با چند روش ساده یک دکوراسیون پذیرایی مدرن ایجاد کنیم
با چند روش ساده یک دکوراسیون پذیرایی مدرن ایجاد کنیم

با پیشرفت تکنولوژی و رو آوردن مردم به زندگی شهری، کم کم دکوراسیون های کلاسیک نیز دارند جای خود را به نوع مدرن آن میدهند. این تغییرات را می‌توان در تمام نقاط منزل از آشپزخانه گرفته تا ایجاد یک دکوراسیون پذیرایی مدرن مشاهده نمود.

به جرات میتوان گفت سالن پذیرایی مهمترین قسمت در خانه شماست. بعد از یک روز کاری طولانی می‌توانید در آنجا نشسته، چای و قهوه بنوشید و استراحت کنید. به مهمانها خوش آمد گفته، دور هم جمع شوید و فیلم و سریال مورد علاقه خود را ببینید. به همین دلیل است که سالن پذیرایی شما اهمیت بالایی دارد و باید به گونه ای آن را تزئین کنید که علاوه بر مهمانها، خودتان نیز از بودن در این مکان لذت ببرید.

همان‌طور که می‌دانید دکوراسیون پذیرایی یکی از مسائلی بوده که ممکن است ذهن تمام افراد را به خود درگیر کرده باشد. روش‌های مختلفی برای دکور کردن اتاق پذیرایی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به دکوراسیون کلاسیک، مدرن و… اشاره کرد. دکوراسیون پذیرایی مدرن از جمله روش‌های چیدمان اتاق‌های پذیرایی است. برای چیدمان اتاق پذیرایی به روش مدرن باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. از جمله این نکات می‌توان به انتخاب درست رنگ مبلمان، کف‌پوش‌ها و… اشاره کرد.

اما باید دقت داشته باشید که اگر هدفتان در طراحی و تزئین دکوراسیون این است که یک پذیرایی مدرن داشته باشید، باید بهتان بگویم که هیچ راه و روش واحد و قطعی وجود ندارد. هر شخصی سلیقه خاص خود را دارد، بنابراین مبلمان و سایر لوازم دکوراسیون خود را با توجه به آن انتخاب می‌کند. اما می‌توان با رعایت چند اصل ساده و کوچک، بهترین و اصولی ترین چیدمان را داشته باشید.

این مکان قلب منزل شماست و داشتن یک پذیرایی مدرن، به شما اجازه می‌دهد که خود را به عنوان یک طراح بشناسید و از این مکان لذت ببرید. همچنین باعث می‌شود سایر مناطق و اتاق های منزل را با خیال راحت تری چیدمان و تزئین کنید. اگر تازه کار هستید و تا حالا خودتان دستی به سر و گوش منزل نکشیده اید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را تا انتها بخوانید. پیشنهاد ها و نکات ریز، ساده اما مهمی دارد که می‌توانید از آنها نهایت استفاده را بکنید.

پرده پانچ و پلیسه در پذیرایی

با توجه به فضا و اندازه های موجود خود برنامه ریزی کنید

قبل از اینکه بخواهید ایده ها و طرح های خودتان را به منظور ایجاد یک دکوراسیون مدرن برای پذیرایی اجرا کنید باید یک چیز را در نظر بگیرید: اندازه گیری و شناخت فضاهای موجود. سعی کنید این اندازه گیری را برای تمامی مناطق و گوشه و کنارها لحاظ کنید. برای خرید پرده، انتخاب فرش مناسب برای کف سالن پذیرایی و حتی مبلمان متناسب با فضای موجود. یک توصیه مهمی که می‌توانم به شما بکنم این است که، قبل از خرید حتما نقشه و اندازه های خود را بر روی کاغذ ترسیم و با خود به بازار ببرید.

 بهترین رنگ برای دکوراسیون اتاق پذیرایی مدرن

برای داشتن پذیرای مدرن در ابتدا باید تم کلی فضا را مشخص کنید. بهتر است برای دیوارهای اتاق پذیرایی از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به رنگ سفید، مشکی، طوسی و… اشاره کرد. دقت داشته باشید که تمام قسمت‌های اتاق پذیرایی را به صورت یک دست رنگ بزنید. برای این کار باید قسمت‌های حاشیه دیوار، شومینه، دور آینه و… را تماماً یک رنگ کنید.

شما می‌توانید از رنگ‌های شاد نیز برای دیوارهای اتاق پذیرایی استفاده کنید. برخی از رنگ‌ها امروزه به شدت ترند هستند که از جمله آن می‌توان به رنگ سبز، سرمه‌ای، آبی و… اشاره کرد؛ بنابراین می‌توان گفت دست شما برای رنگ‌آمیزی دیوارها کاملاً باز است و می‌توانید طبق سلیقه‌تان دیوارهای اتاق پذیرایی را رنگ کنید.

 بهترین رنگ برای دکوراسیون اتاق پذیرایی مدرن

سبک و استایل مورد علاقه خود را بشناسید

بعد از اندازه گیری و دانستن فضایی که برای دکور و چیدمان نیاز دارید، حالا باید به دنبال وسایلی بگردید که با حس و حال شما مطابقت داشته باشد. می‌توانید با چند پرسش ساده از خودتان شروع کنید. آیا می‌خواهم وسایلم را از بین رنگ های خنثی انتخاب کنم یا رنگ هایی با تناژ رنگی بالا؟ آیا انتخاب من آویزهای روشنایی بزرگ و تابلوهای هنری رنگی خواهد بود یا اینکه دوست دارم در مینیمال ترین حالت ممکن پذیرایی خود را تزئین کنم؟ و چندین مورد دیگر مشابه. دانستن سبک و سلیقه خود در ابتدا می‌تواند کمک شایانی به ایجاد یک دکوراسیون مدرن برای پذیرایی شما کند.

یکی از بهترین کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که دکور خود را حول گرانترین قلم (که معمولا مبلمان است) بسازید. انتخاب یک مبلمان زیبا و متناسب با فضای شما می‌تواند تا 70 درصد نیازهای طراحی شما را برآورده سازد. برای انتخاب نوع مبلمان دستتان باز است، میتوانید از مبل های L شکل استفاده کنید و یا کاناپه های راحتی. اما نکته ای که بهتر است رعایت شود این است که اگر مبلمان شما دارای طرح و رنگ زیاد بود، بهتر است اکسسوری ها و لوازم جانبی مبلمان خود را ساده انتخاب کنید و برعکس.


همچنین در بلاگ سروین دکور بخوانید: نکات مهم در انتخاب پرده پذیرایی


کرکره چوبی و فلزی در سالن پذیرایی

انتخاب بهترین نوع فرش و مبلمان برای اتاق پذیرایی

همچنین انتخاب فرش مناسب در دکوراسیون پذیرایی مدرن بسیار مهم است. سعی کنید از فرش‌های مدرن که بسیار ساده هستند برای این اتاق استفاده کنید. دقت داشته باشید که فرش شما باید با رنگ دیوار و مبلمان شما همخوانی داشته باشد. مسئله بعدی انتخاب مبلمان برای اتاق پذیرایی است. سعی کنید مبل‌های ساده و یک دست را برای این اتاق خریداری کنید. به هیچ عنوان از مبلمان کلاسیک و سلطنتی برای دکوراسیون مدرن استفاده نکنید.

سعی کنید مبلمانی را انتخاب کنید که در طیف رنگی اتاق پذیرایی باشد. اگر دیوارهای اتاق پذیرایی شما به رنگ مشکی است بهتر بوده از مبلمانی با رنگ طوسی، شیری یا سرمه‌ای استفاده کنید. همچنین برای از سادگی درآمدن فضا می‌توانید از آینه‌های دکوراتیو روی دیوارها بهره ببرید و فضایی جذاب و دل‌نشین داشته باشید.

پرده ها و پوشش های پنجره ای مدرن

منازل مدرن سزاوار و شایسته بروزترین پرده های موجود در بازار هستند. زندگی های امروزی اغلب سریع، پر از شلوغی و سر و صدا هستند. انتخاب یک پرده مناسب می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات زندگی شهری ما را بر طرف کند.

یکی از مهمترین مواردی که لازمه داشتن یک پذیرایی مدرن است، انتخاب پرده مناسب خواهد بود. طیف گسترده ای از انواع پرده برای نصب در پذیرایی شما در بازار وجود دارد. بهتر است آن مدلی را انتخاب کنید که با حس و حال و روحیات شما سازگاری داشته باشد. اگر علاقه مند به سبک های سنتی هستید، پرده کرکره چوبی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر به پرده های جدید علاقه دارید، مدل هایی مثل پرده زبرا و انواع شید رول انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. یادتان باشد شما در حال طراحی یک پذیرایی مدرن هستید، در نتیجه پرده های کلاسیک و قدیمی جایی در انتخاب شما نخواهند داشت.

پرده ها و پوشش های پنجره ای مدرن

از نور ورودی به مقدار بهینه استفاده کنید

یکی از ویژگی هایی که برای یک دکوراسیون مدرن پذیرایی دست کم گرفته شده و در برخی موارد حتی به آن اهمیت داده نمی‌شود، وجود مقدار متعادل نور در یک فضای مشخص است. فرض کنید می‌خواهید از مهمانهای خود پذیرایی کنید. مطمئنا قرار گرفتن در یک سالن پذیرایی تاریک و کم نور تا حدود زیادی برای مهمان شما و حتی خود شما ناخوشایند خواهد بود. همچنین هنگامی که می‌خواهید تلویزیون تماشا کنید، وجود نور زیاد و بیش از حد مانع لذت بردن از تماشای فیلم خواهد شد. بنابر این باید راهی پیدا کنید که تعادل را در نور ورودی خود ایجاد کنید.

هنگام شب با استفاده از لامپ ها و انواع آویزهای روشنایی، می‌توانید نور منزل را کنترل کنید. اما در طور روز که از نعمت نور طبیعی خورشید بهره مند هستید، این پرده ها هستند که کار تنظیم نور ورودی شما را انجام می‌دهند.

برای تنظیم نور می‌توانید از پرده‌هایی استفاده کنید که حالت حریری دارند. این پرده‌ها جلوی نور خورشید را نمی‌گیرند و باعث ایجاد فضایی روشن‌تر در اتاق شما می‌شوند. همچنین می‌توانید از مدل‌های دیگر پرده نیز برای داشتن نور طبیعی استفاده کنید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

پرده شید ساده و برقی برای یک دکوراسیون پذیرایی مدرن

پرده هوشمند برای یک دکوراسیون مدرن پذیرایی

امروزه مدرن شدن و پیشرفت کردن را در تمام وسایل منزل می‌توان پیدا کرد، از جمله پرده ها. پرده های برقی و یا پرده های هوشمند برای این طراحی شده اند که شما حداکثر راحتی به خصوص در سالن پذیرایی را داشته باشید. این پرده ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. از پرده شید گرفته تا مدل های مختلف پرده زبرا که قابلیت سایه روشن شدن را نیز دارند.

پرده برقی این توانایی را دارد که بهترین و موثرترین میزان کنترل نور ورودی را داشته باشند. دیگر حتی شما مجبور نیستید برای تنظیم نور، صندلی خود را ترک کنید. به سادگی با یک دکمه که بر روی ریموت قرار دارد و یا حتی با وصل شدن به سیستم هوشمند منزل و با موبایل خود این تنظیم نور را انجام دهید.

تنظیم نور با استفاده از لامپ‌ها و لوسترها در اتاق پذیرایی

دقت داشته باشید که انتخاب لوسترها و لامپ‌های مناسب برای این اتاق نیز بسیار مهم است. شما می‌توانید از لامپ‌های ال‌ای‌دی در سراسر اتاق پذیرایی خود استفاده کنید و نوری ملایم داشته باشید. علاوه‌برآن لوسترهایی با طراحی مینیمال و مدرن نیز برای این فضا مناسب هستند. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از لوسترهای نگین‌دار و بسیار بزرگ برای  دکوراسیون پذیرایی مدرن استفاده نکنید.

علاوه بر این می‌توانید تعدادی آباژور نیز در این اتاق قرار دهید و با روشن کردن آن‌ها فضایی دل‌نشین و زیبا را در محیط خانه خود ایجاد کنید. بهتر است سعی کنید در استفاده از لامپ‌ها تعادل را رعایت کنید. برای دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی بهتر است لامپ‌هایی با نور زرد یا سفید را انتخاب کنید. این مسئله به این دلیل است که رنگ‌های فانتزی ممکن است فضای شما را از سادگی درآورند و نمای جذابی به آن ندهند.

اکسسوری‌های قابل‌استفاده در اتاق پذیرایی

اکسسوری‌ها در ایجاد یک پذیرایی معجزه می‌کنند. سعی کنید از یک تا چند اکسسوری برای دکوراسیون اتاق پذیرایی خود استفاده کنید. شما می‌توانید تابلوهای نقاشی مناسب با تم کلی اتاق پذیرایی را روی دیوار این اتاق نصب کنید. بهتر است از چند تابلو در کنار هم بهره ببرید تا اتاق پذیرایی شما تم مدرن خود را حفظ کند. علاوه بر این استفاده از تعدادی مجسمه در گوشه و کنار اتاق پذیرایی می‌تواند بسیار چشم‌نواز باشد. البته بهتر است در استفاده از اکسسوری‌ها میانه‌رو باشید و به هیچ عنوان از تعداد زیادی تابلو و مجسمه در فضای کوچک اتاق استفاده نکنید.

سالن پذیرایی خود را شخصی و اختصاصی کنید

سالن پذیرایی خود را شخصی و اختصاصی کنید

همیشه که مهمان در منزل شما نیست. در پایان روز سالن پذیرایی برای شماست و این شما هستید که باید در آن احساس آرامش کنید. تمام وسایل از جمله مبلمان، پرده ها، میز تلویزیون برای لذت بردن از محیط منزل به وجود آمده اند. پس سعی کنید علاوه بر اهمیت دادن به داشتن یک دکوراسیون مدرن برای پذیرایی، به راحتی و آسایش خود نیز فکر کنید.

میتوانید موارد زیر را انجام دهید:

  • استفاده از کوسن ها برای راحتی و لم دادن شما هنگام تماشای تلویزیون یا مطالعه
  • نصب قاب عکس و یا سایر آثار هنری که به آن علاقه دارید
  • قرار دادن چند جلد رمان مورد علاقتان در یک کتابخانه کوچک
  • استفاده از گلدان ها و گل و گیاه سر زنده برای طراوت و شادابی سالن پذیرایی

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با دکوراسیون پذیرایی مدرن آشنا کنیم. برای داشتن یک دکوراسیون مدرن در این اتاق بهتر است از دیوارها شروع کنید. سعی داشته باشید رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی، طوسی و… را برای دیوار انتخاب کنید. همچنین بهتر است پرده، فرش و مبلمان این اتاق را نیز بر اساس تم کلی اتاق انتخاب کنید. همچنین از آباژورها، لوسترها و لامپ‌های ال‌ای‌دی برای نورپردازی اتاق پذیرایی خود استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت سروین دکور جهت خرید انواع پرده برای پذیرایی مدرن خود استفاده کنید. کارشناسان این مجموعه آمادگی هر گونه مشاوره در این زمینه را دارا هستند.

مطالب مرتبط:

ست کردن پارکت لمینیت با مبلمان منزل

بهترین رنگ برای ترکیب با رنگ قهوه ای در سالن پذیرایی