‌توانید ظاهری جذاب به اتاق‌تان ببخشید. اما هنگام انتخاب فلز آلات باید حس و حال اتاقی که می‌خواهید پانل‌ها را در آن نصب کنید هم مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال چوب پرده‌ی سنگین‌تر ظاهری رسمی‌تر و چوب پرده‌ای سبک‌تر ظاهری خودمانی‌تر به اتاق می‌دهد. علاوه بر این اگر پرده‌هایی که تهیه می‌کنید شلوغ هستند، باید چوب پرده‌های ساده‌تر انتخاب کنید تا پنجره‌ها نا‌مرتب بنظر نرسند.

حریر‌ها

حریر‌ها سبک و چشم نواز و در عین حال چند منظوره هستند. یک نکته‌ی مثبت در مورد آن‌ها این است که می‌توانید از حریر‌ها به تنهایی یا با پرده‌های دیگر استفاده کنید. اگر زیر پرده‌ها یا دراپه‌های سنگین‌تر از حریر استفاده می‌کنید، از انعطاف پذیری بیشتر و حریم خصوصی و نور خورشید قابل کنترل‌تر بهره خواهید برد. با بستن دراپه‌ها به حریم خصوصی کامل دست پیدا می‌کنید و اگر دراپه‌ها را باز و حریر را ببندید، اجازه می‌دهید مقدار مناسبی از نور خورشید بدون اینکه آزار دهنده باشد وارد اتاق شود.

راهکار‌هایی کارآمد در مورد انتخاب پنجره پوش‌های شیک و زیبا برای پنجره‌های بزرگ

استفاده از کرکره‌های سبک

از آنجایی که پنجره پوش‌های پنجره‌های بزرگ ممکن است خیلی سنگین وزن تمام شوند، باید انتخابی درست و عاقلانه انجام دهید. هدف‌تان باید اجتناب از بلانید‌های خیلی سنگین و به جای آن انتخاب شیشه‌ها یا کرکره‌های سبک و چند منظوره باشد. به عنوان مثال پرده کرکره‌ها یا شید‌های سلولی می‌توانند به نرمی نور ورودی به داخل را مسدود کرده و با به دام انداختن سرما و گرما در سلول‌هایشان عایقی عالی باشند. به علاوه آن‌ها طراحی‌ای سبک داشته که این یعنی لازم نیست خیلی در تنظیم و کار کردن با آن‌ها سر و کله بزنید.

ساختار بصری درست را ایجاد کنید

یک پنجره پوش مناسب به شما کمک می‌کند که ساختار بصری درست را برای اتاق‌هایتان ایجاد کنید و با در نظر داشتن پنجره‌های بزرگ، می‌توانید به شیوه‌ای مناسب همه چیز را با هم در آمیزید. اگر طراحی اتاق خنثی است، پس با درست دکور کردن این پنجره‌ها می‌توانید رنگ‌هایی زنده و پر جنب و جوش را به اتاق اضافه کرده و محیط را کاملا تغییر دهید. برای انجام این کار لازم است که سایه‌ها و طرح‌های مختلف را با هم میکس کرده تا بخش‌های مختلفی که هر کدام یکدیگر را تکمیل می‌کنند ایجاد کنید. با این کار می‌توانید یک پنجره‌ی بزرگ را از آزار دهنده بودن و بی مصرف بودن نجات دهید.

برای بهتر کردن دکوراسیون اتاق‌ها و بهبود استایل‌شان، گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. با انتخاب پنجره پوش‌های مناسب که با دکوراسیون منزل‌تان هم هم خوانی دارند می‌توانید جذابیت بصری آن را بالا برده و آن‌ها را خاص جلوه بدهید.

ایده هایی برای تزیین آپارتمان های کوچک