4 پیشنهاد برای پرده درب تراس و حیاط خلوت
برای پرده درب تراس و حیاط خلوت خود از این ایده ها استفاده کنید!

تا به حال در مورد انتخاب پرده برای درب تراس فکر کردی؟ درب های شیشه ای بزرگ یکی از ویژگی های محبوب در طراحی هر خانه به شمار می آید که میتوانند محیط شما را بزرگتر نشان دهند و باعث شوند نور بیشتری به داخل نفوذ کند. با اینکه این عنصر خانه بسیار پرکاربرد و مفید است اما میتواند چالش هایی برای انتخاب پرده مناسب آن برای شما بوجود بیاورد.

افرادی که درب پاسیو یا حیات خلوت دارند این را به خوبی میدانند که باید بین نور ورودی و حفظ حریم خصوصی خود یکی را انتخاب کنند. اما داشتن همچین دری در فضای منزل آن چنان لذت بخش و پرکاربرد است که ترجیح میدهید حتما از آن استفاده کنید.

اصلا نگران نباشید خوشبختانه پرده هایی برای این مدل درها وجود دارند که به شما امکان میدهند هم نور ورودی منزل را کنترل کنید ، از درب استفاده و براحتی رفت و آمد کنید و همچنین در مواقعی که نیاز دارید از حریم خصوصی خود محافظت کنید. در این مقاله بهترین پرده ها را برای درب های تراس به شما معرفی میکنیم ، خصوصیات ، مزایا و معایب هر یک را ارائه میدهیم تا بتوانید بهترین پرده را با توجه به نیاز ، سلیقه و فضای منزل خود استفاده و خریداری کنید.

اگر در حال خرید پرده برای درب حیاط ، درب های دو جداره ، درب های فرانسوی و یا حتی در کشویی هستید چند نکته را حتما باید در نظر داشته باشید زیرا نحوه استفاده از درب ، فضای اطراف آن ، بودجه ای که در نظر گرفتید و نحوه نصب پرده بسیار مهم و حیاتیست.

نکته: درب فرانسوی ، به درب هایی شیشه ای گفته میشود که طول زیادی دارند و معمولا از چند شیشه مجزا تشکیل شده است.

مناسب ترین پرده برای درهای فرانسوی

قبل از خرید پرده برای درب حیاط و یا درهای شیشه ای حتما چند سوالی که مطرح میکنیم را از خود بپرسید:

  • سبک و دیزاین منزل و آن قسمتی را که میخواهید پرده نصب کنید چیست؟ و به این موضوع فکر کنید که آیا باید طرح و رنگ پرده شما با سایر اجزای منزل هماهنگی داشته باشد و یا نه اصلا نیازی نیست.
  • بودجه ای که در نظر گرفتید چقدر است؟ ممکن است پرده ای که به صورت سفارشی برای درب پاسیو و حیاط خلوت در نظر گرفتید بیشتر و یا حتی کمتر از پرده های آماده و مرسوم بازار باشند. یک سری آپشن ها مانند اتوماسیون و امکان برقی کردن پرده نیز میتواند بر روی قیمت نهایی به شدت تاثیر بگذارد.
  • میزان ورود نور چقدر برای شما اهمیت دارد؟ به عنوان مثال اگر به دنبال تاریکی کامل هستید پرده هایی با پارچه بلک اوت گزینه مناسبی برای شما میباشد اما اگر میخواهید نور ورودی و دید به داخل را تنظیم و کم و زیاد کنید پرده هایی نظیر کرکره و زبرا را میتوانید انتخاب کنید.
  • آیا ذخیره انرژی و صرفه جویی در مصرف آن برای شما اهمیت دارد ؟ برخی از انواع پرده ها این قابلیت را دارند که تا حد امکان در میزان مصرف انرژی صرفه جویی کنند. به عنوان مثال ساختار آنها بگونه ای است که در فصل زمستان مانع از خروج هوای گرم داخل منزل به بیرون میشود.
  • پرده ها رو چگونه نصب میکنید ؟ درب های تراس ، پاسیو و حیاط اغلب به گونه ای میباشد که نیاز به تردد دارند و به همین دلیل پرده ها را نمیتوان در داخل چهارچوب درب نصب کرد. به همین دلیل این پرده ها به وسیله پایه های مخصوص به سقف یا دیوار در خارج از چهارچوب نصب میشود.

4 مدل از مناسب ترین پرده ها برای درب تراس و حیاط

با پاسخ به سوالات کلیدی که در بالا بیان شده است میتوانید در مورد انتخاب بهترین پرده برای درب حیاط و تراس خود آگاهانه تصمیم گیری کنید. شاید برای انتخاب مناسب بهتر باشد کمی در بودجه ای که برای این کار اختصاص دادید تغییراتی ایجاد کنید و یا سعی کنید تغییری در رنگ و طرح پرده ای که در مد نظرتون بود ، ایجاد کنید. در این قسمت ما با شما هستیم تا 4 نوع پرده مناسب این قسمت از خانه را با توجه به تجربه خود به شما معرفی کنیم:

1- پرده روز و شب

اگر تنظیم و کنترل نور ورودی برای شما اهمیت بالایی دارد ما به شما پرده های شب و روز یا دبل شید ها را برای درب های شیشه ای پاسیو و تراس به شما پیشنهاد میکنیم. این پرده از دو نوع شید مجزا در یک قاب تشکیل شده که یکی از آنها که در قسمت جلو قرار دارد به حالت تور و شفاف است و شما در طول روز میتوانید با استفاده از این لایه از نور طبیعی لذت ببرید. لایه دیگر که در قسمت پشتی قرار دارد از پارچه ای تشکیل شده که شما هنگامی که آن را پایین بکشید نور عبور نکرده و میتواند در شب نیز از دید به داخل جلوگیری کند.

اما این پرده ها معایبی نیز دارند. به جهت اینکه از دو شید و زنجیر مجزا تشکیل شده ، برای هر بار رفت و آمد باید هر دو پرده را بالا داده و از درب عبور کنید.

محصولات مرتبط در فروشگاه: پرده شب و روز طوسی تور با رنگ بندی متنوع

پرده شب و روز برای درب تراس

2- پرده ورتیکال یا عمودی

پرده ورتیکال گزینه ای کلاسیک برای درب حیاط هستند و دارای کارایی بالایی نیز هستند. این پرده ها بر خلاف پرده های رولی که بالا و پایین میشوند دارای تیغه های پارچه ای عمودی هستند که میتوانید آن را به چپ و راست جمع کنید و از درب رفت و آمد کنید بخصوص اگر درب تراس و حیاط خلوت شما کشویی باشد. لازم به ذکر است که نوع جدید این پرده ها که به پرده ورتیکال دیکی (dikey) نیز معروف است، دیگر برای عبور و مرور نیازی به جمع کردن پرده نیست و میتوان به راحتی از بین تیغه های آن عبور کرد. همچنین به کمک زنجیری که در کنار پرده تعبیه شده است میتوان نور ورودی را نیز تنظیم نمود.

همچنین بخوانید: آموزش شستشوی پرده ورتیکال یا دیکی در 4 مرحله

پرده پارچه ای عمودی ریلی

3- پرده پلیسه

پرده پلیسه نوعی پرده خاص است که دارای پارچه ای هفت و هشتی است و به همین جهت به این نام معروف اند. این پرده ها را میتوانید داخل قاب و چهارچوب درب خود نصب کنید. (از این مدل پرده بیشتر برای درب های تراس دوجداره upvc توصیه میشود) چون این پرده ها به خود درب نصب میشود جهت تردد نیاز به باز و بسته کردن پرده نیست. از طرفی به علت اینکه پرده پلیسه به صورت دستی کار میکند و سیم یا زنجیری از آن آویزان نیست میتواند گزینه امن تری برای خانواده هایی که فرزند خردسال و یا حیوان خانگی دارند باشد.

پرده پلیسه برای درب حیاط خلوت

4- پرده شید رول و زبرا

یک گزینه کاربردی دیگر برای خانه هایی که تردد زیادی از درب تراس دارند ، پرده های شید رول است. این نوع پرده که جزو اولین نسل از پرده های مدرن به حساب می آید از یک لایه پارچه تشکیل شده و با زنجیری که برای آن تعبیه شده بالا و پایین میرود و در داخل قاب خود جمع میشود. پرده های زبرا و شید رول ظاهری تمیز و مرتب دارند و برای درب های کشویی حیاط ، پنجره های بزرگ و پنجره های تاشو آشپزخانه بسیار مفید هستند. از مزایای این سبک پرده به تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ اشاره کرد که میتواند در هر آشپزخانه استفاده شود.

با توجه به تنوع بالای پرده ها موارد بسیاری هستند که میتوانید برای درب تراس یا پاسیو خود استفاده کنید. ما 4 نوع از پرکاربرد ترین آنها را به شما معرفی کردیم. برای مشاوره بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظر شما چیست؟ شما چه پرده ای را مناسب برای درب حیاط میدانید؟ چه تجربه ای موفق یا نا موفقی در خرید پرده برای این قسمت از خانه داشته اید؟