انواع پرده مدرن و نقش کلیدی آن در دکوراسیون داخلی
انواع پرده مدرن و نقش کلیدی آن در دکوراسیون داخلی

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژي‌های مختلف،‌ شاهد تغییر یافتن بخش‌های مختلفی از دکوراسیون خانه هستیم. پرده مدرن یکی از مهم‌‌ترین مدل‌های پرده بوده که به دلیل طراحی خاص و همچنین بافت بی‌نظیر خود به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته است.

در واقع باید گفت اگر به دنبال یک پرده جذاب و رؤیایی برای منزل، محیط کار و … هستید، بهترین گزینه برای شما پرده‌های مدرن هستند. این پرده‌ها به راحتی نصب می‌‌شوند و قیمت مناسبی دارند. امروزه کاربران ایرانی می‌توانند از بین طرح مختلف متعدد مدل مورد نظر خود را خریداری کنند.

انتخاب یک پرده با چنین طرح و شکلی نیازمند آشنایی کامل با پرده‌های مدرن و کاربرد هر یک در محیط مناسب آن است که باید پیش از خرید پرده‌های مذکور به آن پرداخت. با ما همراه باشید تا در ادامه متن شما را با این پرده‌های بی‌نظیر ‌آشنا کنیم.

پرده پارچه ای مدرن

مقدمه

برای سال‌های متمادی، پرده‌ها ظاهری ساده و کسل‌کننده داشتند. تفاوتی نداشت که شما در یک کاخ زندگی می‌کردید یا در یک خانه معمولی؛ زیرا معمولاً طراحان به پرده‌ها توجه نمی‌کردند و اهمیتی برای آن‌ها قائل نمی‌شدند. با پیشرفت تکنولوژي و ظهور انقلاب صنعتی همه چیز تغییر پیدا کرد. امروزه امکان تولید و تهیه پرده با راهکارهای مختلفی فراهم شده است. این راهکارها مسیر را برای تولید مدل‌های مختلف پرده باز کرده‌اند.

پرده مدرن را می‌توان از مهم‌ترین نتایج مربوط به پیشرفت تکنولوژی در دهه‌های اخیر دانست که تأثیر بسیار مهمی بر طراحی داخلی خانه‌های ما گذاشته است. پرده‌های مدرن با کیفیت بی‌نظیر و دقت در طراحی می‌توانند نظر هر انسانی را با هر سلیقه‌ای به خود جلب کنند.

این در حالی است که پرده‌های سنتی حتی با کمک رنگ و طرح جدید نیز نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای پرده‌ مدرن باشند. در واقع باید گفت که پرده‌های مدرن نسبت به کلیه پرده‌های سنتی از نظر طراحی و کاربرد برتری‌های بسیار زیادی دارند و به همین دلیل، می‌توان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد. در این بین، زمانی می‌توان به مزایای طراحی این پرده‌ها دست یافت که انواع آن‌ها را به درستی شناخت و تشخیص داد که هر یک در کدام محیط مناسب‌تر هستند.

پرده پلیسه مدرن

پرده مدرن چیست

برای پاسخ به این پرسش که پرده مدرن چیست، باید گفت که این محصول یک پرده مخصوص منازل، اداره‌ها، مراکز تجاری و… است که ساختار آن به طور کامل با پرده‌های سنتی تفاوت دارد. این ساختار متفاوت موجب شده است تا به این نوع پرده‌ها، پرده‌های مدرن گفته شود. پرده‌های مدرن را می‌توان صرف نظر از طراحی مکان مربوطه در هر محیطی به کار برد. این یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های چنین پرده‌هایی به شمار می‌آید.

به جرئت می‌توان گفت که استفاده از پرده‌های مدرن در کلیه منازل و اماکن نوساخت یک امر کاملاً ضروری به شمار می‌آيد. اگر به جای پرده‌های مدرن به سراغ پرده‌های قدیمی بروید، نه تنها کارایی چنین پرده‌هایی را از دست خواهید داد، بلکه به هیچ وجه شاهد افزایش زیبایی محیط مورد نظر خود نخواهید بود؛ بنابراین با انتخاب یک پرده مدرن مناسب و باکیفیت، خیال خود را از این بابت راحت کنید و به زیبایی محیط دلخواهتان بیفزایید.

بیشتر بدانید : پرده مدرن جایگزینی برای زیر پرده‌های قدیمی

طرح‌ها و مدل‌های پرده مدرن

امروزه می‌توانید انواع پرده مدرن را به راحتی خریداری و نصب کنید، اما به طبع، پیش از انتخاب چنین پرده‌هایی بهتر است با طرح‌های مختلف پرده مدرن آشنا شوید. در ادامه متن به بررسی مدل‌های مختلف این محصولات می‌پردازیم تا بتوانید گزینه مناسب‌تری را انتخاب کنید. شایان ذکر است که امروزه امکان خریداری تمامی مدل‌های مذکور در فروشگاه‌های معتبری مانند مجموعه اینترنتی سروین دکور وجود دارد. این مجموعه از قدیمی‌ترین مراکز فروش پرده است که به صورت آنلاین به عرضه انواع پرده‌ به ویژه پرده‌های مدرن می‌پردازد.

پرده پانچ مدرن

آشنایی با پرده شید

اولین و مهم‌ترین نوع پرده مدرن که دارای کیفیت بسیار مناسبی است و به راحتی می‌توان از آن در محیط‌های مختلف استفاده کرد، پرده شید است. مهم‌ترین قابلیت پرده شید را می‌توان امکان کنترل میزان ورود نور خورشید به درون خانه دانست. شید به راحتی نصب می‌شود و می‌توان از آن در هر نوع دکوراسیونی از مینیمال گرفته تا دکوراسیون‌های کاملاً پیچیده استفاده کرد.

پرده‌های بلک اوت

همان ‌طور که از نام این نوع پرده مدرن می‌توان فهمید، پرده بلک اوت برای دفع مقدار بسیار زیادی از نور خورشید مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرده‌های بلک اوت بیشتر برای محیط‌هایی استفاده می‌شوند که کاربر قصد دارد به طور کامل از ورود روشنایی بسیار زیاد خورشید در طول روز جلوگیری کنند. بلک اوت نیز همانند سایر پرده‌های مدرن کیفیت بسیار بالا و مناسبی دارند.

انواع پرده برقی و اتومات

نمی‌توان از انواع پرده‌های مدرن نام برد، اما به پرده اتومات نپرداخت. پرده‌های اتومات با استفاده از یک ریموت کنترل به راحتی باز و بسته می‌شوند. پرده‌های اتوماتیک دارای یک موتور داخلی هستند که انجام این امر را برای کلیه کاربران راحت می‌کند. تنها کافی است یک دکمه خاص را روی ریموت بفشارید تا پرده مدرن اتومات شما جمع یا باز شود. پرده‌های اتومات نیازمند استفاده از انرژی الکتریکی هستند و باید حتماً‌ این مورد را پیش از خریداری آن‌ها مد نظر قرار بدهید.

پرده کرکره مدرن

پرده‌های کرکره‌ای و سوئدی

همه ما با کرکره‌های قدیمی آشنا هستیم. اگرچه پرده کرکره‌ای مدرن دارای طرح کلی کرکره‌های عادی بوده، اما میزان مقاومت آن در برابر تابش مداوم نور خورشید افزایش یافته است. پرده‌های کرکره‌ای مدرن حتی در طولانی مدت نیز دچار مشکل خاصی نمی‌شوند و یک انتخاب عالی برای محیط‌های اداری هستند.  

پرده شید اسکرین

اسکرین یکی دیگر از انواع پرده مدرن محسوب می‌شود که کارایی عالی آن نظر کاربران را به خود جلب کرده است. این نوع پرده‌ها به دلیل داشتن همه قابلیت‌های موجود در سایر پرده‌های مدرن، انتخابی عالی برای افراد حساس و سخت‌پسند هستند. پرده اسکرین در طیف‌های رنگی مختلفی به کاربران ارائه می‌شود و به همین دلیل، کاربران می‌توانند با توجه به نظر و سلیقه خود یک پرده اسکرین عالی را انتخاب کنند. شایان ذکر است که پرده‌های اسکرین در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی به فروش می‌رسند تا کاربران بتوانند پرده مورد نظر خود را در محیط‌های مختلفی همچون آشپزخانه، پذیرایی و … به کار بگیرند.

کاربرد پرده مدرن در زندگی امروزی

متنوع بودن مدل‌های پرده مدرن موجب شده است تا کاربران بسیار زیادی به سراغ خریداری این محصولات بروند. در واقع باید گفت که کاربرد پرده مدرن در زندگی امروزی ما کاملاً قابل مشاهده است. این محصولات به طور کامل از ورود اشعه‌ نامناسب خورشید جلوگیری می‌‌‌کنند،‌ اما به صورت هم‌زمان موجب تأمین روشنایی منازل و محیط کار ما می‌شوند؛ از این رو، نمی‌توان از کاربرد مهم پرده مدرن چشم‌پوشی کرد. این پرده‌ها در زندگی روزانه ما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

پرده‌های مدرن هم در محیط‌های اداری و هم در محیط‌های مسکونی به یک ابزار ضروری تبدیل شده‌اند که باید حتماً از آن‌ها استفاده کرد. این پرده‌ها با جذابیت بی‌نظیر خود به شما کمک می‌کنند تا طراحی محیط را در یک چشم به هم زدن تغییر دهید.

پرده شید مدرن

پرده مدرن برای پذیرایی

امروزه امکان خرید آنلاین پرده مدرن برای پذیرایی فراهم شده است. پرده‌های پذیرایی بیش از سایر پرده‌های خانه در دید هستند و به همین دلیل، باید در انتخاب آن‌ها دقت کرد. پرده مدرن پذیرایی انتخابی عالی برای کلیه کاربرانی محسوب می‌شود که قصد دارند بدون صرف هزینه‌های گزاف، یک پرده مدرن عالی و خوش ‌قیمت را خریداری کنند. پرده‌های پذیرایی نسبت به سایر پرده‌های مدرن دارای طرح‌های متنوع‌تری هستند؛ به همین دلیل، در زمان انتخاب این پرده‌ها باید طرح مورد نظر خود را با توجه به نوع دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید.

پرده مدرن برای آشپزخانه

با وجود تنوع بسیار در طرح و مدل‌های پرده مدرن دیگر نباید نگرانی خاصی برای تهیه پرده‌های مختلفی همچون پرده مدرن آشپزخانه داشته باشید. پرده‌های مخصوص آشپزخانه باید به طور کامل در برابر مواردی همچون حرارت بالا و یا قرارگرفتن در برابر آلودگی‌های ناشی از مواد غذایی مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

خوشبختانه پرده مدرن شامل این قابلیت‌ها می‌شود و به همین دلیل، ً نیازی نیست نگرانی خاصی از این بابت داشته باشید؛ بنابراین با خریداری یک مدل از پرده‌های مدرن مخصوص آشپزخانه،‌ خیال خود را از این بابت راحت کنید. پرده‌های آشپزخانه مدرن به سادگی قابل شستشو هستند تا بتوانید حتی در صورت ایجاد آلودگی نیز آن‌ها را بشویید.

پرده رومن و پانچ مدرن

پرده مدرن برای اتاق خواب

خریداری پرده برای خانه مدرن یکی از جذاب‌ترین مراحل مربوط به تکمیل روند دکوراسیون داخلی است. امروزه شما می‌توانید برای انتخاب یک پرده مدرن اتاق خواب از طرح‌های مختلف دیدن کنید. پرده‌های مدرن مخصوص اتاق‌ خواب در مدل‌‌های مختلفی از جمله مدل‌های کودکانه، مخصوص نوجوان و … تهیه می‌شوند. مهم‌ترین تفاوت چنین محصولاتی را می‌توان نوع طرحی آن‌ها دانست که روی پرده شاهد آن هستیم. یک پرده مدرن مناسب برای اتاق خواب باید بتواند به خوبی جلوی ورود اشعه‌ نامناسب آفتاب را بگیرد.

قیمت انواع پرده مدرن

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در زمینه شناخت پرده‌های مدرن به آن بپردازیم،‌ قیمت پرده مدرن است. خوشبختانه باید گفت که امروزه امکان خرید پرده مدرن با کمترین بودجه نیز فراهم شده است. همین امر را می‌توان از مهم‌ترین دلایل محبوبیت پرده مدرن در بین افراد مختلف دانست. این در حالی است که برای خرید پرده‌های سنتی و پرد‌ه‌های موسوم به پرده‌های سلطنتی باید مبلغ هنگفتی را پرداخت کنید.

قیمت کلی این محصولات به فاکتورهای مختلفی از جمله اندازه پرده و همچنین بافت کلی آن بستگی دارد. انتخاب پرده‌هایی با اندازه بزرگ‌‌تر قاعدتاً به معنای پرداخت هزینه بیشتر خواهد بود. پرده‌های باکیفیتی که از مواد اولیه مناسب و استاندارد تهیه شده‌اند، نیز قیمت بالاتری نسبت به پرده‌های بی‌کیفیت دارند. پیش از خرید هر نوع پرده‌ای باید سایز و مدل پرده مدرن مورد نظر خود را بررسی کنید تا بتوانید با توجه به میزان بودجه‌تان یک پرده مناسب و کاربردی را بخرید.

خبر خوب آن است که کاربران ایرانی نیز می‌توانند به راحتی و با پرداخت هزینه بسیار مناسبی به سراغ خریداری پرده‌های مدرن بروند. در گذشته این تصور وجود داشت که پرده‌های مدرن دارای قیمت بسیار بالایی هستند و به همین دلیل، تنها از آن‌ها در مراکز تجاری استفاده می‌شود، اما امروزه با کاهش قیمت این محصولات شاهد استفاده از آن‌ها در محیط‌های مختلفی هستیم.

پرده ورتیکال و عمودی مدرن

راهنمای خرید انواع پرده مدرن

مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خریداری پرده مدرن به آن‌ها توجه داشته باشید، کیفیت و مرغوبیت بافت پرده، کیفیت کلی تجهیزات نصب آن و همچنین خدمات پس از فروش هستند. اگر این سه عامل در کنار هم به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند، می‌توانند به شما کمک کنند تا در بین انبوهی از انواع پرده‌های مدرن، بهترین گزینه را خریداری کنید.

علاوه بر موارد فوق، توصیه می‌شود که همواره به دنبال خریداری محصولات تولید شده توسط برندهای معتبر موجود در بازار باشید. برندهای معتبر و شناخته شده همواره در تلاش هستند تا بهترین محصولات را در اختیار کاربران خود قرار دهند و رضایت خاطر آنان را به طور کامل به دست بیاورند. این در حالی است که برندهای ناشناخته برای چنین موضوعی اهمیتی قائل نیستند. طبیعتاً همین امر موجب می‌شود تا کیفیت پرده‌های مدرن تولید شده توسط برندهای برتر نسبت به برندهای ناشناخته بسیار بیشتر باشد.

پرده مدرن باید علاوه بر کیفیت و کارایی بالا دارای طراحی مناسبی نیز باشد. نباید فراموش کرد که شما قصد دارید از این پرده‌ها به عنوان یک بخش مهم از دکوراسیون منزلتان استفاده کنید. این همان موردی است که برخی از کاربران به آن توجه نمی‌کنند و به همین دلیل، نمی‌توانند یک پرده عالی را خریداری کنند. ترند‌های روز را بررسی کنید و ببینید که در حال حاضر چه مدلی از پرده‌های مدرن بهترین گزینه موجود به شمار می‌آيند. یک پرده مدرن می‌تواند کل طراحی دکوراسیون شما را بهبود ببخشد؛ بنابراین باید در زمان خرید آن دقت به خرج دهید.

سخن پایانی

پرده نقش بسیار مهمی در محیط‌های تجاری، مسکونی، اداری و … ایفا می‌کند. انتخاب یک پرده مناسب از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيد که باید به آن توجه داشت. پرده‌های مدرن از جمله جدیدترین راهکارهای موجود برای بهبود طراحی محیط هستند.

یک پرده مدرن باید کیفیت قابل قبولی داشته باشد و از مواد اولیه مرغوب تهیه شود. توجه به همین دو نکته مهم به شما کمک می‌کند تا از بین گزینه‌های مختلف موجود در بازار، بهترین پرده‌های مدرن را خریداری کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با سروین دکور در تماس باشید تا کارشناسان آن شما را در این زمینه همراهی کنند.