ترکیب رنگ ها
معجزه ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل

رنگ‌ها از جمله مهم‌ترین عوامل در جلوه و نمای محیط هستند. همانطور که این جهان هستی با ترکیب رنگ‌های زیبا و موزون معنا گرفته می‌توان با کاربرد زیباترین رنگ‌ها نیز به محیط‌های اطراف خود از جمله خانه، محیط‌های اداری، فروشگاه‌ها و هر فضای دیگری روح و جانی بی نظیر ببخشیم. ترکیب رنگ در دکوراسیون فضاهای مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار است و این امر باید بسیار محتاطانه و حرفه‌ای انجام شود تا نتیجه دلخواه حاصل شود. به همین جهت قصد داریم در این مقاله درباره ترکیب رنگ در دکوراسیون فضاهای مختلف سخنی اجمالی به میان آوریم.

 

ترکیب رنگ ها

 

در دکوراسیون منزل مکان‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از نظر انتخاب رنگ و نوع ترکیب رنگ اهمیت بسیاری دارند. از جمله این مکان‌ها می‌توان به سالن نشیمن، اتاق خواب‌ها، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی اشاره کرد. از آنجایی که اغلب افراد دوست دارند در محیط خانه فضایی دلنشین و در عین حال زیبا و همه پسند داشته باشند پس از انتخاب خانه مناسب خود، دغدغه بزرگی برای انتخاب رنگ و ترکیب رنگ‌ها در فضاهای مختلف خانه را دارند. البته می‌توان اهمیت ترکیب رنگ‌ها را نیز تأثیری که مستقیم بر روحیات افراد خانه می‌گذارد دانست و با دقت بیشتری در این کار تصمیم گرفت.

برای انتخاب رنگ در دکوراسیون منزل خود ترکیب رنگ‌ها می‌توانید از یک طراح داخلی کمک بگیرید و یا اینکه با شناخت و علم کافی در زمینه رنگ‌ها خودتان دست به کار شوید و دستی به سر و گوش دکوراسیون داخلی منزلتان بکشید. هر گز فراموش نکنید که اگر ترکیب رنگ‌ها متناسب با محیط و در شرایط مناسب خود صورت بگیرد می‌تواند معجزه‌ای فوق‌العاده برای زیبایی دکوراسیون داخلی به حساب آید. ترکیب رنگ در دکوراسیون شامل رنگ مبلمان، میز، تخت، کمد، فرش‌ها، پرده و دیگر وسایل دکوراتیو منزل می‌باشد که باید با دقت بی نظیری در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند جلوه زیبایی را به چشمان شما بازتاب دهند.

 

ترکیب رنگی دکوراسیون منزل

 

چه رنگ‌هایی را می‌توان با یکدیگر ترکیب کرد؟

اگر فضای اتاق نشیمن کوچک است و شما نیز به دنبال دکوراسیونی شاد هستید می‌توانید با ترکیب رنگ‌های صورتی، سبز روشن و کمی نارنجی به عنوان رنگ چاشنی علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضا حال و هوایی شاداب‌تر را به محیط ببخشید. البته ترکیب رنگ صورتی و قرمز نیز می‌تواند برای افرادی مناسب باشد که به دنبال دکوراسیونی پر انرژی هستند، در این نوع ترکیب رنگ می‌توانید از رنگ سفید به عنوان چاشنی استفاده کنید تا تعدیل خوبی در محیط ایجاد نماید. نارنجی نیز یکی از رنگ‌های گرم است که می‌تواند با قهوه‌ای ترکیب شود و گرمای فوق‌العاده ای را به محیط ببخشد. ترکیب دو رنگ آرامش بخش سفید و آبی نیز می‌تواند محیط آرام و لذت بخش را در خانه به وجود آورد.

 

همچنین بخوانید: معرفی رنگ های آرامش بخش برای دکوراسیون منزل

 

ترکیب رنگ زرد با رنگ‌های خاکستری روشن و سفید می‌تواند ایده‌ای نو برای دکوراسیون شما باشد. هر چند که می‌توانید از ترکیب رنگ زرد با سبز نیز در دکوراسیون اتاق کودک خود نیز استفاده کنید. برای ایجاد فضای باشکوه و در عین حال دلنشین می‌توانید از ترکیب رنگ بنفش و زرد و کمی هم رنگ قهوه‌ای به عنوان نیز استفاده کنید. هر چند که ترکیب رنگ بنفش با سبز نیز می‌تواند جلوه‌ای زیباتر به دکوراسیون شما ببخشد. ترکیب رنگ‌هایی از قبیل سفید با خاکستری، طوسی و آّبی، زرد و آِّبی، سبز و کرم، بنفش و طوسی نیز می‌تواند از دیگر پیشنهادات ما برای ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون باشد.

 

مطالب مرتبط: استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون