حداکثر عرض پرده های مدرن مثل شید و زبرا چقدر است؟
حداکثر عرض پرده های مدرن مثل شید و زبرا چقدر است؟

بعد از چند سال تصمیم میگیری پرده آشپزخانه را عوض کنی. پنجره آشپزخانه بزرگه و از 3 لت شیشه تشکیل شده. کل پنجره حدود 3 متر عرض داره. پرده قبلی یک تور سرتاسری بود، که کل پنجره را پوشش می‌داد. حالا میخوای از پرده های مدرن مثل زبرا و شید استفاده کنی، اما در تبلیغات اینترنتی شنیدی که حداکثر عرض پرده های مدرن محدوده و مثل پرده های پارچه ای و توری نیست. خوب حالا باید چکار کنی و از کجا این اندازه ها را پیدا کنی؟

پرده های مدرن مثل انواع پرده های شید و زبرا و کرکره ها فواید زیادی دارند مخصوصا برای آشپزخانه و اتاق خواب در منازل مسکونی. اما نکته ای که باید توجه کرد این است که حداکثر عرض در این مدل پرده ها یک مقدار مشخصیه و اگر پنجره شما بیشتر از آن باشد باید پرده را حتما به صورت دو یا چند تکه استفاده کنید.

حداکثر عرض پرده چقدر است؟

این مقدار در پرده های مختلف متفاوت است. در ادامه این نوشته به بررسی حداکثر عرض پرده ها به صورت تک به تک در مدل های مختلف اشاره می‌کنم:

پرده شید کودک طرح میکی موس

پرده زبرا

پرده زبرا مدل های مختلفی دارد. از ساده گرفته تا گلدوزی، طرحدار و چاپی. به طور متوسط حداکثر عرض پرده زبرا حدود 280 سانتی متر است. یعنی اگر عرض پنجره های شما بیشتر از این مقدار باشد باید نوع پرده را عوض کنید و یا اینکه پرده را دو یا چند تکه سفارش دهید.

البته این اندازه ها تقریبی هستند و استثنا نیز دارند. به طور مثال در برخی از برند ها، عرض پرده های زبرا بخصوص نوع ساده و طرح چوب آن که بیشتر برای محیط های اداری استفاده می‌شود از 280 سانتی متر بیشتر است حدودا 3 متر. پس قبل از سفارش حتما این عدد را از فروشنده بپرسید.

همچنین در بلاگ سروین دکور بخوانید: 7 نشانه که بیانگر زمان تعویض پرده و یا قطعات آن هستند!

پرده شید رول

حداکثر عرض پرده شید رول تقریبا مانند پرده زبراست. یعنی همان 280 سانتی متر. اما این پرده ها نیز استثنا دارند. نوع ساده برخی برند ها تا 3 متر جواب می‌دهد. برعکس پارچه های دیگری هم هستند که عرض آنها از این عدد کمتر است و حتی به حدود 2حداکثر  متر می‌رسد.

پرده های شب و روز یا دو مکانیزم

پرده های شب و روز به دلیل اینکه از 2 لایه پارچه (یک لایه تور و یک لایه شید ساده) تشکیل شده به پرده های دومکانیزم هم معروف هستند. به همین دلیل حداکثر عرض پرده شب و روز هم دقیقا همانند پرده شید هستند. اما نکته ای که در اینجا باید حتما رعایت کنید این است که اگر پرده های شما عریض است، هم باید لایه شید رویی بتواند پنجره شما را بپوشاند و هم لایه شید زیری. البته این نکته ای است که فروشنده ها بیشتر هنگام فروش باید به آن توجه کنند.

پرده کرکره

پرده های کرکره دو نوع دارد، کرکره فلزی و کرکره چوبی. حداکثر عرض انتخابی در این نوع پرده متفاوت است. در پرده های فلزی یا آلومینیومی تیغه ها نهایت می‌تواند تا 220 سانتی متر را پوشش دهد. البته برند های مختلف متفاوت هستند و حدود چند سانتی متر بالا و پایین ولی میانگین 220 سانتی متر است.

اما پرده کرکره چوبی به جهت اینکه از تیغه های سنگین تری تشکیل شده، معمولا حداکثر عرض 2 متر را پوشش می‌دهد. ممکن است برخی برنده ها تیغه هایی بیشتر از 2 متر هم داشته باشند اما به جهت سنگینی و اینکه ممکن است این تیغه ها دفرمه شوند بیشتر از 2 متر نباید ساخته شود.

پرده کرکره چوبی 5 سانت نوار پهن قهوه ای

پرده پانچ

پرده پانچ ترکیبی از پرده های کلاسیک قدیمی و پرده های مدرن است. و به جهت اینکه از همان میل پرده های قدیمی استفاده می‌شود، محدودیت زیادی برای عرض ندارد. حداکثر عرض میل پرده پانچ حدود 6 متر است. به همین دلیل میتوانید تا 6 متر عرض را به وسیله تعداد مشخصی پرده های پانچ بپوشانید.

پرده ورتیکال

پرده های ورتیکال نسل جدید پرده های مدرن و به صورت عمودی هستند. اگر بخواهیم یک مزیت بزرگ این پرده را نام ببریم، میشه گفت چیزی به اسم محدودیت عرض ندارند. حداکثر عرض ریل پرده ورتیکال 5 الی 6 متر است اما اگر پنجره شما عریض تر باشد، می‌توانید از 2 عدد ریل با جهت های مختلف کنار هم استفاده کنید. یعنی دو عدد پرده با باز شو های مخالف هم.

در 6 مدل پرده ای که معرفی کردیم، متوجه شدید که برخی از آنها محدودیت عرض دارند و برخی دیگر ندارند. اما اصلا نباید نگران باشید. به طور مثال اگر پنجره شما بیشتر از 3 متر عرض دار به راحتی می‌توانید از 2 یا چند عدد پرده زبرا یا شید استفاده کنید. در این حالت هم کل پنجره شما پوشش داده می‌شود و هم پرده های شما سبک تر خواهد بود. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد انواع پرده های مدرن با کارشناسان ما تماس بگیرید.