کفپوش لمینت گزینه مناسب برای خانه
شرایط انتخاب کفپوش لمینت

انتخاب بهترین لمینت کف برای خانه

کفپوش لمینت در مقایسه با کفپوش های چوبی از مزایای زیادی بر خوردار هستند ، از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • قیمت لمینت کف به مراتب پایین تر از پارکت های چوبی می باشد
  • مقاومت بیشتر در برابر رطوبت و سایش
  • محدوده گسترده برای انتخاب کفپوش لمینت بر حسب رنگ ، مدل های مختلف و ضخامت آنها
  • کاربرد فراوان در استفاده از پروژه های طراحی و دکوراسیون به جهت اینکه مهارت های کمتر و ابزارهای ساده تری لازم دارند ، به همین جهت هزینه نصب و اجرای کمتری دارند.

به هنگام خرید پارکت لمینت بهتر است این موضوع را در نطر بگیرید که هیچ محصول کاملی در بازار وجود ندارد و شما باید این محصول را با در نظر گرفتن وسایل و بخش های مختلف خانه از جمله رنگ دیوارها ، وسایل روشنایی ، مبلمان ، راهرو و … خریداری نمایید.

انتخاب رنگ مناسب مهم ترین قدم برای خرید پارکت لمینت می باشد

انواع تنوع رنگ کفپوش لمینت

انتخاب رنگ لمینت کف بسیار اهمیت دارد و معمولا همان چیزی هستند که تمامی فضای اتاق را یکنواخت می کنند. در نطر داشته باشید بر خلاف سقف و دیوار ، شما بر روی زمین راه می روید پس رنگ آن می تواند احساس کلی یک خانه را به شما القا کند.

قبل از انتخاب لمینت برای کف خانه بهتر است به میزان رنگ و روشنایی لوازم نیز توجه داشته باشید . رنگ ملایم و روشن تر در صورتی مناسب هستند که نور کمی به داخل اتاق راه یابد . به هر حال اگر نور طبیعی نسبتا زیادی وجود دارد می توانید از انواع کفپوش لمینت با رنگ های تیره تر و مهیج تر استفاده کنید . همچنین توجه به اندازه واقعی اتاق می تواند به شما امکان استفاده از رنگ هایی را بدهد که فضا را بزرگتر یا کوچکتر می کنند .

مبلمان موجود در خانه نیز به انتخاب بهترین کفپوش پارکت لمینت به شما کمک زیادی می کند . اگر در خانه لوازمی از چوب افرا و یا چوب سرخ دارید می توانید کفپوشی انتخاب کنید که با آن وسایل هماهنگ شود و یا رنگی را انتخاب کنید که با آنها در تضاد باشد ، اما هارمونی خوبی با مبلمان ایحاد کند.

به طور کلی آنطور که تجربه ما  نشان میدهد ، طراحان اغلب از انواع لمینت کف با رنگ های روشن تر استفاده کرده اند و از رنگ های تیره تر نیز برای ایجاد احساس سنتی و کلاسیک استفاده می کنند .

کیفیت را در نظر بگیرید ، زیرا شما برای راحتی خود دارید هزینه می کنید

استاندارد AC برای لمینت کف خانه

هر چند که اغلب محصولات موجود در بازار گارانتی و ضمانت نامه دارند ، اما شما قطعا نمی خواهید بعد از نصب صحیح کفپوش با مشکلی مواجه شوید بنابر این چگونه می توان بهترین کفپوش لمینت را بر حسب کیفیت انتخاب نمود ؟

ابتدا از خودتان بپرسید که چه میزان رفت و آمدی روی کف منزل دارید . با این اوصاف می توانید محصولاتی را با درجه بندی AC مناسب انتخاب کنید . بطور مثال برای محیط های مسکونی استاندارد AC3 مناسب می باشد . برای آشنایی بیشتر به مقاله انواع استانداردهای AC در پارکت لمینت مراجعه کنید.

لازم است بدانید هسته اصلی لمینت ها HDF می باشند که با مقاومت در برابر رطوبت طراحی شده اند ، اما از معایب کفپوش لمینت این است که ضد آب نیستند بنابراین برای اطمینان از کارایی و دوام آنها ، در مورد مکان نصبشان بیشتر توجه کنید و از مجاورت نداشتن این نوع کف پوش ها در کنار رطوبت و آب اطمینان حاصل کنید.

قیمت لمینت کف خانه مهمترین فاکتور برای بسیاری از مشتریان می باشد

هر چند قبلا بیان کردیم هزینه لمینت کف بسیار کمتر از پارکتهای چوبی می باشد ، اما این نکته لازم است بیان شود که قیمت این محصول ممکن است بر اساس مواد تشکیل دهنده ، ضخامت ، استانداردها و غیره متفاوت باشد .

البته معمولا فروشگاه ها و شرکت ها شرایطی را برای تخفیف اعمال می کنند که شما می توانید از آن استفاده کنید ، مثلا اگر متراژ شما زیاد باشد و یا اینکه در جشنواره های فروشگاهی خرید کنید می توانید هزینه کمتری نسبت به قیمت روز کفپوش لمینت بپردازید.