چند وقت یکبار و کی باید پرده های اتاق را عوض کنیم
چه موقع باید پرده ها را تعویض کنیم

صرف نظر از پوشش پنجره ، پرده ها نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارند. بسیار مهم است که بدانیم چند وقت یکبار و کی باید پرده ها را عوض کنیم و یا برای اینکه جذاب باشد آنها را همواره تمیز و در شرایط مطلوب قرار دهیم . بیشتر اوقات جارو برقی یا بخارشو می تواند گرد و غبار یا لکه های کوچک را از بین ببرد ، اما در نهایت بعد از مدتی شما آنها را تعویض خواهید کرد زیرا دیگر ظاهر زیبایی ندارند و یا شما با پرده های جدیدی که در بازار هستند آشنا شده و می خواهید جایگزین مدل های قدیمی خود کنید . در کل جهت تعویض پرده ها سه قانون کلی وجود دارد:

با شروع فصل سرد و گرم بهتر است پرده های خود را تعویض کنید

وقتی پاییز و زمستان فرا می رسد ، بهتر است از پرده هایی که متناسب فصول سرد سال است استفاده کنید . این پرده ها معمولا از پارچه های ضخیم تر مانند مخمل یا پلی استر آستر دار ساخته می شوند . علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از ورود سرما می کنند ، نور و سر و صدای ورودی را نیز کاهش می دهند .

با شروع فصل بهار و تابستان شما می توانید پرده های خود را به پارچه های نازک تر مثل حریر تغییر دهید . فقط حواستان باشد حریر تنها ممکن است دید به داخل در شب ایجاد کند پس در تعویض پرده ها دقت کنید.

تا اینجا مشخص شد یکی از پاسخ های سوال هر چند وقت یکبار و کی باید پرده ها را عوض کنیم تغییر فصل سرما و گرما است اما شما نیاز نیست که برای هر فصل یک پرده جدید خریداری کنید و می توانید به طور مثال پرده ای که برای زمستان پارسال خریداری کردید امسال نیز از همان استفاده کنید.

بیشتر بدانید : نکات مهم در انتخاب پرده برای فصل تابستان

متاسب بودن پرده با فضا و پنجره

پرده ها چه باعث جلوگیری از ورود سرما شوند و چه باعث عبور نسیم خنک ، فراتر از یک پارچه عمل کرده و باعث زیبایی هر چه بیشتر منزل شما می گردد . بسته به نیاز شما و خانوادتان ، انتخاب پرده سهم زیادی در ایجاد یک فضای دنج و زیبا در تمام اتاق های شما دارد.

در مورد انتخاب آنها یکسری ملاحظات در تعویض پرده وجود دارد زیرا همه پارچه ها یکسان نیستند . به طور مثال برخی از پارچه ها ضد حساسیت هستند و بهتر است در اتاق کودکان استفاده شوند و یا برخی اشتعال زا هستند و مناسب آشپزخانه نمی باشند و یا اگر در مکانهای شلوغ زندگی می کنید بهتر است از پرده هایی با پارچه های قابل شستشو استفاده کنید .

اگر می خواهید بدانید کی باید پرده ها منزل را عوض کنیم به شما پیشنهاد می شود از طریق مشاوره با کارشناسان خبره پرده های سفارشی و متناسب با پنجره و فضای خود انتخاب کنید.

پرده های بسیار قدیمی و از مد افتاده را بهتر است تعویض کنیم

اگر چند سال با همین پرده ها زندگی می کنید ، این احتمال وجود دارد که آنها کمی قدیمی شده باشند ، نصب پرده های جدید یک روش ساده ، آسان و کم خرج برای مدرن سازی یا تغییر شکل فضای موجود است . ممکن است پرده ای را کودک شما از بچگی داشته باشد و الان نه تنها با گذشت زمان رنگ و روی آن رفته بلکه دیگر مناسب سن فرزند شما نیست . بهترین کار این است که با مشاوران طراحی و دکوراسیون داخلی مشورت کرده و بهترین و در عین حال جدید ترین گزینه برای اتاق های خود انتخاب کنید.